حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک تراشه هواوی Kirin 9000 و هواوی میت ۴۰ پرو منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | 56 دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، هواوی

روز گذشته، هواوی گوشی های هوشمند سری Mate 40 را به بازار عرضه کرد. آنها اولین تراشه های پرچمدار سری Kirin 9000 را معرفی کردند. جدا از مدل اصلی، میت ۴۰ با نسخه Kirin 9000E ارائه شد. با این حال، هر دو تراشه فرآیند ۵ نانومتری داشته و از شبکه 5G پشتیبانی می کند. با توجه به ۵ نانومتری بودن تراشه، سرعت آن سریعتر است، گرمای کمتری تولید می کند و تجربه کارایی با انرژی بیشتری را فراهم می کند. امشب می خواهیم بنچمارک تراشه هواوی Kirin 9000 و هواوی میت ۴۰ پرو را با هم مرور کنیم.

بنچمارک تراشه هواوی Kirin 9000

تراشه Kirin 9000 برابر 15.3 میلیارد ترانزیستور را با هم ادغام می کند که 30٪ بیشتر از Apple A14 است. تراشه Kirin 9000 از طراحی پردازنده هشت هسته ای استفاده می کند و یک پردازنده گرافیکی 24 هسته ای Mali-G78 را در خود ادغام می کند. جدا از این، تراشه همراه با NPU دارای ۲ هسته بزرگ + ۱ هسته ای کوچک است. این تراشه همچنین پیشرفته ترین فناوری ISP Huawei را ادغام می کند.

به طور خاص، Kirin 9000 با استفاده از فرایند 5nm EUV TSMC ساخته شده و یک مودم 5G Balong 5000 را ادغام می کند. این تراشه با یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای تغذیه می شود که به ۱ هسته Cortex-A77 در فرکانس 3.13 گیگاهرتز به همراه ۳ هسته Cortex-A77 در فرکانس 2.54 گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 در فرکانس 2.05 گیگاهرتز تقسیم شده است.

مهمترین قسمت گرافیک است. پردازنده گرافیکی Mali-G78 از 24 هسته استفاده می کند. همراه با همه اینها یک NPU کاملا جدید با 2 “هسته بزرگ” و 1 “هسته کوچک” است. Kirin 9000 از کنترل کننده های حافظه LPDDR5 و LPDDR4X و حافظه UFS پشتیبانی می کند. علاوه بر این Kirin 9000E با پردازنده گرافیکی 22 هسته ای و NPU با دو هسته ۱ هسته بزرگ + ۱ هسته کوچک هسته ای ارائه می شود.

همانطور که گفته شد، هواوی ادعا می کند Kirin 9000 پیچیده ترین و قدرتمندترین تراشه 5G است. 30٪ ترانزیستور بیشتر (15.3 میلیارد) ترانزیستور بیشتر از Apple A14 است. پردازنده Kirin 9000 حدود 10٪ سریعتر از پردازنده Snapdragon 865 Plus است. پردازنده گرافیکی 52٪ سریعتر از Snapdragon 865 Plus یعنی Adreno 650 است و NPU آن 240٪ سریعتر از Snapdragon 865 Plus است. سرعت دانلود این تراشه ۲ برابر بیشتر از مودم Snapdragon 865 Plus و اپل A14 یعنی X55 است. سرانجام، سرعت آپلود ۵ برابر سریعتر از آن است.

تراشه هواوی Kirin 9000 و Kirin 9000E رسما معرفی شدند

با این حال، تمام این ویژگی ها هنگامی که روی کاغذ هستند جذاب به نظر می رسند. اما در مورد عملکرد واقعی چطور؟ امروز مقاله جالبی را منتشر شده که تجربه واقعی Kirin 9000 را نشان می دهد.

در تست پردازنده چند هسته ای GeekBench، حالت عملکرد Mate 40 Pro حدود 6٪ بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس سال گذشته است. در تست تک هسته ای، میت 40 پرو از Zenfone 7 Pro با Snapdragon 865 Plus جلوتر است. اما هنوز هم عملکرد بزرگی در عملکرد تک هسته ای با آیفون ۱۱ پرو مکس وجود دارد.

