حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

گلکسی نوت ۲۰ اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که با قیمت ۱۳۰۰ دلار ارایه می شود. این دستگاه باید انتظارات زیادی را برآورده کند و رقبای فراوانی دارد. سامسونگ با اصلاح مشکلات گلکسی اس ۲۰ اولترا به این دستگاه رسیده است. جالب اینکه قیمت آن حتی کمتر شده است و می دانیم که مثلا S Pen را اضافه تر ارایه می کند. امشب می خواهیم با نقد و بررسی گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ ببینیم که این دستگاه چقدر توانسته موفق باشد.

خانواده گلکسی نوت ۲۰ به صورتی است که اگر یک پرچمدار تمام قد می خواهیم باید مدل اولترا را بردارید و اگر نمی خواهید گلکسی نوت ۱۰ پلاس سال گذشته را بخرید، گلکسی نوت ۲۰ عادی را بخرید. سامسونگ معمولا Galaxy Note 20 Ultra را برای بررسی به رسانه ها ارسال می کند و برای ما هم همین اتفاق رخ داد.

اجازه بدهید در بخش های مختلف عملکرد گلکسی نوت ۲۰ اولترا را بررسی کنیم و سپس به یک جمع بندی برسیم.

طراحی گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra با شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس در جلو و پشت ارایه می شود. این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت تا یک نمونه مات هم به رنگ های موجود خود اضافه کند. همزمان شیشه براق را هم برای عاشقان باقی ماندن لکه اثرانگشت روی گوشی (!) نگاه داشته است. ما گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشکی را داشتیم که شیشه براق دارد. با این وجود رنگ مشکی همیشه انتخاب شخصی من است. رنگ مشکی گلکسی نوت ۲۰ اولترا کاملا مشکی بوده و یکدست بودن فوق العاده کل دستگاه حقیقتا من جذب خود می کند.

کیفیت ساخت دستگاه بالاست، با هر معیاری که بسنجید این دستگاه با دقت بالایی ساخته شده است. از محل اتصال شیشه به قاب فلزی که هنگام لمس متوجه آن نمی شوید تا کیفیت خوب کلیدها و طراحی کلی بالانس که در دست گرفتن دستگاه را راحت می کند.

سامسونگ نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا ضخامت دستگاه را کمتر کرده است و هر چند در رنگ مشکی از فریب بصری باریکتر بودم دستگاه محروم هستید اما همچنان در چشم یک دستگاه خوش ظرافت است. البته همه این ها به این معنی نیست که برتری های طراحی از دستگاه های دیگر وجود ندارد. مثلا من به شکل قابل توجهی به لبه خمیده پایین دستگاه در هواوی پی ۴۰ پرو معتاد شدم و عدم حضورش در گلکسی نوت ۲۰ اولترا به نوعی در ذهنم شکل گرفت.

لبه خمیده پایین هواوی پی ۴۰ پرو

لبه خمیده پایین هواوی پی ۴۰ پرو

همچنین برجستگی دوربین واقعا زیاد است. هر چند سامسونگ تلاش کرده تا با یک قوس کوچک به داخل و خطای دید، آن را باریک تر کند اما همچنین بزرگ است؛‌ آنقدر بزرگ که وقتی روی میز است، لبه بالای آن کاملا واضح برای چشم غیر مسلح، بالاتر از سطح قرار می گیرد.

با این وجود اما وقتی برای نخستین نگاه به ال جی وینگ در حال مقایسه طراحی دو دستگاه بودم، به وضوح طراحی مهندسی و حساب شده دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا را شاهد بودیم. مثلا ال جی وینگ قاب کوچکتر و کمتر برجسته تری نسبت به این دستگاه دارد اما وقتی آن را روی میز می گذارید به صورت الاکلنگی بازی می کند اما گلکسی نوت ۲۰ اولترا کاملا مقتدر روی سطح قرار می گیرد. همچنین برای تایپ کردن دستگاه لق نمی زند مگر این که دقیقا لبه مخالف دوربین را در لبه بالای دستگاه بفشارید تا شاهد لق زدن آن باشید.

طراحی کلی باکسی طور خانواده گلکسی نوت اینجا هم دیده می شود. کم ذوقی در بخش رایط کاربری اینکه مثلا یک طراحی به خصوص برای لبه های تیزتر این دستگاه نسبت به لبه های گردتر سری S وجود ندارد. منظور ما را در تصویر پایین متوجه خواهید شد. مثلا لبه های نوار نوتیفیکیشن ها خیلی گردتر از لبه دستگاه است و به نوعی ناهمگون می شود.

دکمه های سخت افزاری دستگاه روی لبه راست است و لبه سمت چپ خالی از گونه دکمه است. سینی سیم کارت و میکروفون دوم روی لبه بالاست و بلندگوی تکی به همراه پورت USB C و میکروفون اصلی روی لبه پایین است.

خروجی بلندگوی مکالمه که به عنوان پارتنر بلندگوی اصلی در ارایه صدای استریو نقش ایفا می کند به شکل هوشمندانه ای طراحی شده که پیش از این هم در گلکسی اس ۲۰ اولترا شاهدش بودیم. به این صورت که بلندگو پایین تر از خروجی قرار دارد اما طریق یک کانال صدا به خروجی بسیار باریک در لبه بالا می رسد. این سبب می شود که صدا برای بلندگوی دوم بودن هم حجم بهتری داشته باشد.

