حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش بینی افزایش کاربران شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵

نوشته

3 سال قبل | 22 دیدگاه | شبکه 5G

شبکه 5G مشخصا در نهایت همه گیر خواهد شد. همانطور که دیدیم شبکه 4G به سادگی این روزها در اکثر نقاط جهان در دسترس است. به هر حال شبکه 5G هم همینطور خواهد شد. اما با چه سرعتی؟ امشب پیش بینی افزایش کاربران شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ را داریم.

شبکه 5G

طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط Omdia به GSA در 24 سپتامبر، از سه ماهه دوم سال 2020 تعداد کاربران جهانی LTE به 5.55 میلیارد نفر رسیده است. در این میان، نزدیک به 800 میلیون کاربر LTE در 12 ماه گذشته افزایش یافته است. تعداد کاربران LTE اکنون 60.4 درصد از کل کاربران تلفن همراه در جهان را تشکیل می دهد. علاوه بر این، تعداد کاربران 5G در سه ماهه دوم سال 2020 دو برابر شده است. تعداد کاربران تلفن های هوشمند 5G در سراسر جهان به حداقل 137.7 میلیون نفر رسیده است (1.5٪ از کل بازار جهانی تلفن همراه را تشکیل می دهد.)

اما چند پیش بینی:

  1. ۱- اومدیا پیش بینی می کند که تا پایان سال 2025 تعداد کاربران جهانی تلفن همراه نزدیک به 10.3 میلیارد نفر باشد.
  2. ۲- انتظار می رود LTE در پایان سال 2021 به بالاترین سهم خود در بازار فناوری (با 63.3 درصد) برسد و در پایان سال 2022 به بیشترین تعداد کاربران خود (6.07 میلیارد کاربر) برسد.
  3. ۳- از سال 2023 ، با تغییر کاربری کاربران به 5G ، انتظار می رود که بازار LTE به آرامی روند نزولی را طی کند.
  4. ۴- از پایان سال 2020 تا پایان سال 2025 ، سهم کاربران کاربران GSM از 15.1٪ به 5.6٪ و سهم بازار کاربران WCDMA از 19.4٪ به 11.3٪ کاهش می یابد.
  5. ۵- تا پایان سال 2025 شبکه 5G تقریباً 30٪ از بازار جهانی موبایل را تشکیل می دهد (3.03 میلیارد کاربر) و LTE با سهم 53.5٪ از کاربران جهانی تلفن همراه همچنان مسلط خواهد بود.

چه کسی بازار 5G کاربران را رهبری می کند؟

همانطور که می دانید در حال حاضر همه بازارها توانایی پرداخت شبکه 5G را ندارند. اما برخی از “غول ها” هستند که به سرعت در حال رشد هستند. حدس زدن این که چین رهبر است دشوار نیست. در بهار، فهمیدیم که چین بیش از 160،000 ایستگاه پایه 5G در بیش از 50 شهر مستقر کرده است. در همان زمان، اپراتورها هنوز در تلاشند تا پوشش و ظرفیت 5G را گسترش دهند تا استقرار شبکه مستقل را گسترش دهند. به منظور آزاد سازی کامل مزایای 5G ، تدوین سیاست های انعطاف پذیر از نظر طیف و زیرساخت از اهمیت استراتژیکی برای حمایت از انتقال مداوم چین به یک اقتصاد دیجیتال بالغ برخوردار است.

علاوه بر این، China Mobile اپراتور شماره 1 با بیش از 50 میلیون کاربر 5G در نظر گرفته شده است. تا آنجا که به محصولات واقعی 5G مربوط می شود، China Mobile قصد دارد نیازهای کاربرانی را که درخواست اینترنت دو گیگابیتی دارند برآورده کند. این شرکت با شرکای صنعت برای ساختن برنامه های داده 5G “1 + 1 + N” همکاری خواهد کرد. این به این معنی است: تلفن همراه ۱ گیگابیتی 5G، اینترنت باند پهن 1 گیگابایت و پشتیبانی از دستگاه های هوشمند؛ این شامل هدست های VR است که از طریق WiFi6 متصل می شوند. طبق بیانیه رسمی، این اپراتور 15 میلیارد یوان در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.

