حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل کیفیت دوربین آیفون ۱۲ وجود دارد، ارایه دو عضو غیر Pro در ابتدا

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو اعلام کرده است که هنگام آزمایش لنزهای دوربین آیفون ۱۲ از یکی از تأمین کنندگان اپل، مشکل کیفیتی ایجاد شده است. اگر جزئیات بیشتر می خواهید باید بگویم که پوشش های لنزهای با زاویه دید گسترده ترک خورده است. به این ترتیب باید بگویم که مشکل کیفیت دوربین آیفون ۱۲ وجود دارد و شاید شاهد ارایه دو عضو غیر Pro در ابتدا باشیم. البته این تاخیر لزوما به مشکل کیفیت دوربین ارتباطی ندارد.

مشکل کیفیت دوربین آیفون ۱۲

این مشکل در طی تست با دمای بالا و رطوبت بالا مشاهده شد که به منظور اطمینان از مواجهه صحیح دوربین ها با استفاده در آب و هوای گرمسیری مشخص شده است.

این مشکلات در مورد ماژول های دوربین که برای مدل های غیر Pro یعنی 5.4 و 6.1 اینچی در نظر گرفته شده است، با واحدهای ساخته شده توسط Yujingguang ساخته شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت قادر خواهد بود به موقع و برای معرفی رسمی این مشکل را برطرف کند یا خیر.

خبر خوب این است که انتظار نمی رود این مسئله باعث شود تا آیفون ۱۲ بیشتر به تأخیر بیفتد. در این گزارش آمده است که لنزهای ساخته شده توسط دیگر تأمین کننده اپل یعنی Largan، این آزمایش را پشت سر گذاشته اند و انتظار می رود این شرکت بتواند تولید را افزایش دهد تا جای خالی را پر کنید. اپل قبلا تأیید کرده بود که آیفون ۱۲ “چند هفته بعد” از حد معمول به بازار عرضه خواهد شد.

در حالی که بدون شک اپل تحت تأثیر خرابی در لنزهای دوربین آیفون ۱۲ قرار نخواهد گرفت، ممکن است این مشکل روند صعودی داشته باشد. كو معتقد است كه تأمين كننده لنز مجبور خواهد شد تا اپل تخفيف قابل توجهی را براي قيمت توافق شده به اپل ارائه دهد تا بتواند دوباره سهمش را در تجارت به دست آورد. اعتقاد بر این است که اپل به طور عادی حدود ۲ تا ۲.۲ دلار برای لنزها پرداخت می کند و Yujingguang ممکن است مجبور شود در صورت رفع مشکل، سفارشات خود را با قیمت ۱.۵ دلار ارائه دهد. (توجه قیمت برای لنز است و نه مجموعه دوربین)

این گزارش همچنین حاکی از آن است که مدلهای آیفون ۱۲ غیر Pro ممکن است پیش از نسخه های Pro عرضه شوند.

گزارش Digitimes در اوایل هفته جاری حاکی از آن بود که اپل در حال برنامه ریزی یک مرحله ای دو مرحله ای است که دو مدل 6.1 اینچی در مرحله اول به بازار عرضه می شوند.

این منابع گفتند که اپل ممکن است آیفون های 5G خود را در دو مرحله به بازار عرضه کند، دو مدل 6.1 اینچی در مرحله اول و دو دستگاه دیگر 6.7 و 5.4 اینچی در مرحله دوم. مدل های مرحله اول اخیرا مادربوردهای SLP را دریافت کرده اند. این در حالی است که مدل های دوم در اواخر آگوست آغاز می شوند.

با این حال، گزارش Kuo نشان می دهد که تولید مدل ۵.۴ اینچی و مدل رده پایین ۶.۱ اینچی به طور همزمان در حال انجام است. این نشان می دهد که ما ممکن است شاهد این باشیم که مدل های رده پایین تر ابتدا به بازار عرضه می شوند و مدل های Pro متعاقبا. این یک رویکرد منطقی تر به نظر می رسد و Kuo منبع قابل اطمینان تر است، بنابراین به نظر می رسد این احتمال محتمل تر باشد.

نظر شما چیست؟ به آیفون ۱۲ علاقه مند هستید؟ کدام یک از ۴ مدل برای شما جذاب خواهد بود؟ من شخصا اگر بخواهم انتخاب کنم مدل کوچک پرو را می پسندم.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

خب که چی
باز خوبه اپل ازمایشای گسترده ای انجام میده و قبل از معرفی رسمی برطرف میشه مشکل
درهرحال تا وقتی روی تاریخ معرفی تاثیری نداشته باشه خیلی مهم نیست

persepolis

خب که چی؟
خبر به این خوبی برات گذاشتن بی معرفتی میکنی
واقعا نوبی…

The MTest MT

اولا منظور من به این بود که این موضوع تاثیر زیادی نداره رو ایفون نهایی
دوما حالا شما چرا جو گرفتی

Mahdi

اپل عشق ابدی

Milad7

با این اوضاع تخیلی داخل ایران نهایتا بتونیم ایفون 12 مکس را بخریم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)