حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا : مرزها را به عقب بران

خانواده گلکسی اس ۲۰ امسال عضوی را در خود دارد که سامسونگ فکر می کند پسوند “پلاس” برازنده‌اش نیست و باید به نحوی تفاوتش مشخص شود. شاید “اولترا” دقیقا بهترین توصیفی باشد که سامسونگ برای این دستگاه برگزیده است. به نظر ما سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ اولترا نتیحه تلاش این شرکت برای ثابت کردن توانایی های قابل تجاری شدن آن هاست. امشب می خواهیم نقد و بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا را در ترنجی با عنوان “مرزها را به عقب بران” با هم داشته باشیم، با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا

چطور می شد اگر بزرگترین نمایشگر را روی یک موبایل پرچمدار می‌داشتیم؟ یا رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در اختیار ما بود؟ چه می شد اگر ارتباط 5G را برای لذت بردن محتوای HDR روی نمایشگر تقریبا بدون حاشیه آماده بود؟ اگر دوربینی داشتیم که در اکثر موقعیت‌ها بهترین خروجی را به ما می داد چطور؟ یا اینکه توانایی فیلم برداری 8K را در دستان خود ببینیم؟ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری در کلاس پرچمدار چطور است؟ این ها همان “اگر”هایی است که در گلکسی اس ۲۰ اولترا محقق شده است.

آ … راستی چه میشد اگر قیمت این پکیج در حد یک پرچمدار اعلا و نه فراتر از آن می بود؟ همممم، این اگر دیگر از گلکسی S20 اولترا محقق نمی شود و برای این پکیج باید ۱۴۰۰ دلار دست به جیب شوید! آیا ارزشش را دارد؟

اجازه بدهید با طراحی Galaxy S20 Ultra‌ آغاز کنیم.

طراحی گلکسی S20 اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

طراحی دستگاه های پرچمدار کمی سخت است، در حقیقت همه موبایل ها طراحی‌شان سخت است اگر شرکت بخواهید همزمان ظاهری آشنا و البته متفاوت داشته باشند. این روزها موبایل های هوشمند خیلی شبیه به یکدیگر هستند و شما اگر بخواهید در نگاه اول شناخته شوید باید یک طراحی یکتا داشته باشید. در عین حال باید برای طرفداران خود یک دستگاه آشنا را ارایه کنید تا با آن راحت باشند.

به عقیده من سامسونگ در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است. گلکسی اس ۲۰ اولترا در نگاه اول یک طراحی کاملا “سامسونگی” دارد. این چه در قاب پشتی و چه در قاب جلویی مشهود است. طراحی متفاوت مستطیل دوربین در قاب پشتی بدون شک در نگاه اول نام این دستگاه را در ذهن شما نقش می بندد و در جلو با سوراخ نمایشگر کوچک در وسط نمایشگر و البته دو لبه خمیده، گزینه های کمی وجود دارند که آشنا باشند.

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

پیش از اینکه به جزئیات بپردازم دوست دارم مسیری که سامسونگ در طراحی نمایشگر دو لبه خمیده در پیش گرفته را برای شما شفاف کنم. گلکسی اس ۲۰ اولترا را تقریبا می تواند گلکسی اس ۷ اج برعکس دانست!

اگر به یاد داشته باشید گلکسی اس ۷ اج با خمیدگی بیشتر نمایشگر، قاب پشتی کمتر خمیده داشت. گلکسی اس ۲۰ اولترا دقیقا در مقابل این طراحی قرار دارد و با خمیدگی کمتر دولبه نمایشگر، لبه‌های قاب پشتی خمیده تری دارد. این سبب می شود تا دستگاه در دست بهتر جای بگیرد و البته لمس ناخودآگاه هم روی نمایشگر کمتر شود اما هنوز کاملا از بین نرفته است.

کیفیت ساخت گلکسی S20 اولترا در سطح بالایی قرار دارد و چیزی جز این را هم انتظار نداریم. محل رسیدن شیشه به فلز آنقدر خود پوشش داده شده است که اگر با چشم بسته روی آن دست بکشید به سختی متوجه این مرز می شوید. دکمه های فیزیکی نیز بازخورد خوبی دارند.

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

نسبت نمایشگر به بدنه گلکسی اس ۲۰ اولترا روی مرز ۹۰٪ است که یک رکورد بسیار خوب به شمار می رود. سامسونگ توانسته حاشیه لبه پایین را بسیار کند و از نظر بصری تفاوتی با حاشیه پایین آیفون ۱۱ پرو مکس ندارد. همچنین در تمام لبه های دیگر شاهد حاشیه کمتر نسبت به این رقیب مهم هستیم. سوراخ کوچک نمایشگر را نیز بسیار بیشتر نسبت به ناچ عریض ترجیح می دهیم اما … اما حاضر بودیم که سیستم تشخیص چهره Face ID اپل اینجا هم باشد و ناچ هم باشد چرا که حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک این دستگاه اصلا رضایت بخش نیست.

بدون شک نمایشگر نزدیک به ۷ اینچی گلکسی اس ۲۰ اولترا و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری آن عواقبی از جمله وزن زیاد را دارند. با این وجود سامسونگ توانسته عدد قابل دفاع ۲۲۲ گرم را ارایه کند. این عدد زمانی تحسین برانگیز است که وزن ۲۲۶ گرمی آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچی با باتری نزدیک به ۴۰۰۰ میلی آمپری را مرور کنید.

مقاومت در برابر با گواهی IP68 موضوعی است که پرچمداران سامسونگ سال‌هاست آن را ارایه می کنند و به شما اعتماد به نفس استفاده از موبایل خود در آب بازی های کنار استخر یا کنار دریا را می دهد یا مثلا اگر در یک روز بارانی باید حتما پاسخ چند پیام مهم را بدهید، نگران نفوذ آب به درون دستگاه نیستید.

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

سینی سیم کارت هیبریدی با پشتیبانی از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و مموری کارت SD را نباید از یاد برد. همچنین به لطف پشتیبانی از eSIM اگر روزی اپراتورهای ما آن را ارایه کردند یا شما در جایی زندگی می کنید که این ویژگی موجود است، شاید از سه سیم کارت یا دو سیم کارت و مموری کارت همزمان بهره ببرید!

همه این ها را گفتیم اما نباید از معایب طراحی Galaxy S20 Ultra چشم پوشی کنیم صرفا چون ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد. این دستگاه برجستگی دوربین بزرگی دارد، یک برجستگی دوربین خیلی بزرگ! سامسونگ این برجستگی را از نظر بصری به خوبی با یک نوارد به رنگ کرومیوم از دید شما می کاهد اما حقیقت این است که وقتی آن را بدون قاب روی میز بگذارید و خدای‌ناکرده (!) بخواهید تایپ کرده یا بازی کنید … نه، تجربه خوبی نیست! البته که این برجستگی به دلیل سیستم پیچیده دوربین قاب درک است اما باید بدانید که ما اینجا درباره طراحی صحبت می کنیم.

نکته دیگر در این بخش آن است که به دلیل سیستم پریسکوپی دوربین زوم گلکسی S20 اولترا که تا ۴ برابر بزرگنمای بدون افت کیفیت اپتیکال ارایه می کند، وقتی دستگاه را تکان می دهد، صدای از درون آن به گوش می رسد. بله این طبیعی است اما حس خوبی ندارد.

یا یک مشکل دیگر مثلا قرار نداشتن دوربین در مرکز سوراخ نمایشگر است. اگر تصویر زمینه یا تم سفید انتخاب کنید این موضوع کاملا توی ذوق می‌زند. این شاید در دستگاه ما بیشتر دیده می شد ولی موضوعی است که سامسونگ پیش از این نیز در آن خیلی خوشنام نبود.

نه هنوز تمام نشده است. نمی دانم چرا سامسونگ هنووووووز (!) از سینی سیم کارت پلاستیکی استفاده می کند! این حس ارزان بودن کالا را می دهد ولی سامسونگ سال‌هاست که به همان اقتدا می کند.