منظور ما از رشد سریع شبکه 5G این است که این یک گزینه اتصال نسل جدید نه تنها برای تلفن های هوشمند بلکه به طور عمده برای اینترنت اشیا است. بنابراین در چند سال آینده ، وقتی محصولات مشابه بیشتری وجود داشته باشد ، شاهد رشد سریعتر 5G خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ منتظر شبکه 5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

#Huawei
قبلاً راجع به اون نوآوری لنزهای مایع هواوی صحبت کرده بودم و گفتم اگه به مرحله ی اجرا برسه می‌تونه یه انقلاب برای دوربین های موبایلی باشه به خصوص در بحث اعوجاج لنزهای اولتراواید و زوم اپتیکال متغیر … حالا مثل اینکه هواوی داره رو یه نوآوری دیگه موسوم به فناوری شارژر کاملاً بی‌سیم مبتنی بر لیزر کار می‌کنه که احتمالاً تا تجاری سازی فاصله ی زیادی نداره و امکانش هست سال ۲۰۲۱ دموی آزمایشی این تکنولوژی معرفی بشه. بدون شک دستاورد بعدی ارتقاء شارژرها همین می‌تونه باشه(چیزی شبیه به شارژر بی‌سیم مبتنی بر میدان مغناطیسی) که دیگه الزامی به قرار گرفتن و اتصال دیوایس و گجت هوشمند رو پد شارژر بی‌سیم نداشته باشیم …
«هواوی حق ثبت اختراع را برای فناوری شارژ لیزری اعمال می کند. تلفن های همراه شارژ بی سیم نیز باید بدون محدود شدن فاصله مکانی ، در یک منطقه ثابت از شارژر بی سیم قرار گیرند.
اگرچه این فناوری لازم است همراه با ماژول شارژ بی سیم که در داخل منزل نصب شده است استفاده شود ، اما فناوری شارژ بی سیم می تواند همزمان چندین دستگاه را با گیرنده شارژ کند.
در عین حال به منظور اطمینان از ایمنی کاربران, فرستنده از تشخیص چشم در مسیر لیزر پشتیبانی کرده و انتشار لیزر را به موقع قطع می کند تا از افراد یا حیوانات خانگی محافظت کند.»
✓http://uupload.ir/view/cq4_vid_20200924_212845.mp4/
تنظیمات شارژ مبتنی بر لیزر شاید به این صورت باشه؛
✓http://uupload.ir/files/db3v_20200924_212827.jpg

نیما عرفانی

لازم به ذکره که اپل ، تسلا و ویوو هم با همکاری شرکت های استارتاپ سرمایه گذاری هایی در زمینه ی توسعه ی شارژ بیسیم دوربرد انجام دادن اما طبق شواهد مثل اینکه هواوی موفق تر عمل کرده و احتمال اینکه پیشروی این فناوری باشه هست.

Mb.Pcr

با عرض سلام و خسته نباشید و عصر بخیر
نیما این قضیه همگام سازی بازیها تو گوشی های هواوی بدون خدمات گوگل مشکلاتش رفع نشد؟
هنوز هم نمیشه ریل ریسینگ 3 و آسفالت 9 روش نصب کرد و بازی کرد؟

نیما عرفانی

سلام عزیزم
والا اطلاع دقیقی در خصوص گوشی هایی که فقط HMS دارن ندارم اما رو گوشی هایی که GMS هم دارن مشکلی از این بابت وجود نداره .
حالا باز من پیگیر میشم ببینم قضیه به چه صورته…
مگه میخوای گوشی هواوی بگیری؟ یا کسی از اقوام قصد خرید داره؟

