حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هواوی Y7p

جدیدترین دستگاه اقتصادی هواوی که به صورت رسمی وارد بازار کشورمان شده است، هواوی Y7p بوده و می توان آن را یک دستگاه قابل توجه دانست. هفته گذشته با هم در ترنجی آنباکسینگ هواوی Y7p را تماشا کردیم. امشب می خواهیم نقد و بررسی هواوی Y7p را با هم داشته باشیم تا ببینیم این دستگاه اقتصادی هواوی با توجه به شرایط خاصی که دارد، چقدر می تواند ارزنده باشد.

شرکت‌های زیادی هستند که بدون هیچ مشکل خاصی از بابت محرومیت یا محدودیت دولت‌ها و شرکت‌های حیاتی اما نمی توانند در بازار رقابت کنند. هواوی شرکتی است که در شرایط فعلی با تحریم امریکا روبه‌رو است و با سخت‌تر شدن شرایط شاهد ممنوعیت استفاده از خدمات گوگل پلی در دستگاه‌های اندرویدی ساخت این شرکت هستیم.

هواوی Y7p اولین دستگاه مجهز به خدمات موبایل هواوی یا HMS است که در ایران ارایه می شود و مطمئنا نداشتن خدمات موبایل گوگل یا GMS برای آن بدون عواقب نخواهد بود. ما درباره این موضوع در بخش “عملکرد” صحبت خواهیم کرد و فعلا طبق روال همیشگی نقد و بررسی های ترنجی، از طراحی آغاز می کنیم.

طراحی هواوی Y7p

هواوی Y7p

هواوی Y7p

هواوی وای ۷ پی دستگاهی است با طراحی کلی مشابه همه موبایل‌هایی که این روزها ارایه می شوند. رنگ مشکی آن برای بررسی در اختیار ترنجی بود و وقتی که در زوایای نرمال به آن نگاه می کنید، یک دستگاه کاملا عادی را شاهد هستید. بدنه پلاستیکی براق با فریم پلاستیکی مات که شبیه به آلومینیوم به نظر می رسد. اما وقتی این دستگاه را از زوایای کمی متفاوت‌تر نگاه کنید شاهد گرادیانت ویژه آن خواهید بود. این به نظر من زیباست که در اکثر شرایط دستگاه شما ثابت داشته باشد اما در زوایای خاص یک جلوه متفاوت ارایه کند.

هواوی در طراحی Y7p خلاقیت جالبی داشته است و به جای اینکه کل قاب پشتی را گرادیانت کند، بخشی از آن را گرادیانت کرده و یک مرز ایجاد شده که زیبایی و خاص بودن دستگاه را دو چندان می کند.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

هواوی Y7p

هواوی Y7p

البته اینکه قاب پشتی دستگاه تخت است و لبه‌های آن خمیده نیست را می توان یک نکته منفی برای ارگونومی دانست. اگر شما از دستگاهی با طراحی ارگونمیک‌تر که قاب پشتی آن خمیده است به این دستگاه کوچ کنید، در همان تجربه های اول متوجه فقدان ویژگی مثبت می شوید. به جز اینکه این بخش از طراحی دستگاه خمیده نیست بد نیست که بدانید نمی دانم به چه دلیلی، در انتهای رسیدن به قاب پشتی، کمی از انحنای فریم دور دستگاه کاسته شده و تقریبا صاف می شود. این را در تصویر زیر بهتر متوجه می شوید:

هواوی Y7p

هواوی Y7p

با روشن شدن نمایشگر شما شاهد یک پنل کم حاشیه هستید که برای کمترین مزاحمت ممکن، به حای ناچ از یک سوراخ برای دوربین سلفی استفاده می کند. این سوراخ که روی گوشه بالا سمت چپ دستگاه قرار دارد، علاوه بر مزاحمت بصری کم باعث می شود که طراحی رده بالاتری برای این موبایل اقتصادی رقم بخورد و جذاب است.

