حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هواوی P40 پرو

در زمان نگارش این مطلب و پرچمداری هواوی P40 پرو برای این شرکت چینی، نام آن ها در صدر پرفروش ترین برند موبایل می درخشد. با توجه به تحریم های گسترده امریکا این اصلا کار کوچکی نیست و دقیقا همان زمانی که تصور میشد شاید هواوی باید از پای درآید اما می بینیم که بر تخت پادشاهی تکیه زده است. امشب می خواهیم نقد و بررسی هواوی P40 پرو را با هم داشته باشیم. دستگاهی آنقدر خوب که تا جایی که ممکن بوده تلاشش را کرده تا چیزی کم نباشد.

نقد و بررسی هواوی P40 پرو

همانطور که می دانید هواوی پی ۴۰ پرو عضو میانی خانواده پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۰ هواوی است. هر چند که یک عضو بالاتر از آن وجود دارد که آن را با نام هواوی پی ۴۰ پرو پلاس می شناسیم اما به علت عرضه محدود آن می توان گفت که هواوی پی ۴۰ پرو پرچمدار محبوب تر این خانواده خواهد بود.

چینی ها تلاش کرده اند تا در تک تک زمینه ها این پرچمدار را ارتقا بدهند. دوربین، نمایشگر، طراحی و قدرت سخت افزاری مواردی است که این دستگاه در آن ها می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

اجازده بدهید طبق روال، با طراحی آغاز کنیم:

طراحی هواوی P40 پرو

طراحی هواوی P40 پرو

طراحی هواوی P40 پرو

در بخش طراحی این شرکت به خوبی تلاش خود را کرده تا با وجود تلاش برای حفظ شخصیت کلی طراحی خودش، یک دستگاه با حس و حال تازه را ارایه کند. من می توانم بگوییم در این راه موفق بوده است.

در نمای جلو همانطور که می بینید، حذف ناچ و جایگزینی آن با سوراخ نمایشگر به این دستگاه کمک کرده تا طراحی ویژه خود را نسبت به نسل قبل داشته باشد. همچنین نمایشگر بسیار کم حاشیه به این دستگاه کمک می کند تا از جلو شبیه یک پنل نمایشگر تنها در دست به نظر برسد.

هر چند این سوراخ نمایشگر کپسولی به دلیل قرار گرفتن یک دوربین سلفی و یک دوربین ToF برای تشخیص چهره امن ۳ بعدی در نظر گرفته شده است و اندازه آن از نظر فنی غیر منطقی نیست اما از نظر بصری بیشتر از یک سوراخ منفرد زمان می برد تا حضورش را از یاد ببرید.

هواوی برای کمتر شدن نمود بصری حاشیه ها از خمیده کردن لبه ها استفاده کرده است. در لبه های سمت راست و چپ نمایشگر هم با شیشه خمیده شده است اما در لبه پایین و بالا فقط شیشه محافظ نمایشگر است که خمیده شده است.

طراحی هواوی P40 پرو

طراحی هواوی P40 پرو

این دستگاه در بالای نمایشگر هیچ خروجی برای بلندگوی مکالمه ندارد. هواوی از فناوری بلندگوی یکپارچه با نمایشگر در هواوی P40 پرو استفاده کرده است. کیفیت صدای این فناوری مناسب است و اگر خیلی به آن توجه نکنید شاید حتی متوجه تفاوت هم نشوید. البته خب این حذف لزوما خوب نبوده، چرا که دستگاه را از شبیه سازی صدای استریو با بلندگوی اصلی عاجز می کند و حقیقتش را بخواهید این واقعا خوب نیست.

روی قاب پشتی نیز هواوی توانسته یک حس جدید را ارایه کند. با شیشه مات ارایه شده، حس لمس پشت دستگاه خیلی خاص است. به یاد دارم این احساس را با اکسپریا زد ۵ سونی تجربه کردم و سپس روی آیفون ۱۱ پرو هم دیده شد.

طراحی هواوی P40 پرو

طراحی هواوی P40 پرو

این شیشه مات سبب می شود که اثرانگشت بسیار کمتر روی قاب پشتی بماند. همچنین حس لمس خاصی دارد اما همزمان کمی از شیشه عادی سُرتر به نظر می رسد و اصطکاک کمتری با دست شما خواهد داشت.

نوآوری ویژه هواوی در این بخش، گرادیانت نوری است که روی قاب پشتی تشکیل می شود و سایه روشن خاصی به آن می دهد. این را قبلا در نمونه های سونی و اپل ندیده بودیم.