بلندگوی مکالمه گلکسی اس ۲۰ اولترا

بلندگوی مکالمه گلکسی اس ۲۰ اولترا

بلندگوی مکالمه گلکسی S20 اولترا با کمی دقت مشخص است که روی لبه بالای دستگاه قرار گرفته و سامسونگ با یک ترفند قدیمی که در خانواده گلکسی اس ۱۰ هم استفاده کرده بود، توانسته این خروجی را اینقدر باریک طراحی کند. در ویدیو کالبدشکافی Galaxy S20 Ultra از کانال Jerry می توان دید که بلندگو مقدایی پایین تر از این خروجی قرار دارد و صدا از درون یک کانال کوچک به بالای نمایشگر می رسد. نوآوری جذابی است سامسونگ، مرسی. این سبب می شود که صدای بلندگوی مکالمه که برای بلندگوی دوم تولیدکننده صدای استریو هم استفاده می شود، حجم بهتری هم داشته باشد.

پیش از به پایان رساندن بخش طراحی دوست دارم که به رنگ خاص گلکسی S20 اولترا هم اشاره کنم. من در ابتدا یکی از منتقدین این بخش بودم اما به مرور زمان حقیقتا آن را دوست دارم. این رنگ تقریبا همان رنگ آلومینیوم خاکستری تیره است که شما زیر شیشه آن را دارید!

در مجموع با علم به اینکه طراحی هیچ دستگاهی کامل نیست و می توانم بگویم طراحی گلکسی اس ۲۰ اولترا بخشی است که سامسونگ از آن می تواند امتیاز خوبی بگیرد.

نمایشگر گلکسی S20 اولترا

نمایشگر گلکسی S20 اولترا

نمایشگر گلکسی S20 اولترا

نمایشگر بخش ساده و در عین حال پیچیده بررسی یک محصول از سامسونگ است. خب به راحتی شما می دانید که این بهترین نمایشگری است که تولید شده و روی یک موبایل استفاده می شود اما باید بدانید که هیچ وقت این موضوع نباید در نقد آن تاثیر بگذارد. در حقیقت شما هر نسل باید بتوانید ببینید که آیا این نمایشگر که گوش عالم را کر کرده است، مشکلی دارد یا نه؟

اجازه بدهید با نقاط مثبت آغاز کنم. بزرگ، کم حاشیه، رنگ های دقیق در حالت Natural تنظیمات نمایشگر، گسترده دینامیکی وسیع پنل و البته رفرش ریت ۱۲۰ هرتز همه چیز را برای شما تکمیل می کند تا یک تجربه جذاب را داشته باشید.

روی ۱۲۰ هرتز بمانید

در حقیقت نمایشگر ۱۲۰ هرتز بیشترین چیزی است که در گلکسی اس ۲۰ اولترا در طول روز آن را دوست خواهید داشت. به هر حال دوربین یا پیشرفت های داخلی مواردی است که کمتر در طول روز به کار می آید و در موارد خاص شاید به آن برخورد کنید اما اینجا در هر سوایپ می تواند متوجه شوید که آه خدای من، من دیگر موبایل ۶۰ هرتزی نخواهم خرید!

یک نکته مهم این است که وقتی شما سامسونگ گلکسی S20 اولترا را روشن می کنید بنا به هر دلیل این شرکت تصمیم گرفته تنظیمات نمایشگر را روی رفرش ریت ۶۰ هرتز قرار بدهد. پس اگر این دستگاه یا دیگر برادرانش را خریدید یادتان باشد که تنظیمات نمایشگر با به ۱۲۰ هرتز تغییر دهید.

اگر طرفدار رنگ های طبیعی هستید و می خواهید محتوا را صحیح ببینید، اکیدا توصیه می کنم تنظیمات نمایشگر را روی حالت Natural قرار بدهید. در این حالت البته اگر بخواهید؛ محتوای گالری و یا پخش ویدیو با رنگ های جذاب تر نمایش داده خواهد شد. اگر هم طرفدار رنگ های شاداب‌تر هستید می توانید روی حالت Vivid که به صورت پیش فرض قرار گرفته، بمانید.

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

رزلوشن QHD+ پنل این نمایشگر با وجود اینکه محتوا روی FHD+ در حالت ۱۲۰ هرتز (فعلا اینطور است) پردازش می شوند اما در شارپ بودن تصویر تاثیر بسزایی دارد. نمایشگر همیشه روشن یا AOD ویژگی جذاب دیگری است که به گلکسی S20 اولترا ارث رسیده و شخصا آن را خیلی کاربری می دانم.

این نمایشگر کم نور است

اما بدی های نمایشگر این دستگاه کجاست؟ خب خیلی راحت باید بگویم که این نمایشگر در اکثر شرایط کم نور است. من می دانم که حداکثر روشنایی که این پنل می تواند تولید کند تا ۱۲۰۰ نیت است اما نه، این چیزی نیست که شما در شرایط نوری داخلی و به صورت دستی به آن دستی پیدا کنید، حتی نصف آن هم نیست. من به وضوح در هنگام تماشای محتوا و به خصوص ویدیو روی این نمایشگر مشکل داشتم و نور کم دلیل اصلی است. شاید بتواند به راحتی بگویم که این روشنایی حتی زیر ۴۵۰ نیت است چون از روشنایی نمایشگر لپتاپ من هم کمتر بود.

نخستین نگاه به گلکسی اس ۲۰ اولترا

نخستین نگاه به گلکسی اس ۲۰ اولترا

جالب است که در شرایط نوری شدید زیر نور آفتاب اصلا مشکلی ندارید چون به صورت خودکار حداکثر روشنایی زیاد می شود اما در فضای داخلی در تمام طول این تقریبا دو هفته من وقتی بین موبایل خودم یا لپتاپ و Galaxy S20 Ultra جا به جا می شدم، ناخودآگاه می خواستم نور نمایشگر را زیاد کنم و می دیدم که روی حداکثر است.

نمایشگر گلکسی S20 اولترا

نمایشگر گلکسی S20 اولترا

مشکل لمس ناخودآگاه موضوع دیگری است که در گلکسی اس ۲۰ اولترا من را متوجه خود کرد. با وجود کاسته شدن میزان خمیدگی نمایشگر اما به وضوح و بارها مثلا در شرایط مانند بازی در کلش رویال شاهد لمس های ناخواسته بودیم. این بازی به صورت عمودی اجرا می شود و به دلیل بزرگ بودن دستگاه بهتر است آن را با یک دست نگاه دارید و سپس متمرکزتر بازی کنید. در این بین به وضوح می شاهد لمس های نخواسته گاه و بی‌گاه هستیم. این شاید مستقیما به خود نمایشگر مربوط نشود اما بله، موضوعی است که باید در همین بخش عنوان کنم.

به صورت کلی نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اولترا مشخصا باید در حالت عادی روشنایی بیشتری به کاربر بدهد در غیر این صورت در کنار رقبایی چون آیفون ۱۱ پرو مکس مشخصا کم نور خواهد بود.

دوربین گلکسی S20 اولترا

دوربین گلکسی S20 اولترا

دوربین گلکسی S20 اولترا

دوربین قسمتی است که شاید تنها دلیلی باشد که شما از گلکسی اس ۲۰ حدود ۱۰۰۰ دلاری به گلکسی اس ۲۰ اولترا ۱۴۰۰ دلاری فکر کنید پس باید خیلی مهم باشد. بدون شک این دوربین برای اکثر کاربرانی که آن را می خرند حتی بهتر از خوب است اما برای کاربرانی است که می خواهند از آن برای تولید محتوا، یعنی عکاسی یا فیلم برداری استفاده کنند چطور؟

گلکسی S20 اولترا چه در عکاسی و چه فیلم برداری بیشترین رزلوشنی که روی موبایل وجود دارد را به شما می دهد. عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی و فیلم برداری 8K مواردی است که تا پیش از این از یک موبایل انتظار نداشتیم اما حالا شما می توانید آن را بخرید. فیلم برداری 8K البته موضوعی است که دو برادر ارزان تر این دستگاه هم ارایه می کنند اما عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی و زوم ۴ برابر اپتیکال اختصاصی برای گلکسی S20 اولترا است.