به لطف این نمایشگر در بخش مربوط به خودش بیشتر صحبت می کنیم، با افزایش نسبت نمایشگر به بدنه به بالای ۸۲ درصد باعث می شود که ارگونومی این دستگاه ۶.۳۹ اینچی بهتر از اکثر رقبا در این رده قیمتی باشد.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

درباره قاب پشتی که از جنس پلاستیک براق است می توان گفت کیفیت ساخت بالاست و به سختی می توان به صورت بصری آن را از شیشه تمایز داد. در مرکز آن حسگر اثرانگشت قرار دارد و دوربین سه گانه روی گوشه بالا سمت چپ دیده می شود.

موضوع بعدی که می خواهم به آن اشاره کنم لزوما ارتباطی به طراحی ندارد اما حضور پورت Micro USB روی لبه پایین است. به هر حال این یک نکته منفی برای دستگاه به شمار می رود که بهتر بود از USB C استفاده شود.

نمایشگر هواوی Y7p

هواوی برای Y7p یک پنل ۶.۴ اینچی (دقیقا ۶.۳۹ اینچ) در نظر گرفته که نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ دارد. این نمایشگر با رزلوشن FHD+ ارایه می شود و یک سوراخ درون خود دارد تا دوربین سلفی را درون آن جای بدهد. نوع این پنل IPS LCD است و به همین دلیل حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ندارد که در حال حاضر خبر خوبی برای ماست.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

فاکتورهای متفاوتی در کیفیت نمایشگر تاثیر دارند، از روشنایی (حداقل و حداکثر) تا دقت رنگ ها، کنتراست، عمق رنگ مشکی و زاویه دید از جمله مشهودترین آن هاست. باید اعتراف کنم که کیفیت کلی بصری این پنل بیشتر از چیزی است که از هواوی در این رده قیمتی انتظار داشتم. پیش از این از کیفیت پنل دستگاه هایی مثل هواوی P30 لایت ناراضی بودم اما اینجا می بینم که پنل با کیفیت تری استفاده شده و خبر دوست داشتنی است.

روشنایی مناسب برای خوانایی در فضای باز،‌ حداقل روشنایی مناسب برای پنل LCD، کنتراست و غلظت رنگ های مناسب که البته کنترل زیادی روی تنظیم غلظت رنگ ها ندارید ولی می توانید گرمای رنگ سفید پنل کنترل بیشتری داشته باشید و این خبر خوبی است.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

اگر بخواهم نقدی به این پنل وارد کنم مشخصا در پاسخگویی به لمس است. در اکثر استفاده ها مشکلی وجود ندارد اما در بازی هایی که کیفیت تاچ اهمیت زیادی دارد، مشخصا متوجه کند بودن تاچ می شوید. مثلا در PUBG وقتی می خواهید هدف بگیرید یا مثلا تغییر موقعیت ناگهانی بدهید تاخیر وجود دارد و این می تواند در بازی شما تاثیر بگذارد.

دوربین هواوی Y7p

شاید بتوان پسوند P موجود در Y7p را حتی مربوط به این بخش دانست، بخشی که عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی به گوشی اقتصادی وارد می شود. هر چند با توجه به دیگر رقبا نمی توان گفت که حضور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در این رده قیمت خیلی زیاد غافلگیرکننده است اما به هر حال حضورش را می توان قدر دانست.

نقد و بررسی هواوی Y7p

نقد و بررسی هواوی Y7p

دوربین اصلی سه گانه هواوی وای ۷ پی از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می برد که در حالت عادی عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی می کند. اگر بخواهید از رزلوشن ۴۸ مگاپیکسلی بهره ببرید حالت تشخیص صحنه با هوش مصنوعی (AI) غیر فعال می شود، حالت های خاص عکاسی مانند حالت شب در دسترس نخواهد بود و کیفیت خروجی عکس به صورت کلی احتمالا افت می کند. البته قابل توجه شما باید باشد که مثلا عکاسی حالت خاص مثل حالت شب، حالت عکاسی پرتره و تقریبا هر حال خاص دیگر رزلوشن ۸ مگاپیکسلی دارد. لنز این دوربین با f/1.8 ارایه می شود که برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف مفید است. این عکاسی به خصوص وقتی که از حالت خاص عکاسی شب استفاده می کنید قابل توجه است.