البته اگر کمی با دقت خیلی زیادی (بخوانید افراطی) به دستگاه نگاه کنید، زیر بریدگی نمایشگر می توانید نور آن سمت نمایشگر را ببینید:

با وجود اینکه گلکسی نوت ۲۰ اولترا نمایشگر بزرگ ۶.۹ اینچی دارد اما دستگاه خوشدستی است. در حقیقت عرض آن حتی کمتر از آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچی است. وزنش هم حدودا ۱۰ درصد کمتر است و در عین حال باتری بزرگتری دارا به علاوه S Pen. پس از هر زاویه ای نگاه می کنیم اینجا مهندسی فوق العاده ای رخ داده است. ضد آب بودن دستگاه با گواهی IP68 نیز موضوعی است که دیگر در پرچمدارهای سامسونگ نهادینه شده است.

در مجموع بخش طراحی مشخصا یکی از نقاط قوت گلکسی نوت ۲۰ اولترا خواهد بود.

نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا

اگر بپرسید مشخص ترین شاخصه موبایل های پرچمدار سامسونگ چیست، با اختلاف می توان گفت که نمایشگر. در حقیقت طی این بررسی به آن فکر می کردم که حقیقتا این نمایشگر چقدر سهم بزرگی در محبوبیت موبایل های سامسونگ دارد.

در گلکسی نوت ۲۰ اولترا شما یکی از پیشرفته ترین نمایشگرهای موبایل را شاهدید که حقیقتا یکتاست. یک پنل ۶.۹ اینچی QHD+ دولبه خمیده با پشتیبانی از S Pen و حاشیه بسیار کم. این پنل حالا می تواند رفرش ریت تطبیق پذیر را ارایه کنذ البته در رزلوشن FHD+. در کنار افزایش رفرش ریت ما شاهد افزایش حساسی به لمس به ۲۴۰ هرتز نیز هستیم که برای بازی آن را عالی می کند. همچنین کاهش تاخیر S Pen به ۹ میلی ثانیه از دیگر پیشرفت های پنل است.

دقت رنگ ها، روشنایی در حداقل و حداکثر، زاویه دید، عمق رنگ مشکی و به صورت خلاصه تقریبا اکثر فاکتورهایی که برای یک نمایشگر می توانید برشمرید، اینجا از بهترین هاست.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

حقیقتا دشوار است که از این پنل ایراد گرفت اما مشخصا بدون ایراد هم نیست. حداکثر روشنایی در حالت دستی (غیر خودکار) پایین است اما برای فضای بیرونی. در حالت خودکار روشنایی به حد خوبی می رسد اما رنگ ها با واقعیت تفاوت قابل توجهی خواهند داشت. مثلا وقتی در فضای باز در نرم افزار دوربین هستید و عکاسی می کنید پیش نمایش دوربین سایه ها روشن تر و کلیت تصویر به شکل دیگری است و پس از ثبت تصویر وقتی در شرایط نوری کمتر آن را نگاه می کنید، کاملا به یاد می آورید که آن جا چیز دیگری دیده بودم.

دو لبه خمیده بودن هر ساله کمتر می شود و اینجا هم همینطور است. لمس ناگهانی در موبایل های دولبه خمیده سامسونگ واقعا کمتر از دیگر برندها است ولی نمی توان گفت که صفر است. به هر حال بین زیبایی و خاص بودن دستگاه یا عدم لمس اتفاقی باید یکی را انتخاب کنید و امسال یک گزینه سامسونگی هم برای شما هست، بله؛ گلکسی نوت ۲۰ (مدل عادی).

با تمام آن چه که گقته شد اما بدون شک نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا با پشتیباتی از HDR10+، نمایشگر همیشه روشن و فناوری های به روز قطعا یک نمونه تقریبا بی نظیر در بازار است.

 

دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا

با ارایه گلکسی اس ۲۰ اولترا و دوربین اصلی ۱۰۸ مگایپکسلی اش، کاربران در یک شوک بزرگ قرار گرفتند. شرکت ها با بزرگ شدن حسگر تصویر دوربین ها، در تلاشند تا این مفهوم را برای کاربر قابل درک تر کنند. تصور کنید آن ها بگویند ۱۲ مگاپیکسلی ۲.۴ میکرومتری! خب خیلی از کاربران شاید آنقدر که عدد ۱۰۸ مگاپیکسلی (۰.۸ میکرومتری) برای آن ها قابل درک است، آن توصیف را درک نکنند. اینطور می شود که هم یک بازرایابی بزرگ روی عدد ۱۰۸ مگاپیکسل انجام می شود و هم تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی که ادغام ۹ پیکسل تشکیل می شوند، حقیقتا جذاب هستند.

در نقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا برای شما نوشتیم که فوکس یکی از اصلی ترین مشکلات دوربین اصلی دستگاه است. اینجا فوکس لیزری داریم که مشکل مذکور را برطرف می کند. البته خب خودش در برخی شرایط مشکل است. مثلا در تصاویر زیر آن نقطه های سفید که می بینید موجودات فضایی نیستند (آه چقدر بانمک … 😂) بلکه تلاش فوکس لیزری گلکسی نوت ۲۰ اولترا است که در شیشه منعکس شده است.

۸۸۸

اجازه بدهید مشخصات سخت افزار دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا 5G را مرور کنیم:

  1. ۱- دوربین اولیه: سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی 1/1.33 اینچی، لنز دیافراگم f/1.8 معادل 26 میلی متر با لیزر و PDAF و OIS
  2. ۲- تله فوتو: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با ویکسل های 1.0 میکرومتری، لنز معادل ۱۲۰ میلی متر برابر پریسکوپ (۵ برابر اپتیکال) با دیافراگم f/3
  3. ۳- فوق عریض: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، لنز دیافراگم f/2.2 معادل 13 میلی متر
  4. ۴- فلاش LED
  5. ۵- ویدئو: 8K 4320p / 24fps و 4K 2160p / 60 fps قابل ذکر است که 2160p / 30 fps تست شده
  6. ۶- چیپست Exynos 990 و Snapdragon 865+ در ایالات متحده آمریکا

اما این عددها و پیشرفت ها همه یعنی چه؟ خیلی از ما عکاسی دوست داریم و من شخصا یکی از سرگرمی های اصلی ام در بررسی دستگاه ها این است که ببینم در شرایط مختلف چطور عمل می کنند. گلکسی نوت ۲۰ اولترا دقیقا یک خروجی سامسونگی طور دارد. اگر نسل های قبلی پرچمدار این برند را دارید، اوضاع خیلی فرقی نداشته و شاهد بهبودهای کلی هستیم. عادت عکاسی و پردازش تصویر این دستگاه همان است که بوده و لزوما بد نیست.

البته در برخی موارد بد است، اجازه بدهید بپریم وسط بحث دوربین و مثلا به عکس های پرتره اشاره کنیم. سامسونگ واقعا چرا؟! یکی عجیب ترین بوکه هایی که می توانید ببینید در تصاویر پرتره در حالت زاویه دید عادی (بدون زوم پرتره) است. درست است که باید به صورت ادامه دار بوکه غلیظ شود اما در خیلی از موارد اشتباه های قابل لمسی در بوکه شدن تصویر دیده می شود که اصلا جالب نیست. چند نمونه از آن را اینجا می گذارم.

همچنین در برخی زاویه ها انعکاس نور درون لنز به شکل مشخصی پیداست.

به پایین این تصویر توجه کنید. بازتاب نور درون لنز به وضوج پیداست – در برخی صحنه ها و زاوایا این اتفاق رخ می دهد. همچنین در بین درخت ها به ناهمگون بودن افکت بوکه توجه کنید.

یا مثلا زوم! من پیش از تجربه گلکسی نوت ۲۰ اولترا از یکی از دوستان شنیده بودم که زوم دستگاه خوب نیست و واقعا تعجب کردم. اینجا ما دوربین پریسکوپی بهبود یافته نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا داریم و حقیقتا دوربین پریسکوپی گلکسی اس ۲۰ اولترا واقعا خوب بود (حالا شاید عالی نباشد).

متاسفانه دوست من درست می گفت. بنا به دلایل مشخص (گشودگی دیافراگم بسته f/3.0 برای دوربین پریسکوپی و اندازه پیکسل های کوچک ۱ میکرومتری) در اکثر شرایط مثل نور داخلی (اتفاق یا فضاهای بسته با نور عادی) زوم دیجیتال انجام می شود. وقتی هم که دستگاه در مرحله سوم دکمه مخصوص تغویض دوربین ها به زوم ۵ برابر می رود، مشخصا زوم ۵ برابر دیجیتال خوبی ندارید. اگر شرایط نوری خوب باشد قطعا به آن احسنت می گویید و از جزئیات لذت خواهید برد اما اکثر فقط در شرایط نوری روز و یا نور مناسب صورت می پذیرد.

در مقابل دوربین زاویه دید عریض گلکسی نوت ۲۰ اولترا بسیار مورد علاقه من است. زاویه دید ۱۲۰ درجه با لنز ۱۳ میلی متری آن که در بالاتری نقطه مجموعه دوربین ها قرار دارد (که انگشت شما در کادر قرار نگیرد) می تواند با پیکسل های بزرگ ۱.۴ میکرومتری و گشودگی دیافراگم خوب f/2.2 عکس های ۱۲ مگاپیکسلی خوبی برای شما ثبت کند.

دوربین اصلی در اکثر موارد حقیقتا شگفت زده‌تان می کند. اگر هم علاقه مند به عکس هایی با حجم بالای ۳۰ مگابایت هستید پس به حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی بروید (فقط در شرایط نوری خوب ترجیحا) و عکسی با بزرگی ۱۲۰۰۰ در ۹۰۰۰ را ثبت کنید.

