حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت ۴۰ پرو رسما معرفی شد: کایرین ۹۰۰۰ و شارژر ۶۶ وات

نوشته

3 سال قبل | 99 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

پس از مدت ها انتظار بالاخره هواوی از خانواده Mate 40 رونمایی کرده است. در این مطلب به هواوی میت ۴۰ پرو خواهیم پرداخت، دستگاهی که با کایرین ۹۰۰۰ و شارژر ۶۶ وات به بازار آمده تا با دوربین های جذاب و طراحی چشم نواز تبدیل به بهترین گوشی شود که تا کنون توسط این برند تولید شده است.

هواوی میت ۴۰ پرو

سفر هوآوی در سال 2020 دو طرف دارد. تولید کننده چینی با فشارهای فزاینده ای از سوی دولت های خارجی روبرو است و ادامه ممنوعیت ایالات متحده به طور موثر جاه طلبی های جهانی آن را مهار کرده است  اما فروش در بازار داخلی آن هرگز بهتر از این نبوده است.

به نوعی هواوی با افزایش تلاش های خود در چین توانست از دست دادن فروش از بازارهای جهانی جبران کند. در این راه، آن ها سیستم عامل جدیدی را معرفی کردند که اولین بار در زمینه گجت های پوشیدنی استفاده شده است (اما در نهایت می تواند تلفن های خود را تأمین کند) و راه حل های موثری برای افزایش مبارزه با محدودیت ها در مورد سخت افزار پیدا کرد.

در میان این زمینه، این شرکت جدیدترین پرچمدار خود یعنی Mate 40 Pro را روانه بازار می کند. مانند نسخه قبلی خود، Mate 40 Pro هیچ سرویس گوگلی را در لحظه ارایه عرضه نمی کند، اما در بخش سخت افزاری چیزهای زیادی وجود دارد، از جمله چیپست ۵ نانومتری Kirin 9000 با مودم 5G یکپارچه، یک صفحه نمایش OLED با لبه های خمیده زیاد، شارژ سیمی ۶۶ وات سیمی، شارژ بی سیم 50 وات و ارتقا جذاب دوربین.

هواوی میت ۴۰ پرو

هواوی میت ۴۰ پرو

هواوی میت ۴۰ پرو نشانه های طراحی را هم از مدل قبلی و هم از سری P40 می گیرد. در جلو دوربین دوگانه پیدا خواهید کرد و دوربین اکنون به میدان دید ۱۲۰ درجه می رسد. هواوی از هوش مصنوعی خود استفاده می کند تا هنگام تشخیص شخص دوم در قاب، زمینه دید را به طور خودکار افزایش دهد.

قاب پشت جایی است که همه چیز جالب می شود. Mate 40 Pro آرایه دوربین دایره ای مشابه سری Mate 30 را حفظ کرده است و گزینه جدید رنگ Mystic Silver ممکن است یکی از بهترین رنگ های گوشی در سال جاری باشد. این رنگ دارای یک عملکرد رنگین کمانی است که بر اساس زاویه و شدت برخورد نور با سطح آن، رنگ متفاوتی را تولید می کند و قطعا میت ۴۰ پرو را برجسته می کند.

سامسونگ Galaxy S20 FE و Pixel 5 دارای طرح های قاب پشتی خاص و یکتای خود هستند که در نوع خود جالب توجه هستند، اما هواوی با Mate 40 Pro قصد دارد بیشتر به دنبال جلب توجه باشد. هواوی می گوید که طرح “حلقه فضایی” برای محفظه دوربین از اولین عکس سیاهچاله الهام گرفته شده است!

غالب قسمت جلوی Mate 40 Pro یک نمایشگر 6.76 اینچی OLED با رزولوشن FHD +یا  (2772 در 1344) و رفرش ریت ۹۰ هرتز است. قسمت جالب در مورد صفحه نمایش این است که خمیدگی لبه ها تا ۸۸ درجه می رسد. در سالی که اکثر تولیدکنندگان از انحناهای شدید استفاده نمی کنند، هواوی به این روند خاص پایبند است. تلفن همچنین از صدای استریو برخوردار می شود، بلندگوی اصلی که در پایین نصب شده است و یک بلندگوی ثانویه نیز در بالای آن قرار دارد.

دوربین های دوگانه در جلو دارای تشخیص ژست در هوا هستند، دقیقا مانند سری Mate 30 اما این بار برش سوراخ نمایشگر جای زیادی را اشغال نمی کند. به صورت پیش فرض باز کردن قفل صورت وجود دارد و همچنین یک حسگر اثر انگشت درون صفحه نیز دریافت می کنید. و برخلاف سری Mate 30، در Mate 40 Pro یک دکمه تنظیم صدا وجود دارد، اما در صورت تمایل می توانید از حرکت دو ضربه ای و سوایپ کردن در لبه صفحه استفاده کنید.

اولین چیپست ۵ نانومتری جهان با مودم 5G یکپارچه

نکته قابل توجه در Mate 40 Pro سخت افزار داخلی است. این تلفن اولین بار است که از جدیدترین چیپست Kirin 9000 ساخت HiSilicon بهره می برد و از این نظر که اولین چیپست ۵ نانومتری جهان با مودم 5G یکپارچه است. در حالی که اپل اولین چیپست ۵ نانومتری را در A14 Bionic در iPad Air جدید و سری آیفون 12 معرفی کرد، در آن گزینه خاص از مودم Qualcomm X55 5G خارجی استفاده شده است.

