حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s

نوشته

3 سال قبل | 23 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، سامسونگ، مقایسه، هواوی

اگر به بازار بروید و بخواهید یک میان رده خوش قیمت بخرید احتمالا حتما به دو گزینه از هواوی و سامسونگ برمی‌خورید. این دستگاه به ترتیب هواوی Y7p و گلکسی A30s هستند. نماینده هواوی ۳ ماه پیش با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و طراحی جذاب به قیمت ۱۶۰ دلار رسما معرفی شده بود و نماینده سامسونگ ۹ ماه پیش با دوربین سه گانه و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه شد. مدتی است که هر دو دستگاه در بازار کشورمان حضور دارند و امشب می خواهیم مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s را با هم در ترنجی داشته باشیم. دو دستگاهی که هر کدام ویژگی‌های خاص وسوسه کننده خود را دارند.

مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s

هواوی Y7p و گلکسی A30s هر دو دستگاه های اقتصادی برند خود هستند و با قیمتی مناسب سعی دارند سهم بازار بیشتری برای خود کسب کنند. جالب اینکه هر کدام از این دو دستگاه در یک بخش خاص می تواند در مقابل دیگر مدعی باشد و رقابت جالبی بین آن ها وجود دارد.

ابتدا اجازه بدهید به صورت صورت جدولی نگاهی کلی به مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s داشته باشیم و سپس درباره آن ها بیشتر صحبت می کنیم:

مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s

مقایسه هواوی Y7p با گلکسی A30s

مقایسه نمایشگر هواوی Y7p با گلکسی A30s

مقایسه را با بخش نمایشگر آغاز می کنم. اینجا جایی است که در نگاه اول دو دستگاه از یکدیگر متمایز می شوند. از نظر بصری هواوی راهبرد جدیدتر “سوراخ نمایشگر” را برای قرار دادن دوربین سلفی در نمایشگر کم حاشیه استفاده کرده است و این دستگاه را ترندی‌تر می کند. سامسونگ در مقابل ناچ قطره‌ای را راه حل بهتری دیده و همان ظاهری که اکثر موبایل های این رده قیمت دارند را ارایه می نماید.

تفاوت دیگر در نوع پنل است. پنل استفاده شده در گلکسی A30s از نوع Super AMOLED است در حالی که انتخاب هواوی پنل IPS LCD بوده و این تصمیم مزایا و معایب خاص خود را دارد. مثلا در این رزلوشن HD+ که هر دو دستگاه در آن مشترکند، نماینده سامسونگ به دلیل زیرپیکسل های الماسی Pentile دارای تراکم زیر-پیکسلی کمتری می شود. به این ترتیب تصاویر در نمایشگر هواوی Y7p شارپ‌تر دیده می شوند.

البته بنا به ذات پنل Super AMOLED شما در گلکسی A30s تصاویر زنده‌تر و کنتراستی‌تری را دارید که تجربه بصری کلی جذاب تری ارایه می کند. همچنین به دلیل این پنل از حسگر اثرانگشت یکپارچه با پنل بهره می برد که بعدتر به آن می پردازیم.

مقایسه دوربین هواوی Y7p با گلکسی A30s

در بخش دوربین شاهد استفاده از حسگر تصویر جدید در هواوی Y7p هستیم که به لطف فناوری ادغام پیکسل ها می تواند پیکسل های بزرگی را ایجاد کرده و تصویرهای بهتری ارایه نماید. عکاسی خاص حالت شب بدون شک عملکرد بهتری نسبت به گلکسی A30s ارایه می کند. شما می توانید با این حالت در شرایط خاص نوری (و نه فقط شب) عکاسی کنید و خروجی شارپ تر و با گستره دینامیکی بهتر بگیرید.

فناوری ادغام پیکسل ها یعنی عکاسی عادی هواوی Y7p با رزلونش ۱۲ مگاپیکسلی انجام می شود و اگر دوست داشتید با رزلوشن ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی کنید باید از حالت خاص استفاده کنید. در این حالت جزئیات بیشتری خواهید داشت اما حالت عکاسی هوش مصنوعی و دیگر حالت های خاص غیر فعال هستند. همچنین عکاسی حالت های خاص مثل حالت شب، ۸ مگاپیکسلی انجام می شود.

در بخش دوربین سلفی رزلوشن دوربین نماینده سامسونگ دو برابر نماینده هواوی است که باعث می شود شما تصاویر بزرگ‌تری داشته باشید.

مقایسه عملکرد هواوی Y7p با گلکسی A30s

باقی موارد را می توان در بخش عملکرد به بحث گذاشت. اولین موضوع نبود خدمات گوگل پلی سرویس روی هواوی Y7p است. این موضوع آنقدرها که فکر می کنید فلج کننده نیست ولی درصد بالایی از نرم افزارها و بازی ها را بدون مشکل می توانید داشته باشید. برخی از آن ها را می توانید به صورت سرویس های تحت وب استفاده کنید، برخی از آن ها با از دست دادن بعضی ویژگی ها در دسترس هستند و تعداد اندکی از نرم افزار و بازی ها هستند که اصلا قابل استفاده نباشند.

در بخش سخت افزار درست است که این دو دستگاه هیچ کدام تراشه کوالکام را ارایه نمی کنند اما بین نمونه ساخت هواوی و ساخت سامسونگ که روی برند خود قرار گرفته اند، تفاوت های واضحی وجود دارد. تراشه ۱۲ نانومتری Kirin 710f مصرف بهینه تر و بنچمارک‌های بهتری نسبت به گلکسی A30s دارد. این بهتر بودن عمکلرد در بخش پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی مشهود است.