زوم ۴ برابر اپتیکال یا ۱۰۰ برابر دیجیتال

بله من می گویم زوم ۴ برابر اپتیکال و علاقه به اشاره به ۱۰۰ برابر زوم دیجیتال این دستگاه ندارم. همینطور اصلا موافق نیستم که این موضوع روی بدنه نوشته شود اما به هر حال سامسونگ این کار را انجام داده است. حقیقت این است که دوربین پریسکوپی سامسونگ تا ۴ برابر بدون افت کیفیت زوم می کند، آن هم در شرایط نوری مناسب (دقیقا مثل همه رقبای دیگر) تا ۱۰ برابر می تواند زوم بسیار با کیفیت داشته باشید اما افت کیفیت دارد. تا ۳۰ برابر همچنان کیفیت عکس قابل استفاده است اما با ارفاق ولی روی ۱۰۰ برابر چیزی جز یک موضوع محو را نمی بینید.

البته نا گفته نماند، سامسونگ اینجا فقط از زوم دیجیتال روی خروجی ۴ برابر اپتیکال دوربین پریسکوپی استفاده نمی کند بلکه از داده های دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هم بهره می برد تا تصویر خروجی بهتر باشد.

به این ترتیب باید بدانید که گلکسی اس ۲۰ اولترا احتمالا بهترین موبایل در زمینه زوم است اما روی ۱۰۰ برابر زوم حساب نکنید. البته این زوم آنقدرها هم بد نیست، مثلا من توانستم از این سمت یک خیابان ۶ لاینه، پلاک یک خودرو در آن سو را ثبت کنم و قابل استفاده هم بود اما می دانید که اعداد روی پلاک آنقدر درشت هستند که شما با چشم هم بتوانید آن ها را از این سوی خیابان ببینید!

عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی یا ۹ تا برای یکی

عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا

عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا

عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی یک حالت خاص در تنظیمات دوربین گوشی شما خواهد بود که ثبت عکس با این رزورلشن شاید یک ثانیه ای هم به طول بیانجامد. شما می توانید عکس هایی با رزلوشن عظیم ۱۲۰۰۰ در ۹۰۰۰ را ثبت کنید که روی آن زوم زیادی انجام دهید یا برای پوستر بزرگی از آن بهره ببرید اما نه چیز بیشتر.

حسگر تصویر سامسونگ ایزوسل HM1 فناوری نوناسل دارد، این یعنی که یک بلوک ۳ در ۳ یا ۹ پیکسل را باهم ادغام می کند تا اندازه پیکسل ها بیشتر شود. با این کار اندازه هر پیکسل از ۰.۸ میکرون به ۲.۴ میکرون تغییر خواهد کرد که این یعنی ۳ برابر می شود. به این ترتیب دستگاه می تواند نور بیشتری بگیرد و گستره دینامیکی را افزایش دهد. این برای عکاسی در شرایط نوری کم هم می تواند بسیار خوب باشد.

اما همه این ها یعنی چه؟ خب باید بگویم یعنی دوربین گلکسی S20 اولترا در اکثر اوقات تصاویری برای شما می گیرد که فوق العاده هستند و آن ها را قطعا دوست خواهید داشت، البته اگر آلگوریتم پردازش تصویر سامسونگ را دوست داشته باشید و البته یک اگر دیگر هم هست، اگر خوب فوکوس شود!

بله، سامسونگ که زمانی در گلکسی اس ۷ پیشرو در بحث سرعت فوکوس بود اما در گلکسی اس ۲۰ اولترا این برتری را از دست داده است. شخصا در شرایط نوری خاص برای فوکس به مشکل خوردم که اصلا خوب نیست و سوژه از دست رفت.

دوربین گلکسی S20 اولترا

دوربین گلکسی S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا علاوه بر سخت افزار بسیار خوب یک تکیه گاه دیگر هم در بخش دوربین دارد و آن بخش نرم افزار است. حالت عکاسی Single Take را شخصا خیلی دوست دارم و برای عکاسی از مناسبت های خاص پر جنب و جوش بسیار خوب است. یک یا چند ویدیو کوتاه، عکاسی با چند دوربین (زاویه دید عریض، عادی و گاهی شاید تله)، اعمال کردن افکت های سیاه و سفید، رنگی و خاص در تنها چند ثانیه، خروجی است که از این بخش می گیرد و واقعا دوست داشتنی است.

حالت های ویژه عکاسی دیگری هم وجود دارد که در منو آخر قرار دارند. حالت شب هم همین‌جا است. باید بگویم که این بخش آنقدرها خوب عمل نمی کند. گاها در شرایط نوری بسیار ضعیف حتی تا ۱۰ ثانیه نوردهی می شود. در این حالت شما کاملا گنگ هستید که دستگاه چه عملی دارد انجام می دهد و باید بایستید تا انمیشن ماه‌طور روی شاتر کامل شود. برای مقایسه می گویم، حالت عکاسی شب هواوی به مراتب بهتر است. شما کاملا می بینید که چه بهبودهایی روی تصویر دارد صورت می گیرد، روشن شدن تصویر در شب را به وضوح می بینید و این خیلی خوب است؛ سامسونگ اما در این بخش خوب عمل نکرده است.

چند نمونه عکس از دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا ببینیم:

حالت Single Take

زوم از فوق عریض تا ۱۰۰ برابر

زوم ۱۰۰ برابر روی پلاک

عکاسی شب

مشکل فوکس (در این صحنه روی مینیون فوکوس نمی شد و برای ایجاد کنتراست جهت انجام فوکوس مجبور به روشن کردن چراغ درون آن شدیم)

فیلم برداری 8K گلکسی اس ۲۰ اولترا با کراپ زیاد کادر همراه است و این “زیاد” خیلی زیاد است تقریبا به اندازه ۳ برابر زوم. اگر می خواهید در این رزلوشن عکاسی کنید باید از سوژه فاصله خوبی داشته باشید. فیلم برداری با گلکسی S20 اولترا روی رزلوشن FHD و نرخ ۶۰ فریم برثانیه شاید بهترین خروجی باشد که بتوانید تجربه کنید.

عکاسی دوربین سلفی تکی ۴۰ مگاپیکسلی نیز در حالت خاص روی این رزلوشن عکاسی می کند و در شرایط عادی عکس های ۸ مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد. کیفیت این دوربین خوب است و عادت عکاسی کلی سامسونگ را دارد. خبر خوب این که حالت Single Take برای دوربین سلفی هم در دسترس هست.

به صورت کلی دوربین گلکسی ای ۲۰ اولترا می تواند شما را راضی نگاه دارد و بیشتر موارد برای اکثر کاربران تفاوتی با گلکسی اس ۲۰ عادی نخواهد داشت.

تجربه کاربری (سخت افزار و نرم افزار)

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

پیش از این بخش را عملکرد می نامیدم و پیشتر از آن بخش سخت افزار و نرم افزار جدا بودند. بهترین عنوان برای این بخش را تجربه کاربری دانم. تجربه کاربری گلکسی اس ۲۰ اولترا طبق انتظار در کلاس پرچمدار است اما چه پرچمداری؟ پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری یا ۱۴۰۰ دلاری؟

ابتدا دوست دارم به شما بگویم همانطور که آیفون X مرز ۱۰۰۰ دلاری شدن موبایل ها بود، گلکسی اس ۲۰ اولترا هم مرز ۱۴۰۰ دلاری شدن پرچمدارهای لوکس 5G شرکت هاست. بله، این قیمت دستگاه 5G در کلاس پرچمدار لوکس است و چه بخواهید یا نخواهید گران است. به همین دلیل باید بدانید اگر مثل من ارزش این دستگاه را صرفا حوالی ۱۱۰۰ دلار می دانید دلیلش این است که 5G نداریم و آن را تجربه نکرده ایم.

