حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کایرین ۱۰۰۰ یک تراشه ۵ نانومتری برای سال ۲۰۲۰ است و کایرین ۱۱۰۰ برای سال ۲۰۲۱

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

ما پیش از این درباره چیپست پرچمدار Kirin 1000 در ترنجی صحبت کرده ایم. مثلا هفت ماه پیش گفتیم که چیپست ۵ نانومتری کایرین ۱۰۰۰ با هواوی میت ۴۰ (Mate 40) عرضه خواهد شد. امشب اما دوباره درباره آن و چیپست بعدی شایعاتی منتشر شده است. طبق جدیدترین شنیده ها، کایرین ۱۰۰۰ یک تراشه ۵ نانومتری برای سال ۲۰۲۰ است و کایرین ۱۱۰۰ برای سال ۲۰۲۱ ارایه می شود.

کایرین ۱۰۰۰

نقشه راه لو رفته از محصولاتی را که توسط TSMC با استفاده از فناوری فرآیند ۵ نانومتری تولید می شود، نشان می دهد. انتشار چندین چیپست از سال جاری آغاز می شود. اولین محصولات برای گوشی های هوشمند اپل A14 / A14X و هواوی Kirin 1000 خواهد بود. اما سال آینده، تولید در مقیاس بزرگ CPU ، تراشه های SoC و GPU طبق فرآیند تولید 5 نانومتر N5 آغاز می شود.

طبق نقشه راه، سال آینده حداقل چهار SoC برای تلفن های هوشمند با استفاده از فناوری فرآیند ۵ نانومتری وجود خواهد داشت: کوالکام اسنپدراگون ۸۷۵ با مودم 5G اسنپدراگون X60 داخلی، اپل A15 و Kirin 1100 برای هواوی و در نهایت مدیاتک دایمنسیتی ۲۰۰۰ است.

از جمله پردازنده ها یک پردازنده AMD مبتنی بر معماری ذن 4 خواهند بود اما لیست کارتهای گرافیکی بسیار جالب تر به نظر می رسد. این مدل از AMD در RDNA 3 ، GPU های انویدیا مبتنی بر معماری هاپر و حتی GPU های گسسته 5 نانومتری Intel Xe برخوردار است!

تحلیلگران پیش بینی می کنند درآمد TSMC از تولید ۵ نانومتری در سال جاری به 10٪ از کل و سال آینده به 25-30٪ برسد. این شرکت پس از فناوری پردازش 5 نانومتر N5 به پیشرفته تر 5 نانومتر N5 + تغییر می کند. این اتفاق در سال 2022 رخ خواهد داد.

به نظر می رسد همه چیز نشان می دهد که شرکت تایوانی از پیشرفت خود در زمینه تراشه‌های ۵ نانومتری، از نظر بازده و ظرفیت های تولیدی، بهره می برد تا حداکثر مشتری را، همانطور که قبلاً در فرآیند ۷ نانومتری انجام داده است، به ضرر سامسونگ ببرد. این شرکت کره‌ای همیشه می تواند بخشی از سفارشات را بازیابی کند اما به عنوان یک منبع جایگزین.

براساس آخرین گزارش ها، دولت ترامپ در حال مذاکره با تولیدکنندگان صنعتگر از جمله اینتل و TSMC برای ساخت کارخانه ها در ایالات متحده است. این اقدام به ایالات متحده کمک می کند تا وابستگی خود به واردات آسیا را کاهش دهد. علاوه بر این، گزارش ها ادعا می كنند كه برخی از مقامات دولت آمریكا نیز در حال تلاش برای تهیه پیش نویس در سامسونگ هستند. آنها با تولید تراشه های پیشرفته تر در ایالات متحده به سامسونگ الکترونیک کمک می کنند تا بازار ایالات متحده خود را گسترش دهند.

نظر شما چیست؟ منتظر چیپست های جدید هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.k77

بعد مدت ها گفتم یه کامنتی بذارم با این قیمت ها که دیگه رمقی برای پیگیری اخبار فناوری نمونده فقط این جمع دوستانه مونده که اونم دیگه خیلی از بچه های قدیمی سایت نیستن یا خیلی کم پیدا شدن
رسول آریان ، شیخ زاده ، چالتون ، هالک ، ماشالاخان ، عامر ، ام بی ، امیر گلکسی و… خیلی دلتنگ اون روزام کل کل های فن های سونی و سامسونگ ، درگیری های چالتون و ماشالاخان ، عجب روزهایی بود
همچنین بچه های جدید سایت دکتر ناظر ، نیما عرفانی ،افسون و تموم عزیزانی که اسمشون الان یادم نیست
مخلص همگی هستیم

m.b

اسم منو امیر گلکسی رو وسط ترولا نوشتی؟ 😐😂

Amir galaxy

چ فرقی داره که اسم تو و امیر گلکسی رو کجا نوشته😂🍒

m.b

این آلبالو ماجراش چیه؟ 🤔

m.b

😅

Amir galaxy

همینجوری

_V_

سلامی دوباره دوست عزیز

Amir galaxy

🍒😉

V800B

همون بهتر نیستن
چون جز فحش یا تعصب من چیزی ندیدم ازشون

Finch

های سیلیکون لعنتی بزار من ۲ روز با این اسنپ ۸۵۵ حال کنم بعد بزن تو ذوقم😐💙

persepolis

سلام
در این شب ها دعاگوی شما و جناب عطایی عزیز هستیم…
ان شاء الله هر چی میخواهید…فراهم بشود…

Mahdi

فقط اسنپ دراگون

persepolis

فقط خودم

calantar

اقایون کسی میدونه کی قراره گرافیک اخنصاصی کایرین(nvidia)استفاده بشه؟
واسه کدوم سال میشه؟

persepolis

بستگی به شرایط داره…
شما برای چی این اطلاعات را میخاین!؟.ببخشیدا

The Destroyer

برادر اصلا قرار نیست از گرافیک اختصاصی Nvidia استفاده بشه… فقط چند تا مهندس Nvidia رو استخدام کرده که تو بخش گرافیک کمکش کنن

Milad7

ببینیم در برابر اسنپ چیکار میکنه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)