حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه ۱۹ میلیون دلاری دیگر اپل در برزیل به دلیل نداشتن شارژر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

ماجرای حذف هندزفری سیمی از جعبه و پس از آن حذف سرشارژر توسط اپل مسبب جریمه‌های مختلفی در بازارهای متعدد شد و گویا تمامی ندارد. به تازگی جریمه ۱۹ میلیون دلاری دیگر اپل در برزیل به دلیل نداشتن شارژر اعمال شده است.

جریمه ۱۹ میلیون دلاری دیگر اپل در برزیل

ماه گذشته وزارت دادگستری برزیل به اپل دستور داد در صورتی که جعبه گوشی شامل آداپتور برق نباشد فروش آیفون‌ها را متوقف کند. همچنین به جریمه 12.275 میلیون BRL (معادل 2.34 میلیون دلار) محکوم شد.

حالا کوپرتینویی دوباره به خاطر همین موضوع، این بار توسط دادگاه مدنی سائوپائولو جریمه شدند. شکایتی که توسط سازمان مصرف کنندگان برزیل تنظیم شده است، ادعا می کند برای اینکه محصول کار کند، باید یک خرید دوم انجام شود و اپل باید 100 میلیون BRL (حدود 19 میلیون دلار) خسارت بپردازد.

اپل

اپل

به گفته قاضی Caramuru Afonso Francisco، اپل باید برای تمام مصرف کنندگان برزیلی که در دو سال گذشته دستگاه های آیفون 12 یا آیفون 13 را خریداری کرده اند، شارژر ارائه کند و باید آداپتورها را در خریدهای بعدی نیز بگنجاند. البته رای صادره قطعی نیست و قابل اعتراض است.

اپل از سال 2020 فقط کابل Lighting به USB-C را بدون همراهی آداپتور در جعبه آیفون‌ها قرار می دهد. آن ها می گویند این تصمیم را به دلایل زیست محیطی اتخاذ کرده اند. از آن زمان به بعد تعدادی دیگر از سازندگان به‌ویژه در بخش پریمیوم، از این تصمیم الگوبرداری کردند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ماجرای حذف شارژر به کجا خواهد رسید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)