من تجربه کاربری گلکسی S20 اولترا را دوست دارم. وقتی به صفحه قفل می روید شاید زیباترین تصویر زمینه صفحه قفل را می بینید که سامسونگ اینجا تعبیه کرده است. این فراتر از یک مشت حباب است که به محض باز شدن نمایشگر تکان می خورند. آن ها با تکان های قابل توجه دستگاه تغییر می کنند، مثلا وقتی جهت باز کردن دستگاه در دست شما متفاوت باشد یا زمانی که مثل ما می خواهید از آن لذت ببرید و دستگاه را در دست می‌چرخانید! حرکت این حباب ها در حالت ۱۲۰ هرتز حتی جذاتر هم هست، به خصوص شکست نور افق هر حباب!

اوضاع وقتی بد می شود که بخواهید قفل دستگاه را با قفل حسگر اثرانگشت باز کنید. همانطور که بالاتر هم گفتم، نه؛ من اصلا این را دوست ندارم چون باید انگشت شما روی نمایشگر مدتی مکث کند، کمی فشار داشته باشد، روی قسمت مخصوص باشد و از این قبل اداها. این خوب نیست سامسونگ.

خوشبختانه در بخش تشخیص چهره، باز شدن با چشمان باز هم اضافه شده است. انیمیشن زیبای این بخش که البته قبل هم در دستگاه های سابق سامسونگ دیدیم، وجود دارد و با وجود امنیت کمتر اما به دلیل سرعت بیشتر، آن را به حسگر اثرانگشت ترجیح می دهم. خوب اینکه شب ها نمایشگر به صورت خودکار در صفحه قفل پرنور می شود تا تشخیص چهره بهتر انجام شود.

رابط کاربری One UI 2.1 همانند نسل های قبلی خود بنا به هر دلیل دوست دارد آیکون ها را از اندازه یک بند انگشت شست هم بیشتر باشد. چرا سامسونگ؟ آیا اکثریت کاربران مشکل بینیایی دارند؟! یا می خواهید حالت کلی رابط کاربری دستگاه شبیه به آن چه که شما “یکتا” می دانید باشد؟

به جز این مورد و البته ژست های لمسی ناپخته سامسونگ برای ناوبری بین منوها نمی توانم نقد دیگری به رابط کاربری سامسونگ وارد کنم. اولین ایراد که به راحتی حل می شود اما دومی می تواند کلافه کننده ظاهر شود و امیدوارم سامسونگ ایراد این بخش را کاملا متوجه شود و آن را برطرف سازد. مشکل این است که تقریبا در ۵۰ درصد مواقع منوی برنامه های اخیر به راحتی باز نمی شود و باید دوباره سوایپ کنید.

سخت افزار گلکسی اس ۲۰ اولترا در اکثر موارد و برای اکثر کاربرها یک غول بی نظیر است، شبیه به راندن یک لندکروز در خیابان های آسفالته! اگزینوس ۹۹۰ روی دستگاه ما حضور داشت. این چیپست با حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم ارایه می شود که حافظه داخلی حداقل ۱۲۸ گیگابایت را کمی سوال برانگیز می کند. شاید بهتر بود مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس از حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره برده می شد، آن هم برای یک دستگاه ۱۴۰۰ دلاری.

تمام فرامینی که به دستگاه می دهید مثل کره روی نمایشگر ۱۲۰ هرتز اجرا می شوند و فقط مگر پس از ۴۵ دقیقه بازی پابجی بتوانید لگ را دس دستگاه ببینید. بنچمارک ها اما به قرار زیر هستند:

عمر باتری مانند اکثر دیگر موبایل های پرچمدار سامسونگ است، نه بیشتر و نه کمتر. این با وجود باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری که انتظارها را بالا برده است، خوب نیست اما خب، نمی توان هم گفت بد است. مثلا با تماشای یک ساعت سریال وست ورد با رزلوشن FHD X.265 روی هندزفری بلوتوث و حداکثر روشنایی شما چیزی حدود ۱۰ درصد باتری از دست می دهید که برای نمایشگر تقریبا ۷ اینچی ۱۲۰ هرتز خوب است.

شارژ نیز در این بخش وایرلس معکوس می تواند برای هندزفری بی‌سیم شما یک نجات دهنده بزرگ باشد. پشتیبانی از شارژر ۴۵ وات اما ارایه شارژر ۲۵ وات درون جعبه نشان می دهد که سامسونگ می خواهد بگوید ما می توانیم اما واقعا شما نیاز ندارید! این حرف بیراه هم نیست و ما هم به ان معتقدیم.

سامسونگ Dex

دوست دارم کمی درباره Dex صحبت کنم. سامسونگ دکس پیشرفت خیلی خوبی داشته و حالا با کابل شارژر عادی وقتی موبایل را به لپتاپ وصل می کنید می توانید تمام نمایشگر موبایل خود را روی لپتاپ داشته باشید، فایل ها را با درگ و دراپ جابه‌جا کنید، پیام های خود را بخوانید و جواب بدهید و همه چیز عالی! این خیلی خوب است و برای افرادی مثل من اکثرا روی کامپیوتر شخصی خود هستند و از موبایل غافل می شوند می تواند ابزار حیاتی باشد. حتی شما می توانید از روی موبایل خود آهنگ پخش کنید و صدا از لپتاپ پخش شود، البته که روی این بخش کاملا کنترل در اختیار شماست.

موضوع قابل ذکر دیگر ویبره بسیار با کیفیت گلکسی S20 اولترا است. زمانی که در رابط کاربری دوربین و حالت حرفه ای عکاسی می کنید، وقتی می خواهید شاتر یا ایزو را تغییر دهید این موتور ویبره قطعا توجه شما را به خود جلب می کند.

در پایان شاید کیفیت صدای مهم‌ترین چیزی باشد که بخواهم به آن اشاره کنم. بلندی و کیفیت بلندگوهای دوگانه بسیار خوب و برای بازی جذاب است. در ارتباط بلوتوثی پردازش صدا بی نظیر است و شخصا تا کنون چنین تجربه لذت بخشی نداشتم. لطف توجه کنید که حالت دالبی را روشن کنید.

در مجموع تجربه کاربری گلکسی اس ۲۰ اولترا را در کلاس پرچمدار لوکس می دانیم که با برچسب قیمتی ۱۴۰۰ دلار آن را می توانیم یک دستگاه گران اما پیشرو بدانیم.

جمع بندی

برای جمع بندی خیلی کوتاه باید بگویم که در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس اگر می خواهید گلکسی اس ۲۰ اولترا را مقایسه کنید حقیقتا ابتدا باید بحث سیستم عامل را روشن کنید. در بین اندرویدی ها بدون شک گلکسی S20 اولترا کامل‌ترین پکیج را ارایه می کند. بله در برخی موارد پرچمدار هواوی می تواند از آن عبور کند، در برخی موارد دستگاه های ارزنده‌تر در قیمت پایین وجود دارد اما نه، هیچ کدام پکیجی به کاملی آن چه سامسونگ در این دستگاه ارایه کرده است را به شما نخواهند داد، آخرین چیزی که در هنگام خرید اول باید به آن توجه کنید، برچسب قیمتی است!

امیدوارم از خواندم این حدود چهارهزار کلمه خسته نشده باشید و نادانسته ای را به دانسته تبدیل و صادقانه ترین تجربه کاربری را ارایه کرده باشم.

اشتراک در
اطلاع از
70 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

متن نگارش ضعیفی داشت

درمورد خود گوشی

یک طراحی کاملاً سامسونگی؟

بهتر نبود بگیم یک پاره آجر کاملا!

Mani

بهتر نبود بگیم یه پاره آجر کاملا سامسونگی؟!

