حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ استفاده از فروشگاه های نرم افزاری ثالث را راحت تر می کند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

فروشگاه های پرم افزاری معمولا به عنوان باغ های محصور توصیف می شوند، اما بعضی از دیوارها از دیوارهای دیگر بالاتر هستند. گوگل قصد دارد برنامه های خود را برای سهولت استفاده از فروشگاه های برنامه شخص ثالث در تلفن های هوشمند با سیستم عامل اندروید ۱۲ که سال آینده ارائه می شود، تسهیل کند. بله درست است، شما هم داستان دعوای حقوقی اپیک و اپل را به یاد آوردید؟

اندروید ۱۲

از آنجا که حتی اندروید ۱۱ هم ارایه نشده است، این تغییرات در Android 12 هنوز در مرحله توسعه است، بنابراین مشخص نیست که چه عواملی در پی خواهد داشت. هدف این است که بدون به خطر انداختن امنیت تلفن، استفاده از فروشگاه های دیگر برنامه ها یک تجربه روان تر باشد.

گوگل در حال حاضر فروشگاه های نرم افزاری دیگر را مجاز می داند. این غول جستجو می گوید، در واقع اکثر تلفن ها حداقل با دو فروشگاه عرضه می شوند. هر فروشگاه شرایط تجاری خود را انتخاب می کند، به عنوان مثال چه میزان از فروش برنامه و خریدهای درون برنامه ای (IAP) کاهش می یابد. این کاهش ها دلیل این است که Fortnite را می توان از فروشگاه خودش یا از Galaxy Apps سامسونگ بارگیری کرد، اما نه از Play Store.

گوگل پلی استور

گوگل پلی استور

صحبت از خریدهای درون برنامه ای شد و باید گفت که تغییری در راه است. از 30 سپتامبر 2021 (یک سال دیگر) گوگل این قانون را اجرا می کند که همه خریدهای درون برنامه ای از طریق سیستم صورتحساب Google Play انجام می شود.

این قانون از قبل موجود است، فقط دقیقاً اجرا نشده است. گوگل می گوید فروشگاه نرم افزاری اش یعنی Play Store یک بستر قابل اعتماد برای مصرف کنندگان فراهم می کند و نباید مشکلی ایجاد کند زیرا کمتر از 3٪ از توسعه دهندگان در ۱۲ ماه گذشته IAP را فروخته اند. از این تعداد، در اصل همه (97٪) از سیستم صورتحساب Play استفاده می کنند.

گوگل اشاره می کند که فقط “هزینه خدمات” را از IAP دریافت می کند، اما این کاهش ۳۰ درصدی قیمت را رد می کند. همچنین، اکثر برنامه ها درآمد زیادی ندارند، این چند “نهنگ” هستند که بیشترین IAP ها را از نظر مالی تشکیل می دهد.

اپیک، اسپاتیفای و دیگران “ائتلاف برای انصاف برنامه” را راه اندازی کردند که فروشگاه App Apple و هزینه 30٪ آن را در فروش (به طور خاص نحوه برخورد با برنامه های اپل در مقابل برنامه های شخص ثالث) هدف قرار می دهد. تاکنون گوگل را تنها گذاشته است (حتی اگر گوگل Fortnite را از فروشگاه Play حذف کرد).

نظر شما چیست؟ فروشگاه نرم افزاری ثالث حق توسعه دهنده و کاربر نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فروشگاه های پرم افزاری , یه اس اضافه کنید قبلش😂

Milad7

سلام به کافه بازار 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)