پردازنده گرافیکی Mali-G78 در Mate 40 Pro در 3DMark عملکرد خوبی دارد. این در 20 مورد آزمایشی OpenGL و Vulcan نسبت به دستگاه فعلی Snapdragon 865 Plus یعنی 20-30٪ برتری دارد.

در تست نمایشگر خاموش GFXBench تراشه Mali-G78 هواوی Mate 40 Pro با نمایشگر 1080p عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از محصولات شاخص در سال 2020 داشت، اما به iPhone 11 Pro Max اپل باخت.

نظر شما درباره عملکرد کایرین ۹۰۰۰ و هواوی میت ۴۰ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
56 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

طبق ادعای هواوی باید بیشتر از ۵۰ درصد در گرافیک و ۲۵ درصد در cpu بهتر میبود از اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس که طبق معمول ادعاهای پوچ و توخالی از اب درامد
و خبر مهمتر اینکه این gpu مصرف انرژی برابر ۱۳ وات در بالاترین حالتش داره ک به تنهایی نزدیک به مصرف انرژی کل soc الترا بوک ها هست
حالا بخش cpu رم حافظه و… بماند
جالبه هواوی ابراز میکرد که این gpu حدود ۲۵ درصد کم مصرفتر از اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس هست!!
واقعا این ادعاهای پوچ و توخالیش از کجا میادددد؟؟؟؟؟؟
خیلی واقعا خنده داره
جالبه تو تمام بنچمارکا هم حالت تقلب( پرفورمنس مد) باعث برتری این شده وگرنه درحالت نرمال مثل همه برندهای دیگه به شدت ضعیفتر از تمام رقباشه

AŁɪ

چقدر سس گفتی خودت خجالت نمی‌کشی گفته ۱۰ درصد

mosayebso

ترول هواوی برو مراسم هواوی رو نگا کن
تازه من اعداد رو برا اینکه کمتر ضایع بشه کمتر گفتم

AŁɪ

البته تو ترول سامسونگی اسنپ رو که جا گذاشت هیچی ، اگزینوس بخاری شما چی میگه این وسط 😆
عین اینه بین دوتا مهندس یه کارگر صحبت کنه .

ali karimi

واقعأ، خدایی راست گفتی، یجور صحبت میکنن که یکی ندونه فکر میکنه طرف صاحب یکی از شرکت‌های بزرگ چینی و رقیب هوآوی، ولی دیگه نمیدونه هیچ پخی هم نیست فقط بلده حرف الکی بزنه، دوتا حرف قلمبه سلمیه یاد گرفتن فکر میکنن پرفسورن،آخه بچه،تو خودتو اونقدر بزرگ میبینی که بگی فلان شرکت تقلب کرده یا نکرده، تازه اگه کرده باشه میتونه،هیکلشو داره تو میتونی بفرما،افرادی مثل تو فقط بدرد این میخورن که گوشی اون شرکت‌ها و لوله کنن بکنن تو اونجاتون، والا بخدا میمیرن مگه فقط بیایین در مورد خوبی های یه گوشی بگید، حالا بدیهاش بگید ولی نه اینکه بگید اون بهتره این بهتره،

AŁɪ

سینا این کاربرای فیک رو مدیریت کن 🙏

S AH

باید با مدل‌هایی اسنپ 875 مقایسه شود

Mahdi

تو چند هسته ای از ۱۱ پرومکس جلوتره ولی تو دوتست ازش عقبه و چندتا تست ولکان و open gl چون مال اندرویده ۱۱پرومکس حضور نداره

TheFreeCritic

و عملکرد بسیار متفاوت در حالت پرفورمنتس مود با معمولی
به 3.13 گیگاهرتز میرسه روی هسته ی کورتکس A_77
این فرکانس برای این هسته نباید استفاده بشه