عمق میدان بسیار کم (بوکه قوی) دوربین اصلی به دلیل بزرگ بودن حسگر تصویر و البته دیافراگم باز f/1.8 سبب می شود که تصویر نزدیک شما خیلی خوب ثبت شوند. در شرایط نوری ضعیف این دستگاه هر چند هنوز در بخش نرم افزار به رقیبش یعنی هواوی نمی رسد اما حقیقتا اپل را کنار می زند، اما به هر حال خوب است که اینجا بهینه سازی های حالت شب وجود دارد و تصاویر خیلی خوبی ثبت خواهد شد.

بدون شک حالت عکاسی Single Take همچنان محبوب ترین ویژگی دوربین سامسونگ برای ماست. این را در همان نگاه اول در گلکسی اس ۲۰ اولترا متوجه شدیم و هنوز هم روی گلکسی نوت ۲۰ اولترا جذاب است.

همچنین در رابط کاربری شما خواهید توانست که ترتیب قرار گرفتن مودهای مختلف دوربین را برای سوایپ کردن، به دلخواه خود تنظیم، کم یا زیاد کنید. این هم جذاب است. البته دکمه شاتر شناور که به سادگی به تپ کردن و نگاه داشتن روی شاتر اصلی و سپس سوایپ کردن اتفاق می افتد هم جذاب است.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی نوت ۲۰ اولترا با فوکس دوال پیکسل ارایه می شود و اندازه پیکسل ها ۱.۲۲ میکرومتر است. حقیقتا تصاویر ثبت شده با این دوربین سلفی بسیار جذاب هستند و حالا که درون کادر کوچکتری قرار دارد هم می تواند جذاب تر باشد.

البته که پردازش تصویر سامسونگ در بخش دوربین سلفی همچنان دلچسب من نیست اما به هر حال این برند تلاش خود را می کند تا خروجی خوبی ارایه کند.

در بخش فیلم برداری و توانایی ثبت ویدیوهای 8K خیلی صحبت نمی کنم. کادر محدود و مدت زمان محدود در کنار حجم بالا و عدم توانایی اکثر دستگاه های در بازپخش آن ویدیو از اصلی ترین مواردی است که شاید خیلی به آن توجه نکنم اما به هر حال اگر دوست دارید مثلا از سن سخنرانی با نور مناسب فیلم بگیرید، این پرجزئیات ترین خروجی خواهد بود.

فیلم برداری گلکسی نوت ۲۰ اولترا ابتدا وقتی در کادر نرم افزار دوربین و در حال فیلم برداری هستید مقداری ناپایدار و لرزان دیده می شود. این را پس از ثبت ویدیو نخواهید دید. نمی دانم دلیل این موضوع چیست اما به هر حال باید در آپدیت های بعدی برطرف شود. فیلم برداری گلکسی نوت ۲۰ اولترا بسیار خوب است و با پشتیبانی از فیلم برداری HDR خروجی جذابی را شاهد خواهید بود.

البته در فیلم برداری Galaxy Note 20 Ultra بدون شک من ویژگی استفاده از میکروفون های متفاوت را ستایش می کند. به این صورت که شما فقط محدود به تنظیم پیش فرض دوربین برای استفاده از میکروفون های دستگاه یا دیگر میکروفون های متصل به دستگاه (از طریق بلوتوث یا USB C) نیستید. شما می توانید بین میکروفون ها انتخاب کنید و این می تواند یک تفاوت واقعی در صدای فیلم برداری ایجاد کند.

ویژگی AR Doodle و دیگر بهینه سازی های نرم افزاری مثل استیکرها یا اموجی های بر اساس بدن و ظاهر شما هم اینجا هستند که پیش از این نیز دیده بودیم. در پایان بد نیست اشاره کنیم اگر عکس های با پردازش بالا (مثل رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی) را پشت سرهم بگیرید در پس زمینه با این پیام رو به رو خواهید شد:

در مجموع دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا یکی از گزینه های خیلی خوب در بازار است و ویژگی هایی دارد که در کمتر دستگاهی به صورت یکجا ارایه می شود.

عملکرد گلکسی نوت ۲۰ اولترا

در بخش نرم افزار و سخت افزار گلکسی نوت ۲۰ اولترا می تواند خیلی صحبت کرد اما اینجا باز هم یک الگوی سامسونگ طور وجود دارد. تراشه های متفاوت، رابط کاربری شخصی سازی شده و البته S Pen خانواده گلکسی نوت.

درباره تراشه بگویم که همان تجربه گلکسی اس ۲۰ اولترا اینجا هم وجود دارد. اگر دستگاه چند بار بنچمارک گرفته شده باشد، مثلا امتیاز Antutu آن به ۳۶۰ هزار کاهش می یابد اما در حالت خنک و برای اولین تست عدد ۵۲۳ هزار هم ثبت می شود. بله این یعنی چیزی حدود ۳۰ درصد افت عملکرد در اثر چند بار بنچمارک گرفتن که عجیب است. من مدل اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را شخصا تست نکرده ام و نمی توانم درباره آن صحبت کنم.