علاوه بر آن نسخه پایه نماینده هواوی مشخصات حافظه ‌ای بالاتری دارد و این یعنی دستگاه به صرفه‌تری است.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی A30s شاید جذاب‌تر به نظر برسد اما من همیشه ترجیخ می دهم تا زمانی که سرعت و راحتی دسترسی به آن به راحتی نمونه‌های سنتی خازنی نشده است، همان نمونه های سنتی را داشته باشم. هواوی Y7p در این زمینه سریع تر و پیدا کردن اثرانگشت روی قاب پشتی کاملا راحت تر است.

از نظر طراحی ارگونومیک تر، پورت USB C، شارژ سریع و پشتیبانی از Wi-Fi نسل جدید برتری ها با گلکسی A30s است.

شما به ما بگویید که بین این دو دستگاه کدام یک انتخاب شماست و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

قیمت هم میگفتی

آ۳۰اس ۱۸۰یورو
وای۷پی ۱۴۰یورو

şæęð

سامسونگ پلاستیکی

pooria

اشتباه نکن اون گلاستیکه
حالا گلاستیک چیه؟
عرضم به حضور شما که نسخه گ ا……. ه شده پلاستیکه

Milad7

صفحه نمایش a30s یه مقداری بهتره و فست شارژ 15 واتی هم داره ،ولی دوربین و پردازنده y7p یکم بهتره

alone wolf

یکم بهتره خیلی بهتره😐😐

Milad7

دیگه انقدر ها هم برتر نیست تراکم پیکسلیش را ببین 😐

mostafa3

شما هم خشتک مارو پاره کردی با y7
تبلیغات مسخره

pooria

از خشتک رد شده 🤧

eftekharifar

دقیقا. همین تبلیغاتا که تو همه سایتا هست منو از هواوی متنفر کرده

lovenokia

A30s بهتره به خاطر صفحه نمایش ، y7p هم بد نیست.

Mahdi

منم میخوام تبلیغات کنم

AL1K1NG

خب بیا شروع کنیم تب لی غات کنیم
من میخوام گوشی بخرم
بین اس20 اولترا و ایفون 11 پرو مکس و میکس الفا و y7p موندم
بچه ها لطفا راهنمایی کنین؟

Dr.Nazer

قطعاً وای ۷ پی

#رپورتاژ_آگهی

Mahdi

یعنی داری به هواوی توهین میکنی ها مگه گوشی ساخته شده که از y7p بهتر باشه

mostafa3

بنظرم آیفون که اپ استور نداره
سامسونگ هم تحریم هست خدمات نداره
میمونه فقط y7

m.b

😕😒
ازت ناامید شدم… نباید اصلاً این سوالو میپرسیدی…

Ebinem

به طرز عجیبی امروز دیجیاتو ،گجت نیوز و ترنجی به تبلیغ y7p پرداختند.
قشنگ معلومه گوشی رو دستشون باد کرده و این سایت ها در قبال دریافت پول تبلیغات برای هوآوی تبلیغ می کنند.
اگه گوشی ای بود که ارزش داشت اکی بود اما y79 اصلا در حد تبلیغ نیست.

bh974

y7 2019 حتی یدونه ام اپدیت نگرفت هنوز نو تو بازار هستش ب قیمت 3000 تومن با اندروید 8 اینم اندرویدش پایینه بعیدم هست اپدیت شه سرویس گوگلم ک نداره ولی طبق معمول تو همه سایتا تبلیغش هست همچنان نوت 8 نسخه 64 با قیمت 3200 ارزشمندتر از بقیس

afsoon

یک ملیون تومان نماینده هواوی ارزان ترع .اصلا رقابت درستی نبود .باید با ای ۱۰ اس مقایسه می‌کردید که هم قیمت بودن .هرچند نماینده هواوی حتی رقیب یک ملیون گران تر تر خودش رو هم به چالش میکشونه

bh974

a10s حدود 700 تومن ارزونتره نکته بعدی اینکه این مدل الان ناموجوده تو بازار نسخه 64 پیدا شه حدود 3300 قیمتشه که 600 تومن ارزونتر از a30 سامه کلا فکر نمیکنی فقط ی چی میگی

afsoon

من دوستم اینو خریده ۲۷۵۰ نسخه ۶۴ گیگ رو .قیمت ۳۳۰۰ رو از کجات میاری آخه .ای ۱۰ اس هم کمترین قیمتش بدون گارانتی ۲۷۰۰ هست ..ای ۳۰ اس هم گارانتی دار کلا بالای ۴ تومنه و بدون گارانتی هم ۳۸۰۰ به بالا نسخه ۶۴ …نمایندگی هواوی اینو با هدیه میده ۲۷۵۰

bh974

قیمتا مگه به قیمتی ک دوستت خریده ثابت میمونه؟ ی نگاهیم ب لیست قیمتا بنداز ای 10 اس 2590 قیمتش دیجیم داره 2500 میفروشه .y7p ام تو اکثر فروشگاها ناموجوده.a30s ام 64 رنگ سفید 3880 امروز

persepolis

قیمت اصلیش 2620 است با مموری 64
موبایل سنتر تهران همین قیمت میده…
چند تا نمایندگی تو شیراز و تهران و جای دیگه هم تازه بازشدن باید اونجا هم دید…
در کل خیلی ها میکشن روش تا 3400 هم میکشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)