حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دسته پلی استیشن ۴ روی PS5 فقط برای بازی های پلی استیشن ۴ کار می کند

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | پلی‌استیشن

این که شما کنسول فعلی را داشته باشید و دسته اضافه هم برایش خریده باشید و بخواهید کنسول بعدی را بخرید، قطعا خوشحال خواهید شد اگر دسته های اضافی فعلی شما با کنسول آتی سازگار باشد. یک خبر عجیب به ما می گوید که دسته پلی استیشن ۴ روی PS5 فقط برای بازی های پلی استیشن ۴ کار می کند.

دسته پلی استیشن ۴

سونی امروز تأیید می کند که دسته PS4 موجود خود با بازی های PS5 کار نخواهد کرد. سونی در بیانیه ای با تأیید برنامه های این شرکت می گوید:

“ما معتقدیم که بازی های PS5 باید از قابلیت ها و ویژگی های جدیدی که ما ارائه می دهیم، از جمله ویژگی های دسته بی سیم DualSense استفاده کنند.”

سونی می گوید کنترلرهای موجود DualShock 4 و کنترل کننده های رسمی PS4 شخص ثالث دارای مجوز “با بازی های PS4 کار خواهند کرد.” سونی بازی های پشتیبانی شده خود را در لیست قرار نمی دهد، اما این شرکت تأیید می کند که کنترلرهایی مثل فرمان، Arcade sticks و Flight sticks با بازی های PS5 و بازی های PS4 پشتیبانی می شوند. کنترلرهای کنونی PS Move Motion و کنترل کننده PlayStation VR Aim Controller نیز با بازی های پشتیبانی شده PS VR در PS5 کار خواهند کرد.

این حرکت بدان معنی است که دارندگان PS5 برای انجام بازی های PS5 باید کنترل کننده های اضافی بخرند، دقیقا مثل اینکه کنترل کننده های PS3 در PS4 کار نمی کردند. در حالی که کنترل کننده های Xbox 360 مایکروسافت روی Xbox One کار نمی کنند، این شرکت متعهد شده است تا از دسته کنسول Xbox One در کنسول آینده Xbox Series پشتیبانی کند.

مایکروسافت فقط تغییرات جزئی در کنترلر Xbox Series X خود ایجاد کرده است و به این شرکت امکان آزادی بیشتر برای سخت افزارهای موجود را می دهد تا با بازی های آینده کار کند. از طرف دیگر، سونی کنترلر PS5 DualSense خود را پیرامون محرک های تطبیقی​​، میکروفون یکپارچه و فناوری جدید بازخورد هاپتیک طراحی کرده است. حتی بازی PS5 که با کنسول همراه است، Playroom Astro، مانند ویترین ویژگی های جدید DualSense به نظر می رسد.

نظر شما درباره تصمیم این شرکت برای عدم سازگاری بازی های پلی استیشن ۵ با دسته پلی استیشن ۴ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

چهار لایه دستکش میپوشم تا دسته های دوال سنس احساس بازی رو بهم منتقل نکنن🤣

صرفا جهت خنده

trol kosh

این اتفاق برای ایرانی ها اتفاق دردناکی هست
البته اونی که اینو میخره حتما دسته ی خودشو میخره چون پولشوداره
راستی سلام من تر><ول کشم تو سایت زومیت سلام بر همه

Adjus

عه سلام دادا خوشومدی

The MTest MT

سلام داداش همه تو زومیت اومدن این ور البته مهدی زی اکس جاش خالیه با چند نفر دیگ

Mahdi

امیدوارم ارزششو داشته باشه

Taha

این کجا و آن کجا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)