به صورت کلی اما دستگاه مورد تست ما مدل اگزینوس ۹۹۰ گلکسی نوت ۲۰ اولترا با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بود. بنچمارک ها به قرار زیر است. (به ترتیب تکرار بنچمارک)

از بنچمارک ها مقایسه با مدل اسنپدراگون اما اگر بگذریم، بدون شک گلکسی نوت ۲۰ اولترا دستگاه سریعی است. بخش قابل توجهی از این تجربه را مدیون نمایشگر ۱۲۰ هرتز هم هستیم. البته که رابط کاربری بهینه و بسیار خوب One UI 2.5 در این زمینه بی تاثیر نیست.

البته این را هم باید گفت که با باز کردن چندین نرم افزار به صورت همزمان و پاپ آپ روی همدیگر و پرداختن به موارد مختلف حتی ذره ای کندی دیده نمی شود. این موضوع حتی در حالت Dex بی سیم روی تلویزیون یا کامپیوتر هم کاملا مشخص است. در نتیجه برخی لگ های نادر در بازی ها لزوما به معنی بد بودن چیپست نیست اما لگ هایی که پس از مدت زمان طولانی کار با دستگاه ظاهر می شوند، مشخصا از گرمای بیش از حد دستگاه است که البته با مدیریت خوب دستگاه، خیلی قابل لمس نیست.

برای عملکرد بهتر حتی همانطور که در تصویر بالا می بینید، می توانید نرم افزارها را از پاک شدن در پس زمینه مستثنی کنید تا در باز شدن بعدی به سرعت باز شوند! جذاب بود.

پیش از این که به نرم افزار بپردازم اما باید گفت که بعد مدت نسبتا طولانی، مثلا بالای ۴۰ دقیقه بازی مانند PUBG (با حداکثر تنظیمات در دسترس روی دستگاه) شاهد افت فریم هایی خواهید بود. این لزوما به معنی بد بودن تراشه هم نیست و شاید عدم بهینه سازی بازی تولیدشده توسط توسعه دهنده باشد اما خروجی آن یکی است.

رابط کاربری One UI 2.5 حقیقا برای من جذاب است و به راحتی با آن ارتباط می گیرم. سادگی، قابلیت بالای شخصی سازی و تکمیل تجربه اندرویدی با ویژگی های مفید از جمله مواردی است که این را عنوان می کنم.

اینجا خیل عظیمی از ویژگی ها و امکانات وجود دارد و حضور S Pen خود یعنی حتی پتانسیل ساعت ها صحبت و ویژگی و این ها. اگر مثل ما گیک‌طور باشید قطعا با تک تک آن ها خوشحال خواهید بود اما اگر نه، شاید تا وقتی که موبایل خود را تعویض کنید حتی مسیرتان به آن ها نخورد.

قلم S Pen مشخصا یک ویژگی منحصر به فرد و دلیل اصلی خریدن سری Note است. من این ویژگی را دوست دارم و گهگاهی از آن استفاده می کنم. برخی این دستگاه را برای طراحی می خرند و اگر اینطور است که پس شما همین یک انتخاب خوب را در دنیای موبایل دارید اما اگر کاربر عادی هستید شاید به جز چند روز اول آن را بیرون نیاورید.

البته سامسونگ تلاش کرده با ویژگی های جادویی مثل قلم مجهز به بلوتوث و تشخیص دهنده ژست های حرکتی، شما را در میانه جمع تبدیل به هری پاتر کند (!) اما استفاده از این قلم کاملا به شما بستگی دارد.

البته شما می توانید برای نرم افزارهای خاص حتی ژست های حرکتی خاص تعریف کنید که در نوع جالب است و امیدواریم توسعه دهندگان از آن استقبال کنند:

اگر از کاربران قلم هستید اینجا ویژگی هایی خوبی اضافه شده است. مثلا اگر با قلم کار می کنید و می خواهید اسکرین شات بگیرید (اما به هر دلیلی از میان برهای مستقیم قلم نمی خواهید استفاده کنید) می توانید با یک ژست خاص روی هوا، از صفحه اسکرین شات بگیرید و نیازی نیست از دکمه ها استفاده کنید.

ویژگی Dex حالا واقعا کاربردی است. زمانی که دستگاه را با کابل به کامپیوتر وصل می کنید یا بی سیم به تلویزیون یا هر نمایشگر دیگر، این ویژگی دسترس است و واقعا خوب کار می کند. در کامپیوتر از باز کردن نرم افزارهای مختلف روی دسکتاپ بگیرید تا حالت دسکتاپ روی تلویزیون.

خبر خوب هم اینکه گلکسی نوت ۲۰ اولترا با ۳ آپدیت اساسی اندروید همراه است و این یعنی آپدیت اندروید ۱۳ را هم دریافت خواهد کرد.

همچنین صحبت دیگری اینجا وجود دارد. من نمی دانم که این مربوط به دستگاهی که برای بررسی ما ارسال شده بود می شود یا دستگاه های دیگر بازار هم همینطور است. (بر اساس گلکسی A31 بررسی شده توسط ما که توسط گارانتی رسمی در ایران ارایه شده و همین نشانه ها را داشت، فکر می کنم این برای همه دستگاه های بازار است.) رام دستگاه به نظر می رسد عربی است و دیگر شاهد رام تهران نیستیم. سامسونگ معمولا بهینه سازی های کوچکی برای بازار ما داشت. مثلا تقویم شمسی روی نمایشگر AOD همیشه جذاب بود. یا یکی دو تا سرویس ایرانی روی دستگاه دیده می شد. اینجا اما تقویم هجری قمری است و سرویس ها عربی! این برای بازار ما دلچسب نیست سامسونگ!

