حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخستین نگاه به ال جی وینگ : بر بال خیال

تقریبا ۲ هفته پیش بود که ال جی وینگ 5G با نمایشگر چرخان رسما معرفی شد. امروز می خواهیم در ترنجی نخستین نگاه به ال جی وینگ را داشته باشیم. دستگاهی که واقعا با توصیف “بر بال خیال” در ذهن ما قدم می زند و گاهی تصویر بزرگتر را به ما نشان می دهد که نیاز به یک تغییر قابل توجه تر از اعداد داریم.

نخستین نگاه به ال جی وینگ

وقتی LG Wing را در دست می گیرد مشخصا متوجه وزن و ضخامت بیشترش می شوید، این انکارناپذیر است اما وقتی می فهمید که این اختلاف جزئی به دلیل یک ویژگی جذاب است، کاملا به آن حق می دهید. خیلی دقیق باید گفت در مقایسه با گلکسی نوت ۲۰ اولترا (که نمایشگر و باتری بززگتری دارد)، نمونه ال جی ۲۵ درصد سنگین تر و  ۳۴.۵ درصد ضخیم تر است. همچنان اما این اعداد برای حضور یک نمایشگر چرخام روی کل دستگاه می تواند کاملا قابل پذیرش باشد.

ال جی Wing 5G

ال جی Wing 5G

جذابیت فرم فکتور جدید ال جی این است که وقتی نمی خواهیدش، نیست. یعنی مثل موبایل تاشو نیاز ندارید که بازش کنید یا ابعادی خیلی غیرعادی اش را تحمل کنید. اگر بخواهید از موبایل خود مثل یک موبایل عادی استفاده کنید، Wing بال های خیال را می بندد تا به کارهای خود بپردازید، (البته کارهایی که دوستشان ندارید چون اگر کارتان را دوست داشته باشید همواره بال هایتان باز است) و وقتی که نوبت به سرگرمی می شود، می تواند بال های خود را باز کنید.

این بال (Wing) نه فقط برای سرگرمی بلکه برای کارایی های خاص مثل مسیریابی و کنترل موزیک یا تماشای پخش زنده روی یوتیوب و مثلا ارسال اطلاعات مهم از آن مثلا در شبکه های اجتماعی می تواند مفید باشد.

اما این ها را کنار بگذارید، لذت بال زدن چطور است؟ خب البته که نه من نه شما بال نزده ایم (!) اما لذت باز کردن بال LG Wing آنقدر اعتیادآور است که دوست دارید آن را مدام انجام دهید نه مثل لولای پرسروصدای موتورولا ریزر که با باز کردنش از صدایش ناامید می شوید!

مکانیسم با کیفیت بازشدن نمایشگر غریض ۶.۸ اینچی POLED جلویی که تمام صفحه بوده و رزلوشن FHD+ را ارایه کرده است، یاعث برانگیختن تحسین ما می شود. این مثال بارز این صحبت است که “کارش رو می کنه” و تمام.

البته که همیشه نگرانی هایی از بابت بخش های متحرک وجود دارد. ال جی برای اینکه نگرانی شما را تکمیل کند یک دوربین سلفی پاپ آپ هم در این دستگاه تعبیه کرده است! اما واقعا باید نگران بود؟ این را زمان به ما می گوید و نحوه استفاده شما. مشخصا یکی از عواقب خواستن طاوس، کشیدن جور هندوستان است (!) پس اگر گوشی خاص می خواهید، ضد آب بودن دستگاه را از دست می دهید. هر چند که ال جی همچنان گواهی استقامت نظامی MIL-STD-810G را برای دستگاهش گرفته، لولای بازشونده دستگاه را آنقدر تست کرده که یک کاربر عادی تا ۵ سال بتواند از آن استفاده کند (بر اساس داده های آزمایشگاهی) و دوربین سلفی پاپ آپ مکانیسم تشخیص سقوط دارد اما اگر این پارگراف طولانی شده، یعنی اینجا مسئله ای وجود دارد که باید به آن توحه کنید!

کیفیت نمایشگرهای ال جی از زمان LG G3 همیشه سوال من بوده است. این برند از پنل POLED خود استفاده می کند و عموما خروجی خوبی وجود ندارد. در ال جی وینگ آن تصور من پاک می شود، همانطور که در ال جی Velvet اینطور بود. مشخصا ال جی در این بخش پیشرفت کرده و کیفیت خروجی در میان رده متفاوت سال ۲۰۲۰ این شرکت در سطح بالایی قرار دارد. همچنین نمایشگر دوم هم تفاوت زیادی با پنل اصلی ندارد و به همین دلیل تجربه بصری شما متفاوت نخواهد بود.

البته که هر چه بگویم نشاید شست نبود رفرش ریت بالای را، اما به هر حال این موضوعی است که وجود دارد و اگر برای شما اهمیت ویژه ای ندارد (چون شاید ۱۲۰ هزتر را کار نکرده باشید احتمالا و الا اهمیت دارد!) ال جی وینگ می تواند به حالت T شکل از شما تشکر کند!

درباره میان رده بودن این دستگاه صحبت کردیم. بله، کلیت دستگاه به دلیل تراشه اسنپدراگون 765G یک میان رده می شود. حداکثر حافظه رم ۸ گیگابایتی هم دوباره همین موضوع را در ذهن ما برجسته می کند. امروز صبح در ترنجی برای شما نوشتیم که قیمت ال جی Wing برابر ۱۰۰۰ دلار تغیین شده است. البته هنوز درباره در دسترس بودن در کشور عزیزمان اطلاعی نداریم ولی این قیمت به صورت کلی قیمت یک پرچمدار است. ال جی وینگ در مقابل “خاص بودن” را به جای “توان اعدادی” ارایه می کند.