دوربین دوم یک دوربین زاویه دید عریض است که رزلوشن ۸ مگاپیکسلی دارد. در تجربه ما، چیزی که این دوربین در کادر نرم افزار دوربین (View Finder) نمایش می دهد با اعواج در گوشه‌هاست که افکت Fish Eyeطوری را ارایه می کند ولی وقتی تصویر ثبت می شود، این مسئله در پردازش تصویر تصحیح می شود.

نقد و بررسی هواوی Y7p

نقد و بررسی هواوی Y7p

دوربین سوم یک دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی است که ترکیب این دوربین سه گانه را کامل می کند. این دوربین برای داده‌های بهتر در جهت عکاسی پرتره یا حالت ویژه Aperture هواوی استفاده می شود. هر چند در تست‌های ما وقتی که روی این دوربین را پوشانده بودیم با وقتی که روی آن را نپوشانده بودیم تغییر قابل ذکری در تصاویر وجود نداشت اما به هر حال در موبایل های اقتصادی عادت به دیدن این دوربین داریم.

کیفیت تصاویر و عکاسی اما چطور است؟ باید گفت که هواوی Y7p با پردازش هوش مصنوعی و تشخیص صحنه هوشمند می تواند پردازش خوبی روی تصاویر ثبت شده داشته باشد. در شرایط نوری خاص با گسترده دینامیکی پویا می تواند عملکرد خوبی داشته باشد، عکاسی در شرایط نوری ضعیف یا خاص با حالت عکاسی شب بهتر از چیزی است که انتظار دارید و اگر دستگاه ثابت باشد شارپ‌نس مناسبی ثبت می شود.

اعوجاج دوربین فوق عریض در View Finder

اعوجاج دوربین فوق عریض در View Finder

تصویر خروجی

تصویر خروجی

دوربین زاویه دید عریض به شما کمک می کند که کادر وسیع تری داشته باشید و به خصوص برای عکاسی از مناظر یا اجسام و بناهای بزرگ می تواند خیلی کار باشد. متاسفانه حالت عکاسی شب برای این دوربین موجود نیست.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 نیز به لطف پردازش تصویر مناسب می تواند خروجی های فراتر از انتظار داشته باشد. متاسفانه حالت عکاسی شب برای این دوربین موجود نیست. عکاسی پرتره با دوربین سلفی اما ممکن است که کیفیت مناسبی دارد.

به صورت کلی عکاسی با هواوی Y7p یک نکته قوت برای دستگاه به شمار می رود که از رقبای خود جلوتر می ایستد. برای فیلم برداری باید گفت هر دو دوربین می توانند تا رزلوشن FHD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ثبت کنند. اگر از کادر محدودتر نسبت به کادر عکاسی و افکت Fish Eye قابل توجه در فیلم برداری بگذریم، عملکرد مناسب است.

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن

حالت شب روشن

عملکرد هواوی Y7p

اینجا می خواهیم درباره نرم افزار و سخت افزار دستگاه اقتصادی جدید هواوی صحبت کنیم. خب موضوع قابل توجه و قابل ذکر این است که اگر می خواهید هواوی Y7p را بخرید، همانطور که این برند در هنگام خرید به شما یادآور می شود؛ این دستگاه از گوگل پلی سرویس یا GMS بهره نمی برد. هواوی از خدمات موبایل خودش یعنی HMS روی این دستگاه استفاده می کند. اما این یعنی چه؟!

هواوی Y7p

هواوی Y7p

به صورت خلاصه یعنی شما نمی توانید از سرویس های گوگل استفاده کنید اما این پاسخ خلاصه نیاز به توضیح بیشتر دارد. ببینید، مثلا شما نمی توانید از فروشگاه نرم افزاری گوگل یا Google Play Store استفاده کنید، چرا که روی دستگاه نصب نیست و نصب هم نمی شود (با شرایط عادی). خب تا اینجا خیلی موضوع سختی به حساب نمی آید، چون هواوی فروشگاه نرم افزار خاص خود یعنی App Galley را دارد و با حساب کاربری هواوی یا Huawei ID می توانید موارد خاص را سینک کنید.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

نقد و بررسی هواوی Y7p

نقد و بررسی هواوی Y7p

به هر حال این دستگاه اندرویدی است و شما می توانید از فروشگاه های نرم افزاری ثالث ایرانی مانند بازار یا امثال آن، فروشگاه های نرم افزاری خارجی مانند ApkPure یا امثال آن و حتی استفاده از سایت های ارایه دهنده فایل‌های نصبی APK استفاده کنید.