طراحی هواوی P40 پرو

طراحی هواوی P40 پرو

هواوی با خمیده کردن لبه های پایین و بالای شیشه محافظ نمایشگر همچنین سبب شده که فریم در این بخش دستگاه باریک تر شود. این از نظر بصری جذاب است و در کل اصلا احساس نمی کنید که دستگاه ضخامت ۹ میلی متری دارد.

شخصا وزن ۲۰۹ گرمی آن را با توجه به ابعاد دستگاه خیلی چگال نمی دیدم اما برخی از دوستانم که دستگاه را تجربه کردند این بازخورد را می دادند. برای مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با نمایشگر کوچکتر ۱۷ گرم سنگین تر و گلکسی اس ۲۰ پلاس با اندازه بزرگتر حدود ۲۳ گرم سبکتر از هواوی پی ۴۰ پرو هستند. در این بین اس ۲۰ پلاس بیشترین حجم باتری و آیفون ۱۱ پرو مکس کمترین حجم باتری را دارد. حال که بحث مقایسه به پیش آمد جالب است که ضخامت نمونه سامسونگ ۷.۸ میلی متر است که از هر دو دستگاه دیگر باریک تر هم هست!

همانطور که حتما انتظار دارید هواوی پی ۴۰ پرو بدون جک ۳.۵ میلی متری صدا ارایه می شود اما جالب اینکه فرستنده مادون قرمز روی لبه بالا حفظ شده است. همانطور که دو هفته پیش و بدو ورود هواوی پی ۴۰ پرو به ترنجی، در آنباکسینگ آن دیدید؛ این دستگاه با هندزفری سیمی USB C به بازار ارایه می شود که نگرانی نبود جک ۳.۵ را کمتر می کند.

نکته قابل توجه دیگر درباره هواوی P40 پرو و طراحی آن، حداقل بودن برجستگی مجموعه دوربینش است. با وجود مجموعه دوربین پیشرفته تر از رقبا اما برجستگی آن چه به صورت فنی و چه به صورت بصری به خوبی مدیریت شده است.

هواوی در پی ۴۰ پرو گواهی IP68 را گرفته است. همانطور که از تصویر اصلی مطلب ما هم مشخص است، ما به این ویژگی علاقه خاصی نشان دادیم و در آخرین تابستان قرن جاری کمی با آن آب بازی کردیم.

در اولین بازخوردی که دستگاه داد، شاهد کمی اختلال در صدای بلندگوی تکی لبه پایین بودیم و خب این طبیعی است. کمی که گذشت این مشکل برطرف شد اما بعدتر شاهد اختلال بیشتر بودیم. دستگاه را کنار گذاشتیم تا آب های مجرای بلندگو خارج شوند و وضعیت بهتر شود.

متاسفانه پس از چند ساعت دستگاه خاموش شده و روشن نشد. کمی صبر کردیم، دستگاه روشن شد و عملکرد داشت اما بلندگو به طور کامل خراب شده بود. این موضوع را با هواوی ایران در میان گذاشتیم و پاسخ آن ها این بود که به دلیل نمونه پیش تولید بودن دستگاه هایی بررسی، احتمال دارد که این دستگاه از کیفیت نهایی برخوردار نبوده باشد و این مشکل به آن دلیل رخ داده است.

به صورت کلی باید گفت که طراحی هواوی P40 پرو کاملا در سطح پرچمدار است. همچنین نوآوری های ویژه این شرکت ستودنی است و آن را از دیگر تولیدکنندها متمایز می کند. از نظر حس در دست گرفتن دستگاه نیز می توانم بگویم با یک دستگاه کاملا خوش تراش رو به رو هستید و به لطف انتخاب معقولانه اندازه نمایشگر توسط این برند، برای در دست گرفتن آن دردسر زیادی ندارید.

نمایشگر هواوی هواوی P40 پرو

هواوی در بحث نمایشگر همیشه تلاش کرده تا راه خود را پیش برود. این تصمیم به خصوص در انتخاب رزلوشن خود را نشان می دهد. از آن جا که این تصمیم به تصمیم اپل هم نزدیک است از این بابت کاربران خیلی به آن خرده نمی گیرند. رزلوشن FHD+ نمایشگر ۶.۵۸ اینچی OLED هواوی P40 پرو که این شرکت به آن OverFlow Display هم می گوید، واقعا در اکثر موارد استفاده بسیار خوب ظاهر می شود و آرزوی نمایشگر QHD+ سامسون یا ال جی یا مثلا 4K سونی را نخواهید داشت.

