حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت ٢ میلیارد دلاری از اپل در لندن به دلیل کسب درآمد بیش از حد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

اپل گاهی در برخی از مناطق، با مشکلات قانونی مواجه می‌شود. مناطقی که همیشه با عملکرد و روش‌های اپل موافق نیستند. در جدیدترین اخبار منتشر شده از وضعیت اپل، این کمپانی با مشکل قانونی مواجه شده است. شکایت ٢ میلیارد دلاری از اپل، در لندن خبرساز شده است. در ادامه، به دلیل و جزئیات این شکایت می‌پردازیم.

شکایت ٢ میلیارد دلاری از اپل در لندن

اپل پیش از این هم با مشکلات قانونی بزرگی دست و پنجه نرم کرده است. به طور مثال، شکایتی که در برزیل از اپل شد، این کمپانی را وادار به پرداخت جریمه‌ای سنگین کرد. این جریمه، به دلیل حذف شارژر آیفون‌ها از جعبه آن‌ها، اعمال شده بود. رقم حدودی جریمه مورد اشاره، حدود ٢ میلیارد دلار بود.

 

جریمه اپل در برزیل به مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار و به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون ها

 

در ادامه کشمکش‌های اپل در مناطق مختلف، ماجرای جدید اپل این بار در لندن در حال وقوع است. این شکایات قانونی، معمولاً از سوی نهاد‌های دولتی حمایت کننده از مشتری ایجاد می‌شوند. بنابراین، مشکلات قانونی اپل گستردگی زیادی دارد. بر اساس گزارشی از Gizchina، شکایت ٢ میلیارد دلاری از اپل یکی از مشکلات جدید این کمپانی در لندن است. در ادامه ببینیم چرا و به چه دلیلی این اتفاق افتاده است.

جزئیات شکایت از اپل در لندن

اپل اکنون با یک مشکل قانونی در لندن مواجه شده است. اتهام اپل، این است که مبلغ اضافی را برای ارائه خدمات به مشتریان، دریافت کرده است. بر همین اساس، بیش از ٢٠ میلیون کاربر انگلیسی، هزینه‌های اضافی را برای خرید از اپ استور اپل صرف کرده‌اند. این موضوع، یکی دیگر از اختلافات حقوقی اپل در سطح جهان است.
شاکی جدید اپل، اظهار داشته است که این کمپانی، ٣٠ درصد بیشتر از حد استاندارد هزینه دریافت کرده است.

این عمل، کاملاً غیرقانونی و زیاده روی در کسب سود است. این شکوائیه، جدیداً به دست دادگاه تجدید نظر لندن رسیده است. این دادگاه، یکی از بزرگ‌ترین دادگاه‌های جهان است. بسیاری کشورهای مطرح نیز در این دادگاه مشکلات خود را حل و فصل می‌کنند. گفته می‌شود که اپل باید تمامی زیان‌های به بار آمده برای کاربران خود در طی این چند سال را جبران کند. این مبلغ، معادل ٢ میلیارد دلار است.

رقمی خیره کننده که به نظر می‌رسد برای جبران این ضررها در نطر گرفته می‌شود. اما اپل اعلام کرده است که این دادخواست، هیچ مبنای قانونی ندارد و بی اساس است. ریچل کنت، مدعی اصلی این شکایت است. وی یکی از استادان دانشگاه College’s King لندن است. همچنین این شخص، در زمینه تعامل با مشتریان و سیستم عامل‌ها، آموزش‌هایی را می‌دهد. ریچل کنت می‌گوید:

“اپل از سلطه و انحصار خود در بازار اپ استورها، سو استفاده می‌کند و به نوبه خود، از مشتریان انگلیسی درآمد کسب می‌کند.”

اپل، در جریان اختلاف حقوقی دیگری هم حضور دارد. طی هفته اخیر اپیک گیمز و اپل، دادگاه ایالات متحده به حل مسائل حقوقی خود پرداخته‌اند. اپیک گیمز ادعا می‌کند که اپل انحصار طلبانه عمل می‌کند و سیاست‌های نامناسبی دارد. اما شکایت جدیدی که از این کمپانی در لندن شده است، مربوط به توسعه دهندگان نیست. بلکه این شکایت، مربوط به حقوق مشتریان کمپانی اپل است. این شکایات، به اهمیت ندادن اپل به مشتریان و توسعه دهندگان اشاره دارند.

شکایت از اپل، امری عادی است!

در اوایل سال جاری میلادی، اپل درآمد خود از توسعه دهندگان را از ٣٠ درصد، به ١۵ درصد کاهش داد. اما این برنامه، برای توسعه دهندگانی است که بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته‌اند یا در اپ استور اپل، تازه وارد هستند. اما اپل، دلایل محکم و جدی برای اقدامات خود دارد. طی ماه گذشته نیز، کمیسیون‌ اروپا بیانیه‌ای در مورد سو استفاده اپل از برنامه اپل موزیک صادر کرده بود. این کمیسیون در بیانیه خود اعلام کرده بود که اپل به درستی از سیاست‌های خود بهره گیری نمی‌کند.

