حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ با وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ ارایه می شود

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پلی‌استیشن

پلی استیشن ۴ یک سخت افزار قدرتمند است، اما کسانی که اوایل سیستم را خریده اند، می دانند که یک پاشنه آشیل نیز دارد و آن وای فای آن کاملاً بد آن است. دلیل این امر آن است که سونی به جای اینکه در آینده با تراشه جدید 802.11ac نسل پنجم جدید تولید شود، به دنبال تراشه ارزان قیمت وای فای بود. خبر خوب اینکه پلی استیشن ۵ با وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ ارایه می شود. به این ترتیب ارتباطات کنسول بعدی سونی می تواند جذاب و به روز باشد.

پلی استیشن ۵

سونی سرانجام قابلیت های WiFi مدل های باریک PS4 Pro و PS4 را بهبود بخشید، اما اگر شما از کاربران اولیه پلی استیشن ۴ بودید، با یک کنسول گیر می رفتید که برای هر نوع بازی جدی آنلاین و حتی موارد اساسی مانند پخش، نیاز به اتصال اینترنتی سیمی داشت. خوب، خوشبختانه به نظر می رسد که سونی  WiFi ارزان قیمت را برای پلی استیشن ۵ استفاده نمی کند.

سایت برزیلی Technoblog از مشخصات بی سیم PS5 پرده برداشته است و به نظر می رسد این کنسول جدید WiFi 6 و Bluetooth 5.1 را ارائه می دهد. برگه مشخصات کامل زیر را ببینید:

استاندارد WiFi 6 یا (802.11ax) حداکثر سرعت دانلود ۹.۶ گیگابیت برثانیه را دارد. در همین حال، فن آوری نسل چهارم WiFi در PS4 اصلی حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت برثانیه (یا ۰.۳ گیگابیت برثانیه) و فناوری نسل پنجم در PS4 Pro / slim حداکثر ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می داد. اکنون، این سرعت های بالا فقط نظری هستند، زیرا اگر خوش شانس هستید که یک دهم دانلود را در شرایط دنیای واقعی کسب می کنید. (بسته به ارایه دهنده اینترنت شما)

به گفته این منبع، این مقایسه ای مفید است که WiFi 6 از حدودا ۵ برابر سریعتر از تراشه WiFi 4 در PS4 اصلی است. گفته می شود WiFi 6 در مناطقی که دارای وای فای می باشند، پایدارتر است ، بنابراین افرادی که سعی در پخش آنلاین بی سیم در بلوک های آپارتمانی یا اماکن عمومی دارند امیدوارم مشکلات کمتری داشته باشند. سونی این بار از بهترین فناوری موجود برای آنها استفاده می کند، بنابراین شاید بتوانید آن کابل اترنت قدیمی خاک گرفته را بازنشسته کنید.

وای فای ۶ (Wi-Fi 6) چیست؟ تفاوت با نسل های قبلی و ویژگی ها

بلوتوث ۵.۱ توانایی تشخیص جهت سیگنال را دارد، کاربرد مکان یابی داخلی

در همین حال، بلوتوث ۵.۱ کنسول را تقریبا به روز کرده است (بلوتوث ۵.۲ جدیدترین نسخه است) و یک پرش بزرگ نسبت به فناوری بلوتوث ۲.۱ است که در PS4 اصلی و بلوتوث 4.0 در PS4 Pro استفاده شده است. امیدوارم این بدان معنا باشد که تعداد زیادی دستگاه بلوتوث با PS5 سازگار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این ارتقا برای دستگاه چقدر خوب باشد؟ برای شما چقدر اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

این آخر معرفی نشد؟

MohammadFarhaadi

چون کنسول سالها بدون ارتقاء میمونه زوره از تکنولوژی چند سال قبل توش استفاده بشه واقعا!

Milad7

سلطان گیم 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)