حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ برای دوربین قابل کج شدن ۵ گانه و ۶ گانه

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ در دوربین‌های موبایل نوآوری‌های خاصی داشته است. از فوکس دوال پیکسل تا قابلیت دوال اپرچر مواردی بودند که با محصولات این شرکت شناختیم. امروز شاهد حق اختراع سامسونگ برای دوربین قابل کج شدن ۵ گانه و ۶ گانه هستیم. به نظر می رسد که سامسونگ در این حق اختراع به فکر ثبت نوع خاصی از تصویر است.

حق اختراع سامسونگ برای دوربین قابل کج شدن ۵ گانه و ۶ گانه

با گذشت هر نسل، فروشندگان تلفن های هوشمند در حال بهبود بوده و در موارد خاص حتی تعداد سنسورهای تصویر را برای گوشی های خود افزایش می دهند. اکنون، یک اختراع ثبت شده اخیر سامسونگ دستگاه جدیدی را فاش کرده است که دارای ۶ دوربین عظیم در عقب، از جمله لنزهای پریسکوپی و قابل کج شدن است.

غول فناوری کره جنوبی در دسامبر سال ۲۰۱۹ به WIPO (دفتر مالکیت معنوی جهانی) درخواست این حق ثبت اختراع را داد. این داده ها اوایل این هفته در تاریخ ۱۱ ژوئن منتشر شد، اما در حالی که ماژول دوربین ۶ گانه در نوع خود است، جنبه اصلی در مورد این ماژول دوربین است. مکانیزم کج شدن آن برای حسگرهایش به تصاویر موجود در ثبت اختراع نگاه کنید، می توانیم حسگرهای تصویر را ببینیم که قادر به کج شدن هستند.

حق اختراع سامسونگ برای دوربین قابل کج شدن ۵ گانه و ۶ گانه

حق اختراع سامسونگ برای دوربین قابل کج شدن ۵ گانه و ۶ گانه

براساس ثبت اختراع، گوشی هوشمند سامسونگ از ۵ سنسور تصویر عادی (در تصویر با نام Wide نشان داده شده است، ما می گوییم عادی که با دوربین های فوق عریض اشتباه گرفته نشود) با فاصله کانونی ۲۸ میلی متر در پشت در کنار لنز تله فوتو استفاده می کند. این سنسورها به صورت افقی با هر سه ردیف و یک فلاش LED تنظیم شده اند. در حالت عادی، این دوربین ها با جهت منظم رو به جلو روبرو هستند، اما در “حالت فعال” می توانند به صورت افقی یا عمودی خم شوند.

این حسگرها را قادر می سازد به طور کلی به فاصله کانونی وسیع تری دست پیدا کنند و حتی ممکن است بدون حرکت خود تلفن هوشمند به تولید عکس های پانوراما کمک کند. علاوه بر این، لنزهای کج نیز گفته می شود که یک “اثر Pano-bokeh” ارائه می دهند، که حاکی از پس زمینه های تاری در یک تصویر پانوراما است. این فن آوری لنز در حال حرکت همچنین می تواند ۵ سنسور زاویه دید گسترده را به طور همزمان کار کند تا تصویری بهتری داشته باشد که به هم وصل شده باشد.

متأسفانه، این شکل از دوربین های آرایه ای هنوز برای تولید انبوه بسیار گران است، اما مزایای مختلفی را ارائه می دهد. نمونه ای که از طریق استفاده از ماژول دوربین آرایه عکس های کم نور بهبود می یابد. تصاویر حاصل از این سیستم همچنین می توانند دامنه دینامیکی بالاتری داشته باشند و اثر بوکه می تواند افراد بیشتری را نیز به صورت جداگانه هدف قرار دهد.

حق ثبت اختراع سامسونگ همچنین در مورد کمبودهای این سیستم عمیق تر است که یکی از قابل توجه بودن اندازه ماژول دوربین است. از آنجا که در یک پرچمدار قرار می گیرد، ممکن است دستگاه ضمن دستیابی به نازک بودن، نیاز به یک مکانیزم پاپ آپ برای قرار دادن سنسور برای دستیابی به حرکت داشته باشد. متأسفانه، مشخص نیست که سامسونگ در آینده نزدیک دستگاه را توسعه داده و به فروش برساند، اما این فناوری نگاهی اجمالی به نسل های آینده گوشی های هوشمند نشان می دهد.

نظر شما درباره ایده سامسونگ برای آینده دوربین های موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

نوآوری خیلی جالبیه… 🤔

Mahdi

مهم بنچمارک نیست مهم بازکردن اپ ها هست
مهم کیفیت نیست مهم عکس گرفتنه
اوه ببخشید اشتباه شد🙂

alone wolf

زشت می کنه گوشی را

persepolis

عکس های من که بهتره قبلا گذاشتم….

persepolis

Samsung patents advanced technology to use a #six-fold array camera with tilting image sensors in a smartphone

سامسونگ فن آوری پیشرفته ای را برای استفاده از دوربین آرایه ای # شش برابر با حسگرهای شیب تصویر در تلفن هوشمند ثبت کرده است

http://uupload.ir/files/9i7_technology.edge.te_1592307675_1.jpg

http://uupload.ir/files/3z86_technology.edge.te_1592307675_2.jpg

http://uupload.ir/files/65f8_technology.edge.te_1592307675_3.jpg

Finch

طراحی جانشین A80 😍😍😍

Milad7

یا حضرت دوربین 😐 😐 😐

Monarch

فکر میکنم کمک خوبی برای ثبت تصاویر اولترا واید بکنه مخصوصا که دیگه لبه های تصویر کش نمیان

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)