نمایشگر هواوی هواوی P40 پرو

نمایشگر هواوی هواوی P40 پرو

من در مدت بررسی هواوی پی ۴۰ پرو حقیقتا از نمایشگر آن لذت بردم. پنل ۹۰ هرتز این دستگاه به خوبی می تواند یک ارتقا از پنل ۶۰ هرتز باشد. هرچند که هنوز با پنل ۱۲۰ هرتز رقیب کره‌ای آن ها تفاوتی وجود دارد اما حقیقتا وقتی می بینید که این پنل ۹۰ هرتز از نظر عمر باتری شما را ناامید نمی کند، خیلی درگیر ۱۲۰ هرتز بودنش نمی شوید.

تجربه بازی ها و تجربه کاربری دستگاه بسیار نرم و روان است. پایین تر بودن چگالی تصویر نسبت به رقبا نیز در اکثر بخش های رابط کاربری با اورشارپینگ برطرف می شود که البته گاهی خوب و گاهی گمراه کننده است.

روشنایی پنل در سناریوهای خیلی روشن و خیلی تاریک برای محیطی که کاربر در آن از دستگاه استفاده می کند خیلی خوب است و از تابش مستقیم خورشید تا ترنجی خواندن در نیمه شب، هیچ کدام برای شما مشکلی ایجاد نمی کند.

دقت و غلظت رنگ ها قابل تنظیم است ولی در مجموع اگر طرفدار رنگ های شاداب هستید و کنتراست دوست داشتنی تر می خواهید بهتر است که تنظیمات را روی حالت پیش فرض رها کنید.

هواوی در EMUI 10.1 علاوه بر بهبودهای مختلف، یک ارتقا در بخش نمایشگر همیشه روشن هم ارایه کرده است. این ویژگی مورد علاقه من حالا روی گوشی های هواوی بهتر عمل می کند. البته در مقایسه با بهترین های این زمینه که MIUI 12 و One UI 2.0 هستند هنوز فاصله دارد.

اگر بخواهم در بخش نمایشگر به پنل هواوی P40 پرو نقدی وارد کنم باید بگویم که بحث مشکل کنترل لمس ناخواسته روی لبه های خمیده نمایشگر واقعا گاهی می تواند اذیت کننده باشد. مثلا فکر کنید در حال بازی کردن کلش رویال هستید، چه دستگاه را در قلاب بین دو دست بگیرید و چه در یک دست بگیرید و با دست دیگر بازی کنید اما باز هم لمس نخواسته گاهی آنقدر اذیت کننده می شود که ترجیح می دهید دستگاه را روی میز بگذارید و بازی کنید!

البته خب از نظر بصری همچنان این لبه های خمیده به نمایشگر OverFlow هواوی پی ۴۰ پرو کمک می کند که دلرباتر ظاهر شود.

نمایشگر چهارلبه همیده و حس شناور بودن محتوا

نمایشگر چهارلبه حمیده و حس شناور بودن محتوا

نمایشگر چهارلبه همیده و حس شناور بودن محتوا

نمایشگر چهارلبه حمیده و حس شناور بودن محتوا

از آن جا که حسگر اثرانگشت هم همانند بلندگوی مکالمه با پنل نمایشگر یکپارچه شده است بد نیست که همینجا درباره آن هم صحبت کنیم. بر خلاف خیلی از صاحب نظران که می گویند موقعیت قرار گرفتن حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر هواوی P40 پرو مقداری بالا است، من فکر می کنم دقیقا همان جایی است که باید باشد.

این حسگر اثرانگشت سرعت بسیار قابل توجهی دارد و حتی از نمونه اولتراسونیک حاضر در گلکسی اس ۲۰ اولترا هم بهتر بود. این جای تعجب دارد چون این حسگر اثرانگشت اپتیکال است و از تئوری کار سخت تری برای شناسایی اثرانگشت شما دارد.

در مجموع شاید روی کاغذ نمایشگر هواوی پی ۴۰ پرو از نماینده سامسونگ پایین تر باشد و از نماینده اپل بالاتر اما می توانم بگویم در عمل خلل بزرگی در تجربه کاربری شما ایجاد نمی کند.

دوربین هواوی P40 پرو

دوربین هواوی P40 پرو

دوربین هواوی P40 پرو

بدون شکل دوربین بزرگترین نقطه قوت هواوی پی ۴۰ پرو است. به همین دلیل هم هست که ما هفته گذشته نقد و بررسی دوربین هواوی پی ۴۰ پرو را به صورت تخصصی برای شما منتشر کردیم.

