حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت گلکسی اس ۲۰ پلاس نسخه اگزینوس با اسنپدراگون

نوشته

3 سال قبل | 58 دیدگاه | تست، تماشا کنید، سامسونگ، مقایسه

پرچمدارهای سامسونگ علاوه بر رقابت رقبا باید با با خود هم رقابت کنند. مقایسه نسخه اگزینوس با اسنپدراگون یکی از سرگرمی‌های کاربران است و البته گاهی اوقات این سرگرمی مواردی را مشخص می کند یک طرف داستان خوشحال نخواهند بود. امروز می خواهیم تست سرعت گلکسی اس ۲۰ پلاس نسخه اگزینوس با اسنپدراگون را با هم مشاهده کنیم و ببینیم کدام یک می تواند بهتر باشد.

تست سرعت گلکسی اس ۲۰ پلاس نسخه اگزینوس با اسنپدراگون

برای مقایسه مشخصات سخت افزاری خب باید گفت که بین این دو نسخه، از آن جا که ناسلامتی تحت یک نام به فروش می رسند (!) تفاوت ها زیاد نیست و در این تست و در بین مورادی که برای ما اهمیت داشته باشد، تنها تفاوت در چیپست وجود دارد.

تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا نسخه اگزینوس با اسنپدراگون

تست سرعت گلکسی اس ۲۰ پلاس نسخه اگزینوس با اسنپدراگون

مشخصات سخت افزاری هر دو دستگاه فوق العاده بوده و فقط بازارهای امریکا، کانادا و به ادعای این منبع، کره جنوبی (و از ما بدانید که چین) به نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز می شوند. باقی بازارها با نسخه اگزینوس پذیرایی خواهند شد. اما تفاوت عملکرد چقدر است؟ اجازه بدهید ببینیم:

 

به این ترتیب می بینید که تفاوت جزئی در گلکسی اس ۲۰ پلاس بین نسخه های اسنپدراگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ وجود دارد. تفاوت در پردازش گرافیکی مشخص تر است. البته با توجه به بنچمارک Antutu می توان گفت که نسخه اگزینوس حتی کمی قدرت بیشتری دارد اما به نظر می رسد که نرم افزارها برای چیپست اسنپدراگون بهینه‌تر هستند.

آیا این به آن معناست که نسخه اگزینوس مناسب نیست؟! خیر، هر دو دستگاه همچنان جز بهترین انتخاب های بازار در رده پرچمدار لوکس هستند ولی از نظر تکنیکی حالا ما می دانیم که کدام دستگاه می تواند بالاتر بایستد.

اشتراک در
اطلاع از
58 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

ب نظرم اگه دقت کنید تو اکثر برنامه ها نسخه اسنپ بهتر بود
و اینجوری اگه این تست ادامه ببشتری داشت نتیجه هی بدترم میشد
هرچند کسی اینقد برنامه باز نمیکنه ولی تو بازی اخلاف بیشتر ب چشم امد
من نظرم اینه با توجه ب اینکه اکثر کاربران اینجوری با گوشی کار نمیکنن خیلی هم‌شاید مهم نباشه
ولی وقتی خود سامسونگ این ادعا ک پرچمدارش تو هر دو نسخه فرقی ندارن اون موقع ادم همین اختلاف کمو ترجیح میده ازش ی اهرم استفاده کنه تا سامسونگ محکوم کنه
ب نظرم ی باز نگری بکنه سامسونگ ن تو پردازنده بلکه تو گرافیک

Farcry

کلا توی این چند سال نسخه اسنپدراگون سری اس همیشه سریع تر از نسخه اگزینوس بوده.البته همین طور که قبلا گفتم حتی توی این تست کانال phonebuff که با دستگاه مخصوص انجام میشه و خطای انسانی در کار نیست نمیشه این تست رو جامع در نظر گرفت چون با تغییر برنامه ها یا بازی ها نتیجه ممکنه تا حدودی متفاوت باشه (مثلا پابجی یا آسفالت یا بازی های سنگین این مدلی توی آیفون ها همیشه یه مقدار ﴿در حد ۲ ثانیه﴾ نسبت به گوشی های اندرویدی مثل وان پلاس ۸ پرو سریع تر باز میشه یا این طرف برنامه های سیستمی یا برنامه هایی مثل اسنپ چت و یوتوب توی اندرویدی ها سریع تره) ولی خب همون طور که توی متن اشاره شده پردازنده گرافیکی اسنپ ۸۶۵ خیلی قوی تر از اگزینوس ۹۹۰ هست و توی تست های گرافیکی GFX BENCH یا بخش گرافیکی speed test G تا نسخه اسنپدراگون ۲۰ فریم یا حتی بیش تر نسبت به نسخه اگزینوس فریم میده و همین اختلاف مثلا باعث لگ توی پابجی در نسخه اگزینوس (توی تنظیمات گرافیکی بالا) نسبت به نسخه اسنپدراگون میشه.