صدای گلکسی نوت ۲۰ اولترا واقعا جذاب است و این تجربه را گلکسی اس ۲۰ اولترا هم داشتیم. بلندگوی استریو این دستگاه حجم صدای واقعا خوبی تولید می کند که قطعا در اولین تجربه توجه شما را جلب می کند. این دستگاه برای بازی هایی مثل PUBG و بازیکنانی مثل من که به هندزفری علاقه زیادی ندارند بسیار جذاب است. با استفاده از بهینه سازی Dolby صدا در هندزفری سیمی یا بلوتوث نیز کاملا جذاب و دوست داشتنی است.

باتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا را می توانیم مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا توصیف کنیم. دوام خوبی دارد و برای تماشای یک فیلم ۲ ساعته FHD با نور و صدای حداکثر (هندزفری) حدود ۱۸ درصد باتری مصرف شد. متاسفانه شارژر ۲۵ وات دستگاه در اختیار ما نبود و درباره سرعت شارژ نمی توانم اظهار نظر نکنم.

فناوری شارژ بی سیم همانند ویژگی ضد آب بودن به یک ویژگی همیشگی پرچمدارهای سامسونگ تبدیل شده است. البته که شارژ وایرلس معکوس برای هندزفری یا ساعت هوشمند خیلی خوب کار می کند، هر چند که می تواند موبایل شما را هم شارژ کند.

به صورت کلی گلکسی نوت ۲۰ اولترا دستگاهی است که در بخش سخت افزار کاملا پرچمدار ظاهر می شود اما مثل بخش نمایشگر نمی توان گفت بهتر از آن وجود ندارد.

جمع بندی گلکسی نوت ۲۰ اولترا

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک دستگاه گران قیمت است اما اگر فقط لحظه ای بخواهیم به مجموعه عظیم امکانات و بهینه سازی ها نگاه کنیم، نظیرش در هیچ دستگاه دیگری پیدا نمی شود. برای دستگاهی به این پریمیومی قیمت پایه ۱۳۰۰ دلار همچنان زیاد است. متاسفانه این ترندی است که اپل آغاز کرد و دیگر برندها هم به همان سمت رفتند. همین حرکت سبب شده که تقریبا ۱۰ درصد در مجموع قیمت های بازار موبایل شاهد افزایش قیمت جهانی باشیم.

با توجه به دیگر پرچمدارهای اقتصادی بازار که از اسم پرچمدار شاید اعداد و تراشه های پرچمدار را داشته باشند اما قطعا یک سروگردن بالاتر است و تفاوتش را برای اهل فن نشان می دهد. در دنیای اندروید دستگاهی به این کاملی تقریبا نمی توان پیدا کرد و حتی اگر به اکوسیستم iOS نگاه می کنید شاید برخی مزایای اپلی طور برای شما اینجا کمبود باشد.

اگر دستگاهی با نمایشگر بی نظیر، دوربین خیلی خوب و عمکلرد قابل تامل می خواهید که در کالبدی به شدت دقیق، ظریف، با کیفیت و مهندسی بالا تهیه شده باشد، گلکسی نوت ۲۰ اولترا نسبت به قیمت جهانی ۱۳۰۰ دلاری و قیمت ارز در کشور ما، با عدد بسیار ارزنده تری نسبت به رقبایی مانند اپل که واردات محصولاتش در کشور ما به مشکل خورده، ارایه می شود. این برتری بر اساس بازه زمانی فعلی قابل توجه است.

نظر شما چیست؟ گلکسی نوت ۲۰ اولترا می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

چه گیری داره به سنسور 108 وقتی زورش به 48 حتی 40 مگاپیکسلی میت 30 پرو گذشته هم نمیرسه
زوم ۵ ایکسش به اپتیکال 3 ایکس دیگران هم نمی‌رسه

TheFreeCritic

اینجاس که فرق ایزوسل و سونی معلوم میشه ‌..

Dr.Nazer

WTF

نظر مکس وینباخ ( یکی از نویسندگان معروف XDA ) راجب دوربین نوت ۲۰ الترا:
The Note 20 Ultra is better than the Mi 10 Pro, P40 Pro, Honor 30 Pro+, Find X2 Pro, Mate 30 Pro, and S20 Ultra.

I’ve used all of these. The Note 20 Ultra destroys them all.

Don’t believe DXOMark anymore.

