حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش نینتندو سوییچ از پلی استیشن ۴ عبور کرد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | پلی‌استیشن، کنسول بازی، نینتندو

رقابت کنسول‌های نسل هشتم با معرفی پلی استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس به پایان رسید. سونی با PS4 شرکتی بود که توانست بیشترین فروش کنسول نسل هشتم را از آن خود. اگرچه مایکروسافت با Xbox انتظارات را برآورده نکرد، اما غافلگیری واقعی متعلق به نینتندو بود. کنسول نینتندو Switch که در سال 2017 معرفی شد، فراتر از انتظارات همه بود و به کنسول دستی محبوبی تبدیل شد. به تازگی هم فروش نینتندو سوییچ از پلی استیشن ۴ عبور کرده است.

نینتندو سوییچ : سومین کنسول بازی پرفروش تاریخ

هر چند نینتندو سوییچ فروش بیشتری نسبت به PS4 داشته است، اما نینتندو روزهای سخت تری را در پیش دارد.

طبق آخرین گزارش ها، کنسول نینتندو سوییچ تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۲۲.۵ میلیون دستگاه فروخته است و از Game Boy افسانه ای و پلی استیشن 4 سونی پیشی گرفته و به سومین کنسول بازی پرفروش تاریخ تبدیل شده است.

با این حال، با نگاهی به فروش ۹ ماه آخر سال ۲۰۲۲ می بینیم که فروش آن از ۱۸.۹۵ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال قبل به ۱۴.۹۱ میلیون دستگاه کاهش یافته است. علاوه بر این، کل درآمد 5.6 درصد کاهش یافته است.

دو دلیل اساسی برای این وجود دارد. اولا، با وجود انتشار بازی جدید Pokemon Scarlet/Violet فروش بخش بازی‌ها تا 4 درصد کاهش یافت. دلیل دوم عدم توانایی عرضه محصول کافی در بازار به دلیل بحران جهانی تراشه است. اگرچه تولید محصولات با کمرنگ شدن همه‌گیری کرونا افزایش یافت، اما این بار تقاضا کاهش یافته است.

اگرچه این شرکت انتظار فروش خود را برای سال آینده کاهش داده است، بازی های انحصاری می توانند شرایط را تغییر دهند. عناوینی مانند Zelda که طرفداران زیادی دارد، به تنهایی می توانند فروش بسیار بالاتری را به همراه داشته باشند.

یکی دیگر از نکات برجسته در گزارش این شرکت، اولویت کاربران است. در حالی که فروش نینتندو سوییچ با صفحه نمایش OLED افزایش یافته است، فروش مدل های استاندارد و لایت کاهش دارد. این نشان می دهد که کاربران سخت افزار بهتر و قوی تری می خواهند.

شایان ذکر است این که نینتندو سوییچ در بحث تعداد فروش از پلی استیشن 4 پیشی گرفته است به آن معنی نیست که در جنگ های کنسول های نسل هشتم پیشتاز است. سونی و مایکروسافت PS5 و Xbox Series X/S را در اولویت قرار داده‌اند، در حالی که نینتندو هنوز کنسول جدیدی را عرضه نکرده است و همچنان به فروش دستگاهی که در سال 2017 عرضه شد، با پیشرفت‌های جزئی ادامه می‌دهد. به همین دلیل می توان گفت که PS4 با فروش تقریبی 120 میلیون دستگاه همچنان برنده است!

نینتندو سال گذشته گفت که انتقال به کنسول نسل بعدی “یک تمرکز اصلی برای ما” است و ممکن است به زودی فوری تر شود. جالب است که ببینیم آیا سوییچ می‌تواند به اندازه‌ای در بازار برای فروش باقی بماند تا به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ تبدیل شود؟ نینتندو برای پیشی گرفتن از پلی‌استیشن ۲ باید حدود ۳۳ میلیون دستگاه دیگر بفروشد که در دنیای کنسول‌های بازی اصلا عدد کمی نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید برنده اصلی رقابت کنسول‌های نسل هشتمی کدام کنسول است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من تا حالا تجربه نکردم

ولی پلی ۴ یه چیز دیگه بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)