Mahdi

آیفون باز کردن ساب وی سورفش رو عشقه😍

mTAAHAAm

آقای m.b
من دنبال ی نرم افزار ویندوزی می گردم که کیفیت فیلم های کمتر از HD. را بالا ببره.
چندتا تو اینترنت پیدا کردم ولی برای من نه تنها کیفیت را افزایش نمی داد بلکه به طرز محسوسی کم هم می کرد.

Mahdi

کیفیت فیلم رو مگه میشه افزایش داد؟؟

V800B

نمیشه مثلا از ۷۲۰ بیاری رو‌۱۰۸۰ ولی میشه ۷۲۰ ب ی سری نرم افزار خاص اصلاح بزنی
مثلا میاد صحنه های شطرنجی میشه رو اصلاح میکنه
ک اکثر شون نتیجه ندارن و نهایت یکم تراز سیاهی بیشتر میکنن یا فیلم سرد میکنن((خاله مه مانند)
ولی نرم افزار فوق پیشرفته هست ک واقعا تاثیر میزارن ک یا باید بخری یا اصلا گیرد نمیاد و سازمانیه
ی موردم بگم بعضی فایل ها تو یک برنامه کیفیتش خوبه تو یک برنامه بستی ب اون کد های ک برای خوندن داره
مثالش کم پلیر بر خلاف عموم خیلی هم خوب نیس ولی ی نرم افزار دارم اسمش نمیدونم خیلی کم کیفیت بهتری نشون میده ولی کم دلیر راحت تره و زیر نویس رو ب خوبی میاره

Mahdi

اینا یه آدم حرفه ای میخواد

m.b

سلام نرم‌افزار هایی که ریسایز کنن هستن و قبلاً تجربه کار دارم اما برای فیلم های طولانی اولا روند کارشون بسیار زمانبر هست و دوما تاثیر خاصی در نتیجه ندارن…

من خیلی وقته تجربه اینکار رو دیگه ندارم که بگم کدوم نرم‌افزار بهتره اما یه سرچ ساده در گوگل:

https://www.google.com/search?q=%D9%86%D8%B1%D9%85+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA+%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85&oq=%D9%86%D8%B1%D9%85+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA+&aqs=chrome.3.69i57j0l3.8158j0j7&client=ms-android-xiaomi-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

ramin123

اختلاف اصلی تو عمر باتری و مدیریت گرماست

Mahdi

*می توان گفت که نسخه اگزینوس حتی کمی قدرت بیشتری دارد*
من اینجوری حساب نمیکنم من اسنپدراگون می۱۰ رو با اگزینوس سامسونگ حساب میکنم چون بنظرم سامسونگ عمدا اسنپ رو ضعیف میکنه

سلام سینا جان خسته نباشی و وقت بخیر
“البته با توجه به بنچمارک Antutu می توان گفت که نسخه اگزینوس حتی کمی قدرت بیشتری دارد”
احیاناً این قسمت از متن اشتباه نشده؟؟
چون امتیاز آنتوتو اگزینوس ۹۹۰ نسبت به کایرین ۹۹۰ ۵جی نهایتاً ۲۰ هزارتا اختلاف داره اما امتیاز اسنپدراگون گلکسی حداقل تا ۵۶۰ هزارم رفته …
اینم مطلبی که خودت دو هفته پیش پوشش دادی …
https://toranji.ir/?p=1072131
و اینم کامنت خودت …
✓https://toranji.ir/?p=1072131/#comment-204701
البته منو ببخش که رو جزئیات خیلی حساسم ، می‌دونی که 🙂

نه بنظرم یه جورایی راست میگه اون اولاش اگزینوس فقط یه کم تو گرافیک امتیازش بیشتر بود اونم تو گرافیک ولی امتیاز کل اسنپ بهتر بود ولی با اپدیت درایور گرافیک اسنپ بیشتر شد

