حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Surface Duo مایکروسافت با قیمت ۱۳۹۹ دلاری در ۲۰ شهریور عرضه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | Android، مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد تا در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور)، گوشی اندرویدی خود با نام Surface Duo که از دو صفحه‌نمایش بهره می‌برد را با قیمت ۱۳۹۹ دلاری عرضه کند. بعد از ماه‌ها تبلیغ این دستگاه در توییتر، ردموندی‌ها این امکان را به همه می‌دهند تا بتوانند Surface Duo را در ایالات متحده پیش‌خرید کنند. پیش‌سفارش‌ها در AT&T، فروشگاه آنلاین مایکروسافت و Best Buy در دسترس خواهند بود.

مشخصات Surface Duo مایکروسافت

با این‌که مایکروسافت، طراحی Surface Duo را در اکتبر گذشته به‌نمایش گذاشت، اما تاکنون مشخصات آن را اعلام نکرده بود. این دستگاه دارای دو صفحه‌نمایش جدای OLED با اندازه‌ی ۵.۶ اینچی، رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ و نسبت ۴:۳ است که در کنار هم، تبدیل به یک صفحه‌نمایش ۸.۱ اینچی با رزولوشن ۲۷۰۰ در ۱۸۰۰ و نسبت ۳:۲ می‌شوند. برخلاف گوشی‌های تاشو مثل Galaxy Fold، شاهد استفاده از گوریلا گلس واقعی در Surface Duo هستیم. این دو صفحه‌نمایش طوری طراحی شده‌اند تا به‌همان شکلی کار کنند که چند صفحه‌نمایش بر روی یک پی‌سی ویندوزی عمل می‌کنند.

Surface Duo

مایکروسافت از یک دوربین ۱۱ مگاپیکسلی f/2.0 استفاده می‌کند که شامل حالت‌های خودکار برای نور کم، تصاویر HDR مالتی‌فریم و یک «سوپر زوم» تا ۷ برابر است. در هر دو حالت ضبط ویدیوی 4K و 1080p از حالت‌های ۳۰ فریم بر ثانیه و ۶۰ فریم بر ثانیه، به همراه تثبیت‌کننده‌ تصویر الکترونیک پشتیبانی خواهد شد. تنها یک دوربین بر روی ‌Surface Duo وجود دارد که هم می‌تواند برای تماس‌های ویدیویی و هم به‌عنوان یک دوربین اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

سخت‌افزار پایه‌ی Surface Duo،‌ شامل یک اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام، ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه است. LTE بر روی تی-موبایل، AT&T و ورایزن در دسترس است اما خبری از پشتیبانی نسل پنجم در این دستگاه نیست. همچنین یک کاور که برای محافظت از Duo طراحی شده، به‌طور پیش‌فرض در جعبه‌ دستگاه قرار دارد.

Surface Duo به دو باتری با ظرفیت کلی ۳۵۷۷ میلی‌آمپری مجهز شده که نسبت به گلکسی نوت ۲۰ الترا با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر و حتی گلکسی فولد با ۴۳۸۰ میلی‌آمپر کم است. با این وجود، مایکروسافت این وعده را داده است که باتری Duo می‌تواند تا ۱۵.۵ ساعت زمان ویدیو، ۱۰ روز زمان استندبای و تا ۲۷ ساعت زمان تماس را به کاربر ارائه دهد. با توجه به وجود دو صفحه‌نمایش، ممکن است کمی نگرانی به‌دلیل ظرفیت باتری وجود داشته باشد که به‌همین دلیل، بهتر است تا زمان انجام بررسی‌های کامل صبر کرد.

پانوس پانای، مدیر بخش ویندوز و سخت‌افزار در نشست مطبوعاتی مربوط به عرضه‌ی این دستگاه می‌گوید:

Surface Duo قطعا یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌هایی است که تاکنون ساخته‌ایم. قطعا کارهایی را انجام می‌دهد که دستگاه‌های تک‌صفحه نمی‌توانند انجام دهند.

مایکروسافت همچنین سعی کرده‌است در بخش نرم‌افزاری Surface Duo، به‌طور قابل‌توجهی برای بهره بردن از دو صفحه‌نمایش آن، بر روی آن کار کند. به لطف دو صفحه‌نمایش جدا، هر اپلیکیشن اندرویدی بدون تغییر بر روی Duo اجرا می‌شود. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند چیدمان‌های اپلیکیشن‌های خود را طوری بهینه‌سازی کنند تا بتوانند از دو صفحه‌نمایش این دستگاه بهره ببرند. مایکروسافت، اپلیکیشن‌های خود مانند Office suite و OneDrive را برای استفاده در Duo بهبود بخشیده است.

