حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال آماده‌سازی حالت تاریک برای گوگل مپ است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل، نرم افزار

در سال گذشته گوگل به مرور تمامی برنامه هایش را برای اضافه کردن حالت تاریک آپدیت کرد از جمله گوگل Translate, Docs, Sheets و Slides و حالا نوبت به اضافه شدن این قابلیت کاربردی به منو و تنظیمات برنامه گوگل مپ رسیده است.

با اینکه حالت تیره از سال ۲۰۱۸ برای مسیریاب گوگل مپ در دسترس بوده، گزینه ای برای فعال کردن این ویژگی برای منوها و تنظیمات این برنامه تعبیه نشده بود. حالا با تأیید یک برنامه نویس اندروید انتشار چند اسکرین شات در توییتی می‌بینیم که این قابلیت به بلوغ کامل رسیده و به زودی در برنامه گوگل مپ ظاهر می شود.

 

همان‌طور که در اسکرین شات های بالا واضح است این قابلیت جدید در بخش ظاهر تنظیمات اضافه شده است و با لمس آن سه گزینه در مقابل کاربر قرار می گیرد؛ حالت روشن، حالت تاریک و استفاده از تم پیش‌فرض دستگاه. با انتخاب حالت تیره کل رابط کاربری گوگل مپ از رنگ سفید به رنگ خاکستری تیره تغییر می‌کند و متن ها نیز برای قابلیت مشاهده بودن از سیاه به سفید رنگ بر می‌گرداند.

از طرفی دیگر اگر شما حالت استفاده از تم پیش‌فرض دستگاه را انتخاب کنید گوگل مپ از به تنظیمات شما احترام گذشته و به همان تم فعلی دستگاه باقی می‌ماند. این ویژگی زمانی کاربردی است که شما حالت تیره را زمان بندی کرده باشید تا با غروب خورشید به صورت خودکار فعال شود. برنامه نویس مذکور این قابلیت را در نسخه ۱۰.۵.۰ گوگل مپ فعال کرده است اما همچنان مشخص نیست  این قابلیت در کدام نسخه برنامه فعال می‌شود. برای با خبر شدن از انتشار این قابلیت ترنجی را دنبال کنید.

همچنین منتظر نظرات شما درباره این ویژگی کاربردی گوگل مپ هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

واسه من که فرقی نداره چون صفحه گوشیم ال سی دیه و تم سفید بیشتر تو مصرف باتری صرفه جویی میکنه

Milad7

خیلیییی هم خوب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سپهر سهرابی