دوربین بخشی است که ال جی در ان یک نوآوری دیگر ارایه کرده است. دوربین گیم بال خاص این دستگاه دقیقا برای زمانی است که شما بال خیال را گشوده اید و نمایشگر اصلی را باز کرده تا دستگاه در حالت T قرار بگیرد. قاعدتا در این حالت شما دستگاه را عمودی نگاه داشته اید اما تصویر کادر دوربین به صورت افقی باید نمایش داده بشود. ال جی فکر اینجا را کرده و ویژگی Gimbal طور خود را رو می کند.

در این شرایط از نمایشگر پایین به عنوان کنترل دوربین استفاده می کنید و می توانید به اطراف آن را بچرخانید. مشخصا در این حالت دوربین و حسگرش ثابت هستند اما به دلیل کراپی که روی تصویر صورت گرفته است، شما فکر می کنید دوربین در حال چرخیدن دارید، جذاب بود ال جی!

دوربین سلفی ۳۲ مگایپکسلی برای عدم ایجاد مزاحمت، در مواقعی که نیاز می شود فقط به صورت پاپ آپ بیرون آمده و شما را می بیند. این راز نمایشگر بدون ناچ و زائده است.

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری دستگاه را در این نخستین نگاه نمی توانید دقیقا برانداز کنیم اما در این بخش پشتیبانی از کوییک شارژ ۴ پلاس و شارژ وایرلس می توانند خبرهای خوب باشند. هنوز قدرت شارژر درون جعبه دستگاه مشخص نیست.

اگر بخواهیم از یک منظر دیگر هم به دستگاه نگاه کنیم، کد عددی مدل دستگاه یعنی LM-F100 به وضوح به ما نشان می دهد که ای سری جدید LM-FXXX همان پروژه اکسپلورر ال جی است که ازه آغاز شده و قرار است دستگاه های بسیار خاص را در آن شاهد باشیم.

در مجموع مشخصا می توان گفت که ال جی Wing یک دستگاه جذاب  و خاص است و طرفداران این دسته محصولات به وضوح متوجه می شوند برای چنین ویژگی کمیابی، باید فداکاری کرد!

نظر شما چیست؟ ال جی وینگ برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

سینا عطایی دست خودت رسید اینقدر زود؟!!

Taha

ممنون بابت بررسی زود👍🙏

نیما عرفانی

البته بررسی اجمالی و اگه اشتباه نکنم اولین نگاه نزدیک اختصاصی به این گوشی توسط تیم ترنجی بین تمام وبسایت ها و منابع فناوری داخلی صورت گرفته🙂(مشابه الجی ولوت).

TheFreeCritic

البته زومیتم نگاه نزدیکشو تو اینستا رفت

نیما عرفانی

از اون خبر ندارم چون اینستا گهگاهی لاگین میکنم اما اینکه کدوم زودتر پوشش داده ارجحیت داره.

OnePlus_Fan

خوب کاری می کنید
منم از اینستاگرام استفاده نمی کنم
شما هم مثل بنده از محیطش خوشتون نمیاد یا دلیل متفاوتی دارید یا؟

نیما عرفانی

راستش کلاً باهاش حال نمیکنم

نیما عرفانی

حالا مصرف دیتاش هم به کنار …

AŁɪ

من از اینستا به یوتوب کوچ کردم هم از نظر دیتا هم محتوا بهتره .
اون لایکی و تیک تاک هم برای اولین بار تا نصب کردم با حجم انبوهی از بچه های کوچهه ای مواجه شدم 😂 که حالم بهم خورد .در جا دکمشو زدم .😅

TheFreeCritic

این گوشی
دوربین فووق العاده ای داره
عاشق اون حالت گیمبالش شدم صد.را م.خ.ملی هم تو اینستا نگاه نزدیک به این گوشی رو رفته بود گیمبالش فووق العاده بود

Mahdi

گوشی خاص که میگن اینه نه زدفلیپ ، زدفولد۲ هم انصافاً با وجود چند نقص جزئی باز خوبه

lovenokia

ال جی با طراحی های خاص مشهور بود . حس میکنم ال جی به دوران اوج خودش باز می گردد خیلی زود .

Mortazavi

ای کاش یکم بیشتر در مورد دوربین و گیم بالش توضیح میدادی

Mortazavi

الجی فهمیده اگه مثل چینیا گوشی بزنه باخته و فقط وقتی می‌تونه فروش کنه که دستگاه تکی بزنه

Alireza1995

آقا سینا
دستت درد نکنه که خیلی زود این گوشی به دستت رسید و مورد بررسی قرار دادی

عالی بود بررسي که انجام دادی
همه چیز رو گفته بودی و فکر نکنم چیز خاصی از قلم افتاده باشه

آقا سینا
چند بار بهت گفتم که
این گوشی توسط کدوم شرکت آورده شده ایران…

میشه که الان اینو خرید داشت

ممد بمولا

خیییییییلی خاص و جذابه
واقعا لذت بردم از دیدن این گوشی

Milad7

به به مرسی س ی ن ا خوشمان آمد چه حرکت رونالدینیویی زدی 😛

Milad7

خیلی گوشی خوشکل و خاصی هست.در یک جمع همه مبهوتش میشن! 🙂

Mahdi

خوشم اومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)