امسال هواوی برای استفاده از کورتکس X_1 هسته ی جدید ارم دست و بالش بسته بود
ولی میتونست از کورتکس A-78 استفاده بکنه که در کمال تعجب از a-77 استفاده کرد !
و

اگه اون هسته 3.13 گیگاهرتزی رو تو حالت عادی زیاد استفاده کنه … گوشی با باتری خوددرگیری مزمن پیدا میکنه داغ میشه و باعث افت عملکرد میشه
دلیل اینهمه اختلاف نتایج بین عادی و پرفورمنس هم همینه همچنین اینکه رو gpu هم میتونه همچین بلایی بیارو با اونهمه هسته… (28 هسته مالی g78 )
استفاده ز این فرکانس با 77 شوخی بود مگر اینکه و این هسته رو کم فعال نگه میداشت بجز مواقع روشن بودن پرفورمنس مود یا مواقع حیاتی و کوتاه مدت…
وگرنه اصلاً این هسته برای همچین فرکانسی طراحی نشده حاجی

جدا از این بحث
ولی هنوز محو طراحی و دوربینشم ر🤤🤤🤤😍

AŁɪ

(این فرکانس برای این هسته نباید استفاده بشه)
عین جمله یه بنده خدایی دیگه 🙂
حداقل با یکم تغییرات میگذاشتی، کدوم نوب سگی اینو گفته ؟

TheFreeCritic

اره عین جمله ی طلایی m.b که بنده استفاده کردم 😉

علی جان مشکلت چیه با ما ؟

AŁɪ

ببخشید ولی به این کار میگن مفت بری .
در این راه موفق باشی عزیزم 🙂

TheFreeCritic

از این به یعد از جمله های خوب و مفید دیگران استفاده نمیکنم

# gsm پدر مادر دار نیست
# یازده پرو 256 گیگ باتری عوض شده 34 ملیون

AŁɪ

آفرین هنوز توی مفت بری لولت پایینه ایشالله به درجه عظیمی توی این امر مقدس برسی ⁦☺️🙂🎉👌

نیما عرفانی

البته ۲۴ هسته G78

نیما عرفانی

آدم باید واقع بین و منطقی باشه ؛
درسته که هواوی یکی از مورد علاقه هامه اما دیروز که امتیازات این چیپستش رو دیدم و فهمیدم بین on/off بودنِ مود پرفورمنس تا این حد اختلاف فاحش در عملکردش وجود داره پی بردم که تو بحث بهینگی و پایداری در مدت زمان زیاد ضعیف عمل می‌کنه . فقط در کوتاه مدت عملکردش بهتر از اندرویدی های فعلیه . درسته که نسبت به پارسالِ خودش خیلی پیشرفت داشته اما خب در اکثر پارامترها همین A14 Bionic راحت به چالش میکشتش ، دیگه اسنپ ۸۷۵ و اگزینوس بعدی با هسته های cpu A78 و صد البته هسته ی X1 قابل سفارشی سازی که فبها .

TheFreeCritic

با این وجود بازم به میت 40 پرو پلاس علاقه دارم و پکیج کاملی میدونمش

نیما عرفانی

اون که آره صد در صد 👍👍
فقط به خاطر یه چیپست که اونم توانایی های خودشو داره و کاملاً دست و پا بسته نیست نمیشه از اون همه پوئن های مثبتش چشم پوشی کرد .‌

TheFreeCritic

دقیقا

اینقدر نکات مثبت داره که به خریدش حتی بدون سرویس های گوگل فکر کرد

اگر از لحاط بودجه محدودیت نداشتم در خریدش شک نمی کردم

نیما عرفانی

فقط تو امتیاز کلی آنتوتو خودشو خوب کشیده بالا و إلا مجموعاً آنچنان باید و شاید در حد یه چیپست پرچمدار تو اواخر سال ۲۰۲۰ قابل قبول و ر.ضایت بخش ظاهر نشده. شخصاً امیدوارم هواوی برای سری پی ۵۰ یه تجدید نظر اساسی تو بخش نیمه هادی و ساخت چیپست هاش بده و اگه قراره همین کایرین رو ادامه بده ، برای سری پی ۵۰ از هسته های A78 و X1 هم استفاده کنه یا اگه فشارهای آمریکا اجازه ی همچین کاری رو نمی‌ده و خودشم پتانسیلش رو نداشت جدی جدی بیاد سراغ اسنپ ۸۷۵ .