تاثیر دیگر نبود گوگل پلی سرویس روی هواوی Y7p این است که شما نرم افزار اکثر سرویس های گوگل را نمی توانید روی این دستگاه نصب کنید. مثلا نرم افزار یوتیوب، نرم افزار گوگل Keep، گوگل Play Games، نرم افزار گوگل Gmail، نرم افزار گوگل Analytics، نرم افزار گوگل مپ، نرم افزار گوگل Doc و نرم افزار گوگل درایو، نرم افزار گوگل Photo … (این ها مواردی بود که من تست کردم) قابل استفاده نیستند اما نرم افزارهایی مانند گوگل کروم، گوگل ترنسلیت یا مثل کیبرد گوگل یعنی Gboard با محدودیت هایی قابل استفاده است.

همانطور که حتما توجه کرده اید، برای برخی از این ها کلمه نرم افزار را برجسته کردم. دلیل این است که با وجود عدم نصب شدن این نرم افزارها روی هواوی Y7p اما شما می توانید از نسخه تحت وب آن ها استفاده کنید.

مثلا یوتیوب را در مرورگر گوگل کروم یا هر مرورگر دیگر باز کنید. گوگل Keep را همینطور، گوگل Analytic را نیز به همین شکل یا مثلا حساب ای-میل گوگل خود (Gmail) را روی نرم افزار ای-میل هواوی ست کنید!

اگر گوگل پلی سرویس نداشته باشید اما مثل با وجود اینکه می توانید مرورگر گوگل کروم را نصب کنید اما نمی توانید با حساب کاربری خود وارد این مرورگر شوید و مثلا تاریخچه وبگردی، رمزها و بوک‌مارک‌های شما سینک شود. همین مسئله مثلا برای کیبرد گوگل یعنی GBorad پیش می آید. موضوع مهم دیگر واتس اپ است، واتس اپ روی دستگاه نصب شده و با شماره شما کار می کند اما نه بک آپ را برمی‌گرداند نه بک‌آپ می گیرد چون بک‌آپ آن روی گوگل درایو انجام می شود!

برخی از نرم افزارهای گوگل مانند گوگل Translate اما مثلا نصب می شود و بدون مشکل کار می کند.

برخی دیگر از نرم افزارها و بازی ها که سرویس های گوگل استفاده می کنند هم به درستی کار نخواهند کرد. مثلا آن‌هایی که از پلفترم نقشه گوگل را داشته باشید یا موارد دیگری را استفاده کنند. مثلا نرم افزار Your Phone مایکروسافت یا بازی Plants VS Zombies 2 در تجربه کاربری ما به دلیل عدم حضور سرویس های گوگل قابل استفاده نبودند.

بازی هایی که صرفا با گوگل پلی گیم (Google Play Game) سینک می شوند مشخصا روی این دستگاه باز نخواهند شد یا اطلاعات شما سینک نمی شود. در تجربه من Clash Royal، PUBG و Call Of Duty بدون مشکل اجرا شدند و حساب کاربری روی این دستگاه سینک شد.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

از سرویس های داخلی مواردی مانند تپ‌سی یا تاکسی ۳۶۰ قادر به اجرا شدن بدون گوگل پلی سرویس نبودند اما مثلا اسنپ کاملا اجرا می کند.

اگر خیلی عادت به Sign-in شدن به سرویس ها و نرم افزارهای مختلف با حساب گوگل دارید، رمزهای وب‌سایت‌های خود را با گوگل کروم سینک می کنید یا حتی از “پسوردساز” آن استفاده می کنید خب مشخصا این دستگاه آن ها را به شما ارایه نمی کند.