با توجه به اینکه هواوی برای دو نسل باید از تراشه Kirin 990 استفاده کند، جالب است که ببینیم Kirin 9000 چه کارایی را در استفاده روزمره افزایش می دهد. هواوی در حال جستجو برای دستاوردهای چشمگیر در عملکرد پردازنده، پردازنده گرافیکی، NPU و ISP است و تا زمانی که چیپست ۵ نانومتری Snapdragon 875 کوالکام راه خود را به تلفن ها باز کند، Kirin 9000 سریعترین چیپست موبایل در دنیای اندروید خواهد بود.

این واقعیت که هوآوی مودم 5G یکپارچه را ارائه می دهد باعث صرفه جویی در فضای گوشی می شود و باید به طراحی کم حجم تری منجر شود. از دیگر مشخصات Mate 40 Pro دارای 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 در نسخه پایه است و هواوی نیز یک مدل 12 گیگابایتی / 512 گیگابایتی را عرضه می کند. این تلفن همراه با Wi-Fi 6 ، بلوتوث 5.2 ، NFC و شیار کارت حافظه nano هوآوی ارائه می شود.

برای تامین انرژی، هواوی Mate 40 Pro دارای یک باتری 4400 میلی آمپری است و شارژر 66W سیمی SuperCharging را ارائه می دهد. خبر خوب اینکه یک شارژر 66W در جعبه موجود است. جالب است که هواوی شارژ سریع 66 وات را ارائه می دهد، این 1W بالاتر از فناوری 65W SuperVOOC 2.0 است که توسط OPPO استفاده شده و به عنوان Warp Charge 65 در OnePlus 8T به OnePlus مجوز داده است. هواوی در حال معرفی شارژر القایی جدیدی است که به شما اجازه می دهد Mate 40 Pro از شارژ بی سیم ۵۰ وات استفاده کند.

بخش عمده ای از آنچه Mate 40 Pro را برجسته می کند، فناوری دوربین است. این تلفن از سنسور 1/1.28 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی RYYB همانند P40 Pro برخوردار است ، اما ISP جدید Kirin 9000 باید عکس های بهتری نیز ارائه دهد. سنسور 50 مگاپیکسلی در برابر بهترین گوشی های اندرویدی خود را نشان می دهد و Mate 40 Pro از لنز زاویه باز 20 مگاپیکسلی در پشت با میدان دید ۱۲۰ درجه برخوردار است.

جالب اینجاست که هواوی در حال افزودن لنز تله 12 مگاپیکسلی پریسکوپی است. لنز زوم می تواند به بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر دست یابد و گرچه به اندازه ضریب زوم 10 برابر P40 Pro Plus دیوانه نیست، اما این اولین بار است که شاهد لنز بزرگنمایی با این کالیبر در گوشی های سری Mate هستیم.

هواوی همچنین با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی همان دید ۱۲۰ درجه سنسور پشت را ارائه می دهد و در دوربین جلو نیز تغییرات خوبی را ایجاد می کند. دیدن یک دوربین زاویه دید عریض در جلو بسیار دوست داشتنی است – از معدود گوشی های دیگری که دارای دوربین جلو با زاویه دید عریض هستند، OnePlus Nord است. یک سنسور ثانویه زمان پرواز (ToF) هم در جلو وجود دارد، مشابه سری P40.

از نظر نرم افزاری Mate 40 Pro با رابط کاربری EMUI 11 را بر اساس اندروید ۱۰ اجرا می کند. یک ویژگی جدید “air press” وجود دارد که به شما امکان می دهد در صورت مشغول بودن دستتان به تماس ها پاسخ دهید، یک ویژگی جذاب به نام eyes-on display که اساساً AOD را خاموش و روشن می کند هم وجود دارد و من شخصا آن را دوست دارم. اینطور است که فقط وقتی به دستگاه نگاه می کنید، روشن خواهد شد. شما همچنین ویژگی های جدید سفارشی سازی AOD ، از جمله انیمیشن ها و GIF های جدید را دریافت می کنید.

بزرگترین نکته صحبت در قسمت نرم افزار، کمبود خدمات Google است. برای نصب برنامه ها یا بارگیری جانبی آنها باید از AppGallery Huawei استفاده کنید و هیچ یک از گزینه ها اغوا کننده نیست. بعید به نظر می رسد که به زودی شاهد بازگشت خدمات گوگل به گوشی های هواوی باشیم و این واقعا شرم آور است زیرا سخت افزار ارائه شده با Mate 40 Pro واقعاً هیجان انگیز است.

به طور خلاصه، هواوی در سال 2020 اینطور توصیف می شود. Mate 40 Pro یک تلاش سخت افزاری برجسته است و بدون شک این گوشی خواهد بود که در بازار داخلی هواوی فروش خوبی خواهد داشت. اما کمبود سرویس های گوگل در بازارهای جهانی، آن را در مقابل رقبای اندرویدی خود در مواجهه با یک ضرر بزرگ قرار داده است. طی هفته های آینده چیزهای بیشتری برای اشتراک گذاری در Mate 40 Pro خواهیم داشت، بنابراین با ما همراه باشید.

نظر شما درباره هواوی میت ۴۰ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
99 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

خوشم میاد تا گوشی جدید هوآوی معرفی میشه دکزو توی ایکی ثانیه! بررسیش میکنه و با چند تا امتیاز بیشتر میره صدر جدول. کسی منکر قدرت دوربین گوشی های هوآوی نیست ولی این حرکت های دکزو قشنگ معلومه که به نفع اسپانسر هاش عمل میکنه

persepolis

مارسلو از قبل برسی کردن
به شعور خودت احترام بزار!.

OnePlus_Fan

🙂🙂🙂🙂

persepolis

سلام به فرمانروا!.

Auroro

برخلاف اپل و سامسونگ که پسرفت نشون دادن

هوآوی چقدر نوآوری معرفی کرد!
زوم 17 برابر اپتیکال چی میشه باوو

persepolis

من نتم قسمت دوربین ها پرید
کمی توضیح بده…

Farcry

17 برابر !!! حالت خوبه؟

Farcry

میت۴۰ پرو پلاس زوم اپتیکال ۱۰ برابری داره.همه سایت ها اعلام کردن

نیما عرفانی

میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو : ۷ بازه ی زوم اپتیکال نسبت به اولتراواید
comment image
پرو پلاس و پورش : ۱۷ بازه ی زوم اپتیکال نسبت به اولتراواید
comment image

Farcry

میدونم مثل اپل زوم اپتیکال رو با التراواید حساب کرده.زوم اپتیکالش در‌واقع ۱۰x هست

نیما عرفانی

آره ما هم میدونیم چی به چیه…اصلاً همین ۱۰x…
مگه با همین ۱۰x اپتیکال هم واقعیتِ رقیب نداشتنش تغییر میکنه؟ تو این زمینه یه رقیب داره که اونم از خودشه(پی ۴۰ پرو پلاس)

AŁɪ

بنظرم این یه طعنه به اپل بود نه دنباله روی از سیاست اون .
میخواست به اپل بگه تو اگه با اون روش محاسبه ( که خودتون میدونید ) ۵ برابر اپتیکال داره پرمیوم ترین گوشی امسالت من با این روش ۱۷ برابر اپتیکال دارم 😅

نیما عرفانی

@علی
احسنت 👌
آره از این منظر هم میشه برداشت کرد و تحلیل به جایی بود👍👍

Auroro

تو عکس نوشته بود ندیدی

Taha

بر طبل شادانه بکوب
پیروز و مردانه بکوب
بر خیز و سامسونگ را بزن😂

AŁɪ

خدایا چرا این اینقدر خوشگله لامصب چه رنگ مخصوصی داره امسال :
comment image

OnePlus_Fan

خیلی هم عالی

TheFreeCritic

تو دکسو روی همه رو کم کرد

کایرین 9000 😍
دوربین 😍😍
ظاهر 😍😍
دکمه قرمز پاور 😂😍😍

به نظرم حرفه ای واقعی به جای 12 پرو نه چندان حرفه ای(!) میتونه اینو بگیره و با گوگل کنار بیاد

ای کاش سرویس های گوگل داشت

TheFreeCritic

زوم 17 برابر اپتیکال 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱🤩

TheFreeCritic

مثل اینکه هواوی هم مثل اپل از الترا تا تله رو حساب کرده و گفته 17 برابر 🤦‍♂️🤦‍♂️

در اصل 10x اپتیکاله.

persepolis

بچه ها ویدئو مراسم دارین؟
زود بگین هر حجمی باشه مهم نی

Auroro

توی دوربین زیاد عمیق نپرداخت.

گفت اپتیکال 17 برابر
پریسکوپ 10 برابر

پورشه دیزاینشم ی دوربین طب سنج داشت
از منفی 20 تا 100

نیما عرفانی

✓https://youtu.be/oH7H4wnjeYA

persepolis

ممنون چه حجمشون کمه

s.mahmood.nn

با سلام
اول عذر میخوام که تایپینگ مناسب اینجا نیست.
بنده مدتی هست که ترنجی رو دنبال میکنم به نظرم شما و اقای m.b پر معلومات هستین که از جفت شما عزیزان میپرسم ممنون میشم نظر بدین

میخوام یه گوشی اندرویدی بخرم مردد موندم بین m31 و note 9 pro
والا طبق نظرات شما اگزینوس بده
ولی لامصب سامسونگه اخهه.اون یکیم شیاومی هست ولی میگن مصرفش زیاده نمیدونم امولد نیست..

خودم الان lg g4 دارم با iphone 6s و 11 pro max

ال جی شارژش منو دیونه کرده%) مشکل باطری دارم باهاش

گوشی اندرویدی میخوام بخرم بخاطر برخی برنامه ها که راحت نیستم تو ایفون.

نمیخوامم بیشتر از 7 یا 8 تومن خرج اندروید کنم..