اینجا به مرور مختصری بر مشخصات آن می پردازیم اما برای جلوگیری از تکرار محتوا، به شما توصیه می کنم حتما مقاله بررسی ما را برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه های دوربین از نظر عکاسی و فیلم برداری در حالت عادی و خاص بخوانید:

نقد و بررسی دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

دوربین چهارگانه اصلی مجهز به لنزهای ساخت Leica، از بالای قاب به پایین:

  1. ۱- دوربین فوق عریض ۴۰ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز ۱۸ میلی متری، اندازه حسگر تصویر ۱/۵.۴ اینچ، فوکوس تشخیص فاز
  2. ۲- دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر تصویر بزرگ ۱/۱.۲۸ اینچی، چینش پیکسل های RYYB، اندازه پیکسل های ۲.۴۴ میکرومتر، فوکوس فوق سریع Octa PD، گشودگی دیافراگم f/1.9، لنز ۲۳ میلی متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر، ایزو فوق العاده ۴۰۹۶۰۰ (در حالت خودکار)
  3. ۳- دوربین تله پریکسوپی ۱۲ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/1.34، لنز ۱۲۵ میلی متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر، بزرگنمایی ۵ برابر اپتیکال، ۱۰ برابر هیبرید و ۵۰ برابر دیجیتال
  4. ۴- دوربین Tof (سمت راست مجموعه دوربین سه تایی)

دوربین سلفی از چپ به راست:

  1. ۱- دوربین ToF
  2. ۲- دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با f/2.2، حسگر تصویر ۱/۲.۸ اینچی، لنز ۲۶ میلی متری، اندازه پیکسل ها ۰.۸ میکرومتر، فوکوس خودکار، ایزو فوق العاده ۲۰۴۸۰۰

همانطور که دیدید، هواوی توانسته مجموعه سخت افزار پیشرو و قوی را برای موبایل پرچمدار خود ارایه کند. خیلی از فناوری های موجود در این دستگاه اولین در نوع خود هستند و برخی از آن ها انحصاری هواوی به شمار می روند. برای مثال حساسیت به نور یا ISO بسیار بسیار بسیار بالا در دوربین اصلی و سلفی در نوع خود بی نظیر است.

برای مثال در نمونه های زیر می توانید ببینید که تصاویر با دوربین اصلی و سلفی با چه ISO ثبت شده است:

حداکثر ISO دوربین اصلی در حالت خودکار

حداکثر ISO دوربین اصلی در حالت خودکار

حداکثر ISO دوربین سلفی در حالت خودکار

حداکثر ISO دوربین سلفی در حالت خودکار

همچنین برای مقایسه خروجی پس از پردازش با چیزی که در کادر دوربین پیش از ثبت تصویر می بینید، این دو اسکرین شات به شما کمک می کند:

در بخش نرم افزار می توان گفت که هواوی مثل همیشه در پردازش تصویر و حالت های مختلف تصویربرداری (عکس و فیلم برداری) بسیار خوب عمل کرده است.

البته چند نقد اینجا وارد است. ابتدا اینکه جابه‌جا شدن بین دوربین ها به سخت ترین شکل ممکن صورت می گیرد. پیش از این با تپ کردن روی یک گزینه می توانستید بین دوربین ها جا به جا بشوید. در رابط کاربری جدید هواوی شما مجبور هستید حتما روی نوار بزرگنمایی (مثبت یا منفی) تپ کنید و مثلا تا ۵ برابر را به صورت دستی سوایپ کنید. البته می توانید روی نقطه ای که عموما دیده نمی شود هم تپ کنید ولی خب این تقریبا کار خیلی سختی است!

در حالت زوم ۵۰ برابر دیجیتال متاسفانه مکانیسیمی تعبیه نشده تا به راحتی بفهمید روی کدام بخش تصویر زوم کرده اید. این موارد در رابط کاربری گلکسی اس ۲۰ اولترا بسیار خوب پیش بینی شده بود.

اجازه بدهید یک نمونه از بزرگنمایی دوربین هواوی P40 پرو را با هم ببینیم:

یک ویژگی دیگر که دوست دارم اینجا به آن اشاره کنم، توانایی اندازه گیری طول، مساحت و حجم اشیا توسط دوربین ToF روی قاب پشتی هواوی P40 پرو است. این عملکرد همراه با تولید دمای قابل توجهی همراه است، به خصوص وقتی می خواهید حجم یک شی را تخمین بزنید (که در اکثر موارد هم خروجی صحیحی نمی دهد) اما در اندازه گیری طول معمولا شما را ناامید نمی کند.