BeFair

مانی جان واقعا متن رو خوندی؟ من تازه رسیدم پاراگراف اول
بهتر نیست یکم منطقی نظر بدی خستگی کار تو تن بنده خدا نمونه؟

Mani

سینا جان من فقط چند خط اول منظورم بود

البته که نوع نگارش نسبت به سایت های دیگه متفاوت بود ولی آخه مثلا هنوز چندتا واو میخواد مگه😐

اصلا معذرت می‌خوام

مرسی اَه

روز نمی‌دونم چندم قرنطینه😞

روز 30 ام زندگی مشترک😭😭😭😭😭😭

Finch

عزیزم پاره آجر که گوشی های کت و کلفت و سنگین برند محبوبت هست😏

mehrdad_ma

فقط با یه منفی جوابتو دادم
قبلا مردم میرفتن کلاس تند خوانی نصرت هم اینقدر سریع نمی‌خواندن

Farcry

آقای عطایی بررسی خوبی بود.یه عمر ما این جمله رو میگفتیم ولی دوستان مورد ما رو عنایت قرار میدادن: «« من می دانم که حداکثر روشنایی که این پنل می تواند تولید کند تا ۱۲۰۰ نیت است اما نه، این چیزی نیست که شما در شرایط نوری داخلی و به صورت دستی به آن دستی پیدا کنید»» حداکثر روشنایی توی حالت اتوماتیک اصلا چیز ثابتی نیست (درواقع هست ولی توی یک حالت خاص آزمایشگاهی) و اگر بررسی سایت های مختلف رو ببینید هر کدوم بسته به شرایط یه مقدار روشنایی حداکثری خودکار رو بدست آوردن و تقریبا میشه گفت کاربر عادی هیچ موقع نمیتونه به اون عدد روشنایی برسه.اما اگر همین روشنایی حالت دستی بود هر کسی راحت میتونست به اون مقدارحداکثری در هر شرایطی دست پیدا کنه.

BeFair

با وجود تاخیری که داشتید اما مطمئنم بهترین بررسی در بین وب سایت های فارسی همین هست، من برم بخونم بعد بیام نظر بدم

Amir galaxy

ممنون آقای عطایی بابت بررسی 💗💗💗🔥🔥🔥

Amir galaxy

بله در برخی موارد پرچمدار هواوی می تواند از آن عبور کند، در برخی موارد دستگاه های ارزنده‌تر در قیمت پایین وجود دارد اما نه، هیچ کدام پکیجی به کاملی آن چه سامسونگ در این دستگاه ارایه کرده است را به شما نخواهند داد
____________________________
عالی🙂

Finch

بهترین جمله که تو این سایت تا الان نگارش شده
واقعا گوشی های سامسونگ یک پکیچ کامل هستن
نه مثل فلان شرکت یه گوشی دوربین خوب داشته باشه قدرت نداشته باشه
یه گوشی قدرت داشته باشه دوربین نداشته باشه
تازه گدا بازی هم نمیکنه و هندزفری رو از تو جعبه نمیدزده

AAAA_.reza._AAAA

باز شروع نکن

m.b

“من به وضوح در هنگام تماشای محتوا و به خصوص ویدیو روی این نمایشگر مشکل داشتم و نور کم دلیل اصلی است. شاید بتواند به راحتی بگویم که این روشنایی حتی زیر ۴۵۰ نیت است چون از روشنایی نمایشگر لپتاپ من هم کمتر بود.”

آقای عطایی مطمئنید و اندازه گرفتید؟ 🤔
حتی mi 10 pro هم به صورت دستی تا 800 و اندی نیت بالا میره تو بررسی هایی که شده…

m.b

اوه تر زد که… 😑

_V_

روشنایی دستی به جز از پی۴۰ پرو، از همه رقباش کمتره

Farcry

توی galaxy S20 ultra خود پنل توی دقت رنگ خوبه.تا دیروز هرکی اسم آیفون ۱۱ رو می شنید میگفت اه اه صفحه hd داره.ولی همون رو برید بررسی هاش رو بخونید توی دقت رنگ کم نظیره(توی LCD ها بهترینه و بین نسخه های امولد به جز یکی دو مورد از بقیه اونا بهتره) و حتی وقتی که روشنایی ۹۰ درصد صفحه های فول اچ دی LCD گوشی های دیگه از ۴۰۰ نیت بالاتر نمیره آیفون ۱۱ چه در حالت دستی و چه حالت خودکار تا نزدیک ۷۰۰ نیت روشنایی میده.درمورد رزولوشن هم نمیخوام بگم کافیه یا ….. ولی فکر کنم همتون قبول دارید که از یه مقداری به بعد رزولوشن عملا تاثیر خودش رو از دست میده و دیگه محسوس نیست (بیش ترین تاثیرش ممکنه توی روشنایی بیش تر باشه که باز همیشه اتفاق نمیفته) بله اگر همین صفحه نمایش رو کنار یه گوشی امولد بزارید تفاوت مشخصه و رنگ ها توی امولد چشم نواز تر هستن.همه اینا رو گفتم که دوستان یه مقدارجزئی تر به کیفیت صفحه نمایش نگاه کنن و فقط معیارشون رزولوشن نباشه.

Farcry

ولی از بدیش گفتیم چند تا از خوبی هاش بگیم.من تا الان گوشی ندیدم که انقدر توی زوم باکیفیت باشه(p40 pro plus تا حالا هیچ ویدیویی ازش نیومده که مقایسه کنم) درسته که توی زوم بیش از 10 برابری کیفیت محسوس کاهش پیدا میکنه ولی همون رو با بقیه گوشی های مدعی مقایسه کنید میبینید که یه سر و گردن بالاتره و سامسونگ خوب تونسته با قدرت حسگر دوربین و قابلیت های نرم افزاری زوم قدرتمندی برای این گوشی به ارمغان بیاره.صدای اسپیکرش هم تا جایی که من بررسی هاش رو خوندم خیلی بلنده و کیفیت خوبی داره ولی خب باز مثل اکثر گوشی های اندرویدی با اسپیکر های استریو (اسپیکر mi 10 pro بررسی ها و ویدیو هاش رو ندیدم که مقایسه کنم) یه مشکل که داره صدای دو اسپیکر برابر نیست و نا متقارن به گوش میرسه.درکل هرکسی که میخواد بگیره حتما نسخه اسنپ رو بگیره چون علاوه بر قدرتمند تر بودن چیپست ، توی کیفیت عکس های دوربین هم تا حدودی بهتر از نسخه اگزینوسه.

The Destroyer

می ۱۰ پرو تنها پرچمداری هست که اسپیکر یک اندازه در دو طرف گوشی داره… حتی آیفون‌ها هم دو طرف یه اندازه ندارن… البته مال آیفون‌ها اختلافش خیلی کمتر از بقیه پرچمداران اندرویدی هست…

سپیده دم

یکی تو یکی m.b
وقتی یک شخصی تجربه استفاده شخصی خودشو در اختیار دیگران قرار می ده سعی کن بهش حمله ور نشی و جبه نگیری بی احترامی نکنی چرا چون داره نظر شخصی خودشو می گه حالا از روی مشخصات یا از روی تجربه شخصی که با گجت داشته
وقتی من بار ها گفتم روشنایی دستی پرچمدار های سامسونگ کمه مخصوصا نسبت به رقبا و برای لذت بردن از محتوا و فیم و همه چی بهتره این روشنایی افزایش پیدا کنه اومدی حمله وری شدی هم تو هم m.b الان ببین ادمین سایت با این همه تجربه حداقل ده سال داره چی می گه نظر منم با ادمین محترم یکی بوده و هست دیگه حالا سعی کن بار بعدی کسی نظر شخصیشو داد با نظر خودت مخالف بود یا خوشت نیومد اجازه نداری سری توهین کنی مسخره کنی تو هم نظر خودتو می ده اینجا هر که نظر خودشو می ده هیچ کس اجازه نداره به شخص دیگه ایی توهین کنه حالا از قدیم بودن کاربر هایی مثل چالتون حالا به هر دلیل علاقه داشت به سامسونگ نظر خودشو می گفت همه حمله می کردن نکنید این کار های بچه گانه رو تو بزرگ حالا من نمی گم کسی هستم فلانم ولی دو تا ادم باشخصیت میاد می بینه بهتون می ده اینو گفتم دیگه نیا باز در جواب چیزی بگو یک چیزی بخوای بگی حالا این اصلا به همه اعضایی که این رفتار ها رو دارن حالا خداروشکر خیلی کمتر چون با من خیلی بد برخورد شده لازم بود این نکات رو بیان کنم

mehrdad_ma

مصطفی جان تو gsm هم هست
روشنایی در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیته

m.b

آره متوجه شدم…

Finch

آقا عطایی گوشی خودتون چیه؟

_V_

جناب عطایی میتونم بگم حقیقتا بررسی جذابی بود و برعکس خیلی از بررسی ها بدون خسته شدن خوندمش 🙂