خب این موضوع چه ربطی به این اسپید تست داره؟؟
وقتی داره میگه قدرتش کمی بیشتر از اسنپدراگون بوده منظورش برآیند امتیازاته آنتوتوعه وگرنه باید میگفت امتیاز گرافیکش بیشتر بوده که باز غیر منطقیه ، چرا؟ چون تو همین اسپید تست هم مدل اسنپدراگون بازی هارو سریع تر اجرا کرد و طبق بنچمارک GFX Bench از نظر فریم ریت هم با کیفیت بهتری میتونه اجرا کنه .
حتی اگه بحث امتیاز گرافیکم باشه بازم اسنپدراگون امتیاز بالاتری اورده؛
comment image

آقا سینا دقت لازم رو داشتم اما شما داری توجیه میکنی قربان 🙂
مشکل من با این بخشه
“البته با توجه به بنچمارک Antutu می توان گفت که نسخه اگزینوس حتی کمی قدرت بیشتری دارد”
شما برا من یه منبع بیار که همچین چیزی گفته باشه
در مورد پردازش گرافیکی هم توضیحاتم گویا بوده و اضافه بر سازمان نیاز به ادامه ی بحث نیست چون آخرش می‌دونم مثل همون ماجرای ترجمه ی launched میشه !

گفتم که شما لینک فرستادی منم عکس بنچمارکشو فرستادم که همونطور مه مشاهده میکنید نتیجه ی متفاوت رو شاهد هستین . داری میگی طبق آنتوتو قدرت پردازش گرافیکی اگزینوس کمی بیشتره خب این جمله ارتباط مستقیم داره در عملکرد و اجرای سریع تره بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی که بالغ بر ۹۹ درصد اسپید تست ها ، اسنپدراگون ثابت کرده برتری با کدوم پردازش گرافیکیه .
این نتیجه گیری شما کاملاً با نتایج GFX Bench در تضاده .
“به هر صورت یک هزارم این توجه رو هم توی هیچ سایت فناوری به صورت رسمی دریافت نمی کنید ولی خب دیگه، اینجا ترجیه 🙂”
ممنون که به سر بنده منت میذارین…
تعامل و گفتگو با کاربران از اصلی ترین وظایف یک سرپرست و نویسنده ی سایت هستش 🙂.

“این لینک درباره گلکسی اس ۲۰ پلاس صحبت می کنه و ما صحبتمون روی دو نسخه گلکسی اس ۲۰ اولترا هست.”
۱-الان این پست که راجع به اس ۲۰ اوترا هست و شما داخلش این جمله ی جنجالی(تفاوت در پردازش گرافیکی مشخص تر است. البته با توجه به بنچمارک Antutu می توان گفت که نسخه اگزینوس حتی کمی قدرت بیشتری دارد)
در خصوص اون ویدئو رو به رشته ی تحریر در آوردین راجع به اس ۲۰ اولتراعه؟؟ خودت داری با عملکردت حرفاتو نقض می‌کنی سینا
۲- الان من دربارهٔ آیفون ۱۱ پرو مکس و ۱۱ پرو صحبت کردم؟؟
۳- بله خوب می‌دونم بحث بهینگی چیه و در جریان اینم هستم که اختلاف امتیاز ناچیزه بخش گرافیک با تفاوت در عملکرد متفاوته، اتفاقاً شما دارین از این شاخه به اون شاخه میپرین و دیگران رو گمراه میکنید . فکر نکنم منبع موثق تری از خوده سایت آنتوتو باشه که فرستادم .
اصل ماجرا این بود که شما گفتی طبق نتایج آنتوتو امتیاز پردازش گرافیکی اگزینوس بالاتره و در این زمینه قوی تره که من خلافشو ثابت کردم حالا اینکه بیای بگی اون لینک برای اس ۲۰ پلاس بود و برا اس ۲۰ اولترا نیست دقیقاً خوده خوده توجیه کردنه و یه اظهار نظره سطحیه چرا که وقتی دو گوشی در یک مدت زمان و در یک سطح با مشخصات سخت افزاری(SOC) و نرم افزاری مشابه ارائه شدن دیگه هیچ فرقی نداره که بحث کدوم در میون باشه .
بازم میگم تنها دلیل شما برای اعتبار بخشیدن به حرفاتون همون چند ثانیه از اون ویدئو هست در حالیکه من یه راست رفتم سراغ منبع اصلی .