اپلیکیشن‌های شخص ثالثی چون Kindle طوری بهینه‌سازی شده‌اند تا این حس را به شما بدهند که انگار در حال خواندن یک کتاب با ورق زدن صفحات از طریق دو صفحه‌ی آن هستید. مایکروسافت همچنین از الگوریتم‌هایی برای پیش‌بینی این‌که چگونه اپلیکیشن‌ها را بر روی صفحه‌های مختلف باز کند، استفاده می‌کند.

پانای توضیح می‌دهد:

در اینجا الگوریتمی وجود دارد که بسیار باهوش است و سعی می‌کند تا پیش‌گویانه باشد. اگر بر روی یک صفحه هستید و در حال فراخوانی یک لینک هستید، صفحه‌ی دیگر را پر خواهد کرد.

در نتیجه، اگر در یک اپلیکیشن ایمیل، بر روی یک لینک کلیک کنید، در صفحه دیگر باز خواهد شد و می‌توانید به خواندن صفحه وب، در کنار ایمیل ادامه دهید. اپلیکیشن‌هایی مثل Microsoft Teams و PowerPoint نیز این‌گونه بهینه شده‌اند که می‌توانید یک تماس ویدیویی و بقیه‌ی چت Teams خود را ببینید و یا به یک اسلاید کامل و ابزارهایی که در دسترس شماست، با هم نگاه کنید.

مایکروسافت، به‌طور نزدیکی با گوگل کار کرده‌است تا اندروید موجود بر Duo را به‌خوبی بهینه کند. پانای با اشاره به روزهای اول همکاری با گوگل می‌گوید:

در ابتدا جالب بود. کمی حیرت‌انگیز بود. ساتیا و من، گفت‌وگوهای بسیاری داشتیم. مایکروسافت باید بر روی هر پلت‌فرمی بدرخشد. گفت‌وگویی با گوگل داشتیم. همکاری بسیار جالب بوده‌است. فکر می‌کنم در ابتدا، کمی نیاز به آشنا شدن با یک‌دیگر وجود داشت،‌ اما پس از آن، خیلی سریع دیدیم که چه چیزی برای مشتری ما درست است و چه ممکن است. فکر می‌کنم که این برای گوگل و اندروید خوب است و فکر می‌کنم که برای مایکروسافت هم خوب است.

Surface Duo

مایکروسافت همچنین API هایی را برای اپلیکیشن‌های دو صفحه‌ای ایجاد کرده‌است تا در کدبیس اندروید کار کنند و در نظر دارد تا آن‌ها را برای تولیدکنندگان و شخص ثالث‌های دیگر نیز در دسترس قرار دهد. این گوشه‌ای از تلاش‌ها برای تحقق بخشیدن بیشتر به دستگاه‌های تاشو و دارای دو صفحه است. پانای بسیار به آینده‌ی این دستگاه‌ها امیدوار است:

باور دارم که دستگاه‌های دارای دو صفحه‌نمایش،‌ در حال ظهور هستند و فکر می‌کنم که واقعا به آن‌ها احتیاج داریم.

دیدن این‌که توسعه‌دهنده‌ها،‌ چگونه اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را سازگار می‌کنند، جالب خواهد بود و این به‌طور کلی، کلیدی برای موفقیت کلی دستگاه‌های تاشو و دارای دو صفحه است. نکته‌ی مورد بحث برای Surface Duo، همانند گلکسی Fold و دستگاه‌هایی شبیه به آن، قیمت آن خواهد بود.

نظر شما درمورد Surface Duo چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

زد فولد خیلی بهتره هم از نظر طراحی هم قیمت

Hyperch

دقیقا ساسونگ سلطان تاشوها هست.

Finch

اوه
عاشق اون حالتی که یه صفحش میشه کیبرد شدم
خیلی باحاله ها

Mahdi

عاشقتم

david2arc

متاسفانه پروژه از پیش شکست خورده ای هست، هرچند ممکنه تو ایالات متحده خوب فروش کنه

SHREK

نسبت به فولد سامسونگ شاید قلم و صفحه محافظت شده باشه ولی با این قیمت ارزش نداره.