برعکس بعضی “مثلا” اساتید برخی پیج های اینستاگرام خوش بختانه اینجا شاهد گفتن ” نمایشگر ۴کی” یا “تراشه اسنپدراگون ۸۶۵” در مارکت ایران هم نبودیم🤔

ولی یه مشکل این هست که زوم اپتیکال این گوشی ۴ برابر هست نه ۵ برابر

عبارات جالبی به کار رفته بود مثلا اس۷ اج برعکس یا اون بخش شارژر ” ما میتوانیم اما شما به آن نیاز ندارید”

در کل دستتون درد نکنه و خداقوت🙏

Mahdi

ممنون از بررسی کاملتون، من از همه ویژگی های نسخه اسنپدراگونش خوشم میاد فقط کادر دوربینش واسم غیرقابل تحمله

m.b

بررسی بسیار کامل و جامعی بود… واقعاً تو این دو سه سالی که تو ترنجی بودم همچنین بررسی‌ای کم نظیر بود… خسته نباشید ویژه برای همه زحمات…
همونطور که گفته شد s20 ultra کاملترین پکیج هست هرچند عادیه که در بعضی پارامتر ها ضعیف‌تر از رقبا باشه…
عالی…🙏
—————————
ناظر جان اینم فیلم بخشی از رابط miui که خواستی:

https://filetransfer.io/data-package/S2yLm4Lw

تقریباً تا جایی که من دیدم miui پرانیمیشن ترین رابطی هست که دیدم… تقریباً همه چیز متحرک و پویا طراحی شده…هر روز هم این حالت کششی به برنامه های بیشتری اضافه میشه… تا چند وقت پیش تقویم نبود اما تو آپدیت جدید اونم پویا شد…

Mani

بررسی ویدیویی هم بدین😐🙂

_V_

امر دیگه نداری؟

Mani

شما‌ میتونی میل بفرمایی

Mani

وقتی واسه میان رده هوآوی منتشر بشه چرا واسه پرچمدار سامسونگ نه؟!

_V_

شمل بیا لوکومتیوه رو قطار کن بعد بریم سراغ مراحل بعدی

Dr.Nazer

بررسی کامل و دقیقی بود، خسته نباشید…

m.b

ناظی صبح فیلمی که خواستی میاد…

_V_

کار به فیلم کشید؟
بای

m.b

صبر نداری تایید شه، تل میخوای برات بفرستم؟ 🤔

Dr.Nazer

منظورت فیلم از گوشی و می‌یو‌آیه دیگه؟!🤦‍♂️😂

Mani

میخوای میکس جدید از حضرت شادمهر بدم برات😐😂😉

m.b

مگه فیلم دیگه میخواستی؟ 🤔

Taskin

واقعا کامل و جامع بود آقای عطایی خسته نباشین
درمورد خود گوشی باید بگم که توقع نداشتم اینقدر رکشنایی دستی کم باشه ودوم اینکه آقای عطایی یه سوال ؟
واقعا پردازنده گوشی مثل اونچه اکثر جاها میگن دلچسب نیست و ترجیح میدادین بهتر باشه؟

vahid

واقعا اس ۲۰ الترا ی پکیج کامله تو بعضی امکانات خوب ۱۰۰درصد اونیه که کاربر بخواد و تو هیچ مسئله ای زیر ۷۰ یا ۶۰ نمیاد و همه چیش قابل قبوله،
به نظر من تو بحث طراحی پشت گوشی و وزن گوشی تنها موردیه که ضعیف عمل کرده البته وزن رو تا حدی میشه حق رو بهش داد(البته نباید گفت چون فلان گوشی با فلان باطری وزنش بیشتره پس این با این باطری و این وزن کارش درسته،،اون قابل قبول نیست پس نباید اس۲۰ الترا هم قابل قبول باشه،،)ولی از نظر طراحی اصلا نمیشه حق رو بهش داد البته بازم نسبت به پرچمدارای دیگه سامسونگ،،،

Farcry

توی نسخه اسنپ همه چی کامله ولی باز 2 سال پشتیبانی برای این گوشی غیر قابل قبوله.

من خودم اکثر اوقات روی اتو استفاده میکنم روشنایی گوشیو
حالا خود سامسونگ گزینه video enhancer برای همین مواقع داره که خیلیم روشنایی رو زیاد میکنه جوری که روی حداکثر روشنایی سر درد میگیریم
فک کنم با عینک دودی اومدین نتیجه گرفتین روشناییش کمه! ایکوناشم والا گزینه ادیت ابعاد داره میتونی روی 5 در 6 تنظیمشون کنی اگر بزرگیش اذیتتون میکنه
و راجب حسگر انگشتم حقیقت نظری ندارم بدم شاید مشکل از منه تا میزارم سریع ور میدارم دستمو گوشیو هرچند دیر انلاک میکنه! چون خود حسگره سرعت تشخیصش بالاس مشکل لود خود گوشیه
و خوب تعجبه هنوز اپدیت دوربینو دریافت نکردین یا کردین دریافت و هنوزم گیره فوکوسش
بازم دمتون گرم بابت بررسی عالیتون یه بررسی جامع و کاملی بود و حقیقت انتظار نداشتم اینقدر خوب و کامل باشه ❤️

دقیقا در سرعت اثرانگشت هم من هرجا دیدم فوق‌العاده بود سرعتش… هرچند همون‌طور که گفتی خود گوشی یه ذره دیر لود میکنه اما فرایند تشخیص اثرانگشتش فوق‌العاده سریع هست و با یه اشاره قفل رو باز میکنه و اصلا نیازی نیست انگشت رو نگه داریم رو صفحه… برعکس حسگرهای اپتیکال… و تازه امسال سامسونگ یه ذره کمکاری کرد و از سنسور نسل دوم کوالکام استفاده نکرد و همون نسل اول هست… وگرنه با اون دیگه نور علی نور بود… احتمالا مشکلات این نسل رو هم نداشت… در مساحت هم اون سنسور با اختلاف از سنسورهای اپتیکال و حتی التراسونیک این گوشی بهتره… امیدوارم سازنده‌ها به جای حسگرهای اپتیکال بیان سراغ التراسونیک…

Mohammadreza

بررسی خیلی خوبی بود آقای عطایی امیدوارم حجم بررسی‌های تخصصی تون بالاتر بره.

bh974

تو ایران که خریدش تقریبا رویاس نسخه 128 حدود 24 تومنه ولی بقیه کشورا هم خریدش منطقی نیست گوشی 1400 دلاری با دو سال پشتیبانی اندروید

Faraz

خدایی گوشیه خفنیه همه چیز رو بهتریناشو قرار داده..یعنی چه نورش کمه یکم عجیبه یعنی از اس ده پلاس کمتره؟ من هیچ وقت نور گوشیم رو داخل خانه تا آخر نبردم چون چشم آدم در میاد یعنی خیلی اذیت کننده میشه …

Faraz

مرسی آقای عطایی مثل همیشه عالی ..کاش میشد گلگسی فولد هم بررسی کنید..من بین اولترا و گلگسی فولد نمیدانم کدام رو بخرم..خیلی دوست دارم گلگسی فولد بخرم فقط میترسم خراب بشه صفحه نمایشش…البته از چند نفر که گلگسی فولد دارن پرسیدم (منظورم داخل اینستاگرام آدم های خارجی که گلگسی فولد دارن و چند وقت هم هست که دارن استفاده میکنن) میگن خوبه و خیلی با حاله.. ولی اگه شما بررسی میکردین خیال آدم راحت میشد

