حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ همچنان پرفروش ترین برند موبایل در چارک دوم سال ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

هر چند که سه هفته پیش برای شما نوشتیم هواوی پرفروش ترین برند موبایل شد اما آمار موسسه های مختلف با هم متفاوت هستند. پیش از این براساس گزارش Canalys، هواوی سامسونگ را به عنوان بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند جهان در چارک دوم سال ۲۰۲۰ کنار زد. این درحالی است که تحقیقات Counterpoint اعلام کردند هوآوی در آوریل ۲۰۲۰ از سامسونگ پیشی گرفته است. به هر صورت باید گفت که هواوی پرفروش ترین برند موبایل شد. حالا اما بر اساس گزارش Gartner می بینیم که سامسونگ همچنان پرفروش ترین برند موبایل در چارک دوم سال ۲۰۲۰ است. البته اینجا هم اختلاف بسیار کم است ولی به هر حال سامسونگ تدام صدرنشینی در رتبه پرفروش ترین برند موبایل را حفظ می کند.

پرفروش ترین برند موبایل

همه گیری COVID-19 تجارت هوشمند گوشی های هوشمند را به شدت کاهش داد و فروش در طی چارک دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد در سراسر جهان کاهش یافت. با وجود سقوط شدید در فروش، سامسونگ همچنان به عنوان شماره یک برند هوشمند در جهان شناخته شد. در همین حین هواوی که در ماه آوریل موفق به عبور از سامسونگ و کسب مقام برتر شد، دوباره به رتبه دوم بازگشته است.

طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی گارتنر، سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ موفق به فروش 54/75 میلیون دستگاه هوشمند در بازار شد و سهم 18.6 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. با این حال، فروش این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 27.1 درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر هواوی 54.12 میلیون دستگاه فروخته و سهم 18.4 درصدی از بازار جهانی تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده است، که افت 6.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داراست. این نشان می دهد که هواوی کمتر از سامسونگ دچار ضرر از کرونا شده است.

پرفروش ترین برند موبایل

پرفروش ترین برند موبایل

در طول همه گیری، میزان فروش اپل کمترین کاهش را داشته است. این شرکت در سه ماهه دوم 38.38 میلیون آیفون به فروش رسانده است تا بتواند سهم 13٪ از بازار تلفن های هوشمند را به خود اختصاص دهد، یعنی افت 0.4٪ نسبت به مدت مشابه سال قبل. این در حالی است که شیائومی و OPPO به ترتیب 26.09 میلیون و 23.61 میلیون دستگاه فروخته اند. سهم بازار شیائومی در چارک دوم سال ۲۰۲۰ در 8.9٪، در حالی که سهم بازار OPPO 8٪ بود.

در طی چارک دوم سال ۲۰۲۰ تعداد 294.66 میلیون تلفن هوشمند فروخته شد. پنج برند  برتر دو سوم از فروش تلفن های هوشمند را به دست آورد. انشول گوپتا، مدیر ارشد تحقیقاتی گارتنر گفت:

“همه گیر COVID-19 همچنان بر عملکرد سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2020 تأثیر منفی گذاشت. تقاضا برای تلفن های هوشمند پرچمدار سری S خود برای احیای فروش گوشی های هوشمند خود در سطح جهانی کمی کمک کرد.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آمار چارک بعدی چطور باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

هواوی فنایی که خودشون رو پاره میکردن کجان؟
اون پیروزی کجاست؟😂😂😂😂

Mahdi

نوت۲۰الترا معرفی شده و از اون طرف میت۴۰پرو هم قراره بیاد ببینیم کدوم فروششون بیشتر میشه

Mohammadr

من که طرفدار هیچکدومشون نیستم اما اگه به فاصلشون نگاه کنی میبینی که فقط 2 دهم درصد فاصله دارن، چیزی حدود 630 هزار دستگاه… و تو این رقابت، سامسونگ سری نوت رو معرفی کرده اما هنوز سری میت هواوی مونده…

Mb.Pcr

تو که تا همین دیروز که هی خبر از خرابی های نوت ۲۰ اولترا میومد تو سوراخت قایم میشدی
حالا که یه خبر از سامسونگ میاد بهترینه عالیه

فینچ خدایی شخصیت عجیبی داری
حیف ای ۱۱ اگه ارزون تر بود میخریدمش

persepolis

قبلا گفتم مار هفت خط است
از ادم های نون به نرخ روز این ها میتونن خطرناک تر باشن!.

ARMTIN

رتبه اول پروفروش ترین برند دنیا چه فایده برای ما داره ⁦⁦❓❗
گوشی ها جدید هواوی فاقد گوکل پلی سرویس هست…
گوشی ها سامسونگ هم تو ایران فقط با پردازنده اگزینوس ارائه میشند …
.
.
.
تو کشوری زندگی میکنیم که باارزش ترین پول دنیا داریم انقدر قدرت خرید داریم که تو خوشی داریم خفه میشیم 😶

Milad7

اگر هواوی از خدمات گوگل محروم نبود قطعا میرفت صدر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)