برای مثال ما از این درخت به عنوان نمونه استفاده کردیم اما در خیلی از موارد دیگر دقت در حد سانتی متر بوده و بسیار قابل اتکا ظاهر شد:

از یاد نبرید که این یک مرور مختصر روی دوربین هواوی پی ۴۰ پرو بود و اگر می خواهید تمام اطلاعات آن را مرور کنید حتما به نقد و بررسی دوربین آن سر بزنید.

عملکرد هواوی P40 پرو

هواوی در بخش عملکرد همواره تلاش کرده تا با تولید تراشه های اختصاصی و رابط کاربری شخصی سازی شده روی اندروید، یک تجربه یکپارچه ارایه کند. این تصمیم منتقدان و طرفداران ویژه خود را دارد. مثلا برخی اندروید بدون شخصی سازی شده و تراشه کوالکام را می پسندند اما برخی میوه شخصی سازی کامل از جمله حالت های خاص دوربین، عمر باتری بهتر، نرم افزارهای پیش فرض کاربردی تر و امثال این را می پسندند.

در پرچمدارهای هواوی دومین راهبرد اندیشیده شده است. ما معمولا ضعف خاصی هم از آن ندیده ایم. هر چند شاید از نظر بنچمارکی فاصله زیادی با رقیب اپلی یا دیگر نمونه های اندرویدی وجود داشته باشد اما مثلا در بنچمارک هوش مصنوعی تراشه های کایرین پیشروتر هستند.

اجازه بدهید چند بنچمارک از کایرین ۹۹۰ با ۸ گیگابایت حافظه رم روی اندروید ۱۰ بدون خدمات گوگل در قلب هواوی پی ۴۰ پرو ببینیم:

در عملکرد کلی از بازی تا اجرای نرم افزارها، مدیریت چند برنامه و پردازش های سنگین ما مشکلی در دستگاه مشاهده نکردیم. البته به جز همان حالت تشخیص حجم در نرم افزار اندازه گیری AR دستگاه که به شدت دما و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می داد و حدس می زنیم حاصل عدم بهینه بودن نرم افزار و نداشتن اجازه استفاده از AR Core گوگل است.

البته که در بازی هایی مانند PUBG عملکرد بسیار خوبی وجود داشت. پردازش قوی در کنار نمایشگر ۹۰ هرتز یک زوج قوی برای لذت بالا از بازی هستند که هواوی P40 پرو آن را ارایه می دهد.

در بخش نرم افزار ما رابط کاربری جدید EMUI 10.1 را داریم. اینجا چند آیکون تغییر کرده، منوی تنظیمات بهتر شده، منوی تنظیمات سریع بهتر است و در مجموع پیشرفت های کوچک خوب می بینیم. اما همانطور که مثلا در بخش دوربین گفتیم، بعضی ویژگی های حیاتی به خوبی پیاده نشده اند.

بزرگترین موضوع قابل ذکر در اینجا، مانند دیگر موبایل های جدید هواوی این است که خدمات گوگل اینجا وجود ندارند. این یعنی اکثر (و نه لزوما همه) نرم افزارهای گوگل روی این گوشی عمل نمی کنند. اگر مثلا مانند مروگر گوگل کروم قابل نصب و عملکرد باشند اما مثلا سینک نمی شوند.

همچنان اما شما می توانید از تمام خدمات گوگل به صورت تحت وب استفاده کنید. این شامل همه سرویس ها از جستجو تا یوتیوب تا سرچ کنسول و تقریبا اکثر سرویس های گوگل که سرویس تحت وب دارند، از طریق مرورگر روی گوشی های HMS هواوی قابل استفاده هستند.

مشکل دوم نداشتن فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی استور است. این هم با App Gallery هواوی، فروشگاه نرم افزار ایرانی بازار یا مثلا فروشگاه نرم افزاری ثالث خارجی APKPure برطرف می شود. گزینه آخر از هردوی موارد بالا بهتر است.

به هر صورت باید بدانید که هواوی P40 پرو هم یک دستگاه محروم از GMS گوگل و دارای HMS هواوی است و این یعنی محدودیت هایی در برخی جهات وجود دارد اما اینکه محدودیت غیرقابل برطرف کردن وجود داشته باشد باید بگویم بسیار انگشت شمار خواهند بود.

مثلا در نرم افزار Huawei Health شما نقشه گوگل ندارید و از هواوی مپس (Huawei Maps) استفاده شده است که مثلا هیچ اطلاعاتی درباره مشهد نداشت.