AŁɪ

باید ببینی نسبت به نسل قبل خودش یعنی ۹۹۰ چقدر پیشرفت داشته .
بنچمارک اون نهایت توی حالت پرفورمنس ۵۲۰٫۰۰۰ هزار بود یعنی این چیپ ۱۶۷٫۰۰۰ اومده بالا این مهمه .

نیما عرفانی

خب دقیقاً برای همین گفتم تو امتیاز کلی آنتوتو خودشو خوب کشیده بالا البته اگه فقط آنتوتو‌ رو ملاکت قرار میدی؛ اگزینوس ۱۰۸۰ هم تقریباً جهش مشابهی نسبت به اگزینوس ۹۹۰ داشته(حالا اینکه اگزینوس دیگه ای با امتیاز بیشتر در کار باشه که حجت رو تموم میکنه) و اسنپ ۸۷۵ هم بعید نیست به مرز ۸۰۰ هزار برسه و همرو طبق روال زخمیو خونین و مالین کنه …
از نظر من که اکثر اوقات زیاد به بنچمارک اهمیت نمی‌دادم و عملکرد #واقعی برام ملاک بود فکر نکنم کایرین ۹۰۰۰ تو بحث گیمینگ و استفاده ی سنگین اونم در مدت زمان عادی نه تایم زیاد ، پایداری و بهینگی خوبی نداشته باشه .

AŁɪ

خب ارزش کار هواوی اینجا مشخص شد که اگزینوس داره دو نسل با هسته جدید تر امتیاز مشابهی با کرین میگیره که حتی یه ذره امتیازش بیشتره با هسته قدیمی تر .
ولی هنوز مشخص نیست چیپ اصلیش همینه یا نه که باید صبر کرد .
چیزی که فعلا معلومه تا اومدن اسنپ جدید پادشاه اندرویدی هست و فقط از a14 اپل ضعیف تره .

نیما عرفانی

از این نظر آره خودمم قبلاً به این نکته اشاره کرده بودم که اگزینوس ۱۰۸۰ با ۴ هسته ی A78 امتیاز مشابه کایرین ۹۰۰۰ گرفته بود اما خب باید از این جهت هم به موضوع نگاه کنی که اگه کایرین ۹۰۰۰ افت راندمان و بهره وری داشته باشه و کنترل حرارت و دمای نه چندان مطلوب و مصرف انرژی بالایی رو به همراه داشته باشه؛ اصلی ترین ترین دلیلش همین افزایش فرکانس بدون حساب کتاب و حداکثری و توربو بوستِ ۳.۱۳ گیگاهرتزی رو کلاستر بالایی A77 هست.
کایرین های قبلی تو on/off بودنِ مود پرفورمنس، نهایتاً ۳۰-۴۰ هزارتا فرقشون بود نه ۱۵۰ الی ۱۷۰ هزارتا!! که این به وضوح بیانگره افزایش چشمگیر و به یکباره ی دما برای رسیدن به حداکثر بازدهی هستش که خب تبعات خودش رو به دنبال داره و هواوی خواسته بهای جبران اختلافش با رقبا رو اینجوری بپردازه.

AŁɪ

منتظر تستای یوتیوبم ببینیم چی میشه 🙏

Mahdi

نه فقط a14 بلکه حتی a13 هم میتونه به چالش بکشه

نیما عرفانی

منظورم تو اکثر مؤلفه هاست که کایرین ۹۰۰۰ با وجود ضعف هاش بازم سرتر از A13 هستش ولی مقابل A14 تو اکثر شاخصه ها قافیه رو می‌بازه.