نظر mkbhd هم اینه که بهترین دوربین حال حاضرو داره
اینقدر از دکل dxo برای کوبیدن سامی بالا نرو
انشالله شرکت ورشکستت به اوج بر میگرده با اکسپریا ۵ مارک ۲ 😂😂

الان من گفتم بده؟ آره خوب تا ۱ مارک ۲ کلا شوت بودن گوشیاش
نه الگوریتم خوبی داشت دوربینش
نه دیزاین دلربایی!
نه از ترندای محبوب کاربرا مثل رفرش بالا و مگاپیکسل بالا پیروی میکرد
نه صفحه نمایشاش چنگی به دل میزد
نه‌…
به هرحال اگر خوب بوو سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۵ میلیون گوشی نمیفروخت ( کل فروش گوشیاش تا سال ۲۰۱۹ اندازه فروش ۱۰ روز فقط سری اس ۲۰ سامسونگ که اینقدر مسخرش میکنین نبود )

می 10 اولترا و پی 40 پروپلاس F2 pro رو نگفت چرا؟

بعدشم چرا باید حرفهای یکی که از باد معده یچیزی میگه رو باور کرد؟

حرفای باد معده یکی؟
ترول جان mkbhd یک یوتوبر با ۱۰ میلیون سابسکرایبه با درامدی که داره حکم پفکو براش گوشیای موبایل دارن
وینباخم نویسنده xda که یکی از بزرگترین سایتای دولوپری موبایلا هست
امید وارم فهمیده باشی نظر کیا رو گفتم
قبل از حرف زدن یکمی تحقیق کن بعد بگو بهشون باد معده
مطمئن باش حرفاشون از امثال شما اعتبارش بیشتره

Auroro

تنها دلیل وجود 108 مگاپیکسل تبلیغاتی بودنه

وگرنه سامی زورش میاد تو پرچمدار از ماژولایی استفاده‌ کنه که تراکم پیکسلی بیشتر از 12 مگاپیکسلی داشته باشه (نهایت 16)

الان فوتوزوم رو کاهش داده به 12مگاپیکسل.
سلفی به 10
خب معلومه که تو عکس کم میاره دیگه

زوم رو میگم

برو خودت ببین زوم 50 برابری این در برابر زوم 50 برابری اس20 اولترا رو. نوت 20 خیلی بی کیفیت تره

Dr.Nazer

😐

Auroro

👻تا🌑 بیا جوابگو باش

Dr.Nazer

😂😂😂

TheFreeCritic

نسخه اسنپ نوت ۲۰ الترا و می ۱۰ الترا به نظرم کامل ترین پکیج ممکن هست

Auroro

داش آره ولی اگه خیلی خوشبین باشیم

کملکرد باتری متوسط
پشتیبانی نکردن 120 هرتز Qhd+
سرعت شارژ کم نسبت به رقبا
شارژ وایرلس خیلی من نسبت به رقبا
شارژ معکوس اصلا قهوه ای
برآمدگی زیاد دوربین
اگزینوس 990 معروف به بخاری
دوربین تله فوتو ضعیف
شاید سلفیش هم تو نور کم خوب عمل نمیکنه نمیدونم
قیمت گران
نداشتن میکروهاور ایر کرافت (تکنولوژی پرواز گوشی و آمدن بدنبال صاحب)
جلب توجه دزدان دریایی کارائیب بودن
هزینه گمرکی در حد ندیدپدیدبازی
نداشتن صفحه lcd یدکی تو جعبه
نداشتن گوشی یدکی تو جعبه و…. همه از معایب این گوشی هستند(نوت 20 اولترا)

TheFreeCritic

قلمش به ۱۲۰ هرتز qhd میارزه

Dr.Nazer

من نمی‌فهمم واقعاً رزولوشن سنسور چه ربطی به عملکرد تو نور کم داره که اصرار داری احتمالاً سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نوت ۲۰ مشکل داره تو تاریکی؟!

Auroro

آخه نمیدونم کدومو دقیقا به کار برده.

اگه اندازه پیکسلا کوچیک باشه تو نوردهی بد عمل میکنه.

خب تفاوتش با 40mp s20 چیه تو توضیح بده؟

Dr.Nazer

نمیدونم
بیخیال😂

تروله دیگه ۲۴ ساعته پلاسه سامسونگو بکوبه
هنوز مقایسه هارو ندیده چه جور سنسورای ۳۲ مگی و ۲۰ مگی و ۱۶ مگی‌ برندای محبوبشو سرو تهشو یکی میکنه با همین ۱۰ مگاپیکسلش 😂

هنوز نفهمیدم مسخره میکنه یا جدی میگه
تو فهمیدی خبرم کن
#وقتی_از_دکتر_ناظر_جنس_میگیری

Auroro

تا جایی که من میدونم هرچی پیکسل بزرگتر باشه میتونه نور بیشتری رو جذب میکنه، ولی تو تراکم پیکسلی بالا چون پیکسلا کوچیک تر میشن با فناوری ترکیب پیکسل و ی سری فن های نرم افزاری دیگه عکسبرداری تو شب انجام میشه

الانم دقیقا نمیدونم این 10 مگاپیکسلی بکار رفته تو این کدومشه

نوت 10 هم دقت کنی دوربیناش تو عکسبرداری در نور کم ضعف دارند

درضمن برا زوم هم به تراکم پیکسلی بالا نیاز داریم پماد سوختگی جان!
خودت برو ببین زوم 50 برابری نوت 20 در برابر اس20 اولترا، نوت 20 بی کیفیت تره.

