حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ رتبه ۱ فروش جهانی موبایل را از هواوی بازپست گرفت

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | موبایل

سامسونگ که در سه ماهه دوم سال عنوان بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند جهان را به هوآوی باخت، در سه ماهه سوم موفق به کسب رتبه برتر شد. بله، سامسونگ رتبه ۱ فروش جهانی موبایل را از هواوی بازپست گرفته است و حالا کره ای ها دوباره در جایگاهی هستند که سال ها در اختیار آن ها بود.

 

رتبه ۱ فروش جهانی موبایل

طبق آخرین داده های IDC سامسونگ 80.4 میلیون تلفن هوشمند را در چارک سوم سال ۲۰۲۰ ارایه کرده است که 2.9 درصد بیشتر از سال گذشته است. گوشی های پرچمدار سری گلکسی نوت ۲۰ این شرکت نیز کاملا مشهور بوده و تقریبا 20٪ از فروش کل آن را تشکیل می دهند. (این یعنی حدود ۱۶ میلیون دستگاه از خانواده گلکسی نوت ۲۰ که فراتر از تصور شخصی من است)

رایان ریث، معاون بخش موبایل IDC در سراسر جهان در بیانیه ای گفت:

اگرچه برخی از اعداد خیلی به نظر زیبا نمی رسند، ما شاهد پیشرفت های زیادی در بازار تلفن های هوشمند از نظر زنجیره تامین و تقاضای مصرف کننده هستیم. در بازارهای بزرگ توسعه یافته، کاملا واضح است که 5G صرف نظر از اینکه بر روی کدام برند یا قیمت متمرکز هستند، برای اکثر مصرف کنندگان به عنوان انتخاب بعدی آنها قرار خواهد گرفت.

بازاریابی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. محصولات به طور گسترده ای در دسترس هستند. تبلیغات در حال انجام است. واضح است که ابتکار عمل برتر در این بازارها روی 5G است. با بیان این گفته، ما هنوز هم اعتقاد داریم تقاضای مصرف کننده برای 5G در بهترین حالت “کم” است، که فقط به افزایش قیمت می انجامد.

میزان فروش گوشی های هوشمند هواوی در سه ماهه سوم سالانه ۲۲ درصد کاهش یافته است. در حالی که ادامه روند نزولی آن در بازارهای بین المللی تعجب آور نیست، این شرکت همچنین شاهد افت بیش از ۱۵ درصدی در چین بود. شیائومی بالاترین رشد را در میان پنج فروشنده برتر تلفن های هوشمند به ثبت رسانده است، و این اجازه را می دهد تا از اپل به عنوان سومین فروشنده تلفن های هوشمند در جهان پیشی بگیرد. در حالی که سهم بازار جهانی شیائومی در چارک سوم در سال گذشته 9.1٪ بود، این به لطف فروش زیاد در هند و چین به 13.1٪ در سال جاری افزایش یافت.

اپل طی سه ماهه گذشته 41.6 میلیون دستگاه آیفون را به فروش رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.6 درصد کاهش داشته است. ویوو پنجمین فروشنده بزرگ تلفن های هوشمند در سه ماهه سوم بود، به لطف رشد 4.2 درصدی سالانه. تلفن های ارزان قیمت آن همچنان در هند محبوبیت داشتند، جایی که با رشد سالانه 30 درصدی حمل و نقل روبرو شد.

از آنجا که اقتصاد در سراسر جهان در سه ماهه سوم بهبود یافته بود، بازار جهانی تلفن های هوشمند فقط 1.3٪ در سال گذشته کاهش یافت. بازارهای نوظهوری مانند هند ، برزیل ، اندونزی و روسیه در دوره جولای-سپتامبر رشد ویژه ای داشته اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده این جدول چطور خواهد بود؟ مشخصا اپل با ارایه آیفون ۱۲ می تواند در سه ماهه آتی و بعدی یک رشد خوب داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنج ترنجی

🤫

Taha

🤨😒😏🙁

amir_galaxy

آقای عطایی لطفا لطفا لطفا این مقایسه رو پوشش بدید
https://www.phonearena.com/news/iPhone-12-Pro-vs-Galaxy-Note-20-Ultra-vs-Pixel-5-Camera-Comparison-Test_id128120

amir_galaxy

من یه صحبتی دارم با اوناییه که میگن سامسونگ چون گوشی زیاد داره رتبه ۱ داره.بگذریم از اینکه ۲۰ درصد از فروشش فقط گلکسی نوت ۲۰ هست.بگذریم از فروش سری گلکسی اس ۲۰ و پرچمدارای سالای قبلش.فکر میکنید صرف گوشی زیاد تولید کردن باعث فروش زیاد و افزایش سهم میشه ؟ شما همین اپل رو مقایسه کنید با ۵ سال پیشش،از سالی یه گوشی زدن رسیده با سالی ۴ تا،ولی آیا سهمش نسبت به پنج سال پیش بیشتز شده ؟نه،حتی کمترم شده.الجی مگه گوشی زد ؟ اچ تی سی مگه گوشی داشت؟سامسونگ داره تو اکوسیستمی میتازونه که n تا تولید کننده داره.عرضه میخواد هم گوشی زیاد بزنی هم سهم و فروشتو بالا نگه داری.هم پرچمدار بفروشی هم میانرده.وگرنه همه شرکتا دارن کم و بیش همه رنج قیمتوشب دارن ولی موفقییت سامسونگ رو ندارن

rad 007

از چی سامسونگ طرفداری میکنی سامسونگ یعنی پراید موبایل ها

SHREK

خبر اومده که RDNA 2
فقط در کنسول های xbox series x/s وجود داره
..
سونی با ps5 بر پایه RDNA 1 کار میکنه و اون رو برای خودش custome کرده
..
این یعنی برتری کامل تکنولوژی گرافیکی از هر نظر برای xbox 👍👍
The Elder Scrolls 6 هم انحصاری شد😂😂تقدیم به PS فن ها.

rad 007

به این خبرهای دروغی زیاد دلخوش نباش و بازهم پلی استیشن ۲۰ برابر ایکس باکس فروش خواهد کرد

m.b

پیش‌بینی کرده بودم که شیائومی جای اپل رو موقتاً میگیره تو بعضی چارک هلی 2020…همینطورم شد…
اگر تحریم هوآوی ادامه‌دار باشه و برای شیائومی اتفاقی پیش نیاد، احتمالاً تو 2021 جایگاه دوم دنیا رو هم تو بعضی از چارک ها بگیره…
تو این چارک هوآوی تو چین هم کاهش فروش داشته… و شیائومی بخشی از فروشش رو ازش پس گرفت… البته تو چارک آخر هوآوی احتمالاً بازم افزایش فروش داره بخاطر پرچمدارای جدیدش… هرچند مثل سال قبل قیمتای برگریزان ندارن… مثلاً میت 40 پرو پلاس دیگه تو چینم ارزون نیست و 1400 دلار قیمت داره!

Milad7

به نظر من سامسونگ داره درجا میزنه و با این رویه سقوطش دور از دسترس نیست…

rad 007

به غیر از نوت ۲۰ اولترا گوشی های سامسونگ مفت شان هم گرانه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)