حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش خرید آیفون ۱۲ دو برابر آیفون ۱۱ است

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل

تحلیلگر اپل، مینگ-چی کو تخمین می زند که پیش خرید آیفون ۱۲ بیش از دو برابر سال گذشته برای آیفون ۱۱ است. او می گوید که پیش سفارش ها در 24 ساعت اول به جایی در محدوده ۱.۷ تا ۲ میلیون رسیده اند و این در مقایسه با محدوده ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه برای آیفون ۱۱ است. برای مقایسه مثلا بد نیست بدانید سومی موبایل در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۰ فقط ۴۰۰ هزار دستگاه موبایل در سراسر جهان فروخته است.

پیش خرید آیفون ۱۲

با این حال، اگرچه به طور گسترده ای پیش بینی شده است که اولین تلفن های 5G اپل “ابرچرخه” دیگری تولید می کند، مشابه آنچه در هنگام عرضه اولین دستگاه های با صفحه نمایش بزرگتر در آیفون ۶ توسط این شرکت مشاهده شد، هنوز شواهدی برای حمایت از این مقیاس تقاضا موجود نیست.

کو می گوید که اولین سفارشات ۲۴ ساعته آیفون ۶ حدود ۴ میلیون بوده است. با این حال، امسال تنها دو مدل از چهار مدل آیفون ۱۲ هنوز برای پیش خرید در دسترس هستند. پیش سفارش آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس تا 6 نوامبر به طور رسمی آغاز نمی شود، اگرچه برخی از شرکت های مخابراتی قبل از آن سفارشات خود را باز می کنند.

از نظر تقسیم بین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو کوو تخمین می زند که تقاضا برای مدل گران قیمت بیشتر از حد انتظار باشد. انتظار می رفت که مدل استاندارد محبوبیت بیشتری بین این دو داشته باشد، اما نشانه های اولیه در پیش خرید آیفون ۱۲ نشان می دهد تقاضا بین آنها به همان اندازه تقسیم شده است.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی

این جالب است وقتی مزایای نسبتاً کم Pro نسبت به مدل استاندارد را در نظر بگیرید:

  1. ۱- لنز تله فوتو
  2. ۲- اسکنر LiDAR
  3. ۳- حداکثر فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت (در مقابل 256 گیگابایت)
  4. ۴- تفاوت کمی در روشنایی (800 نیت در مقابل 625)
  5. ۵- Apple ProRAW
  6. ۶- پرتره های حالت شب

با نگاه به آینده در دسترس بودن هر چهار مدل، Kuo پیش بینی سهم زیر برای هر عضو خانواده آیفون ۱۲ از فروش کل را انجام می دهد:

  1. ۱- آیفون ۱۲ مینی: 10-15٪
  2. ۲- آیفون ۱۲: 30-35٪
  3. ۳- آیفون ۱۲ پرو: 30-35٪
  4. ۴- آیفون ۱۲ پرو مکس: 15-20٪

وی معتقد است که تقاضا برای مینی تحت تأثیر این واقعیت قرار می گیرد که از ویژگی دو سیم کارت که در چین محبوب هستند، پشتیبانی نمی کند. به هر حال تقاضا برای تلفن های صفحه نمایش کوچک در بازار چین کم است، بنابراین مجموعه ای از عوامل فروش را محدود می کند. البته اینکه مدل های بزرگتر هم در حالت ۲ سیم کارت فیزیکی از 5G پشتیبانی نمی کند هم خود موضوعی منفی است.

حالت 5G آیفون ۱۲ دو سیم کارت در حالت قرار دادن ۲ سیم کارت فیزیکی، از دسترس خارج می شود

خبر خوب برای اپل در چین این است که ترکیبی از دو عامل تقاضا برای آیفون های امسال را افزایش می دهد. اول، تقاضا برای تلفن های هوشمند Huawei – جایگزینی محبوب برای آیفون ها – با ممنوعیت صادرات ایالات متحده مواجه شده است، به این معنی که دیگر با پشتیبانی برنامه های Google دیگر در دسترس نیستند. دوم، حرکت اپل به 5G در زمان مناسب کشور انجام شده است، زمانی که زیرساخت ها و بازاریابی قابل توجهی برای استاندارد سریعتر داده تلفن همراه وجود دارد.

کو می گوید پیش بینی تأثیر بر قیمت سهام AAPL دشوارتر است. اول به این بستگی دارد که آیا پیش خریدهای دو مدل اول نشانگر تقاضای پایدار در ماه نوامبر است یا خیر، و دوم اینکه آیا تقاضا برای مدل های آیفون ۱۲ مینی و پرو مکس مطابق با انتظارات است.