خودت داری از خودت ضعف نشون میدی …
الان این پست راجع به اسپید تسته اس ۲۰ پلاسه که لینک یوتیوبشو بعد از ظهر فرستادم(شخصی که داره بررسی می‌کنه تو ویدئو میگه اس ۲۰ اما اول ویدئو اگه دقت کنی به ماژول دوربین مشخص میشه که اس ۲۰ پلاسه چون ۴ تا دوربین داره) ،حالا این چه ربطی به اس ۲۰ اولترا داره؟؟!! خودت دقت لازم رو نداشتی و به اشتباه تیتر زدی تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا بعد به من میگی دقت ندارم!!!
اصلاً مثال خوبی نزدی چون سخت افزار و سیستم عامل آیفون ها برا خوده اپله و خودش صفر تا صده بهینه سازی رو انجام میده و دستش در اجرای این مهم بازه پس به تبعِ همین قضیه ، یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار اپل رو هیچ برندی نداره. اما در اکوسیستم اندروید اوضاع به گونه ی دیگه ای هست به جز پیکسل های خوده گوگل مابقی OEM ها سیستم عاملشون رو از گوگل میگیرن و چیپست هم از یه شرکت دیگه تأمین میشه(به جز سامسونگ و هواوی) . حالا در مورد پرچمدارهای سامسونگ دوتا چیپست متفاوت از دو گوشی در یک سطح و از یه کمپانی هست که عملاً هرچقدر هم رو بحث بهینگیش کار بشه نمیتونه خروجی و بهره وری یکسانی از هردو بگیره چون معماری چیپست ها متفاوته اما چیپست های آیفون ها تمام مشخصاتش یکسانه پس در بنچمارک ها هم حداقل اختلاف رو دارن اما در عملکرد واقعی تفاوتی دیده نمیشه .
آره منم موافقم با یه لبخند بحث رو خاتمه بدم چون دیگه هرچی نیاز بود گفتم و ادامه اش میشه تکرار مکررات🙂 .
موفق و مؤید باشی

شما لینک اس ۲۰ اولترارو فرستادی منم عکس بنچمارک آنتوتو از هردو چیپست رو فرستادم و به صورت واضح برتری امتیاز GPU اسنپدراگون مشخصه .
خب تو همون ویدئو هم شما دقت لازمه رو نداشتی و در ادامه ی همون ثانیه داره میگه مدل اگزینوس وقتی دماش می‌ره بالا دیگه اون پایداری اولیه رو نداره و راندمان ، بازده و بهره وری توان گرافیکش به شدت افت پیدا می‌کنه و حتی میاد زیره امتیاز گرافیک کایرین ۹۹۰ .

“ولی خب متاسفانه من شمارو یک شخص علاقه‌مند به فناوری تصور کردم ولی الان یک “فن” دارم می بینم.”
خوبه⁦👏🏻⁩ به لطف شما فن اسنپدراگون هم شدم 🙂 اگر قرار باشه هرکس به شما انتقاد می‌کنه به عنوان فن خطابش کنید پس اکثر کاربران این سایت فن متعصب برند یا موضوعی هستن که بر خلاف میل شما هستش.
این بحث هم به همون جایی ختم شد که قبلاً راجع به ترجمه و معرفی بود .
بالاخره هرچی باشه سایت از آنِ شماست و اختیارشو دارین و من و امثال من نمی‌تونیم شمارو مجاب کنیم که با حقایق کنار بیاین.

@نیما عرفانی
و چقدر زیباست، این لحظه که از طرف تمام اعضا و حتی مدیر سایت طرد شدی و هنوز بر همون شیوه‌ی قدیمِ خودت پافشاری میکنی…

@سی‌نا عط‌ایی
“باز کاربری که توی نظراتش توهین نداشته باشه و درباره فناوری صحبت کنه خیلی بهتر از معدود کاربرانی هست که اینجا متاسفانه درباره مسائل غیر صحبت می کنن”

چقد جالب، منظورتون منم الان؟!
والا من قدیما درباره‌ی فناوری خیلی صحبت میکردم ولی اخیراً چند مدته که به لطف برخی کاربرانِ گرامی (!) دیگه حس و حال و انگیزه‌ی کامنت گذاشتن به اون شکل و شیوه رو ندارم… نهایتاً چندین وقت یه بار اگه کاربری سخنان گوهرباری کرده باشه میام یه شوخی میکنم و میرم (که این موضوع رو هم فکر می‌کنم باید کم‌تر کنم یا از بین ببرم :/) یا گاهی اوقات فقط کسی راهنمایی بخواد راهنماییش میکنم…
اما حالا در کل مدت کوتاهیه که تصمیم گرفتم دوباره فعالیتمو در سایت افزایش بدم و “کامنت‌های پربارتری بذارم…:))!