Auroro

چ مزخرف😒

mosayebso

از برند فوق العاده ای مثل مایکروسافت انتظار چنین افتضاحی با قیمت ۱۳۰۰ دلار رو به هیچ عنوان نداشتم
مایکروسافت اصلا نیازی ب حضور در دنیای گوشی هوشمند نداشت ک محصولی چنین ناقص و ضعیف رو بخاد عرضه کنه
یادمه زمان رونمایی اولیش خیلیا ب طراحی و دوربین تکیش گیر دادن چون برای زمان حال این طراحی فوق العاده افتضاحه ولی مایکروسافت گفت ک اون فقط طرح اولیه بوده ولی گویا همون طرح اولیه رو ب عنوان محصول نهایی عرضه کرده
هیچ ویژگی خاصی برای توجیح چنین قیمت گذاری نداره.. بماند که چیپست نیمه اول سال ۲۰۱۹ رو هم به موبایل انتهای ۲۰۲۰ قراره داده!
مایکروسافت بهتر بود با صرف زمان و تحقیق و توسعه بیشتر یه محصول با صفحه نمایش منعطف همراه با نسخه مخصوصی از ویندوز ۱۰ عرضه میکرد نه اینکه بیاد چنین موجود ناقص الخلقه ای رو خلق کنه
واقعا مایکروسافت طرفدارانش رو ناامید کرد!

AŁɪ

الان چی این افتضاحه.؟و

mosayebso

۱:
چیپست نیمه اول ۲۰۱۹ با قیمت ۱۴۰۰ دلار
۲:
حاشیه خیلی زیاد صفحه نمایش انگار گوشی ۲۰۱۲ رو نگاه میکنیم
۳:
دوربین تکی بدون ois (سلام ۲۰۱۳)
۴:
نبود اتصال ۵جی
۵:
استفاده از اندرویید برای شرکتی که خودش صاحب سیستم عامله(اونم حالا ک ویندوز از arm پشتیبانی میکنه)
۶: رزولوشن هر کدام از صفحه نمایش ها حتی فول اچ دی هم نیست بگذریم که رفرش ریت اون ها ۶۰ هرتز هست
۷:
طراحی افتضاح
اصولا هیچ دلیل منطقی برای خرید چنین عجیب الخلقه ای وجود نداره
بنده خیلی از مایکروسافت خوشم میاد شرکت موفق و خیلییی بزرگیه دقیقا ب همین دلیل از معرفی چنین محصول افتضاحی از طرف مایکروسافت شکه شدم
مایکروسافت میتونست با سورفیس دو رهبر جدید نسل جدید دستگاهای قابل حمل بشه اما با این افتضاح شروع نشده شکست میخوره

AŁɪ

اولا طراحی سلیقه ای هست دوما حالا خوبه میشناسمت که فن متعصب سامسونگی نمی‌شناختمت این یک طرفه قاضی شدن عجیب بود مطمعن باش خرابی این برند نسبت به برند عزیزت کمتره حالا میخواد چیپ قدیمی تر داشته باشه یا هرچی.

mosayebso

طراحی سلیقه ایه 😂😂
خب از همین مشخصه با کی طرفم
باشه این بهترین گجت دنیا 😂😂

Auroro

خب پس شما نوکیا بگیر دستت. طراحی اون خیلی با سلیقت جور در میاد.
زیر هر پستی میبینیم که تو پیام دادی اوج ترولیت و نوبیت از درونت سرازیر میشه.
نمیدونم جنساتو از کدوم موتوری میگیری ولی کارش عالیه😏

AŁɪ

Auroro : بشین بچه جان میدونم فیکی احترام خودت رو نگه دار این فیک زدنا فایده ندارع .

Auroro

چرا شما هروقت عین پراید تو گل گیر میکنین سر منطق های احمقانتون میگی فیکید فیکید، فیک چی ام؟ ن بگو دقیقا منظورت از فیک چیه. فیک از طرف کی

ممد بمولا

اینو نمیشه تاشو حساب کرد
یه گوشی با دو صفحه
چیزی که اکثر گوشیای الجی دارن مثل وی60 و ولوت
اصلا جالب نیست درکل

MohammadFarhaadi

به نظر گرون میاد.ولی باید معرفی بشه و دید چه کاربردهایی داره شاید تو بخش نرم افزاری و ارتباطات نشون بده که ارزش قیمتش رو داره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی