حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل ۵ شاید اسنپدراگون ۷۶۵ جی را به جای اسنپدراگون ۸۶۵ انتخاب کند

نوشته

4 سال قبل | 23 دیدگاه | گوگل

خانواده پیکسل گوگل محصولات پرچمدار این شرکت بوده‌اند، اما این موضوع احتمالا برای پیکسل ۵ صحت نخواهد داشت و این محصول در پاییز سال جاری میلادی، به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد چرا که پیکسل ۵ شاید اسنپدراگون ۷۶۵ جی را به جای اسنپدراگون ۸۶۵ انتخاب کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیکسل ۵

پیکسل ۵

به نظر می‌رسد که Pixel 5 گوگل در دسته گوشی‌های هوشمند میان رده قرار گیرد و اثری از نام آن در کنار پرچمداران دیده نخواهد شد. چنین خبری از کدهای اپلیکیشن Google Camera استخراج شده است که به دو محصول با نام‌های Pixel 5 و Pixel 5 XL که با کد نام‌های Bramble و Redfin از آنها یاد شده، اشاره دارد.

محصولات Bramble و Redfin به پردازنده‌ای مجهز هستند که آنها را در دسته گوشی‌های هوشمند میان رده قرار می‌دهد. پیش تر تحلیلگران، این دو محصول را در دسته پرچمداران قرار داده بودند.

در این گزارش آمده است که پیکسل ۵ به پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ جی مجهز خواهد بود. این چیپست را می‌توان نقطه مقابل Snapdragon 865 دانست که روی اکثر محصولات پرچمدار، از جمله خانواده Galaxy S20 دیده می‌شود.

طراحی پیکسل ۵ به این شکل خواهد بود؟

گوگل همواره برای آخرین محصولات خود، از سخت‌افزار روز دنیا استفاده می‌کرد. همان طور که برای پیکسل 4 نیز از چیپست Snapdragon 855، مدل 2019 پردازنده این کمپانی بهره برده بود.

اگر چنین خبری صحت داشته باشید و گوگل به جای اسنپدراگون 865 از اسنپدراگون 765G استفاده کند، می‌توانیم مطمئن شویم که آنها قصد دارند تا تغییرات عمده‌ای را در خط تولید گوشی‌های هوشمند خود ایجاد نمایند.

کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ جی با ادرنو ۶۲۰ و Snapdragon X52 رسما معرفی شد

همچنین اگر پیکسل ۵ به پردازنده سطح پایین‌تری مجهز باشد، می‌توانیم امید داشته باشیم که قیمت تمام شده این محصول برای کاربران نیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند. تا به این لحظه، مسئولان گوگل هیج حرف و حدیثی پیرامون این موضوع به میان نیاورده‌اند. اما مسلما استفاده از سخت‌افزار پایین‌تر، به معنای کاهش قیمت محصول خواهد بود.

نظر شما درباره این تصمیم احتمالی گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مجبوره بدبخت هواوی تحریمش کرده کایرین ۸۲۰ بهش نمیده

Dr. DIM

چیه این قضیه کایرین؟ دعواتون سر 820 و 720G هست الان؟

Finch

۷۲۰جی حتی حریف ۸۱۰ نیست چه دعوایی سر ۸۲۰ و ۷۲۰جی🤣

Mahdi

نه هزیز بحث نیست که میگم از اون ور که گوگل سرویساشو به هواوی نمیده هواوی هم گوگل رو تحریم کرده و بهش کایرین ۸۲۰ نمیده و گوگل ناچارا از ۷۶۵جی استفاده کرد

Mahdi

عزیز

AAAA_.reza._AAAA

گوگل چقدر گناه داره 😂😂

aliasad

گوگل هیچوقت حرفی واسه گفتن نداشت مخصوصا تو ظاهر و باطری

Mahdi

ولی دوربیناش در کنار اپل همیشه از بهترینا بودن و بهترین چیپست هم استفاده کردن هر چند تو تست مقاومت و باتری خوب نبودن و گوشی تمام صفحه ندادن

نیما عرفانی

سخت افزار دوربیناش نه
نرم افزار و الگوریتم پردازشیش که مبتنی بر هوش مصنوعیه خودِ گوگله دلیلشه