شارژرها و قاب های MagSafe زودتر از آیفون ۱۲ وارد می شوند. نظر شما چیست؟ این استقبال بی نظیر از آیفون های جدید آن هم در صورتی که اکثر برندهای دیگر به دلیل کرونا فروش خیلی کمتری داشته اند، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

کاملا مشخص بود. It’s interesting for me that you have already done a lot of things to make sure that you are not the only one who has a iPhone 12.

Auroro

ی مشت بچه پولدار میخرن که زیاد از سخت افزار نرم افزار سر درنمیارن (حداقلش تو ایران اینطوره)

Farcry

الان به نظرت هیچ ایرانی میتونه از سایت اپل آیفون ۱۲ رو پیش خرید کنه؟؟؟ یکی از دلایلی که باعث میشه فروش آیفون های سری ۱۲ توی خارج نسبتا خوب باشه به خاطر پشتیبانی 5G از اکثر اپراتور هاست و پشتیبانی از اکثر فرکانس ها و باند های 5G توسط آیفون ۱۲ هست.

Auroro

منظورم وجودش تو ویترین های فروشگاهای ایرانه.

ببین چقدر شورش د آورده میشه

m.b

آقا من بعد از کلی بررسی فهمیدم شیا با من مشکل داره…
تاریخچه آپدیت های شیا واسه miui 12 رو بررسی کردم تقریباً همه کله‌گنده ها گرفتن الا من…
حتی نوت 7 هم گرفته!
mix 2s که شیش ماه از من قدیمی تره هم گرفته…
حتی mi max 3 هم گرفته…

سطح پدرکشتگی تیم توسعه شیا با من به همین سطح ختم نمیشه… یه redmi 9 عادی هم خریدیم…
سری redmi 9 سه تا عضو ردمی 9 و ردمی 9a و ردمی 9c داره تو گلوبال… فکر میکنید چطور شده باشه؟
بله اون دو تا سری ضعیف‌تر miui 12 رو گرفتن… اما تیم توسعه تا دید من redmi 9 عادی خریدم، این گوشی‌هم رفت لا باقالیا…
الان میخوام طی حرکتی انتحاری گوشیمو بذارم فروش… که تیم توسعه ببینه دلش بسوزه بفرسته اون لعنتی رو… وقتی فرستاد طی حرکتی ماتریکسی با انگشت شست راهیشون میکنم و آگهی رو برمیدارم… 🤔🤺
/بیکاری های یک منتظر/ “اثر مشترک ناظر و بوقلمون”

The Destroyer

خار روانی😂

S AH

ردمی نه گلوبال عموم اکنون آپدیت ۱۲ را داد
دمت گرم

OnePlus_Fan

🙂 زیبا بود

Mahdi

منم گرفتم

The Destroyer

مشخصه کاملا
بعد مدت‌ها واقعا داره برای رقابت با اندرویدیا گوشی میزنه نه برای خاص بودن خودش
فعلا تا پایان دوره تیم کوک هم با همین شیوه سود وحشتناک میده و ارزش سهامش میره بالا و سهامدارارو ساکت نگه میداره
الان داره پول اون ارزش برندی رو میخوره که تو رتبه ۱ معیارهای سنجش ارزش‌برند سازمان‌هایی مثل Forbes و Brandfinance جا خوش کرده
ولی ۳ سال دیگه لزوماً نمیتونه پول این ارزش برند رو بخوره
حرکتایی که تیم کوک میزنه عین حرکتای ترامپن
یارو اومد کلی شغل ایجاد کرد به قیمت بالا رفتن مواد اولیه و در بلندمدت تورم بیش از ۱۰ درصد
اینم اومده با منابعی که از قبل داره فروشش رو با معرفی ۵ (!) آیفون مختلف بدون پشتوانه برندسازی به صورت کوتاه‌مدت افزایش شدید میده چون توانایی ارائه محصولی رو نداره که با اسم “اپل” سازگاری داره
یه محصولی که با معرفیش یه سری پیشرفت‌های عظیم تو صنعت خودش رخ میداد
به علاوه
هنوز هم آثار جابز و کارهاش در معرفی محصولات اپل نقش دارن بعضی جاها:

https://www.forbes.com/sites/timbajarin/2019/10/07/steve-jobs-legacy-still-drives-apples-current-and-future-products/#6e0a3a093f19