Mahdi

ولی باز بنظرم نباید با پردازنده اپل مقایسه بشن

Dr.Nazer

#شوخی
#سهامدار_نباشیم
#حمله_نکنیم
#باتشکر

نیما عرفانی

ای جان🙃

Dr.Nazer

😂🤦‍♂️

amer

این پردازنده ها(اگزینوس،A14،کایرین 9000) در قبال اسنپدراگون هیچی نیستن
بدون شک امسال SNAP875همه در برابرش سر تعظیم میکنند

AŁɪ

راگ اون بالا جا خوش کرده 😄
comment image

نیما عرفانی

جدای از این … دوگانه ی iQOO در صدر قرار دارن و البته برام خیلی عجیبه که چرا تو هیچ کدوم از بنچمارک های آنتوتو اثری از لجیون پرو نیست!! 🤔 شاید هنوز عرضه نشده یا به تعویق افتاده ، نمی‌دونم والا ⁦🤷‍♂️⁩

Taha

من دیروز (یا پریروز) دیدم اهورا نیازی داشت می‌گفت که لنوو لژیون دوئل توی فلان تاریخ 😅 عرضه میشه.

AŁɪ

کلا انگار انتوتو مسته بنچمارک p40 pro plus رو نگفته اون وقت یه گوشی هایی بنچمارکشو توی سایتش زده که اصلا ولش کن …..
یا مثلاً بنچمارک میت چهل پرو پلاس رو نمیزنه ولی مدل پایین ترشو بعداً قرار میده .
یا بقول شما لجیون پرو نیست بنچمارکش .

_V_

هر گوشیی رو وارد لیست نمیکنن، فکر میکنم به تعداد بنچمارک گرفته شده ربط داره

amer

خخخخ

amer

تنها پردازنده ای که ازش ترس دارم 875شکست بده پردازنده جدید و فوق حرفه ای شرکت مدیاتک هست(با توجه به سری دیمنسیتی این گفتم)
خیلی عجیبه خبری حتی در حد شایعه ازش نیست

AŁɪ

فعلا زوده راجبش حرف بزنیم

Mahdi

آره میتونه اونم با هشت هسته ایکس ۱ و گرافیک ۴۸ هسته ای جی۷۸ و یک نانومتری بودن و ۱۰۰میلیون ترانزیستور

AŁɪ

از دایمنسیتی خیلی خوشم میاد مثلا بهم بگن بین ردمی کی سی پرو زوم و کی سی الترا یکیشون انتخاب کن ، در جا میگم کی سی الترا و فقط بخاطر چیپش بجز صفحه نمایش خوب و اسپیکر قدرتمندش .
مدیاتک خیلی سریع برگشت به بازی 👌

AŁɪ

البته عامر جان سری a اپل مثل سی پی یو های اینتل عمل می‌کنه توی گیمینگ از amd سر تره و fps بیشتری میده و دلیل اصلی انتخاب استریمر هاست .
ولی در عین حال هسته های کمتری داره .
برای همین من هنوزم مثل قبل میگم اسنپ جدید هم بیاد از a14 توی گیم ضعیف تر عمل می‌کنه البته یه فرضیه هست و باید منتظر معرفی شدنش و تستاشم بمونیم.

amer

بله علی عزیز دقیقا حق با شماست ولی A14طبق اخبار منتشر شده قدرت واقعیش محدود شده که به نظرم کار درستی نکرده
البته و صد البته عملکرد واقعی شرط هست که حقیقتا پردازنده های دو شرکت کوالکام و اپل در این زمینه نظیر ندارن و به نظرم پردازنده این دو شرکت به اندازه کافی قوی هستن

Taha

علی درسته که میگن تو پردازنده های پایین رده و میان رده ( یا هر چیزی) amd بهتره؟

AŁɪ

نه تو همه زمینه ها .
برای رندرینگ amd 👈 هسته و رشته های زیاد
برای استریمینگ Intel 👈 کلاک و سرعت بیشتر هسته ها
_____________________
البته اون پایین رده که اشاره کردی منظورت کدوم سی پی یو هست اسماشونو بگو تا برات قشنگ مقایسه کنم.

