حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست ضد آب بودن آیفون ۱۲ تا عمق ۶ متری

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، تست

موضوع خیلی مهمی که در مراسم معرفی آیفون ۱۲ وجود داشت و خیلی کمتر به آن توجه شد، گواهی IP68 است که چهار عضو خانواده آیفون ۱۲ دارند. شاید بگویید که این استاندارد سال هاست روی موبایل ها وجود دارد. صحیح است و درست می گویید اما این بار اپل در آیفون ۱۲ عمق مقاومت را تا ۶ متر افزایش داده است. پیش از این عمق ۱.۵ تا ۲ یا ۴ متری برای برخی موبایل ها دریافت شده است. متوجه می شویم که این یک پیشرفت قابل توجه است و ادعای بزرگی هم به شمار می رود. برای راستی آزمایی این ادعای اپل بیاید تست ضد آب بودن آیفون ۱۲ تا عمق ۶ متری را داشته باشیم. در این تست یک آیفون ۱۱ هم کنار آن قرار دارد.

تست ضد آب بودن آیفون ۱۲

تغییراتی در طراحی به اپل کمک می کند تا به این توانایی دست پیدا کند. مثلا تغییر بخش مقاومت در برابر آب در قسمت بلندگوی اصلی دستگاه. همچنین صاف بودن شیشه به دیگر موارد مقاومتی مثل مقاومت در برابر ضربه کمک کرده است. دیروز بود که با هم تاثیر این تغییر و البته ارتقا با پوشش کریستالی روی نمایشگر را در تست سقوط آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو اپل دیدیم.

این مطلب اما درباره تست ضد آب بودن آیفون ۱۲ تا عمق ۶ متری است. اجازه بدهید آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ را به عمق آب بفرستیم تا ببینیم آیا ادعای اپل صحت دارد؟

 

همانطور که می بینید، آیفون ۱۲ توانست به راحتی تا عمق ۶ متر و البته حتی بیشتر دوام بیاورد. از این جذاب تر اما مقاومت آیفون ۱۱ است. آیفون ۱۱ مقاومت IP68 تا عمق ۲ متری مقاوم است (آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس تا عمق ۴ متری ذکر شده است) اما توانست تا عمق خیلی خوبی در کنار آیفون ۱۲ دوام بیاورد.

نظر شما چیست؟ مقاومت در برابر آب در خرید شما چقدر تاثیر دارد؟ معمولا با موبایل خود وارد آب می شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مقاومتدر برابر آب خوبه ولی من قیمت پایین رو بیشتر ترجیح میدم

Mahdi

آیفون ۱۲ و ۱۲ پرومکس میتونن قد افراد رو با استفاده از lidar و حتی در حالت نشسته نمایش دهند

Milad7

11 را دست کم گرفتی ها =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)