به هر صورت قبل از خرید خود حتما تحقیق کنید و ببینید که نیازهای شما چیست و آیا روی این دستگاه برآورده خواهد شد یا نه. طبق تخمین ها، اکثر کاربری یک کاربر عادی روی دستگاه های HMS قابل پیاده سازی (یا از طریق نصب نرم افزار از فروش ثالث یا استفاده از نسخه وب، مثل اسنپ) است مگر اینکه شما نیاز خاصی داشته باشید.

آ … اجازه بدهید یک ویژگی جذاب از موزیک پلیر را به شما بگویم و بعد بحث را عوض کنیم. همانطور که می بینید، می توانید دقیقا همان لحظه در حال پخش را جدا کنید و مثلا برای زنگ تماس مشخص کنید. این می تواند خیلی کاربردی باشد.

باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری هواوی پی ۴۰ پرو عملکرد قابل توجهی داشت. در حقیقت این که نمایشگر ۹۰ هرتز است اصلا احساس نمی شد و همین خود یک عملکرد بزرگ است. برای تماشای یک ساعت ویدیو حدود ۸ درصد باتری مصرف شد که تقریبا عمر باتری ۱۲ و نیم ساعتی را برای پخش ویدیو به ما نشان می دهد.

سرعت شارژ شدن هواوی P40 پرو با شارژر ۴۰ واتی بسیار جذاب است. ۷۰٪ باتری تنها در ۳۰ دقیقه شارژ می شود و این با شارژر درون جعبه که به صورت رایگان به شما داده شده، صورت می پذیرد.

بلندگوی تکی هواوی P40 پرو که عمرش به دنیا باقی نبود (!) عملکرد خوبی نداشت. شاید حتی پایین تر از یک بلندگوی تکی در دستگاه های دیگر. به صورت مشخص نمی شود با این دستگاه با اعتماد به نفس بالا بدون هندزفری PUBG بازی کرد و مطمئن بود که همه صداها را می شنوید.

پیش از پایان بد نیست که به پشتیبانی از 5G توسط این پرچمدار هواوی اشاره کنیم. خب متاسفانه ما نتوانستیم آن را تست کنیم چون ما هنوز شبکه 5G نداریم در ایران و برای مصرف کننده اما اگر کاربر آینده نگری هستید و داشتن 5G برای شما اهمیت دارد، همینجا زیر انگشت شماست.

جمع بندی

جمع بندی

جمع بندی

هواوی P40 پرو دستگاه بسیار خوبی است که از خیلی جهات پیشرفت کرده است اما نبودن خدمات گوگل را باید در نظر بگیرد. طراحی چشم نواز، نمایشگر دوست داشتنی، سخت افزار خوب و در نهایت نرم افزار صدمه دیده از تحریم گوگل مواردی که باید درباره توصیف این دستگاه گفت. مشخصا اگر مشکل نرم افزاری نمی بود، این دستگاه یک رقیب بسیار قدر برای بازار پرچمداران می شد.

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Adjus

نبود سرویسهای گوگل…..

mostafa3

آخرین بررسی p40 pro در جهان

AŁɪ

باید اعتراف کنم با کیفیت ترین بررسی ترنجی بود .👌💕

Str

چرا تو بخش جمع بندی هیچی ننوشتید؟

Mahdi

چه جمع بندی جالبی

Mahdi

ممنون بابت بررسی

persepolis

دستگاه هایی که اندروید جدید میگیرند.

Android11 Eligible devices #Xiaomi & #Redmi & #BlackShark devices..

http://uupload.ir/files/5r9k_دستگاه_هایی_که_اندروید_جدید_میگیرند.jpg

Yusef

سپاس از بررسی
چه شهامتی داشتید که تست مقاومت در برابر آب رو انجام دادید!

persepolis

یه نظری دارم انجام میشه آقا س.ینا؟
الان این سایت موقعی که میبینیم یه جورایی 4.3 است
اون سمت چپی ها یا راستی ها اگر برای همچین پست هایی نباشن و یا …
که بشه 16.9 که یه جورایی میشه تمام صفحه هم برای گوشی هم پی سی مطلب خوندنش فوق العاده میشه مثله سایت همسایه که برسی میکنند
اگر این طوری بشه عالیه
یعنی میشه؟
حمایت کنید با مثبت دادن…

persepolis

خوبه
ولی عکس ها تمام نما تر باشه به نظرم بهتره
مثله این

Finch

وات د هل؟
بنچمارک پی۴۰ پرو فقط ۴ هزارتا بیشتر از گوشی منه؟ 😕😕😕😕😕

persepolis

میگم ایمیلی تماسی چیزی دارین برای فرستادن عکسی یا فیلمی براتون آقا سی.نا؟.