@نیما عرفانی
اها ببخشید یادم نبود، واقعاً ببخشید که ریپلای کردم بزرگوار، قرار بود شما دیگه اسم منو توی کامنت‌هات نبری و خب منم باید در عمل متقابل این قضیه رو رعایت کنم…
خدانگهدار!

“اها ببخشید یادم نبود، واقعاً ببخشید که ریپلای کردم بزرگوار، قرار بود شما دیگه اسم منو توی کامنت‌هات نبری و خب منم باید در عمل متقابل این قضیه رو رعایت کنم…
خدانگهدار!”
ای جان
من اسم تورو زمانی تو کامنتام میبرم که طبق روال بیای رفتارهای بچه گانه ات رو به همه نشون بدی و بپری وسط بحث دو نفر یا مستقیم با ریپلای و یا غیر مستقیم با طعنه و کنایه و تیکه پروندن اقدام به انگشت نما کردن یه نفر کنی .
خدانگهدار

““و می‌دونم بعد از خوندن این کامنت واعظ و چند نفر دیگه تو فضای مجازی به همدیگه میگن با پشتکار و همت خودمون ، نیما عرفانی رو از ترنجی شوت کردیم”
دفعه پیشم که اون ماجرا پیش اومد و بهشون حرف زدی میخواستم بیام حرفایی بزنم اما فکر کردم شاید دخالت باشه اما رفیقانه باید بگم اینا همشون نوجوون و ميانگين سنشون 16-17 هست… کل خوشی‌شون شوخی با دنیای اطرافشونه… بارها شده فهمیدم حتی pv خودم با بعضیاشون و شوخی هایی که تو خصوصی کردم دست به دست شده اما رفتم pv بقیه و با همدیگه خندیدیم به حرفام خیلی ساده…
تمام دنیای بعضی از این بچه ها بعضی شب ها فقط بحث های طولانی و بدون نتیجه منو توئه…
منکه دلم نمیاد این دنیارو ازشون بگیرم…
حتی گاهی میشه عمداً سوتی هایی داد که خوش باشن… تو دل همشون مهر رفیق هست و نامرد نیستن”

خدانگهدارتان

@سی‌نا عط‌ایی
اها پس ببخشید اشتباه برداشت کردم…👌❤

@نیما عرفانی
شما اگه بری بحث‌ها و خصوصاً بحث آخر مارو قبول کنی متوجه میشی رفتار کی درست‌تره…
همونطور که گفتم وقتی سعی در تکذیب حقیقت داشته باشی دیگه من نمیتونم بحث رو ادامه بدم و شاید هم با شیوه‌ی نامتعارفی بحث رو به اتمام برسونم! دقیقاً مثل همین بحث آخر که انقدر با حقیقت مبارزه کردی و سر منو درد اوردی که از روی اجبار خودم بحث رو تموم کردم..‌.
درضمن اگه دوباره تهمت دروغ نمیزنی یه چیز دیگه رو فراموش کردم که بگم؛ همون مانی‌ای که می‌فرمودی رشته‌ی تحصیلیش روانشناسیه و اون موقع که بحث اسکرین‌شات و این چیزا بود در واقع داشت یه تست روانشناسی روی من انجام میده برای مقاله‌ای که قرار بود بنویسه و در واقع اصلاً اسکرین‌شاتی در کار نبوده! تک‌تک این حرفارو خودش اون شب که به صورت ناگهانی وارد گروه تل‌گرام شدی و همه رو مورد عنایت و ارشاد قرار دادی بم زد اما همچنان شما در این مورد هم آزادی و میتونی دوباره کلمه به کلمه‌ی صحبت‌هام رو دروغ خطاب کنی و یه تهمت دیگه هم به لیست تهمت‌ها اضافه بشه…
مجدداً خدانگهدار

@واعظ
منم به اندازه ی خودم تو این سایت شوخی کردم باهاتون و شما هم با من شوخی کردین و باهم خندیدیم اما شوخی و خنده تا جاییش خوبه که در چارچوب احترام باشه در غیر این صورت خط قرمزه جدیه منه. خوش گذرونی و گذروندن اوقات فراغت در چنین سایت هایی خوبه اما حد و اندازه ای داره . فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رو برای همین منظور ساختن.
خدانگهدار

Milad7

فاجعه ای به نام اگزینوس 😐

pooria

اره فاجعه ای به نام ازگوز

_V_

#…

online_wireless

فقط اسنپ

Dr.Nazer

اگزینوس یا باید کلاً برچیده شده یا در حد اسنپ بشه…

Dr.Nazer

برچیده شه*

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)