حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Unisoc T7520 با معماری ۶ نانومتری و پشتیبانی 5G به تولید انبوه خواهد رسید

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | پردازشگرها

این یک واقعیت شناخته شده است که کوالکام، هواوی، سامسونگ، مدیاتک و البته اپل پیشروترین شرکت های تراشه سازی در جهان هستند. یک بازیکن دیگر نیز وجود دارد که Unisoc نامیده می شود. چیپست های این شرکت بیشتر در گوشی های هوشمند سطح ابتدایی فروخته شده در کشورهای در حال توسعه یافت می شود. البته ۸ ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم اولین چیپست ۶ نانومتری 5G توسط Unisoc رسما معرفی شد و نامش Unisoc T7520 بود. امروز خبر می رسد که تراشه Unisoc T7520 با معماری ۶ نانومتری و پشتیبانی 5G به تولید انبوه خواهد رسید.

تراشه Unisoc T7520

برای یادآوری باید بگویم که برند Unisoc پیش از این با نام Spreadtrum شناخته می شد. در اوایل سال جاری در ماه فوریه، این تراشه ساز چینی، تراشه T7520 را به عنوان اولین تراشه ۶ نانومتری EUV 5G جهان برای تلفن های هوشمند معرفی کرد. در اواخر ماه ژوئن، اخبار منتشر شد که این چیپست در سال ۲۰۲۰ خود به تولید انبوه می رسد و گوشی های مجهز به آن در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر می شوند.

اولین چیپست ۶ نانومتری 5G

اولین چیپست ۶ نانومتری 5G

اکنون، ماه ها بعد ژو چن، معاون اجرایی UNISOC در مصاحبه ای (از طریق Sina Tech) فاش کرد که تلفن های هوشمند مجهز به چیپست T7520 سال آینده به تولید انبوه می رسد. اما او نگفت چه زمانی و از این رو، ما مطمئن نیستیم که آیا این دستگاه ها در نیمه اول یا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ارایه می شوند.

با بیان این موارد، می توان انتظار داشت Hisense اولین برندی باشد که از این تراشه استفاده می کند. به این دلیل که این اولین شرکتی بود که تلفن هوشمندی به نام F50 5G با Unisoc Tiger T7510، اولین SoC 5G سازنده تراشه را استفاده کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

انواع اقسام برندهای ناشناخته رو تو این متن دیدیم!

نیما عرفانی

#OPPO
تو رویداد OPPOINNODAY20 که انتظار می‌ره ۵ روز دیگه برگزار بشه گویا اوپو میخواد از یه گوشی تاشو رونمایی کنه با طراحی مشابه هواوی میت x , xs …
comment image
✓https://uupload.ir/view/vdg_vid_20201112_174148.mp4/

persepolis

#Oppo – On 17 September in Oppo INNO event, Oppo will showcase the Oppo foldable phone and will launch the Oppo foldable phone in Q1 of next year.

Auroro

تاشو خیلی غولیه، تقریبا دوبرابر گلکسی فولده.

ولی بنظرم گوشی اندازه نوت 20 باشه وقتی تا میشه خیلی بهتر و کابردی تره و این گوشی اوپو هم خداکنه با ناخن خش نیوفته وگرنه خاک تو یر سامسونگ

SHREK

هر اتفاقی برای فولد سامسونگ می افته برای اون ها هم اتفاق می افته چون سامسونگ توی تاشو پیشرو! هر وقت تکنولوژی به جایی رسید که بشه شیشه خم کرد دیگه از این کامنت های خش افتادن راحت میشیم.

نیما عرفانی

سلام وقت بخیر آقا سینا
مقایسه و اسپید تست میت ۴۰ پرو با نوت ۲۰ اولترا نسخهٔ اسنپدراگون… اگه تمایل داشتین پوشش بدین ، با تشکر.
منبع: TechNick
✓https://youtu.be/7-e0O0Zq8yo

Arad.Htc

این دیگه کدوم شرکته😐👋

Str

comment image
توی اون بخش مانیتور مناسب توضیحاتی که راجب رابطه پردازنده و رزولوشن گفته درسته ایا؟
و اگر درسته میشه بگید چرا؟

نیما عرفانی

نکته ای که من برداشت کردم ؛ رزولوشن بیشتر = نرخ فریم کمتر و رزولوشن کمتر = نرخ فریم بیشتر. پردازش تعداد فریم تصویرِ بیشتر در هر ثانیه متناسب با پردازش تعداد پیکسل های تصویرِ(وضوح و جزئیات) بالاتر برای پردازنده سخت تره…
نمونه ی بارزش ؛ تو دوربین های موبایلی در حال حاظر رکورد فیلم برداری رو رزولوشن 720p یا HD حداکثر با نرخ فریم ۳۸۶۰ و ۷۶۸۰ داریم ، رو رزولوشن 1080p یا Full HD ، بیشینه ی نرخ فریم ۱۲۰-۲۴۰-۴۸۰ و ۹۶۰، رو رزولوشن 4k حداکثر نرخ فریم ۶۰ و رو رزولوشن 8k ماکزیمم نرخ فریم ۲۴ و ۳۰ .
مثال دیگه؛ با اینکه اکسپریا 5 II و 1 II چیپست های کاملاً مشابهی دارن ، اکسپریا ۵ مارک ۲ که رزولوشن نمایشگرش FHD+ هست می‌تونه بازی کال آف دیوتی رو با ۱۲۰ فریم اجرا کنه ولی همون بازی با همین فریم ریت رو اکسپریا وان مارک ۲ با رزولوشن ۴k نمایشگرش اجرا نمیشه.

Str

خیلی ممنون نیما جان
رابطه عکسی که بین فریم ریت و رزولوشن وجود داره کاملا بدیهیه
من این بخش رو متوجه نمیشم
((هرچه رزلوشن بیشتر از FULL HD باشد، فشار کمتری روی پردازنده خواهد بود پس می‌توان پردازنده با قیمت کمتری تهیه کرد. بر عکس این قاعده می‌شود هرچه رزلوشن مانیتور کمتر از 4K باشد، فشار بر روی پردازنده بیشتر خواهد بود پس باید پردازنده گران قیمت تری تهیه کرد.))
اگه دلیل این رو بهم توضیح بدید ممنون میشم
یعنی می‌خوام بدونم چرا افزایش رزولوشن فشارِ روی cpu رو کمتر میکنه

نیما عرفانی

خب دقیقاً منظور رو تو همون بخش اول کامنتم گفتم ؛ رزولوشن بیشتر = فریم ریت کمتر = بار پردازشی کمتر و رزولوشن کمتر = فریم ریت بیشتر = بار پردازشی بیشتر .

نیما عرفانی

یعنی برای اینکه توازنی به وجود بیارن و پردازنده حین اجرا افت عملکرد ناگهانی نداشته باشه و لگ ایجاد نشه ، رابطه ی معکوس بین این دوتا ایجاد میکنن ؛ یکی افزایشی یکی کاهشی.

Str

پس یعنی رزولوشن بیشتر گرافیک بهتر میخواد
و فریم ریت بیشتر cpu قوی تر؟
ببخشید زیاد سوال میپرسم🙌🙏

نیما عرفانی

تا حد زیادی آره
سی پی یو رو کیفیت اجرا براساس سرعت و روان بودن کار می‌کنه و جی پی یو رو کیفیت اجرا براساس وضوح و جزئیات.
خواهش میکنم عزیز⁦🌷

Mahdi

خوبه واسه فیچرفون ها

Milad7

باید دید میتونه خودش را اثبات بکنه یا نه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)