حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دسته پلی استیشن ۵ با نام Dual Sense رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پلی‌استیشن

پس از مدت ها شایعه درباره دسته پلی استیشن ۵ حالا انتظارها به پایان رسید. دسته پلی استیشن ۵ با نام Dual Sense رسما معرفی شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

دسته پلی استیشن ۵

دسته پلی استیشن ۵

دسته پلی استیشن ۵

سال ۲۰۱۳ بود که قبل از رونمایی از پلی استیشن ۴ با کنترلر آن یعنی دوال شوک ۴ آشنا شدیم و سونی چنین رویه‌ای را برای کنسول نسل نهمی خود نیز در پیش گرفته‌است. حالا با رونمایی از دسته DualSense پیش از معرفی پلی استیشن ۵ این فرصت را داریم تا دستگیره آن را ببینیم. این‌طور که پیداست تمام ویژگی‌های مثبت دوال شوک ۴ به جانشینش هم برسد و در عین حال شاهد اصلاح طراحی و اضافه شدن ویژگی‌های مثبتی به آن هستیم.

دسته پلی استیشن ۵

دسته پلی استیشن ۵

نوار روشن (لایت بار) حالا به کنارهای کنترلر منتقل شده تا علاوه‌بر هماهنگ شدن با طراحی جدید، حجم بیشتری به دوال سنس ببخشد. دیگر شاهد کلید Share بر روی دستگیره نخواهیم بود و به‌جای آن کلید Craete را داریم که علاوه‌بر ارائه قابلیت‌های قبلی، قرار است ویژگی‌های جالبی توسط این کلید در اختیار بازیکنان قرار بگیرد که سونی در آینده آن‌ها را اعلام خواهد کرد. گذشته از این موارد همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، زاویه قرارگیری کلیدها نیز دستخوش تغییر شده و بنابر ادعای سازندگان، کیفیت استفاده از کنترلر به لطف این تغییرات کوچک افزایش یافته‌است. همچنین یک میکروفون درون دستگیره تعبیه شده تا برای صحبت با دوستانتان نیاز به وسیله خارجی دیگری نداشته باشید.

ویژگی جدید کنترلر پلی استیشن ۵ که بیشتر از سایر قابلیت‌های آن جذاب به نظر می‌رسد، «قابلیت تطبیق‌پذیری» است. از این پس کلیدهای R2 و L2 نسبت به اتفاقات درون بازی سفت‌تر یا نرم‌تر خواهند شد. به عنوان مثال و بنابر اطلاعات منتشر شده در پایگاه رسمی پلی استیشن، اگر در یک بازی اتومبیل‌رانی وارد یک مسیر گلی یا صعب‌العبور شوید، کلید R2 به‌صورت خودکار سخت‌تر از زمانی است که در یک پیست استاندارد رانندگی می‌کنید.

همچنین در یک بازی تیراندازی میزان سختی این دو کلید به هنگام استفاده از یک اسلحه خودکار با تیر و کمان متفاوت است. این هماهنگی سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ بیایید امیدوار باشیم بازی‌سازان مختلف روی خوش به آن نشان دهند و مانند صفحه لمسی دوال شاک ۴ بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده نشود.

سونی ادعا می‌کند حجم و اندازه DualSense کمتر از آن چیزی خواهد بود که با دیدن تصاویر احساس می‌کنید. همچنین وزن این کنترلر تا حد ممکن کاهش یافته‌ و بازدهی باتری آن (مقدار نگهداری شارژ) بسیار مطلوب اعلام شده‌است.

نظر شما درباره دسته پلی استیشن ۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

بعد از دیدنش اول رفتم زَدَم

سفید هم هست😐😂😉📿

hamid reza

دسته تو می ارزه به کل ایکس باکس هیچ وقت نتونستم با دسته ایکس باکس کنار بیام حتی اورجینال هاشم سفت و خشک هستن

Mahdi

شبیه ایکس باکسه

Milad7

فقط حسرتش برای ایرانی ها هستش 😐

AAAA_.reza._AAAA

انشالله از نسل بعد ، یه دسته شو بتونم بخرم😂

Amir galaxy

چقد سسکی

Amin

ترکیب رنگ آبی وسفیدشو خیلی دوست دارم 😍🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)