البته تو دیوار یکیو پیدا کردم میگفت ایفون 6s رو بدم 6 تومنم روش a71 بهم بده…دست دوم بود گوشیش دلم راضی نشد..
خلاصه اینجوری

باطری برام مهمه…
گیم پابجی تو ایفون بازی میکنم اونم روزی نیم ساعت نهایتش یک ساعت
اندروید رو میخوام بیشتر برا کارهای اینترنتی بانکی و… گاهی فیلم و اینجور چیزا

ممنون میشم یه راهنمایی بکنین

نیما عرفانی

سلام دوست عزیز وقت بخیر
ممنون شما لطف داری بزرگوار 🌷
مختصر و مفید میگم …
از نظر باتری لایف همیشه سری m سامسونگ و اکثر گوشی های ردمی خوش نام بودن. در مورد m31 ارجاعتون میدم به مجموع امتیاز باتری لایف m30s با ظرفیت باتری یکسان با m31 که براساس پروتکل و مقیاس سنجش و ارزیابی جی اس ام آرنا امتیاز ۱۳۰ گرفته که خب امتیاز عالی هست و نوت ۹ پرو هم با تقریباً ۱۷ درصد ظرفیت باتری کمتر و نمایشگر پر مصرف تر اما پردازنده ی کم مصرف تر امتیاز ۱۲۳ گرفته که اونم جزو امتیازهای تاپ محسوب میشه . پس از این جهت نگرانی بابت باتری لایف نداری . از لحاظ کیفیت ساخت و چیپست ، کفه ی ترازو به سمت نماینده ی ردمیه . تو قسمت نمایشگر هم با اینکه نمایشگر m31 از نوع سوپر آمولده و به طبع کم مصرف تر هستش اما تو کیفیت تصویر فکر نکنم تفاوت خاصی باشه . من خودم با ips نوت ۸ پرو کار کردم و نسبت به قیمتش صفحه نمایش واقعاً با کیفیتی داشت . اگه روشنایی و دمای رنگ بهتر و طبیعی ترِ رنگ سفید برات مهمه برو سراغ نوت ۹ پرو ولی اگه از AOD استفاده می‌کنی و در عین حال پنل کم مصرف تر و کنتراست بیشتر برات در ارجحیت قرار داره ، m31 می‌تونه نظرت رو جلب کنه . و در نهایت در سایر شاخصه ها مثل دوربین و شارژر …
به نظرم عملکرد ترکیب دوربین های اصلی هر کدوم تقریباً در یه حده اما دوربین سلفی m31 احتمالاً بهتر باشه . توان شارژر نوت ۹ پرو هم دوبرابر بیشتره که با ظرفیت حدودی ۱۰۰۰ میلی آمپر کمتر می‌تونه با اختلاف زمانی چشمگیر زودتر فول شارژ بشه .
دیگه خودت مختاری انتخاب کنی

نیما عرفانی

به اینم باید توجه داشته باشی که با حسگر اثر انگشت رو قاب پشتی راحت تری یا حسگر جانبی روی فریم فلزی.

نیما عرفانی

البته اینجا منظور همون فریم پلاستیکی کناریه ، فلز نیست .

AŁɪ

Air Gestures واقعا جذاب بود 😅

Taha

خب یه نظرسنجی سوسکی.
میت۴۰ پرو یا آیفون ۱۲ پرو مکس یا نوت ۲۰ اولترا اسنپ؟

S AH

حتی بدون گوگل بودنش نمیتونه منو منصرف کنه ولی من شاید در واقعیت ۱۲ پرو رو بردارم

TheFreeCritic

همشو بده 😂😂

یه 10 الترا و iqoo 5 pro bmv هم بزار میبرم

Taha

😂😂😂

Taha

منمmate 40 pro رو انتخاب میکنم⁦❤️⁩
من توی سرویس های گوگل فقط یوتوب برام مهمه که فکر کنم بشه از طریق سایت رفت

AŁɪ

خخ خب معلومه میت

OnePlus_Fan

گزینه دوم و سوم که اصلا خوشم نمیاد مفتی هم بدن قبول نمیکنم😎

Elyas

مزخرفترین معرفی ای بود که تا بحال دیدم
همینجور یه بند یکی داشت حرف میزد
اصلا مسلط نبود
صداش یک نواخت بود
تیپ و لباس خیلی معمولی با اون کمربندش که تا ته سفتش کرده بود
هیچ فرد دیگه نیومد توضیحی بده تا از یک نواختی دربیاد
اون مدیر طراحی پورش هم که از روی متن جلو صورتش داشت میخوند و اصلا به دوربین نگاه نمی کرد
قیمتای نجومی
خیلی امکانات داشت میت 40 اما افتضاح معرفیش کرد

persepolis

اوف درجه حرارتش چنده؟
بچه ها اب یخ…

Elyas

من از میت خوشم اومد خیلیم عالیه اما حرفم با نحوه برگزاریش بود
و اینکه قیمتش همین دو مورد رو انتقاد کردم
فکر نکنم توش این دو مورد انتقاد بدی باشه

persepolis

سلیقه ایه من بهشون میگم

Auroro

اون حرارت سنج تو پورشه رو برا تو گذاشتهxdddd

AŁɪ

فیک یکی از بچها خوش اومدی ..🙂

AŁɪ

پشمام :
comment image

V800B

نمره تست دوربینش هم امد
عقب ۱۳۶
سلفی ۱۰۴
دوربین اصلی من دیدم عکساش واقعا خیلی خوب شده و سلفی هم عالی

تو دگزو تصاویر رو ببینین
میگم انگار p40pro از mi 10 ultra بهتره و mate 40 proو p40pro تفاوت خاصی ندارن هر دو عالین فقط تو سلفی با یک امتیاز کیفیت عالی تر شد👌👌👌👌

afsoon

نزدن دوربین از بدنه بیرون واقعا خوبه .باطری ۵۵۰۰ اگر میزاشت دیگه بی نقص میشد .

AŁɪ

و باز هم پشمام :
comment image
پرفورمنس مود خاموش نوت ۲۰ الترا رو جر بده و با پرفورمنس مود همرو جر بده 😆😅

Auroro

comment image

m.b

از طراحیش خیلی خوشم اومد… (رنگاش البته نه) خوشبختانه مثل پارسال زود مشخصات لو نرفت و هیجان داشتم…
خود گوشی ها عالی هستن…
یه پکیج تقریباً کامل…
دو سوم مراسم رو دیدم تقریباً یه جاش واقعاً جا خوردم…
موقعی که گفت fastest charger!
یه wtf عجیبی تو نگام بود…
خفن ترین جاش برای من air control بود…
و همچنین پکیج دوربین ها هم موارد تکمیلی داشتن تقریباً…
البته دروغ تبلیغاتی اپل انگاری به بقیه هم داره سرایت میکنه…
هوآوی هم دومین دروغی که فهمیدم رو اینجا گفت…
17 برابری اپتیکال دروغه… 10 برابر هست… همونطور که اپلم 2.5 برابرشو 5 برابر گفت…
احتمالاً چون این دو شرکت اینطور بازی کردن با اعداد، بقیه شرکتا هم از این به بعد مجبور میشن به همین سبک نسبت به اولتراواید بگن مقادیر زوم رو…
راجب امتیاز دوربین مشخصا کاملاً مشخصه که dxo ضریب زوم و اولتراواید رو کاهش داده…
چون اگر سه امتیاز mi 10 ultra (اصلی +زوم+فیلمبرداری) رو جمع بزنید میشه 347 در مقابل mate 40 pro که جمع امتیازاتش میشه 344…
اما همونطور که گفتم dxo سر مصلحت اندیشی در اصل برای کمک به سامسونگ و اپل که زوم خوبی نداشتن ضریب این بخش رو کاهش داده…
البته p40 pro plus باقیه که اون دیگه بدون حرف و حدیث باید بیاد صدر…
طراحی پشتی سری میت 40 رو بهترین طراحی تاریخ میت ها میدونم و متأسفانه طراحی جلوییش رو بدترین طراحی میت ها به طوری که توی طراحی جلویی حتی شایدبرای اوین بار تو تاریخ این دو سری، کسایی سری p40 رو هم ترجیح بدن! با توجه به اینکه چهارطرف خمیده هستن و حاشیه‌هاشون هم کمتره!
میت باید طراحی جلویی رو کمی تغییر میداد…
متأسفانه دیر رسیدم و بخش پردازنده رو ندیدم… یکی بگه باز روشون شد که از ai benchmark نتایج ai بگن یا دیگه خودشونم خجالت کشیدن؟ 🤔 😂🤦‍♂️
قیمت ها رو هم ندیدم…
بررسی این دو بخش بمونه برای بعد…

m.b

اصلاح(p40 pro plus):
Mate 40 pro plus

m.b

راستی این تاریخچه شیطنت سر اعلام زوم رو هم بگم…
اواین شرکتی که اینکارو کرد اپل نبود… اوپو بود فکر میکنم…
که اتفاقاً همه اون موقع روی واژه شیطنت و یا دروغ متفق‌القول بودن… اما الان که دونه دونه شرکت های محبوب خود ما هم دارن به روند این شیطنت میپیوندن نگران نباشین… کم کم این واژگان یهو فراموش میشه! چراش دیگه با خودتون…
البته که من همچنان سعی میکنم “هر شرکت دیگری” این دروغ و شیطنت رو انجام داد، بگم…
برخلاف لشکری که دونه دونه دارن آب میرن چون شرکتای محبوب سپاهیان این لشکر دونه دونه به این جریان پیوستن… البته از اینجا به بعد دیگه اجبراریه تقریباً و بقیه هم چاره‌ای جز پیوستن ندارن چون سر مقایسه بعداً کم میارند…
خصوصاً شرکتایی مثل شیا و اپل و سامسونگ که اولتراواید هاشون عموماً 12 میلی‌متری هست، خیلی براشون این روند سود خواهد داشت…
راستی یه آفرین ویژه به هوآوی… بالاخره دوربین های اولتراوایدش رو دچار تغییر سیاست کرد و یه 14 میلیمتری بدون اعوجاج استفاده کرد… خیلی عالیه…