اپل در جواب دادگاه انگلیسی گفت:

“ما اعتقاد داریم که این دادخواست، شایسته نیست. ما از ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتریان و شاکیان خود، خرسند می‌شویم. بنابراین، درخواست داریم تا این موضوع با یک بحث حل شود. ما در اپ استور خود، تعهد بی دریغی به مشتریان و توسعه دهندگان انگلیسی داریم. این اپ استور، مزایای زیادی را به اقتصاد انگلیس ارائه داده است. کمیسیونی که توسط اپل به توسعه دهندگان داده می‌شود، بسیار بیشتر از بازارهای دیجیتال دیگر است. در حقیقت، بیش از ٨۴ درصد اپلیکیشن‌های اپ استور، رایگان هستند و توسعه دهندگان آن‌ها، هیچ هزینه‌ای به اپل پرداخت نمی‌کنند. آن دسته از توسعه دهندگانی که به ما هزینه‌ای پرداخت می‌کنند نیز، در حال فروش خدمات هستند. در نتیجه، کارمزد ١۵ درصدی حق کمیسیون اپل، شامل آن‌ها می‌شود. این مسائل، در واقع هیچ مانع قانونی ندارند.”

اما طرف‌های دیگر این مسئله، فکر می‌کنند که اپل با استفاده از سیستم پرداختی مختص به خود، قیمت گذاری به سود خود را در نظر می‌گیرد. در ادامه، اپل با این کار سود بیش از حد نصاب را کسب می‌کند. بر همین اساس، طرفین موضوع در حال ارائه گزارشاتی از این موضوع حساس هستند.

شکایت از اپ استور اپل

شاکی این مسئله، اظهار می‌کند که کاربرانی که در انگلیس از اکتبر سال ٢٠١۵، از اپ استور اپل خریدی را به سرانجام رسانده‌اند، مشمول پرداخت خسارت توسط اپل هستند. این غرامت، چیزی در حدود ٢ میلیارد دلار برآورد شده است که رقم کمی نیست. به هر حال، باید فعلاً منتظر اعلام نتایج رسمی تشکیل این دادگاه باشیم.

نظر شما در مورد این شکایت چیست؟ آیا اپل در این پرونده حقوقی شکست می‌خورد؟ تا به حال از خدمات پولی اپ استور اپل استفاده کرده‌اید؟ حق با کدام طرف این دادخواست می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

با دیدن تیتر فکر کردم چون درآمدش زیاده ازش شکایت شده خندم گرفت 😂😂😂

صدرا مخملی

منم😂

Milad7

khkh me too

HM-Royal

یکی هم بیاد از اروپاییها و انگلیسها برای گرفتن عوارض زیاد روی اجناس خارجی و وارداتی شکایت کنه

ahmad

چقدر خنده داره مثلا فیسبوک و اپیک در جنگ با اپل هستند اپل نبود این شرکتا الان نبودن اونوقت تزشون شکایت کردن با اون وضع امنیتشون اروپا و کشورای دیگه هم بخاطر اینکه میبینن وضعش توپه میخوان ازش به هر نحو ممکن پول بگیرن بنظرم اپل اونقدر قدرت پیدا کرده که باید برعکس کنه مثلا اروپارو تحریک کنه 😂😂😂😂(شوخی)

ali karimi

سلام، اپل همیشه همبنطوریه دیگه، دومش سامسونگ، تو همین ایران حساب کنید گوشیهای اپل همیشه گران بودن اونم خیلی، خب چرا، مگه چقدر خوبه که باید چنین قیمتهای زیادی برای خرید یه گوشی آیفون داد، سامسونگم تا حدودی قیمتهاش همینطوریه ولی خب تا حدوی کمتر، خب اینا بدبختی پول برند بودنشم میخوان از مشتری ها بگیرن، که چی، ایتکه ما شرکت اپل هستیم گوشیهامونم لاکچریه🙂😊 خب باش به ما چه، یکسریع مردمم که مشاله یجوری میگن اپل خوبه عالیه یا یحوری میگن گوشی ما اپل هستش که یکی ندونه فکر میکنه چی باشه،کارایی گگشی اندروید با اپل چه فرقی داره، مثلا با اپل میشه از کره ماه عکس گرفت ولی با اندروید نمیشه، یا مثلا یک سریع ها از دوربین های گوشی ها انتظارات ماورایی دارن، خب دوربین گوشی ور این حد باشه که یه عکس خوب از بندازه بسه دیگه، وال بخدادیگه قرار نیست روزنه های پوست مارو تو عکس نشون بده بهمون که، اپل سری 12 اولین بار که ایران اومد تو حدودهای 60 میلیون بود اخه چرا، چون اپل هستش، دیگه کمه اپل رو با خدا مقایسه کنن، ببخشید حرفهام زیاد شد، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️