Amir galaxy

از نظر من گلکسی فولد فقط بدرد مرفه های بی‌درد میخوره که اگه مشکلی برای گوشی بوجود اومد بجاییشون نباشه

afsoon

نسخه اسنپ دراگونش اره گوشی کاملی هست اما ۱۴۰۰ دلار واسه نسخه ۱۲۸ واقعا ارزش خرید ندارع .حدالقل باید حافظه ۲۵۶ یا ۵۱۲ رو استفاده میکرد .در مورد زوم هم بهترین دستگاه بازار پیست و رقبای چینی اش هم زوم اپتیکال بهتری دارن هم زوم هیبرید بهتری هم زوم دیجیتال بهتری .من کلی بررسی در یوتیوب دیدم ازش نمایشگرش کنار پی ۴۰ پرو ضعیف تر عمل می‌کرد حدالقل تو فیلم پس مشکل اصلی همون روشنایی پایین در حالت دستی هست .امیدوارم سامسونگ با آپدیت بعدی به حدالقل ۶۰۰ نیت برسونه روشنایی دستی رو .موردبعدی هم بهینه سازی باطری هست که واقعا سامسونگ ماذا بازار با باطری پنج هزار میلی آمپر.در هر صورت گوشی خوبیه و مبارک خریدارانش .

Yas

ای کاش یکی پیداشه اس۲۰ پلاس رو بررسی کنه
همه چسبیدین به گوشی ۱۴۰۰ دلاری
اخه تو ایران مگه چند درصد مردم قدرت خرید این گوشی و دارن که همگی دارن از خانواده اس۲۰ فقط مدل الترا رو بررسی و مقایسه میکنن!!
مرد حسابی الان اس۲۰ پلاس چیزی حدود ۱۸ تومنه چه برسه ب الترا..

The Destroyer

بررسی کامل و خوب و جامعی بود… سپاس‌گزارم آقای عطا.یی
در خصوص طراحی “سامسونگی” من با شما موافق نیستم… طراحی این گوشی کاملا از پرچمدارهای گذشته سامسونگ جداست… به خصوص در پنل پشتی… به نظرم اگه به ماژول دوربین نوت ۱۰ پلاس یه دوربین پریسکوپی اضافه میکرد خیلی قشنگ‌تر از چیزی که الان هست میشد و خب البته طراحی گرادیانی نوت رو هم نباید فراموش کرد… هرچند سامسونگ گفته به زودی رنگ جدید این گوشی رو رونمایی میکنه و به نظرم کار بسیار خوبیه… انتخاب محدود به مشکی و خاکستری جالب نیست بهتره یه رنگ دیگه که متفاوت از این دو باشه هم بیاد…
در خصوص طراحی جلویی هم باز به نظرم با توجه به کمتر شدن خمیدگی اون زیبایی نوت رو از دست داده و نسبت صفحه‌شم ۲ درصد افت کرده که البته برای کار عادی محسوس نیست… در کل در طراحی، طراحی پشتی می ۱۰ پرو و پی ۴۰ پرو و در طراحی جلویی هم طراحی Find X2 Pro رو بیشتر میپسندم…

در خصوص روشنایی هم یه چیزی بگم… کلا گویا شرکت‌ها علاقه‌ای ندارن عدد درست روشنایی دستی رو اعلام کنن… حتی روشنایی خودکار هم با اغراق هست البته تو منابعی که من دیدم… مثلا برای این گوشی یا فایند گفتن روشنایی خودکار ۱۲۰۰ نیت و فک میکنم دستی ۸۰۰ در صورتی که هیچ کدوم حتی نزدیک این اعداد نیستن… می ۱۰ پرو هم که قرار بود به ۱۲۰۰ نیت در روشنایی خودکار برسه فک میکنم تا ۸۸۱ بیشتر نرفت… از نظر روشنایی فعلا طبق معیار gsmarena این گوشی اوله با ۸۹۴ نیت و بعدش هم فک میکنم فایند باشه…
در کل به نظر این گوشی کاملترین پرچمدار ۲۰۲۰ هست… در همه‌چیز بهترین نیست اما در همه‌چیز حداقل استانداردی رو رعایت میکنه که بقیه ازش بی‌بهره هستن…

اون دوست عزیزی که میای به برندهای دیگه میگی پاره آجر… یه چیزی بگو خودت توش نمونی حداقل… البته با اون یکی هم هستم… این گوشی در حال حاضر سنگین‌ترین پرچمدار ۲۰۲۰ هست و البته بیشترین میزان باتری رو هم داره… اما خب به هر حال… شرکتا میتونن با استفاده از پلاستیک وزن گوشی رو بیارن پایین اما خب جنس خوبی نیست…

در خصوص دزد بودن هم نمیدونم به جز هندزفری که کلا گویا ۱۰ دلار قیمتشه ایراد دیگه‌ای میتونی به اون گوشی بگیری؟تازه همونم شارژر ۵۰ وات داخل جعبه داره که برای این گوشی ۱۴۰۰ دلاری باید ۵۰ دلار براش پیاده شی… با ۵۰ دلار هندزفری‌های بسیار با کیفیتی میشه گرفت… اگه اون هندزفری نداره این شارژ سریع ۲۵ واتی میذاره داخل جعبه… تازه نذار از گند این در افت عملکرد و داغ شدن پردازنده بگم… در کل هیچ گوشی‌ای تا الان کامل کامل نبوده… این به خاطر پردازنده، هواوی به خاطر گوگل، شیائومی به خاطر استاندارد IP، اوپو به خاطر شارژ وایرلس و وایرلس معکوس و گویا وان‌پلاس هم به خاطر دوربین…

خودم معتقدم این گوشی بهترین پرچمدار ۲۰۲۰ تا الان هست اما دلیل نمیشه اون بد باشه یا ضعفی داشته‌باشه… کما این که قیمتشم خیلی کمتره… و در نتیجه ارزش خرید بیشتری داره…

البته یه چیزی هم بگم مقیاس های اندازه گیری روشنایی فرق داره
اون مقیاسی که راحت بالای 1200 نیت میشن مقیاس apl50 هست
مقایسی که میگین 800 نیت هست تو تستای gsm تستای فول اسکرین و apl100 و صفحه تمام سفید هست