Mb.Pcr

نه خودم قصد خرید ندارم واسه برادرم خواستم ببینم درست شده یا نه واینکه اگه کسی بخواد ازم بپرسه بتونم راهنماییش کنم

نیما عرفانی

صحیح
رو HMS
اجرای آسفالت ۹ و real racing 3 مشکلی نداره و هردو نرم و روون اجرا میشن…
✓https://youtu.be/ZzpsyJVvL2A
✓https://youtu.be/EWvgPtyEu8A

نیما عرفانی

اولی هواوی میت پد پرو
دومی هواوی پی ۴۰ لایت

Mahdi

لنز مایع و شارژ بی سیم واقعی واقعاً محشره ولی حیف که تحریمه

Mb.Pcr

هواوی تو بخش ایده و خلاقیت خیلی خوب عمل میکنه حیف که منم نظر مهدی رو دارم حیف که تحریمه
این شارژ بی سیمش خیلی کاربردیه اگه عملی بشه

Mahdi

جناب عط۱یی بازی پابجی مثل اینکه شیلتر شده

Mb.Pcr

بله به لطف افرادی که میخواستن اینستاگرام هم شیلتر کنن پابجی رو شیلتر کردن اونم به خاطر دلایل مسخره و بچه گانه از جمله اینکه بازیکنان پابجی خشونت یاد میگیرن و در زندگی خشونت گرا میشن و یکیش همین تعظیم کردن بود که خود پابجی هم معذرت خواست ولی مثل اینکه بد جوری زخمیشون کرده گفتن شیلتر کنیم بره انتقاممون رو از پابجی و مهدی بگیریم 😂😂😂😂😂😂

Mahdi

واسه من مهم نیست ، دو روزه بازی نکردم عین خیالمم نیست فقط به کاری که کردن میخندم

TheFreeCritic

تکلیف منی که گیمرم چیه؟؟
من پابجی بازی نکنم روزم روز نمیشه

Mb.Pcr

تکلیفت شیلتر شکنه
دقیقا مث فورتنایت که شیلتره کاربرای ایرانی چجوری فورتنایت بازی میکنن؟ پابجی هم همین طوری باید بازی کنی

SHREK

فورتنایت قند شکن نمیخواد روی موبایل دانلودش فقط با قنده. (اگر هنوز روی گوگل پلی باشه که دیگه قندم نمیخواد آپدیتش) روی pc هم کلا یه dns وارد تنظیمات اینترنت میکنی بدون قند شکن هم اپیک هم فورتنایت اجرا میشن بدون مشکل. قند شکن Ping نابود میکنه.

The MTest MT

فورتنایت؟خدایی فورتنایت؟اصلا مگه میشه از پابجی بری فورتنایت؟
کالاف موبایل بریز ببین چطوره

SHREK

هم پابجی داشتم هم کالاف اکانت هردوتا فروختم کالاف از سیزن 1 تا 8 پریمیوم داشتم ولی دیگه خسته کننده شده بود همینطور پابجی الان با فورتنایت و ایپکس و وارزون بیشتر حال میکنم.

pedram_01

فکر کنم با این اوضاع فیلترینگ و فیلتر شدن بازی ها نسخه های اگزینوس سامسونگ دیگ برای ایرانی ها مشکلی نباشه چون دیگ لازم نیست گیم سنگینی اجرا کنند 😂😂😂

Mb.Pcr

منتظر شبکه 5G هستید؟
صد درصد
حداقل بیاد و بشه 4جی واقعی

lovenokia

5G فرکانس های مختلفی داره و برای همه مناطق یکسان نیست .
ایران با توجه به قرارداد 25 ساله با چین به طور قطع که از تجهیزات 5g هوآوی استفاده خواهند کرد .
آقای عطایی ای کاش مطلبی قرار میدادید که اپراتور های ایرانی از چه فرکانسی برای 5G استفاده خواهند کرد ؟!

Milad7

تا 5 سال دیگه ما ایرانی ها از گرسنگی مردیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)