The Destroyer

به نظرم ۱۸ بودا
نبود؟
من اینجوری یادمه تو مراسم

m.b

Mate 40 pro 18 هست… برای همینم تو بخش زوم تو dxo نتیجه خوبی نگرفته…
نسخه پلاس 14 میلیمتری فری‌فرم هست که متأسّفانه توضیح بیشتری ندادن به چه شکل فری‌فرم شده…

The Destroyer

آها دقت نکردم به اون بخش

m.b

تحسین بعد هم بابت تغییر سیاست میت لازمه…
بعد مدت ها که سری p به دوربین محور بودن معروف بودن به دلیل تحدید جایگاه هوآوی بالاخره تغییر سیاست داد و زوم قوی هم پای سری p رو به سری میت هم اضافه کرد…
یکم نگاه کنیم با دوربین محور‌ترین سری میت تو این سال ها نسبت به سری p همون سال مواجه هستیم… هیچوقت سری میت تا این اندازه در دوربین سری p رو به چالش نمی‌کشید…
هوآوی کاملاً به موقع خطر رو احساس کرد و عالی قدم برداشت…

m.b

تهدید😐😅

m.b

رفتم دقت کردم دیدم دوباره نتایج ai benchmark رو گفته… کلا خجالت تو کارش نیست… 🤦‍♂️
چند وقت دیگه آنتوتو ai میاد و مسترلو میاد باز میشوره میبره… البته اینبار بدتر از قبل فکر کنم… چون برخلاف سال های قبل اختلاف چندانی نداره با رقباش طبق نمره‌ای که از اون سایت داد…

Auroro

الان سامسونگ میزنه تو کلش میگه اس 21 رو بریز دور از اول طراحیش کنیم باید

m.b

هرچند اس21 رقیب این گوشی نیست اما تا جایی که من شنیدم بعد از مدت ها یه تکانی قراره به تعادل حاشیه های بالا و اطراف و پایین اندرویدی ها بده و تعادل رو بیشتر کنه… بنابراين بقیه هستن که باید بترسن…

Auroro

خب حالا مهم ترین نکته

باقی پردازنده هارو از کجا کنه

AŁɪ

اسپیکرش super bass stereo هست 👌

نیما عرفانی

الحمدالله که تو بخش اسپیکر ارتقاء اساسی داشته و اینبار دیگه مردم و علی الخصوص طرفدارا رو ناامید نکرد و احتمالاً نظر مثبت منتقدین رو هم جلب کنه … طبق گفته ی خودش ۱۵۰ درصد Bass قوی تر کم چیزی نیست و عدد به شدت قابل توجهی هست …
comment image

AŁɪ

اره دمشون گرم 👌

نیما عرفانی

جدای از این بحث …
تو مراسم زمانی که داشت راجع به چیپست کایرین ۹۰۰۰ صحبت میکرد ؛ به میت ۴۰ پرو و پرو پلاس یه صفت و رنگ و بوی گیمینگ طوری هم داد …
امسال بیشترین اختلاف و به اصطلاح اختلاف فاحش بین فعال بودن حالت پرفورمنس با غیرفعال بودنش داره که اونم به همون حداکثر فرکانسش مربوط میشه که احتمالاً با خاموش بودن پرفورمنس مود ، اون کلاستر بالایی هم غیرفعاله یا با فرکانس پایین تری شروع به فعالیت می‌کنه که با فعال شدن اون حالت ، بوست فرکانس به حداکثر پتانسیل CPU میرسه .
نسبت به A14 Bionic ؛ ۳۰ درصد ترانزیستور بیشتری داره … ۱۵.۳ میلیارد ترانزیستور .

AŁɪ

اره دیدم اون بخش رو و این بنظرم سیاست هوشمندانه تریه.
اگه بخوایم درست مثال بزنیم دقیقا عین اورکلاک کردن پیسی هست که از حداکثر فرکانس سی پی یو استفاده میشه به وسیله مادربوردی که این قابلیت رو داره .
اینطوری هم وقتی نمیخوای بازی کنی مصرف باتری به شدت کاهش پیدا می‌کنه هم پردازنده بار انرژی کمتری داره و مطمعنا کمتر هم گرم میشه .
وقتی هم میخوای بازی کنی با فعال کردن اون تبدیل میشه به قوی ترین موبایل تو این زمینه

AŁɪ

البته که پرفورمنس مود هواوی جفت پردازشگر های گوشی یعنی پردازنده اصلی و گرافیکی رو تقویت می‌کنه تا از تمام توانشون استفاده بشه .
و بجز این رم هم مدیریت میشه و خالی میشه

نیما عرفانی

آره پرفورمنس علاوه بر cpu مطمئناً رو اورکلاک و توان پردازشی gpu و حتی npu و memory هم تأثیر گذاره اما خب پایداری و بهینگی هم یه سمتِ قضیست و باید دید هواوی چطور عمل کرده …

نیما عرفانی

خب برم ویدئوی آنباکس و نگاه اجمالی چندتا از یوتیوبرهای مطرح رو ببینم بعد اگه عمری بود و به شرط داشتن تایم و حوصله بیام … فعلاً ✋

V800B

از برنامه بعدی تون مارو بی خبر نزارید خیلی منتظر هستیم

نیما عرفانی

باشه حتماً چرا که نه …

AŁɪ

پریسکوپ تله فوتو این بار ۲۵۰mm شده که از عدد پشم ریزون ۲۴۰mm پی چهل پرو پلاس هم بیشتره .