اما اگر از این ها بگذریم و به استفاده اکثر کاربران عادی از موبایل برسیم، جایی که اینستاگرام، تلگرام، جستجو در گوگل یا بازی هایی که با سرویس‌های دیگر هم به جز گوگل پلی سینک می شوند، مشکلی وجود ندارد. شما همچنان می توانید از مرورگر گوگل کروم (اما بدون حساب کاربری) استفاده کنید. سرویس های گوگل (مثلا یوتیوب) را از نسخه تحت وب استفاده کنید و در استفاده روزمره خود به مشکل نخورید. این خیلی مهم است که شما یا کسی برای او این دستگاه را می خرید چه نیازهایی دارد.

هواوی ایران در همکاری با توسعه‌دهندگان ایرانی و فروشگاه های نرم افزاری تلاش دارد تا نرم افزارهای محبوب و پردانلود در ایران و جهان را برای هواوی Y7p قابل استفاده کند. مثلا درباره تپسی که در حال حاضر مشکل دارد، احتمالا به زودی قابل استفاده باشد.

آیا نداشتن GMS به معنی عدم آپدیت اندروید است؟

خیر اینطور نیست. زمانی که شما هواوی Y7p را می خرید با اندروید ۹ و EMUI 9.0 ارایه می شود اما وعده اپدیت اندروید ۱۰ و EMUI 10 برای آن داده شده است. در حقیقت آپدیت سیستم عامل ارتباطی به GMS ندارد.

این کلیت مواردی بود که باید درباره بخش عملکرد و نرم افزار هواوی Y7p بدانید و ما در تجربه خود این موارد را ثبت کردیم، شما می توانید به ما درباره نرم افزار یا بازی های محبوب خود بگویید تا ما روی این دستگاه تست کنیم و ببینیم آیا اجرا می شوند یا نه.

بسیار خوب، به سخت افزار می پردازیم. اینجا به دلایل همان تحریم امریکا شاهد تراشه قدیمی Kirin 710F هستیم. یکی از کاربران ما به موضوع جالبی اشاره بود و می گفت اگر قرار است GMS روی دستگاه نباشد پس بهتر بود تراشه جدیدتر Kirin 810 در این دستگاه حاضر می بود. به نظر ما هم منطقی است.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

به هر حال، حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت است و شاید اگر اینها خیلی برای شما خوشحال کننده نباشد به این اشاره کنم که دو-سیم کارت و مموری به صورت همزمان (۳ جایگاه) روی دستگاه قرار دارد!

عملکرد دستگاه در اکثر نرم افزارها مناسب ارزیابی می شود و مشکل خاصی وجود ندارد. حتی بازی مانند PUBG قابل بازی کردن است و در مجموع می توان گفت هر چند با تراشه بهتر اما اینجا خوشحال تر بودیم اما خب اینطور نشد!

باتری هواوی Y7p یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری است که با شارژر ۱۰ واتی از پورت Micro USB شارژ می شود.

هواوی Y7p

هواوی Y7p

صدای هواوی Y7p به اندازه همان بلندگوی تکی روی لبه پایین مناسب است ولی مثلا در برخی شرایط به راحتی با انگشت پوشیده شده و صدا تقریبا ساکت می شود. به لطف پردازش صدای Histen هواوی می توانید خروجی صدای با کیفیت تری داشته باشید. البته هندزفری همراه با دستگاه کیفیت عالی ندارد و اگر می خواهید تجربه صوتی بهتری داشته باشید به فکر خرید یک هندزفری دیگر باشید.

جمع بندی

هواوی Y7p

هواوی Y7p

هواوی تلاش دارد تا Y7p را با پیشنهادهای ویژه قیمتی و هدایای ویژه تبدیل به یک دستگاه ارزنده‌تر نسبت به رقبا بکند تا شیرینی این معامله بتواند تلخی برخی کاستی ها در بخش عملکرد را برطرف کند. شما می توانید با مقایسه قیمت با دیگر رقبا تصمیم بگیرید که آیا این دستگاه برای شما مناسب خواهد بود یا نه.