Finch

سینا بنچمارک رو ، روی حالت پرفرومنس مود گرفتی یا عادی ؟

Finch

@سینا
و سوال دومم
تجربه گیم رو این لذت بخش تر بود یا اس ۲۰ اولترا ؟

Finch

@سینا
خب اون اس ۲۰ اولترایی که شما بررسی کردید اگزینوس بود دیگه
در کل کدومش بهتون حس و حال بهتری داد ؟
به چه دلیل حس و حال بهتری داد ؟

عملکرد گرافیک پردازنده کایرین ۹۹۰ هواوی مقابل اس ۲۰ پلاس با چیپ اگزینوس ۹۹۰ و نوت ۱۰ لایت با چیپ اگزینوس ۹۸۱۰ توی اسپید تست جی 👇

http://uupload.ir/files/tee7_20200803_041147.jpg

http://uupload.ir/files/jgmy_20200803_041133.jpg

یعنی gpu کایرین ۹۹۰ اندازه اگزینوس دو سال پیشم بازده نداره! بعد چه طوری میگین گیمینگ تو اس ۲۰ الترا لزوما اگزینوسش تجربه بهتری نمیده بهتون نسبت به پی ۴۰ پرو ؟!

«عملکرد گلکسی اس ۲۰ اولترا در ابتدا بازی خوبه اما بعدش به دلیل گرما گاهی لگ دیده میشه»
مرررررسی لپ کلام🙆😉😚😘

یعنی ۷۰ درصد افت عملکرد داره؟ امکان نداره چیزی که میگین!
حتی همین کایرین ۹۹۰ هم افت 45 درصدی توی عملکرد داره و از مشکل ترمال رنج میبره
شما که از من بهتر میدونین
دلیل اینکه اونقدر بررسی نشد و تو سرش نخورد یک این بود نسخه اسنپ نداشت و دو اینکه تحریم بود و به خیلی از کشورا در نتیجه سایتای حرفه ای گوشی نرسید که بررسی بشه! دلیل بر این نیست بهتر از اگزینوس ۹۹۰ئه تو افت عملکرد که کوبیده نشد این چیپ
ولی خوب اینم در نظر داشته باشیم تو سایت همسایه دیدیم تو حالت پرفورمنس افت عملکردش تقریبا صفر بود ولی خوب دمام تا ۴۷ درجه میرفت

anti troll
مثل اینکه شماها از رو نرفتید نه ؟؟!
اون موقع هر جا میرفتیم میگفتن اس ۲۰ اولترا بهترین گوشی جهانه هیچ گوشی به گردش نمی رسه
اون همه قمپز در کردین چی شد ؟
افت عملکرد بالا
دوربین افتضاح
طراحی البته این سلیقه هست
باز هم میای ازش دفاع میکنی ؟
پردازنده افتضاح افت عملکرد ۵۰ درصد !!
یعنی اولش داری با گوشی کار میکنی پردازنده پرچم داره بعد یه مدت میشه میان رده
این همه پول بدی برای پرچم داری که ضعیف بشه ؟
به نظرت منطقیه ؟
حالا جدا از هواوی
من بحثم هواوی نیس
بل همین قیمتش گوشیای بهتری وجود دارن مثل می ۱۰ پرو یا وانپلاس ۸ پرو
حتی پی چهل پرو رو من به اس ۲۰ اولترا نشخع اگزینوس ترجیح میدم

persepolis

یه سوال
چرا زبونش را فارسی نکردین؟!.

Amir7090

هیچ راهی برای تحمل این کپسول سلفی پیش رو نمیبینم

Str

من بفهمم این ایزو های وحشتناک رو هواوی از کجا میاره خیلی خوب میشه
گوشی من یا ایزو ۶۰۰۰ عکساش میشه یه تیکه نویز
ولی این…..

m.b

مربوط به ryyb و الگوریتم های تشخیص شب میشه…

Dr.Nazer

بررسی کامل و دقیقی بود.
خسته نباشید جناب عطایی

Str

به شخصه اینکه هواوی سمت صفحه نمایش qhd نمیره و اندازه صفحه نمایش پرچمدار هاش از یه حدی بیشتر نمیشه رو دوست دارم ولی وقتی تو بررسی شنیدم از از بالا و پایین فقط شیشه محافظش خمیدست خورد تو ذوقم

m.b

اما لااقل باعث کاهش حاشیه ها و نمای زیباتر میشه… یه جورایی ترکیب کار اپل با نمایشگر های چهارلبه خمیده واقعی هست…