Pouya

عجب گوشیه ایه😍😍😘
دلم خواست😐

S AH

منم دلم خواست

TheFreeCritic

کایرین 9000 از هسته ی کورتکس x-1 استفاده میکنه؟

m.b

نه

TheFreeCritic

پروندش بسته شد
منتظر mi 11 میمونم با اسنپ 875

TheFreeCritic

میخوایم برسیم به 200 کامنت

نیما عرفانی

آره با طعنه و کنایه ها بعیدم نیست برسه…
چیکار کنیم میانه رو بشیم که هم منطقی به نظر برسیم و هم تو این گیرو دار چندتا تیکه سوسکی بندازیم ؟🤔
ها 🤙نقاط قوتشو بگیم ولی در موازاتش نقاط ضعف و موارد منفی که شواهد و مدارک مستدل و محکمی براش وجود نداره بکوبیم تو سرش 😉(مستدل و قابل اتکا از نگاه عموم نه فردی) یا نقاط قوتشو جوری بیان کنیم که کم اهمیت جلوه کنه … تا بوده همین بوده و عجیب نیست…
“این کامنت ها از اون کامنت اصلی و عریض و طویلی که برای این گوشیا مدنظر دارم جداست ، اونو به وقتش آماده میکنم می‌فرستم . خودم میام هم ازش تعریف میکنم هم انتقاد”
ولی به یه موضوعی دقت کردی؟؟
مدت زیادیه بیشترین کامنت ها پیرامون پست های معرفی پرچمدارا، در خصوص پرچمدارای هواویه, همین خودش گویای همه چیزه 😉

نیما عرفانی

شهداد راجع به توان شارژ معکوس پی ۴۰ پرو و پرو پلاس اگه اشتباه نکنم فقط با تو مستقیم صحبت کرده بودم … من اون موقع گفتم به اون عدد درج شده تو جدول مشخصات جاسم آرنا اعتماد ۱۰۰ درصد و قطعی دارم؟؟ اگه بوده بگو و اسکرین حرفمو بیار تا بدونیم . گفتم علاوه بر اون چندتا یوتیوبر از جمله tech spurt هم گفتن که ۲۷ وات معکوس داره . اگه جایی گفتم حتماً و قطعاً اون ۲۷ وات درست بوده نشونم بده تا کسب تکلیف کنیم که باید بنالیم یا از هوای ملس لذت ببریم؟!

The Destroyer

الان اصلا یادم نیست ولی فک میکنم کسی با قطعیت صحبت نکرده بود در این مورد
نه من نه شما

Amir galaxy

سری خوب و موفقی ارایه کرده 👌
احسنت…خوشم اومد 🙌
نیما گوشیت دو‌ نسل پیر شد 😅

نیما عرفانی

آره نسبت به میت ۲۰ پرو بعدِ ۲ نسل یه ارتقاء چشمگیره … اگه میت ۲۰ پرو همچنان نگه دارم احتمال اینکه بعداً در کنارش برم سمت میت ۴۰ پرو یا پرو پلاس هست(به دلیل GMS گوشی فعلیم). اما اگه تصمیم داشته باشم ردش کنم به احتمال زیاد نگاهم به پرچمدارای ۲۰۲۰ معطوف میشه از جمله سری پی ۵۰.

نیما عرفانی

اصلاح ؛
پرچمدارای ۲۰۲۱

m.b

کسی به ریورس شارژ mate 40 pro plus دقت کرد؟
دیدید ریورس 27 وات که برای p40 pro plus گفتن اشتباه بود!
اینهمه گفتیم اشتباهه… اگر وجود داشت الان هوآوی سر میت میگفت… تو جاسم هم نوشته 5!
فقط بدون منبع سیس مرده رو بالا بردن…

m.b

ای وای ببخشید من نمیدونستم برای 27 وات بودن ریورس شارژر p40 pro plus مدارک مستدل وجود داشت…
ای وای باز منم یادم رفته بود که یکی خودش با زبون خودشگفته بود سر سری میت 27 وات بودن ریورس یا نبودنش مشخص میشه و اگر 27 وات بوده باشه سری p احتمالاً بخاطر سری میت و تبلیغات این ویژگی برای سری میت هوآوی زیاد تو سری p مانور نداده و وقتی تو معرفی سری میت گفت که ریورس 27 واته ثابت میشه که این نکته برای سری p هم درسته که الان 180 درجه برعکس شد!

بدون دلایل مستدل یه ویژگی از چندین ماه پیش برای سری p رو تبلیغ کردن اونوقت الان که حقایق مشخص شده که هوآوی به 27 نرسیده چون حتی تو سری میت هم نگفت این ویژگی رو، به بقیه میگن دلیل مستدل نیست… الهی بمیرم… آخه موقع معرفی p که ما مینالیدیم که حرف نامستدل نزنید، شما هزاران دلایل مستدل داشتی! … هوا چقدر امروز خوبه! … 🤔

Dr.Nazer

گوشی عالی، چیپست نه به حدی خوب که گفته شد، و دوربین اصلی بدون OIS در مدل‌های معمولی و پرو!!

Dr.Nazer

کایرین ۹۰۰۰ متاسفانه افت داره و تفاوت حالت عادی با پرفورمنس مودش هم واقعاً شدیده!
بنچمارک‌ها و تست‌هاشو از Gsmarena ببینید

نویسنده آزمایشی

این بهتره یا اگزینوس 1080 ??????
فکر کنم اگزینوس ۱۰۸۰ بهتره اگه ازین بهتر باشه میانرده های سامسونگ پیشرفت بزرگی میکنن.

m.b

تو آنتوتو در یک حد هستن…

نویسنده آزمایشی

بازم خیلی بده که چیپست پرچمدار هواوی و میانرده ی سامسونگ یکی باشن هواوی باید بیشتر رو چیپست کار میکرد واقعا چنین گوشیی با این مشخصات عالی و چیپست متوسط!؟

m.b

اینو به اونایی بگو که چپ و راست تعریف میکنن و فکر میکنن ما همه مشکل داریم اونا خوبن!
من گفتم… عملکردش واسه الان خوبه اما تا دو ماه دیگه از چیپست کایرین 9000 نامی باقی نمیمونه…
اسنپدراگون 875 نتایج اولیه‌ش روی گیک‌بنچ 4 اومده… نتایج وحشتناکه… اگزینوس هم که همین 1080 حتی اگر پرچمدار باشه کافیه برای رقابت با کایرین… اصلاً نیازی به نام 2100 نیست…

نویسنده آزمایشی

اسنپ ۸۷۵ که اصلا حرفش نیست و کلا حسابش ازینا جداست چون مطمئناً بهترین تراشست.
به نظر منم هواوی با رونمایی اسنپ ۸۷۵ و اگزینوس ۲۱۰۰ کاملا کم میاره و به چیپست میانرده تبدیل میشه.
مگه آدم فقط بخاطر دوربین پول میده
اگه بخوایم اینطور حساب کنیم ارزش خریدش فقط واسه دوربینشه.

AŁɪ

دوستان عزیزی که ما تhتتون سوخته و از فشار وارده اومدید اینجا تخلیه کنید .
یکی میگه کرین ۹۰۰۰ افت داره در حالی که gsmarena فقط بنچمارک حالت عادی و پرفورمنس مود رو بهش اشاره کرده .
اوه عزیزم یعنی تو به اینکه توی حالت پرفورمنس اینقدر امتیاز داره و در حالت عادی فلان امتیاز _» به این میگی افت ؟؟
تو خیلی خوبی عزیزم..
و اون دوست ناگرامی ترول همیشگیمون که سر بنچمارک می ۱۰ الترا و دروغی که گفته بود بهش فشار وارد شد و مشکلات داغی چیپست گوشی و داغی گوشی هنگام شارژ تر زده شد بهش و گوشی مورد علاقش.
حالا اومده تا با ایرادات سس شعر بگه مثلا انتقام گرفتم 😅
جووون تو بیا ازین انتقام بگیر کسگم.

Dr.Nazer

نوب گرامی اون بحث اختلاف شدید حالت عادی و پرفورمنس ربطی به افت نداشت، افت توی بخش CPU throttling test مشخصه اگه هنوز چشم‌هات کار میکنه که بعید میدونم!
نیاز نیست لحظه اول معرفی گوشی وقتی هنوز از شدت هیجان حس می‌کنید که وای دیگه هواوی همه رو نابود کرد این گوشی بی‌نقصه بیاین اینجا نظر بدید؛ یکم صبر کنید ایرادات مشخص میشه…
راستی بهتر بود درباره اون بخش فقدان OIS مدل معمولی و پرو هم صحبت می‌کردی، منبعم هم نه‌تنها جی‌اس‌ام‌آرنا بلکه سایت رسمی هواوی و خودِ مراسم معرفیه! که برای دوربین تله‌فوتوی مدل معمولی و پرو OIS ذکر شده اما برای دوربین اصلی. توی معرفی هم برای مدل پرو پلاس تو بخش دوربین اصلی OIS ذکر شده بود اما برای معمولی و پرو نه.

امسال نیمه دوم همه از دم مشکل‌دار ان؛ گوشی بی‌نقص و بی‌مشکل نداریم. هر کدوم به هر نحوی تو یه جایی گند زدن! وگرنه ریچارد یو پول منو اختلاس نکرده که به خاطر معرفی چهارتا گوشی بخوام بسوزم دوست عزیز…
خدانگهدار

The Destroyer

https://www.gsmarena.com/huawei_mate_40_pro-review-2184p5.php
تا پایین بیا
بعد از بخش Aztek OpenGL ES 3.1 High (onscreen)

قصد انتقام گرفتن نیست
متاسفانه واقعیت همچین چیزیه

Mahdi

عالیه عاشقتم ، خوشحالم امسال یه نسخه ۱۲ گیگ رمی داره

Mohammadreza

طراحی جذابی داره

_V_

عجیبه که نسخه معمولی و پرو OIS ندارن

Milad7

به به خیلی عالیه بالاخره اسپیکر استریو هم اضافه شد.طراحیشم که جدید و زیباست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)