رده قیمتی که هواوی Y7p ارایه می شود پر از رقبای مختلف است و نمی توان گفت که اصلا رقابت ساده ای وجود دارد. به هر حال هواوی Y7p طراحی قابل توجه، دوربین مناسب، نمایشگر باکیفیت و پیشنهادهای ویژه هواوی برای فروش در کشورما را دارد که می تواند قابل توجه باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی Y7p برای شما دستگاه مفیدی است؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

آقای که پول پول میدی به وب سایت ها واسه تبلیغات
پایین رده رو در حد پرچمداران بزرگش میکنن
بدون خدمات گوگل بدرد هیچ می‌خورید

persepolis

اقا تو کار بزرگتر ها دخالت نکن!.
شمایی که میگی خدمات گوگل…اصلا میدونی چیه؟
تا دیروز هیچکه نمیدونست حالا دانا شدن…
در ضمن خودت نصب کن گوگلی نگفته که کاربر نمیتونه نصب کنه…
گفته شرکت بصورت پیش فرض نصب نکنه…
بعدش هم اگه از چین و هرجایی سفارش بدی خودشون برات نصب میکنند…
من پنج ساله قطعشون کردم و اصلا هم به مشکل نخوردم…

pooria

ووو یعنی glx داری؟

persepolis

مگه پنج سال پیش بوده؟
اندروید داره؟
چه ربطی داره…
دارم میگم قطعش کردم نه اینکه نداشته…

هادی

یعنی از
گوگل پلی
یوتیوب
جیمل
گوگل مپ
گوگل پلی پروتکت و…استفاده نمیکنی

چطور قطعشون کردی ؟؟

گوشی هایی جدید هواوی تاییدیه امنیتی گوگلو‌ ندارن اگر برنامه ها نصب بشه هم پایدار نیست (البته تا اونجا که من اطلاع دارم )

persepolis

بله اقا هادی
اینهایی که گفتی را ندارم و هیچ وقت هم نصب نکردم
فقط چند روز پیش با فیلترشکن رو پی سی برای اولین بار تو یوتیوب رفتم اونم برای یه چیز خاص…
یا توقف اجباری زدم یا حذف نصب و یا یه چیز دیگه…
20 تا 40 درصد مصرف باتری با این کار بهینه میشه…
رو این گوشی هم وصله اما اصلا دست به برنامه ای نمیزنم…حوصله قطعش ندارم

UnderTaker

خب پس شما استثنا هستی دوست عزیز ولی برای اکثر کاربرها، اون برنامه‌هایی که دوستمون معرفی کرد، حیاتیه!

MohammadFarhaadi

اولا امکان نصب وجود نداره اگر وجود داشت که دیگه مشکلی نبود که بخواد جایگزین بزاره براش هواوی!!!اوایل میشد دور زد تحریما رو و نصب کرد بعدا تمام راهها بسته شدن.ثانیا شما فکر میکنید سرویسا رو استفاده نمیکنی و آف کردی همه رو.مگه میشه.تو پس زمینه خیلی از نرم افزارها با این سرویسا کار میکنن.بلکه فقط در حد تماس از گوشی استفاده کنید که سرویسا نیاز نباشن!

MohammadFarhaadi

شما قرار نیست اینا رو نصب کنی و مستقیم ازشون استفاده کنید.اپها از این سرویسا استفاده میکنن.شما مثلا اسنپ استفاده نکردی یا کروم؟!یا مثلا بازیهایی مثل کلش یا اپ واتساپ؟!مگه میشه؟!گوگل هواوی رو تحریم کرد هواوی به فنا رفت تا حدودی با همین جایگزینها تونسته جبران کنه تازه اونم بدرد کسی که از سرویسای گوگل استفاده میکنه نمیخوره.

alone wolf

در ضمن تنها مشکلش خدمات گوگل اقای عزیز وگرنه گوشی کاملی است😐😐

UnderTaker

alone wolf

سری Y پشتیبانیشون کلا تعطیله!

