حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۴ دومین کنسول بازی پرفروش تمام دوران شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

«پلی استیشن» برای کودکی خیلی از ما به معنی کنسول بازی بود! این برند مقتدر ژاپنی دوباره حماسه آفریده و رکورد را شکسته است. گزارش اخیر شرکت سونی نشان می دهد که تا به امروز نزدیک به ۱۰۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ در سراسر جهان به فروش رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فروش پلی استیشن ۴

پلی استیشن ۴ دقیقا از همان روزی که راهی بازار شد، به لطف قابلیت ها و عملکرد بهتر در زمینه اجرا بازی ها در رزولوشن فول اچ‌دی، نظر شماری از گیمرها را به خود جلب کرد و از ایکس باکس وان پیشی گرفت.

در ادامه، این موضوع صرفا به ماه های نخست عرضه این دو دستگاه محدود نشد و روزبه‌روز شاهد افزایش محبوبیت PS4 بودیم، به طوری که در نهایت ردموندی ها به شکست خود در نسل هشتم اعتراف کردند و بجای تمرکز روی کنسول خود، به ویژگی ها و امکانات جدید شبکه ایکس باکس لایو روی آوردند.

پلی استیشن ۴ را باید موفق ترین کنسول در نسل هشتم دانست که جدا از دریافت بازی های انحصاری باکیفیت و متنوع، تا به امروز فروش بسیار خوبی را نیز تجربه کرده است. اما جالب است بدانید که این دستگاه صرفا لقب بهترین کنسول نسل هشتم را از آن خود نکرده و با توجه به گزارش جدید سونی، می توان لقب دومین کنسول پرفروش تاریخ صنعت بازی های ویدیویی را نیز به آن اختصاص داد!

شرکت سونی چندی پیش جلسه ای به منظور ارائه گزارش مالی چند ماه اخیر خود برگزار کرد که طی این نشست مهم، آمار و ارقام جدیدی از میزان فروش PS4 به اشتراک گذاشته شد. گزارش مالی سونی گویای این موضوع است که در سه ماهه چهارم 2019، بیش از 2.8 میلیون پلی استیشن 4 به خرده فروشان سراسر جهان ارسال شده و مجموع فروش این کنسول از مرز 102.8 میلیون دستگاه عبور کرده است.

پلی استیشن ۲ با اقتدار در صدر

حال اگر نگاهی به جدول پرفروش ترین کنسول های تاریخ بیاندازیم، متوجه می شویم که پلی استیشن ۲ با فروش 155 میلیونی خود در صدر این فهرست قرار دارد. اما تا پیش از انتشار گزارش جدید سونی، رده دوم و سوم این لیست به ترتیب به کنسول پلی استیشن وان با فروش 102.5 میلیون دستگاه و نینتندو Wii با فروش 101.6 میلیون دستگاه تعلق داشت که حال فروش 102.8 میلیونی پلی استیشن 4 باعث شده تا این دستگاه در حال حاضر به عنوان دومین کنسول پرفروش تاریخ صنعت بازی های ویدیویی شناخته می شود.

سونی ادعا کرده که تعداد مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس نیز هم اکنون به بیش از 36.9 میلیون نفر رسیده است. بد نیست بدانید که بر اساس گزارش های قبلی سونی، فروش پلی استیشن 4 در سه ماهه چهارم سال 2018 به رقم 3.9 میلیون دستگاه رسیده بود.

شایان ذکر است؛ کنسول نسل بعدی پلی استیشن تحت عنوان پلی استیشن ۵ در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی از راه خواهد رسید و شرکت سرگرمی های تعاملی سونی نیز به احتمال قوی در نیمه نخست سال آینده به طور کامل به معرفی این دستگاه جدید بپردازد.

رندر جدید پلی استیشن ۵ را ببینید

اگرچه هنوز بیش از یک سال به پایان چرخه عمر پلی استیشن 4 باقی مانده، اما مسلما فروش این دستگاه طی این یک دوره چندان خیره کننده نخواهد بود و احتمالا جهش زیادی در میزان فروش این کنسول به وجود نخواهد آمد. پیش بینی می شود فروش کلی پلی استیشن ۴ تا پایان عمر خود نهایتا به 108 و یا 110 میلیون دستگاه برسد.

نظر شما درباره تعداد فروش پلی استیشن ۴ چیست؟ فکر می کنید پلی استیشن ۵ رکورد پلی استیشن ۲ را بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

ایکس باکس چقدر فروش کرده

Dr.Nazer

شخصا ایکس‌باکس رو بیشتر میپسندم.

chalton

اگه غیر از این میشد باید به دنیای گیم شک میکردیم،البته من خودم ایکس باکس رو خیلی بیشتر دوست دارم.

Milad7

هنوزم عالیه…

The Destroyer

فوق‌العادست این کنسول. هرچند شخصا ایکس‌باکس رو بیشتر میپسندم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)