من به اصطلاح دوستان هیتر اپل نیستم و اتفاقا برعکس
به شدت از اپل خوشم میاد چون برای جابز خیلی احترام قائلم
ولی واقعیت اینه که این اپل فرسنگ‌ها با اون اپل زمان استیو جابز فاصله داره و حتی نزدیکش هم نیست
شما اصلا به حرفای من هم توجه نکنید
خودتون این اپل رو بذارید کنار اون اپل بینظیر ۱۰ سال پیش متوجه منظورم و حرفم میشید

OnePlus_Fan

بنظر شما اگه این گوشی رو یه برند دیگه که کمتر شناخته شده باشه تولید میکرد
کسی بهش نگاه میکرد؟

_V_

اونایی که براش خودشونو از ساختمون پرت میکنن و پایین و… واقعاً حال عجیبی دارن

ولی اینم نیست که نگاهی نشه بهش،(الان دید خریدار به این گوشی رو میگم (فکر کنم درباره مینی بود این کامنتت دیگه؟) اول از همه بعد از نوت۲۰ الترای ۱۲۰۰-۱۳۵۰ دلاری و زی فولد۲ ی ۱۹۰۰-۲۱۰۰ دلاری، یه گوشی ۷۳۰ دلاری اومده که از گوریلاگلس ویکتوس استفاده کنه (اون سرامیک شیلد ویکتوسه) دوم اینکه “فعلاً” قویترین چیپست بین تمام گوشی‌هارو داره (لطفاً الان باز از بنچمارکای قبل رونمایی که لو رفته بودن مثال نزنین) سوم اینکه قطعاً دوربین بهتری از همه رقبای جدیدش تو این قیمت داره، و چهارم جرم و ضخامت خیلی کم که فوق‌العاده حساب میشه برای خیلیا (خودم نه)

و این چهار خاصیت جمع شده توی یه دیوایس اپلی که از آیفون ۸ هم کوچیکتره اما صفحه بزرگتری اونم امولد با این سطح کیفیت داره، یعنی خریدار میاد نگاه میکنه (آمریکایی) میبینه یه گوشی با قیمت تقریبی برابر با پیکسل ۵ و اس۲۰ اف‌ای، داره بدنه با این کیفیت، همچین چیپستی و همچین دوربینی رو با این سایز خیلی کم و نمایشگر خوب و… عرضه می‌کنه و در نهایت یاد سیب پشتش میفته و دیگه تمام

اما و اما، اینا از دید یه فرد دیگه بود که این ویژگی‌ها توی مینی براش مهمه ولی نکات منفی هم داره، اول از همه و مهم‌ترینش اینه که اون قیمت حدود ۷۳۰ دلار (آنلاک) برای بازار آمریکاست فقط و بازار‌های دیگه گرونتر هست (ایرانو که اصن فاکتور بگیر و حسابش نکن)
دوم اینکه آداپتور شارژر و هندزفری نداره!
سوم هم رفرش ریت ۶۰ هرتزی ئه که حتی مدلای بالاترش هم ندارن
چهارم هم قیافه قدیمیش هست که کاش حداقل یکم تغییر میکرد (حالا باز اینم نمیشه ۱۰۰ درصد عیب گرفت)

اما در کل اگر منم توی کشوری مثل آمریکا بودم و گوشی کوچولو هم دوست داشتم، قطعاً جای اس۲۰ اف‌ای! سمت این گوشی می‌رفتم
ولی خودمم صفحه بزرگ برام مهم‌تره تا خوش دستی و برای همین شاید تردید پیدا میکردم

Mahdi

هر چقدر بنچمارک ها پایین باشن باز من پردازنده اپل رو بهترین میدونم ، ناچش هم بنظرم بخاطر فیس آی دی میشه قبول کرد ، تنها ایراداتش یکی نبود ریفرش بالای ۶۰ هرتزه و یکی نبود شارژر تو جعبه ، تله فوتو هم خیلیا ناراضین ولی بنظرم تا لنز مایع نیاد ۳ برابر اپتیکال کافیه

Mahdi

خب اگه اوضاع اقتصادی خوب بود حتما یه ۱۲ مینی با یه پرچمدار اندرویدی صفحه بزرگ مثل نوت۲۰الترا میگرفتم یا اینکه ۱۲ پرومکس با یه اکسپریا ۵مارک۲ یا پیکسل۵ میگرفتم

Milad7

من فقط عاشق زد فولد 2 هستم 😐

Milad7

البته مهمترین دلیلش وجود فایو جی هستش!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)