حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک GeekBench آیپد مینی ۲۰۲۱ خبر از مدل سوم تراشه اپل A15 دارد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، تبلت

بدون شک ستاره شگفت انگیز مراسم ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ اپل را می توان iPad mini 2021 دانست. این تبلت ارتقا بسیار بزرگی دارد، خب چون البته سال ها به روز نشده بود. حضور تراشه اپل A15 در قلب این تبلت قابل توجه است اما آیا دقیقا همان خروجی که در آیفون ۱۳ پرو دارد را همینجا ارایه می کند؟ در پاسخ باید بگویم که بنچمارک GeekBench آیپد مینی ۲۰۲۱ خبر از CPU و GPU با کلاک پایین تر دارد. این یعنی ما با سومین مدل اپل A15 رو به رو هستیم.

بنچمارک GeekBench آیپد مینی ۲۰۲۱

اولین نتایج بنچمارک Geekbench آیپد مینی ۲۰۲۱ با تراشه اپل A15 برای تست CPU و GPU منتشر شد و تأیید می کند که این قطعاً یک تراشه Apple A15 است. همچنین این همان تراشه اپل A15 با تراشه گرافیکی ۵ هسته ای است که در آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس استفاده شده است.

تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو با GPU قوی تر از همان تراشه در آیفون ۱۳ ارائه می شود

نتایج نشان می دهد که این تبلت در واقع از نسخه سوم تراشه اپل A15 استفاده می کند، که کلاک CPU آن پایین تر از نمونه های استفاده شده در آیفون ۱۳ است. CPU آیپد مینی ۲۰۲۱ با فرکانس ۲.۹۳ گیگاهرتز و ۴ گیگابایت رم ارایه می شود پردازنده های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو با فرکانس ۳.۲۳ گیگاهرتز کار می کند و به ترتیب ۴ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم دارند.

تست CPU تراشه اپل A15 آیپد مینی ۲۰۲۱

تست CPU تراشه اپل A15 آیپد مینی ۲۰۲۱

البته باید بدانید که CPU به ندرت روی حداکثر کلاک کار می کند، بنابراین این بر نمره نهایی تأثیر زیادی نمی گذارد. به علاوه، آیپد مینی جدید ارتقاء عظیمی نسبت به مینی ۲ سال پیش دارد که از چیپست ۳ سال پیش استفاده می کند.

با رفتن به آزمایش گرافیکی Geekbench به نظر می رسد که پردازنده گرافیکی کمی افت پیدا کرده است. ما فرکانس دقیق آن را نمی دانیم، اما نمره آن درست زیر آیفون ۱۳ پرو است. این بار دیگر یک افزایش بزرگ نسبت به مینی قدیمی است و سریعتر از آیفون ۱۳ مدل پایه است.

تست GPU تراشه اپل A15 آیپد مینی ۲۰۲۱

تست GPU تراشه اپل A15 آیپد مینی ۲۰۲۱

ما تا کنون می دانستیم که دو مدل مختلف از چیپست اپل A15 وجود دارد که مثلا در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی هسته پنجم تراشه گرافیکی را ندارد. به تازگی اما مشخص می شود که همه چیپست های A15 با پنج هسته GPU هم دقیقا همانی نیستند که در آیفون پرو استفاده می شود. اگر این تراشه نتواند به کلاک 3.23 گیگاهرتز برسد و کلاک ۲.۹۳ گیگاهرتزی داشته باشد، می شود تراشه اپل A15 آیپد مینی ۲۰۲۱ که اینجا بررسی شد.

پس به صورت خلاصه ما فعلا ۳ مدل از تراشه اپل A15 را می شناسیم:

  1. ۱- حداکثر فرکانس CPU روی ۳.۲۳ گیگاهرتز + تراشه گرافیکی ۵ هسته ای
  2. ۲- حداکثر فرکانس CPU روی ۳.۲۳ گیگاهرتز + تراشه گرافیکی ۴ هسته ای
  3. ۳- حداکثر فرکانس CPU روی ۲.۹۳ گیگاهرتز + تراشه گرافیکی ۵ هسته ای

آیپد مینی ۲۰۲۱ رسما معرفی شد: نمایشگر ۸.۳ اینچی کم حاشیه و 5G

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل بخواهد با تراشه جدید اپل A15 وارد فاز جدیدی از ارایه تراشه های مختلف با یک اسم بشود؟ به نظر شما چنین راهبردی صحیح است؟ منظور این است که وقتی محصولی را با یک نام مشخص می خریم، انتظار عملکرد مشخص داریم، نه متفاوت!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

واقعا سیاست خوبی گرفته که گرافیک آیپد مینی جدید رو هم سطح با آیفون ۱۳ پرو مکس کرده ، و فقط کمی کلاک هسته سی پی یو رو آورده پایین .
واقعا آیپد مینی جدید برای گیم فوق العادس👏🔥

M H

پنلش پروموشنه؟
اگه باشه میخرمش 😐

Farcry

خوبه پردازنده گرافیکی ش درحد 13 پرو مکس هست (همون 5 هسته ای) البته این اختلاف 1000 تایی امتیاز توی بخش GPU در مقایسه با 13 پرو مکس ممکنه به شرایط آزمایش برگرده
درمورد امتیاز CPU یعنی امتیاز تک و چند هسته ای آیفون 13 و 13 پرو طبق همین اطلاعات گیگ حداکثر فرکانس CPU هر دو پردازنده روی ۳.۲۳ گیگاهرتز تنظیم شده پس نباید امتیاز گیگ بنچ تک و چند هسته ای هردو تفاوتی داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)