ممد بمولا

یک بررسی خیلی عالی با وجود تاخیرش
مرسی آقای عطا.یی گل

MiladSA

با یه ترفند خیلی ساده از یوتیوب رو همین پی ۴۰ پرو همه برنامه های گوگل از جمله گوگل پلی استور و یوتیوب و گوگل مپ و گوگل درایو و … رو نصب کردم به خوبی مثه حالت عادیشون کار میکنن..
گوشی فوق العاده ایه و حس نو و جدیدی رو القا میکنه به کاربر ⁦خصوصا رنگ نقره ای مات👌🏻
بزرگ بودن دوربین سلفی هم به کیفیت عالیش و پرتره های دقیق و حسگر سه بعدی تشخیص چهره فوق العاده کاملا میارزه
تنها ایرادی که میشه ازش گرفت اسپیکر گوشیه که میتونست بهتر باشه

Milad7

ممنون س ی ن ا بررسی جامعی بود خسته نباشی… 🙂

Milad7

برای من مهمترین بخش بررسی این بود :

در اولین بازخوردی که دستگاه داد، شاهد کمی اختلال در صدای بلندگوی تکی لبه پایین بودیم و خب این طبیعی است. کمی که گذشت این مشکل برطرف شد اما بعدتر شاهد اختلال بیشتر بودیم. دستگاه را کنار گذاشتیم تا آب های مجرای بلندگو خارج شوند و وضعیت بهتر شود.

متاسفانه پس از چند ساعت دستگاه خاموش شده و روشن نشد. کمی صبر کردیم، دستگاه روشن شد و عملکرد داشت اما بلندگو به طور کامل خراب شده بود.

😐 😐 😐

TheFreeCritic

اگر از دید مصرف کننده به این گوشی نگاه کنیم اصلا نمیارزه چون با توجه به شرایط اقتصادی اخیر که معمولا وقتی یک گوشی میخری باید تا 4 5 سال باهاش سر کنی نبود gsm میتونه مشکلاتی رو برای کاربر به وجود بیاره از جمله اینکه اپلیکیشنهای گوگل رو نمیشه ریخت و اینکه برخی از اپلیکیشنها به دلیل نیود سرویس های گوگل اجرا نمیشه مثل 1.1.1.1 و ….. حالا یه عده میگن ما این مشکلاتو با نسخه های تحت وب حل میکنیم
در جواب به این دوستان باید گفت خب شیلتر فکن و بقیه اپلیکیشنها رو چیکار میکنید؟؟؟؟؟
قبل از خرید گوشی به فکر تمام جوانب اون باشید.
گوشی هایی که gsm نداره رو نخرید و خلاص

persepolis

نه اپل خوبه خخخ
خب خودت نصب کن gsm
بطور پیش فرض نصب نیست
این همه فیلتر شکن فقط 1.1.1.1 خوبه؟
گوگلی جونت نگفته که نمیتونی نصب کنی
گفته بطور پیش فرض نباشه
در ضمن اگه سفارش بدی از چین به خودشون برات میریزن بدون هیچ دردسری
بست چاینا هم همین طور…

persepolis

تو سایت های ایرانی همسایه یوتیوب روش نصبش است بیست دقیقه طول میکشه…

TheFreeCritic

نظر شما هم محترمه بالاخره هر کی یه نظری داره ولی با توجه به این شرایط قیمتی ما نباید چیزی رو انتخاب کنیم که مهمترین چیز ( اپلیکیشنهای گوگل) رو نداشته باشه

MSK

آقای عطایی تو پرچمدار های امسال که دست گرفتین با کدوم بیشتر حال کردین به نظرتون کدوم بهتر بود

MSK

چون شما با بیشترشون کار کردین برا همین گفتم نظرتون برام ارزش منده میخواستم بدونم کدوم تجربه کاربری بهتری داشت

MSK

گوشی خیلی خوبیه ازش خوشم میاد دوستان به نظرتون تو رنج 20 25 تومن کدوم گوشی بهتره از این خوشم می‌آید ولی نبود سرویس گوگل کمی آدم و به شک میندازه برا یکی از دوستان میخوام که آیفون داره

TheFreeCritic

چی برات مهمه؟؟

MSK

باتری بهینگی نمایشگر دوربین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)