برا همین میگم تو عکس کم میاره

Mahdi

پردازنده

Amir galaxy

انتخاب بنده از بین تمام موبایل های ۲۰۲۰ نوت ۲۰ الترا، نسخه اسنپدراگونه 😉🔥
.
.
.
.
.
پ.ن: از ریپلای کردن و گفتن جملاتی که اولش با °صراحتا و شرافتا° و… شروع میشه جدا خودداری فرمایید…

Auroro

شرافتا راست میگی

صراحتا هم حق با توعه.

TheFreeCritic

صراحتا شرافتا درست میگی

Auroro

ولی نظر واقعیم هم بگم این گوشی عالیه
از نداشتن زوم 100 برابر میشه به راحتی چشم پوشی کرد چون بیشتر کاربرد سرگرمی داره

Qhd هم با فول اچ دی زیاد تو این ابعاد نمیشه تشخیص داد

باتریش هم برا استفاده روزمرگی کافیه و عالیه

اسپیکراش که حرف نداره

ویکتوسش هم خیلی چشمگیره

اسنپدراگون فقط باید باشه
دوربیناش هم کارآمد وبسنده هستن

Mohammadreza

بررسی خیلی خوبی بود در مجموع اگه خیلی اهل گیم نباشید بدون شک کامل ترین گوشی بازار هست.

Auroro

تو گیم جز باتری دقیقا کی کم داره؟؟؟

Mohammadreza

در Cpu
عملکرد نسبتاً مناسبی داره
اما پایداری خوبی در طولانی مدت در بازی نداره

Auroro

منظورت اگزینوسه؟

Mohammadreza

بله وگرنه این گوشی با اسنپدراگون 865 پلاس پایداری مناسبی داره.

Pouya

نسخه اسنپش قطعا گوشیه خوبیه منتها به نظرم جا داشت قیمتش کمتر باشه
با این حال قطعا یکی از بهترین گوشیای ۲۰۲۰ عه
من هنوز دلم برای نمایشگر اس ۹ پر می‌کشه😑😂
عالی بود یعنی یه نمایشگر بود که یه گوشی بهش چسبیده بود😂
با این وضع قیمتا دیگه پنلای عالی پرچمدارای سامو نمی بینم

Naranj

تشکر از نقد خوب
S20 plus هم اگه شد لطفا انجام بدین

MohammadFarhaadi

واقعا گوشیه کاملیه.من خودم شخصا از دکس بیشتر از بقیه امکاناتش خوشم میاد.

Dr.Nazer

عالی بود خسته نباشید جناب عط‌ایی، بررسی‌هاتون روز به روز جذاب‌تر میشه! واقعاً ترنجی تنها بررسی‌های‌ متن‌ای رو داره که به‌نظرم با وجود طولانی بودنش خسته‌کننده نیست و شخصاً همیشه با اشتیاق تا آخرش میخونم😁

The MTest MT

دوستان من خیلی اهل گیم نیستم بنظرتون اگزینوس اذیتم نمیکنه

Auroro

تا بهتر بودن ممکن هست خوب بودن (افتضاح بودن) کافی نیست

The MTest MT

کجا ممکن است؟؟؟!وازد هم که نمیشه کرد دیگه

Finch

بابام تو سامسوووووونگ😍😍😍😍😍😍
.
.
.
یکم سام رو تخریب کنم شاید به منم پولی چیزی بدن والا

Auroro

یکم بگذره خودتم به تخریب کنندگانش میپیوندی؟

Auroro

جملم اشتب شد سوالی نبود

یکم بگذره مطمئن باش خودتم به تخریب کنندگاش میپیوندی

M.H

من شخصا گلکسی نوت ها را همیشه دوست داشته ام و البته خریده ام؛ اما ایرادات فنی مهمی به طراحی این گوشی وارده:

۱- طراحی با لبه های تیز باعث میشه هنگامی که گوشی سقوط میکنه آسیب بسیار بیشتری ببینه و احتمال شکستن صفحه نمایش بالا بره.

۲- خود اج بودن صفحه نمایش عامل مهمی در احتمال شکسته شدن صفحه در آینده میده که متاسفانه از همان زمان اس ۷ اج، مشکل شکسته شدن این صفحه ها در نزد تعمیرکاران امری عادی و طبیعی شده است.

اگه قراره امکانت خوبی در یک گوشی با قیمت گزاف گنجاده بشه، اهمیت طراحی ای که بتونه سال ها گوشی را مستحم نگه داره و طول عمرش را افزایش بده، اهمیت دوچندان پیدا می کنه.

Amir galaxy

پیشنهاد میکنم که تست مقاومت نوت ۲۰ الترا که توسط همین سایت هم پوشش داده شده رو تماشا کنی…

Milad7

مرسی حاج س ی ن ا خدا قوت 🙂 خیلی جامع و کامل به همه نکات اشاره کردی…

Milad7

سینا ، با هر دو گوشی مدت زیادی کار کردی، در یک جمله با دگزو موافقی که دوربین نوت 20 اولترا به نسبت اس 20 اولترا عقب گرد داشته یا نه؟!

Str

عالی ترین بررسی نوت ۲۰ اولترا
تا حالا ندیده بودم هیچکس اینقدر دقیق و با ظرافت یه گوشی رو بررسی کنه
بهتون تبریک میگم آقای عطایی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)