mehrdad_ma

مادر بورد هاش گرانن
ولی با پول یه پایین رده اینتل میتونی میان رده amd بخری
الان لیتوگرافی ساخت amd اومده رو ۷ نانو
عملکردش تو مولتی تسکینگ بهتره

از لحاظ قیمتی اینجوری مقایسه کن : پایین رده اینتل با میان رده amd
با اون قیمت پرفرورمنس بهتری میگیری

Taha

منظورم از پایین رده رایزن سری۳ و اینترنت هم سری ۳

Taha

مثلا رایزن ۳ ۳۳۰۰x با core i3 10100f.

mehrdad_ma

خب قیمتاشون یکی نیست

Taha

چرا تقریبا یکیه

mehrdad_ma

در حالت کلی عملکردش خوبه
گرافیکش بهتر شده احتمالا اگزینوس همین گرافیک رو داره و تفاوتی ندارن
بخش npu و.. مهمه که ۲۴۰ درصد افزایش داشته پارسال نزیک ۱۵ بیلیون محاسبه الان باید بین ۳۵ تا ۴۰ بیلیون عملیات در ثانیه رو محاسبه کنه
تست های مودمش هم باید بیاد وگرنه مودم بالونگ ۵۰۰۰ هست که پارسال استفاده کرده
OpenGL و Vulcan هردو نسبت به متال ۲ برتری دارن

بخش CPU در حد اسنپ ۸۶۵ باشه خوبه اینم باید تست هاش بیاد که رو فرکانس پرفرورمنس دمای پردازنده چقدره و تو اجرای برنامه ها چه تاثیری داره

استفاده نکردن از هسته های a78 هیچ توجیهی نداره جز اینکه هواوی هرساله تو بخش cpu یه نسل خودشو عقب میندازه امیدوارم اگه نسل بعدی این پردازنده در کار باشه این رویه رو کنار بزاره اگرم اسنپ ۸۷۵ بیاد که دیگه تکلیف روشنه
حتی اسنپ ۸۷۵ هم تو پرچمدار بعدیش استفاده بشه پردازنده های خودشو برای سایر محصولات توسعه میده مثل اگزینوس های میان رده سامسونگ

V800B

این همه اختلاف بین حالت عادی و پروفومنس
یکم جای تعجب داره
الان سوال پیش میاد؟
دما تو حالت پروفومنس چقدر هست
مصرف باتری چقدر میشه
افت کارای تو بلند مدت پیش میاد یا نه
چقدر میشه با حالت پروفومنس کار کرد
این اختلاف ایا حس میشه
حس میکنم بیشتر باید رو حالت عادی روش حساب کنیم
البته منم دوست دارم پردازنده این گوشی عالی باشه چ تو لیست خرید یا علاقه مندی من باشه یا نه
و رقابت بهتر و زیباتر باشه
ولی ب پردازنده کارین اعتماد دارم
بیشتر از پردازنده اختصاصی سامسونگ

_V_

هرچند قطعاً از سرطانی مثل اگزینوس ۹۹۰ بهتره
نسبت به نسل قبل هم خیلی پیشرفت کرده

درباره رقابتش با اسنپ‌دراگون هم روی پرفورمنس مود با اختلاف خوبی بهتر عمل کرده (ولی فکر نمیکنم توی این نسخه پرفورمنس مود شرایط ایده‌آلی توی مصرف داشته باشه با این اختلاف بنچمارک از حالت معمولی)

و میشه یجوری بهش گفت قویترین چیپ بین اندرویدی‌ها، ولی به نظرم نمیشه گفت قویترین چیپ! چون عملکرد A14 مطمئناً (مخصوصاً تو گرافیک) از نسل بعد کرین و اگزینوس هم بهتره (و احتمالاً کوالکام)

همین الانم چیپای اندرویدی توی گرافیک به A13 نرسیدن

Milad7

از اسنپ 875 خیلی عقب میفته!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)