m.safari

درود
با تشکر از تحیل بسیار خوب آقای عطایی عزیز
بنده بعنوان یک کاربر و هوادار سامسونگ اس 20 الترا اصلا گوشی خوبی نمیدونم
سامسونگ همیشه تو پرچمداراش حساب شده عمل میکرد نمونش نوت 10 پلاس واقعا دستگاه بی نقصی بود
ولی چرا باید یه پرچمدار 1400 دلاریش همچین ضعفهایی داشته باشه واقعا جای تامل داره!
ضعف فکوس دوربین ناامید کننده هست. و مورد بعدی چرا زوم 50 برابری در دسترس نیست و به اجبار باید از 30 برابر تا 100 برابر به یکباره زوم کرد؟!!!
مشکل رابط کاربری در اندویرد 10 و درست عمل نکردن گستچرها باعث میشه نتونی تجربه خوبی از رابط کابری داشته باشی (متاسفانه به دلیل ضعف در این مورد از حالت قبلی ابدایی سامسونگ دارم استفاده میکنم)
نمایشگر 120 هرتزی خوبه ولی چرا فقط سوییچ بین 60 و 120 هرتز تو رابط کاربری قابل دسترسی باشه و چرا حالت 90هرتز که بین این دو هست و مصرف باتری بهتر و فشار سخت افزاری کمتری بهراه داره و از طرفی تجربه نمایشگر روانتری از حالت 60 هرتزی در اختیار نذاشتن تو رابط کاربری؟!
طراحی نچندان دلچسب! چرا دوربین اسمارت فون به این گرونی اینقدر باید برجسته باشه؟! این دستگاه از نوت 10 پلاس 1 میلیمتر هم زخامت بیشتری داره ولی دوربین برجستگی واقعا زیادی دارن (نباید کیفیت رو فدای کمیت کرد)
سخت افزار هم اکسینوس 990 اختلاف کاملا قابل توجهی با نسخه اسنپ دراگون داره افت عملکرد هم بعد از گرم شدن دستگاه چشمگیر هست… چرا یه فکری به حال چیپست نمیکنن واقعا این همون اکسینوس هست که تو اس 2 و اس 3 هیچ حرفی واقعا برای گفتن باقی نمیگذاشت و حتی تا اس 8 و اس9 هم کارایی کاملا قابل قبولی داشت؟!! چرا بجای استفاده از معماری بروز شرکت arm نمونه سفارشی معماری پیشین رو استفاده میکنه که حتی بعد از بهینه سازی هم تو مصرف و راندمان باز هم با نسخه بروز قابل رقابت نیست؟!
طراحی دوربین سلفی هم جای سواله چرا نباید تو مرکز نمایشگر باشه! اگه به هر دلیلی نتونستن دوربین رو در مرکز قرار بدن خوب مثل اس 10 میبردنش گوشه!
موردی که اصلا متوجهش نمیشم جابجایی مجدد دکمهای ولوم و پاور هست! چرا رو نوت 10 رفتن سمت مخالف و چرا مجدد برگشت به جای قبلی؟!
نوت 10 پلاس تو نسخه بیسیک 256گیگ حافظه داخلی داشت واقعا جای تعجب هست که نسخه بیسیک اس 20 الترا 1400 دلار با 128 گیگ حافظه ارائه شده و نسخه 512 حدود 200 دلار گرونتره!
انگار سامسونگ بیشتر از تولید یک دستگاه پرچمدار به تولید دستگاهی با قابلیتهای چشمگیر (البته رو کاغذ) برای سودجویی و قیمت گذاری کذایی استفاده کرده تا تولید یک دستگاه همه چیز تمام و قیمت بالای دستگاه هیچ جای دفاعی براش نمیذاره….
چی به روزت اومده سامسونگ متوجه نمیشم و به عنوان یک کاربر و دوستدار همیشگی سامسونگ واقعا متاسفم براش….

m.safari

بسیار عالی
ولی اقای عطایی دستگاهی که همچین قیمتی روش گذاشته میشه نباید این همه ایراد داشته باشه
یه جا تو کامنتا دیدم نوشتین صرف نظر از ظرفیت باتری ماندگاری مثل پرچمدار قبلی هست ولی این مورد رو هم توجه داشته باشید که باتری 5000 میلی امپری علاوه بر وزن زیادش هزینه اش رو هم دارید پرداخت میکنید چه بسی که ضخامت گوشی هم زیاد شده با این حساب نمیشه از یه باتری 5000 میلی امپری توقع باتری 4000 رو اس 10 رو داشت!

aliranjbarnia

دمت گرم کاملاً به‌ جا و قابل تأمل هست

lovenokia

سلام
هر کسی نظری دارد و قابل احترام است .
اولا طراحی اصلا دل نشینی نداره .به نظرم طراحی سری قبل یعنی galaxy s10 خیلی بهتر بود .
قیمتش خیلی بالاست .
به نظرم تو این بازه قیمتش ، امسال رقبا بهتر از سامسونگ عمل کردند .

pooria

اقای عطایی دمت گرم خیلی خوب و برسی کاملی بود فقط یه خواهش دارم متن مشکلات نگارشی داشت اگه لطف کنی یبار بخونش و اون هارو هم اصلاح بکن که دیگه هیچ ایرادی نداشته باشه 😇 ممنون

aliranjbarnia

دمت گرم
به این می‌گن بررسی
بعضی سایتای همسایه نمیدونم چجوریه هنوز ۲روز استفاده نکردن از گوشی، بررسیشو می‌ذارن
به نظر من سوراخ نمایشگر اصلی‌ترین ضعف اس ۲۰ اولتراست اصلاً خوب نیست درواقع کسی که تجربه گوشی تمام صفحه داشته باشه مثل‌ خودم که Mi 9tPro دارم واقعاً یه ضعف محسوب میشه
دومین ضعفش خیلی بزرگ بودنشه
سومین ضعفش پرمصرف بودن نسخه اگزینوسشه
چهارمین ضعفش اسکنر اثر انگشتشه که اصلاً در حد پرچمدار نیست(اینو به جرأت میتونم بگم عملکرد گوشی خودم حتی از نسخه های اثر انگشت سخت افزاری که پشت یا کنار گوشی تعبیه میشه بهتره)
پنجمین ضعفش فقدان شارژر ۴۵ واتی در داخل جعبه هستش
و ششمین ضعفش قیمت خیلی بالای این محصوله که تو ذوق می‌زنه
دوست ندارم از برندی طرفداری کنم یا خرابش کنم اما سامسونگ بنابر تجربه ای که خودم دارم قطعاتش به مرور زمان خراب میشه مخصوصاً صفحه نمایشاش یا سایه میندازه یه پیکسلاش می‌سوزه و …
به نظرم اگر وانپلاس با نمایندگی های داخل کشور همکاری لازم‌رو داشته باشه می‌تونه به بهترین برند داخل ایران تبدیل بشه همون کاری که الان شیائومی داره انجام میده و فوق‌العاده هم عمل کرده
دوستای ترنجیِ من دوستتون دارم

وانپلاسم صفحه هاش ساخت سامسونگه پس اگر سامسونگا سایه میندازن اونم سایه میندازه
شیائومیم همینطور

Milad7

ممنون س ی ن ا خسته نباشی….
دلتنگ برسی های تخصصیی از ترنجی بودم…

Milad7

به نظرم در شرایط اقتصادی فعلی داخل ایران ، اس 20 اولترا ارزش خرید بالایی نداره…. چون نسخه اسنپ دراگونش گیر نمیاد اگر هم گیر بیاد قیمتش خیلی بیشتره.اگزینوس هم که فاجعه اس 🙂

AAAA_.reza._AAAA

بنظرم تنها مشکلش شارژر ۲۵ واتیشه

در بقیه موارد بدون در نظر رفتن قیمت بسیار بالا ، واقعا مشکلی نداره(به جز این صفحه کم نور)

سپیده دم

وقتی می گن بهترین پنل حال حاضر در اختیار فایند ایکس 2 پرو هست
یک عده میان می گن دکل نورد اوپو شده یک عده برای تخریب فلان شرکت دکل نوردی کرده جمع کنید این بچه بازی هارو ادم فکر می کنه مخاطبش ده سالشه نکنید
وقتی یک گوشی یک در یک بخشی خوبه من بیان می کنم فایند ایکس هم پنلش عالی و من بیان می کنم هیچ تعصبی هم به هیچ برندی به نظر من الان سامسونگ با توجه به صفحه نمایش های اوپو و وانپلاس و ایفون در بحث روشنایی باید خودشو تکون بده و به عنوان بزرگ ترین سازنده اولد های سایز کوچک در دنیا حداقل یک صفحه نمایش در حد فایند ایکس و وانپلاس بده بیرون واقعا خیلی اخلافه هر که خواست براش توصیح ودلایل رو بیان می کنم با لینک و مقایسه هم ثابت البته همه می دونید ولی یک عده تعصب دارن می گن دکل نوردی
با این حساب احتمالا بازم وانپلاس بهترین پرچمدار نیمه اول باشه

Amir galaxy

نباید به شما گفت دکل نورد
باید گفت آنتی سامسونگ🙂

online_wireless

اگزینوس به هیچ دردی نمیخوره و مفت گرونه و عوض اسنپ این گوشی واقعا فوق العادست صد حیف که سامسونگ فقط کاربران امریکا و چین رو ادم میدونه و بقیه دنیا رو خر فرض میکنه

online_wireless

همه سایت خبر از داغی بیش از حد و مشکل فوکوس دوربین و.. و افتضاحی که اگزینوس در گوشی اس ۲۰ الترا به بار آورده گفتن الا این سایت. مشخص شد جیره خور کدوم شرکته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)