حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک شکایت ۲ میلیارد دلاری از اپل در بریتانیا و به دلیل مشکل کندکردن عمدی آیفون‌های قدیمی انجام شده است

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

ماجرای پرسروصدا و شرم‌آور کندکردن عمدی آیفون‌های قدیمی توسط اپل را به یاد دارید؟ گویا بریتانیایی‌ها هنوز از آن ناراحتند! در همین زمینه یک شکایت ۲ میلیارد دلاری از اپل در بریتانیا و به دلیل مشکل کندکردن عمدی آیفون‌های قدیمی انجام شده است. البته دلیل اصلی شکایت به دلیل “پنهان کردن مشکل باتری با به‌روزرسانی محدودکننده عملکرد آیفون” است.

شکایت ۲ میلیارد دلاری از اپل در بریتانیا

پنج سال پیش رسما تایید شد که کند شدن آیفون های قدیمی با باتری مستهلک عمدا توسط اپل انجام می شود. در ادامه سلسله شکایات در مناطق و کشورهای مختلف، حالا شاید بزرگترین نمونه در این دسته از سوی بریتانیا انجام شده است.

اپل در تلاش است تا از خود در برابر یک شکایت معادل ۲ میلیارد دلاری (دقیقا ۱.۶ میلیارد پوند انگلیس) که در لندن تشکیل شده، دفاع کند. جایی که این غول فناوری متهم به “پنهان کردن باتری های معیوب” در میلیون‌ها آیفون است. این شرکت شکایت مذکور را “بی اساس” خوانده و به دنبال رد آن در دادگاه بریتانیا است.

شکایتی که توسط جاستین گاتمن، مدافع مصرف‌کننده به نمایندگی از کاربران بریتانیایی آیفون ارائه شده، ادعا می‌کند که اپل مشکلات باتری را در برخی از مدل‌های گوشی با «کندکردن» آنها با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پنهان کرده است.

گفته می شود که این شرکت “به طور مخفیانه” یک ابزار مدیریت انرژی را نصب کرده است که عملکرد را محدود می کند. با این حال، اپل معیوب بودن باتری های آیفون خود را تکذیب می کند، به جز تعداد کمی از مدل های آیفون 6s که برای آن ها تعویض باتری رایگان ارائه کرده است.

آیفون 6s

آیفون 6s

اپل معتقد است که به‌روزرسانی مدیریت انرژی که در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده، برای مدیریت بهره‌وری از باتری‌های قدیمی یا باتری‌هایی با سطح شارژ پایین طراحی شده است. به گفته این شرکت، این به‌روزرسانی تنها عملکرد آیفون 6 را به طور متوسط 10 درصد کاهش داد.

با این حال گاتمن از دادگاه استیناف رقابت لندن درخواست کرده است که پرونده را تأیید کند و به آن اجازه داده تا به محاکمه ادامه دهد.

این شکایت بر روی توافق سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده امریکا در مورد مشکلات باتری آیفون تکیه ویژه‌ای دارد. گاتمن این را به عنوان مدرکی بر صحت شکایت خود استناد می کند و تاکید دارد که اپل «نمی گوید این هرگز اتفاق نیفتاده است».

علاوه بر این، اپل متعهد شده بود که تحت نظارت ناظر رقابت بریتانیا در سال 2019، در مورد سلامت باتری با کاربران آیفون “روشن تر و پیشروتر” باشد.

با وجود این توافقات، اپل ادعاهایی مبنی بر گمراه کردن مشتریان در مورد مشکلات باتری آیفون را رد می کند. این شرکت به عذرخواهی عمومی خود در سال 2017 اشاره دارد که در آن جایگزین های باتری ارزان تری را به مشتریان آسیب دیده به عنوان اثبات شفافیت خود ارائه کرده است.

در پرونده‌های دادگاه، وکیل اپل، دیوید ولفسون، استدلال می کند که به طور موثر “همه باتری ها نمی توانند حداکثر توان مورد نیاز را در همه شرایط و در همه زمان ها ارائه دهند”.

ادعایی که به گفته او برای همه دستگاه های دارای باتری داخلی، مشترک است. این غول فناوری مصمم به مبارزه با اتهامات و به دنبال رد پرونده در دادگاه بریتانیا است.

کند شدن آیفون های قدیمی با باتری مستهلک عمدا توسط اپل انجام می شود

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بریتانیایی‌ها می‌توانند ۲ میلیارد دلار از اپل بگیرند؟ فکر می‌کنید اپل در این زمنه متهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)