حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری اپل به دلیل کند کردن آیفون های قدیمی

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل

یکی از بزرگترین آبروریزی ها برای اپل را می توان برملا شدن کند کردن عمدی آیفون های قدیمی دانست. پس از اثبات این ادعا، اپل جریمه های زیادی پرداخته است. امشب اما خبر از جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری اپل به دلیل کند کردن آیفون های قدیمی می رسد.

شرکت Apple با کاهش سرعت آیفون ها سعی کرد به طور مخفیانه مشکل باتری را در آیفون ها برطرف کند، حرکتی که به سرعت کشف و منجر به یک پرونده قضایی شد.

این پرونده اوایل سال جاری حل و فصل شد و اپل توافق کرد که به کاربران متضرر ۲۵ دلار بپردازد، کل هزینه تسویه حساب می تواند تا 500 میلیون دلار باشد (بسته به تعداد ادعاهای ارائه شده، حداقل پرداخت 310 میلیون دلار است). اما این پایان مشکلات قانونی “باتری گیت” اپل نبود.

آیفون 6s

آیفون 6s

این چهارشنبه این شرکت با پرداخت ۱۱۳ میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی مربوط به کلاهبرداری مصرف کنندگان در بیش از ۳۰ ایالت موافقت کرد. مارک برنوویچ دادستان کل آریزونا نوشت:

“بسیاری از مصرف کنندگان تصمیم گرفتند که تنها راه برای دستیابی به عملکرد بهتر، خرید آیفون مدل جدیدتر از اپل است.” این میزان فروش آیفون را “به طور بالقوه میلیون ها دستگاه در سال” افزایش داد.

این پول بین ایالت های شرکت کننده توزیع خواهد شد و 24.6 میلیون دلار به کالیفرنیا ، 7.6 میلیون دلار به تگزاس و 5 میلیون دلار به آریزونا پرداخت می شود. سهم آریزونا برای پرداخت هزینه های وکالت و تأمین اعتبار تحقیقات آینده در مورد حمایت از مصرف کننده استفاده خواهد شد. اپل همچنین باید وب سایتی ایجاد کند که به وضوح روشن کند که آیا به روزرسانی iOS روی باتری و عملکرد گوشی تأثیر می گذارد.

این معامله در انتظار تأیید نهایی توسط قاضی است.

متاسفانه کاربران در برخی از کشورهای دنیا و به خصوص کشور ما از این حق برخودار نیستند و هیچ ادعایی مبنی بر کاری که اپل با آیفون ها کرده نمی توانند داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

هان چی وات کند کردن چه جور کند کرده😐😐😐

Mahdi

جناب عرفانی بنظرت تو اون تستی که دیروز گذاشتی واسه چشم کیفیت و نوع صفحه نمایش تاثیر داره؟

نیما عرفانی

همون ۲ تا سؤالو میگی یا اون تست بینایی سنجی که دوستمون فرستاده بود؟ اگه منظورت سؤال اولیه که آره تا حد زیادی تأثیر داره به خصوص تراکم پیکسلی اما به نوع پنل ربطی نداره . در خصوص اون بازیه هم ؛ کیفیت و دمای رنگ و روشنایی نمایشگر بیشترین اثرگذاری رو داره.

Mahdi

آره اون تست بینایی ، تو اون رنگ مشکی مشکل داشتم فکر کنم بخاطر lcd بودنه

Taha

منم تو مشکی

نیما عرفانی

مشکی و بنفش سخت ترین رنگشه …
تو مشکی؛ مربع متفاوت بسته به نوع و کیفیت و دمای رنگ پنل، قهوه ای یا خاکستری پررنگ نشون داده میشه . بعضی اوقات بنفش از مشکی هم سخت تره چون Tone رنگی مربعی که فرق داره خیلی به بقیه مربع ها نزدیکه.

Mahdi

چقدر بزرگش کردن ، این پول میره تو جیب اونایی که گوشی هاشون کند شده؟

Auroro

میخواست از شارژرا پول در بیاره حالا زرت و زرت باید پول جریمه رو بده، 😂

Farcry

خب منتظریم هیتر های اپل کم کم سر و کلشون پیدا بشه،الان میان اول میگه اپل دزده و کلاهبرداره و بعد کم کم میگه باتری گوشی هاش ضعیفه پردازندش بنچمارک انتوتو پایینی داره و دوربین و …… هم داغونه الی آخر.عین آدم نمیتونه چهار تا ویژگی خوب و بد یه گوشی رو بگه بعد میای درمورد بنچمارک آنتوتو و یا ضعیف بودن باتری ۱۲ پرو مکس (توی رنج گوشی های پرچمدار ۲۰۲۰ شارژدهی داره که این به خاطر صفحه ۶۰ هرتزی و بهنیه ios هست) بحث میکنی و منبع و دلیل میخوای یکدفعه غیب میشه

ali_s

آقای عرفانی فرق آی پی اس ال تی پی اس و آی پی اس معمولی چیه ؟

نیما عرفانی

به بیان ساده ؛
LTPS ips نمایش پیکسل های بیشتر ، مصرف انرژی کمتر و کنترل دمای رنگ بهتری از ips معمولی و استاندارد داره …
✓https://youtu.be/xxEbjYqI6Tk

samouelkarter

این یعنی آمریکا قانون داره و عدالت توش اجرا میشه همچنین این وبسایته هم عالیه واقعا الکی آمریکا قدرت جهانی نشده حقشه!
وقتی حق را به حقدار بدی پیشرفت میکنی نه اینکه روی جنازه های بقیه مثل نردبان بری بالا!

یه جمله معروفی هست که میگه کشوری که قانون نداشته باشه هیچ چیز نداره!

SHREK

اپل باید خودشو به دلیل نقض حقوق مشتری تعطیل کنه به مولا.

Milad7

یاد میگیره دیگه از این شیطنت ها نکنه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)