ممد بمولا

آقای عطا یی بررسی هاتون عالیه ازتون تشکر میکنم
راجب این گوشی هم باید بگم خیلی خوبه فقط گوگل روش نصب نیست که میشه نصب کرد
نسبت به قیمتش امکانات خوبی رو ارائه میده

persepolis

عزیزان این گوشی با قیمت 2620 هم گیر میاد …

bh974

بی ارزشه بدون گوگل
پست رفتنتون از هواوی تموم شد ی نقد و بررسی از note 9s بذارید

V800B

امروز رفتم بازار سونی ایکس در حد اک تقریبا
میگفت ۲۹۰۰
اس ۶ میگف ۲۸۰۰
و و و

AAAA_.reza._AAAA

کابوسامون دوباره شروع شد 😂(شوخی)

alone wolf

گوشی خوبیه نسبت به قیمت ولی خدمات گوگل یکم اذیت می کنه👌👌

MohammadFarhaadi

بزرگترین ایرادی که یه گوشی میتونه داشاه باشه عدم پشتیبانیه سازنده نرم افزاره.مطمئن باش یه خورده اذیت نمیکنه خیلی خیلی اذیت میکنه.بزار یه مثال بزنم برای کسانی که گوشی های جدید هواوی رو ندارن و فکر میکنن میتونن بدون ساپورت گوگل جایگزین کنن!(توجه کنید که شما نمیتونید این سرویسا رو نصب کنید و تمام راههای دور زدن گوگل فعلا بسته شده وگرنه اینقدر مشکل بزرگی برای هواوی نبود)یادتونه که نت بین المللی قطع شده بود و از هیچ سرویسی نمیشد استفاده کرد نه شبکه های اجتماعی نه بازی نه نقشه و فقط سایتای داخلی باز میشدن شما با خرید این گوشی دقیقا همین قدر اذیت میشیدمگر اینکه با بازار و اچ ام اس مشکلتون رفع بشه و نیاز زیادی نداشته باشید.قبلش هم کاربر سرویسهای گوگل نبودید و الان نیاز نیست سینک کنید با گوشیه جدید.مثلا مشکلی نداشته باشید مخاطبین رو دستی وارد کنید.یه چیزی تو این مایه ها!

Mostoul

هرچقدر هم گوشی خوبی باشه ولی نبود نرم افزارهای گوگل مخصوصا نبود امکان سینک کردن اطلاعات واقعا دردسر سازه. اطلاعات کروم و keep دو نرم افزاری که من سالهاس دارم استفاده میکنم و تمام دیتای خودم رو روی اینا نگه میدارم اینکه نشه سینک کرد واقعا برای من کاربر خیلی دردسر سازه . مخصوصا واسه من که مدام انتقال لینک دارم از گوشی به ویندوز و همین طور بالعکس.
سینک نشدن واتس اپ دردسر سازه نبود یوتیوب و اجرا نشدنش اینها برای امثال ما کاربرهایی که سالها داریم از این امکانات حتی با وجود محدودیت هایی که چه از داخل و خارج باهاشون مواجه هستیم ازشون استفاده میکنیم یه مقدار که نه خیلی سخته.
فکر میکنم این مدل گوشی ها به درد اون کسایی میخوره که میخوان یه اکو سیستم تازه رو تجربه کنن یا اونایی که کاربر گوشیهای بدون سیستم عامل هستن فکر میکنم فیوچر فون گفته میشن .
خارج از اینها چیپست قدیمی و پورت شارژ منسوخ شده از نکته های منفی دیگش هستن.
با این رنج هزینه آپشنهای خیلی بهتری هست ولی در کل حیف شد که سرنوشت این شرکت این شکلی شده .

Milad7

گوشی خوش قیمت و خوبی هست در این رنج 🙂

Milad7

ممنون س ی ن ا زحمت کشیدی 😛

Alireza3000

من باهاش حال نکردم🙄

نیما جلالی

آقای ع.طایی شما که خودتون از نحوه بررسی و اطلاعات آقای شجاری ایراد می گرفتید الان خودتون انقد اطلاعاتتون بالاست رزولوشن نمایشگر این گوشی رو 1080p ذکر کردید در صورتی که سخت در اشتباهید و این گوشی رزولوشن 720p داره
البته عادی هم هست این یه سوتی خیلی عادی تو ترنجیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)