حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکود بی سابقه بازار موبایل ایران در اثر کرونا

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | اخبار داخلی

دو هفته پیش درباره کاهش ۳۸ درصدی فروش موبایل در بازار جهانی به دلیل ویروس کرونا برای شما نوشتیم. پس از آن گزارش‌هایی درباره کاهش فروش موبایل در بازار کشور به دلیل کرونا داشتیم. حالا اما به نظر می رسد کرونا تاثیر بیشتری روی بازار دارد و رکود بی سابقه بازار موبایل ایران در اثر کرونا دور از انتظار نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رکورد بی سابقه بازار موبایل ایران

تاثیر ویروس کرونا روی بازار موبایل و کامپیوتر ایران

تاثیر ویروس کرونا روی بازار موبایل و کامپیوتر ایران

رئیس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل از به صفر رسیدن عرضه موبایل در کشور پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، نشان می‌دهد عرضه گوشی‌های هوشمند تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر (به‌ویژه در چین)، با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که بیشترین کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند ظرف یک ماه در طول تاریخ است.

البته حوزه موبایل کشور نیز از اپیدمی کرونا مصون نمانده است؛ تا جایی که بازار موبایل با رکودی ۶۰ درصدی در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به بهمن‌ماه مواجه شد. در چنین شرایطی کارشناسان حوزه موبایل پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه این روند، در ماه‌های آینده شاهد بحرانی بی‌سابقه دراین بخش باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار موبایل کشور ما می تواند با فروش اینترنتی با غیر حضوری از این رکورد بیرون رود؟ البته مسئله کاهش درآمد اکثر اقشار جامعه هم وجود دارد و مانع از فکر کردن آن ها به خرید موبایل می شود، دستگاهی که این روزها واقعا گران تر از انتظارات مردم است.

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

قیمت دلار رفته بالا و بطبع قیمت گوشی ها خعلی گران شده .مثلا نوت۸ رو میشد تا دو ماه پیش با ۲۴۵۰ خرید امروز ۳۳۰۰ شده .کسی نمیتونه گوشی بخره با این وضعیت .کرونا هم تمام بشه رکود پایدار هست .پایین رده ترین گوشی ها مرز دو ملیون تومان رسیدن و حقوق یک ماه یه فرد عادی .مردم اتیوپی هم توی یک ماه کارکردن میتونن میانرده بخرن .فکر نکنم کشوری در دنیا دیگه باشه وضعیت مردمش اندازه ایران خراب باشه .

Omid B

آقای عطایی اندروید 10 برای A60 منتشر شد.

bh974

بی چاره شدیم 23 روزه مغازم تعطیله هر گوشیم قبل عید فروختیم الان مایه به مایه شده ما نمیتونیم انلاین کار کنیم چون تو اون بخش نمیشه با فروشگاه هایی مث دیجیکالا رقابت کرد

Monarch

حرفت درسته ولی میتونی تو همون دیجی کالا پنل فروش بگیری و فروشنده باشی یا اینکه توی سایت های میزبان مثل ایمالز یا ایسام فروشنده باشی بدون هزینه خاصی

afsoon

تقریبا پانزده تا گوشی از سال قبل تا الان سفارش دادم تنها یکیش از دیجی کالا بود .قیمت کمتر و تبلیغات و فعالیت در اینستاگرام و تل گ رام می‌تونه موفقیت برات بیاره .چند تا وب سایت میخای نام ببرم که خعلی فروش خوبی دارن؟

david2arc

اگه قوانین سایت اجاره میده ممنون میشم بگی👌

V800B

باید خوشحال باشیم
کاری ک کردم ایران تو انجامش ناتوان بودن یک ویروس داره ب خوبی انجامش میده
البته تو ایران
خدارو شاکرم
و امیدوارم این شرایط و فروش پایین در تمامی قسمت ها باشه
نتیجش رو در اینده متوجه میشیم

Monarch

واقعا امیدوارم همون طور باشه که گفتی و ارزونی و کاهش قیمت رو بالاخره بعد چندین سال تجربه کنیم

afsoon

دلار تا کانال بیست هزار تومنی هم می‌ره .با این کسری بودجه .نخریدن نفت و دزکی هم هزینه بالااوردنش بیشتر هست .چیزی میخای بخر

david2arc

نفت ایران مشتری خاص خودش رو داره، با بازار جهانی متفاوته و تاثیر زیادی در قیمت دلار نخواهد داشت، الان دولت داره با فروش دلار بالاتر از قیمت واقعیش، کسری بودجه رو جبران میکنه و دوباره در دو ماه آینده دلار به کانال دوازده هزار تومنی بر میگرده . ضمنا رکود جهانی ، کاهش شدید قیمت در بازار بین المللی رو به همراه خواهد داشت. البته تحلیل شخصی بنده هست طبق تجربه چند سال بازار

pooria

بهت قول میدم بعد از این وضع به خاطر حجوم مردم و احتمال بسیار زیاد کمبود محصول قیمت بسیار بالا میره پس اگه گوشی میخوای همین الان بخر

Finch

نه به نظر من میاد پایین
صادرات چین و واردات ایران باز بشه سری جدید گوشی های شیا و هواوی میان و گوشی های که از بهمن پشت ویترین موندن ارزون میشن

afsoon

مثلا فروشنده موبایل میاد زیر قیمت دلاری وارد شده میفروشه؟:کالاهای مصرفی هر چقدر هم قیمت غیر واقعی باشه هر چقدر هم سخت باشه خریدش بازم مجبور میشیم بخیریم .همین امروز پراید بشه صد ملیون به نظرت میشه کاری کرد؟؛نه چون هیچ رقیبی ندارع و بازار بسته میشه همین الان ایران .

Finch

افسون منتظر پاسخگوییت تو پست آپدیت آ۶۰ و آ۷ هستم😏😌

Milad7

جالب اینه که قیمت ها هر روز فضایی تر میشن..

الان چک کردم نوت 9 خودم 10500 قیمت خورده! 😐

Milad7

با رویه اقتصادی فعلی احتمال افزایش دلار هم زیاده در نتیجه خرید پرچمدار به رویا تبدییل خواهد شد…

alphabet11

رکود واقعی جیب ما مردم ایران هستش که هر روز داره خالی تر میشه، کرونا نکشه گرسنگی میکشه، گرسنگی نکشه جیب خالی میکشه

smartiz

بنظرتون redmi note 9s نسخه 4/64 به قیمت 4200 با ریجیستر میرزه؟

Farcry

کجا قیمت داری؟ به نظرم نسخه پرو مکس بگیر ۷۰ دقیقه ای از ۰ تا صد شارژ میشه ولی مدل پرو با شارژ ۱۸ وات بیش تر از ۲ ساعت و نیم طول میکشه تا شارژ بشه.

smartiz

سفارش از دبی ، پرومکس نسخه گلوبال نداره و همون پک هند هم موجود نیست ولی نوت 9 پرو با اسم نوت 9 اس گلوبال

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)