Mahdi

خروجی مهمتره

Finch

طبق گفته موبونیوز
گوگل هیچ وقت تو فکر رقابت با اپل و سام واسه گوشی نیست و نبوده
هدفش از تولید گوشی فقط حظور تو این بازار هست
ینی چطوری بگم
گوشی واسه گوگل مهم نیس و فقط میخاد یه اسمی ازش باشه تو بازار گوشیا

The Destroyer

البته اینو منم گفته بودم چند وقت پیش… یادم نیست همین جا بود یا تو زومیت اما آره در واقع گوگل اصلا نمیخواد سودی از فروش گوشی‌ها هوشمند ببره و اصلا رو این بازار سرمایه‌گذاری نمیکنه… اگه بخواد این کارو بکنه احتمالا یکی از بهترین‌ها خواهد بود مثل بقیه حوزه‌هایی که توش فعالیت داره…
به عنوان صاحب اندروید باید یه اسمی ازش تو این بازار باشه و همین‌طور احتمالا گوشی‌های پرچمدار به عنوان رقیب آیفون‌ها روی برندینگش هم تاثیری حتی بسیار کم میذارن… و خب شاید تستی هم باشه برای سیستم‌عاملش که نقاط ضعفش رو روی گوشی‌های خودش و روی رابط خام خودش پیدا کنه…

حالا یه چیز خیلی جالب هم اینه که من به شدت از پیکسل‌ها خوشم میاد…😂
هیچ دلیلی هم براش ندارم… به خصوص امسال که نه دوربین خوبی داره نه صفحه‌نمایش بی حاشیه نه اثر انگشت زیر صفحه نه Face ID درست و حسابی و نه خیلی چیزهای دیگه… در واقع فک میکنم علاقه‌ای که بهش دارم به خاطر اسم گوگل و شرکتی که پشتشه هست و این که خب برای شرکتش خیلی احترام قائلم و یکی از برند‌های مورد علاقمه…

نیما عرفانی

خرید و خدمات پس از فروش و لوازم جانبی پیکسل ها فقط داخل بازار آمریکا عقلانی و منطقیه چون در بازارهای مناطق دیگه علی الخصوص بازار آسیای شرقی، خاورمیانه و آفریقا قیمت به شدت بالایی دارن و همچنین به صورت محدود هم عرضه میشن .
این نظر شخصیمه ؛ که در خارج از خاک آمریکا بهترین گزینه ی اندرویدی با رابط و پوسته ی نزدیک به اندروید خام ، وان پلاس و موتورولا هستن به همراه گوشی های اندروید وانِ الجی .

The Destroyer

من که اصلا پولم نمیرسه برم پیکسل بخرم… فقط گفتم برند مورد علاقمه… و پیکسل‌ها رو دوست دارم وگرنه ۱۷ میلیون پول گوشی دادن کار من نیست…😅

نیما عرفانی

صحیح

Ali_t

گوگل بیخیال دیوایس شو من دو ساعته گوگل سرچ میزنم خونه صغرا پخلکی کجاست ،چیزی نمیاری 🙁😳.

Ali_t

صغری🙁

Amir galaxy

#نوبر

Armin.Technology

پس نمیخواد کاری کنه و صرفا برای حضور در بازار میخواد بده بیرون.
البته نیازیم بنظرم به فروش موبایل نداره.

Armin.Technology

نمیدونم چرا ولی دلم میخواد یه گوشی بیاد که آخر اسمش اولترا پرو مکس پریمیوم باشه😂🤦

smartiz

خریدشون به صرفه نیست پیکسل های گوگل همین الان pixel 4 xl 128 قیمتش حدود 17-17/5 با مبلغ خیلی گزینه های متنوع و بهتر هست

Milad7

گوگل گند زده

MohammadFarhaadi

من فکر میکنم اصلا استفاده از چیپست پایینتر دلیل بر کاهش قیمت نیست برا گوگل.گوگل نشون داده تو این چند سال پایینترین سخت افزار رو استفاده میکنه و قیمت همتای گوشیهای گرون قیمت بازار میده.الان هم گوشیهاش کماکان قیمت هزار دلار یا بالاتر دارن فقط جهت سود بیشتر چیپست ارزونتر استفاده میکنه و اینطور جا میندازه که سیستم عاملش نیاز به سخت افزار قوی نداره و این در اصل فقط پول سرویساشه که میگیره!!!اگر گوگل سودای رقابت در سر نداشت قیمت گوشیاش رو اینقدر مزخرف تعیین نمیکرد!مطمئنا حاشیه سود براش مهمه که اینقدر از همه چیز میزنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)