حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک حق اختراع مربوط به گلکسی نوت ۲۰ لو رفت

نوشته

4 سال قبل | 42 دیدگاه | سامسونگ

پیش از این در ترنجی خواندیم که اولین شایعات گلکسی نوت ۲۰ طراحی شبیه به گلکسی اس ۲۰ اولترا را نشان می دهد. امروز اما می بینیم که یک حق اختراع مربوط به گلکسی نوت ۲۰ لو رفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حق اختراع مربوط به گلکسی نوت ۲۰

حق اختراع مربوط به گلکسی نوت ۲۰

حق اختراع مربوط به گلکسی نوت ۲۰

هنوز زمان بسیاری به معرفی سری گلکسی نوت ۲۰ باقی مانده؛ با این حال بحث و گفتگو پیرامون این محصولات آغاز شده است. اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) به تازگی درخواست سامسونگ مبنی بر استفاده از یک تکنولوژی جدید در گلکسی نوت ۲۰ را تایید کرده است.

تصاویری که به همراه این پتنت منتشر شده، نشان می دهند که سری جدید از صفحه نمایش آبشاری بهره می برد. جالب آنکه کلید فیزیکی پاور یا تنظیم صدا روی همین نمایشگر قرار می گیرد. اگر به خاطر داشته باشید شرکت هواوی نیز چندی پی گوشی میت 30 پرو را با نمایشگر آبشاری روانه بازار کرد. با این تفاوت که در محصول هواوی به جای کلیدهای فیزیکی، از کلیدهای مجازی استفاده شده است.

نکته مهم دیگر درباره پتنت زیر، احتمال تجهیز سری گلکسی نوت 20 به یک پروژکتور هولوگرافیک است که امکان نمایش تصاویر استریوسکوپی در فضا را فراهم می آورد. از دیگر ویژگی های سری گوشی های جدید سامسونگ می توان به وجود سنسورهای مختلف برای نوار مغز، نوار عصب و عضله، نوار قلب و شناسایی اثر انگشت اشاره کرد.

پتنت سامسونگ در USPTO با شماره 10561027 شناخته می شود. جالب آنکه شرکت پیش از  این طراحی خود را در آمریکا (سه چهارم اول 2018) و کره جنوبی (سه چهارم اول سال 2017) نیز به ثبت رسانده است.

گلکسی نوت 20 از دوربین سلفی درون نمایشگر بهره می برد و برای همین حاشیه های دستگاه به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. وظیفه پردازش داده ها احتمالا بر عهده چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است. متاسفانه هنوز اطلاعاتی راجع به دوربین سری نوت ۲۰ منتشر نشده؛ با این حال بسیاری معتقدند که سنسورهای دوربین این محصولات تفاوت چندانی با گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا نخواهد داشت.

شایعات حاکی از آن هستند که برای خانواده Note 20 تغییرات عمده ای در قلم S Pen به وجود می آید. همچنین ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا می کند. ظاهرا گوشی گلکسی نوت 20 پلاس با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و نوت 20 معمولی نیز مانند گلکسی S20 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است؛ باتری گلکسی نوت 10 پلاس و نوت 10 به ترتیب برابر با 4300 و 3500 میلی آمپر ساعت است.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی نوت ۲۰ هستید؟ به نظر می رسد که امسال شاهد یک گلکسی نوت مشابه به گلکسی اس خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

جالبه، ولی با قیمتای فضایی که روش میزارن آدمو پشیمون میکنن از خرید.

نیما عرفانی

قابل پیش بینی بود
پارسال سامسونگ برای سالگرد ۱۰ سالگی سری إس سنگ تموم گذاشت و امسال هم برای سالگرد ۱۰ سالگی سری نوت قدرت نمایی می‌کنه .
(دوستان شیائومی دوستمون به خودشون نگیرن خواهشاً ، شیائومی هم برای سالگرد ۱۰ سالگی سری می سنگ تموم گذاشت و دیشب دربارش صحبت کردیم البته من بیشتر اعتقاد دارم شیائومی اوج فعالیتش فقط محدود به سری می ۱۰ نمیشه و قبلش هم در می نوت ۱۰ و میکس آلفا و می ۹ پرو ۵جی قدرت خودشو به رخ رقبا کشید) . پس برای نتیجه گیری میشه گفت:
#سری نوت ، رگ غیرت سامسونگ موبایل هست و با هیچ احدی شوخی نداره.
من احتمال میدم ظرفیت باتری نوت ۲۰ پلاس همین ۵۰۰۰ ای که داخل متن اومده باشه ولی برای نوت ۲۰ من میگم که ظرفیتش شاید ۴۲۰۰ میلی آمپر باشه ، یعنی اختلاف ۸۰۰ میلی آمپری باتری نوت ۱۰ پلاس و نوت ۱۰ هم در نسل جدید اتفاق میوفته.

نیما عرفانی

دوستان سامسونگی عزیزی که موقع معرفی میت ۳۰ پرو به نمایشگر واترفالش ایراد میگرفتن ، الان بهشون میگم “سلام علیکم , حال شما احوال شما؟”
پی نوشت: چالتون میبینی وقتی با همرزمات(عامر) داخل سایت نیستی، فضای سایت چقدر آروم و صمیمی و دوستانه و بدور از هرگونه عوامل تهییج کننده ی کاربران هست؟؟؟(فقط علی مونده که اونم داریم مراعاتش رو میکنیم و جدیداً هم رویکرد بهتری نسبت بهش در پیش گرفتیم چون احساسات لطیفی داره و حسابش از تو و عامر جداست). چالتون میبینی وقتی حضور نداری ، من به وقتش از سامسونگ هم تعریف و تمجید به جا و درست میکنم؟؟؟
پس آدم باید در عمل منطقی باشه نه در حرف
و من الله توفیق

_V_

منم ایراد گرفته بودم؟

آخه من خوشم اومد از واترفال بودنش

نیما عرفانی

نه اتفاقاً فکر کنم تنها کسی از فن های سام که از دیزاین علی الخصوص چینش دوربین های میت ۳۰ پرو خوشش اومد خودت بودی وگرنه دکتر ص.درا به مقدار زیاد پافشاری میکرد که ماشین لباسشوییه⁦🙇‍♂️⁩.

Dr.Nazer

# تشبیه پرچمداران کمپانی‌های مختلف به لوازم خانگی😂🤦‍♂️📿

Faraz

شما‌ اس شیش ادج‌ پلاس رو نگاه کن متوجه میشی که چند سال‌ پیش سامسونگ همینجوری میزد وقتی که هیچ شرکتی همچین چیزی نزده بود من همون موقع لذت میبرد فیلم دیدن تو همچین صفحه ای واقعا لذت بخش بود ولی بیفته زمین آدم قلبش میگیره چون راحت میشکنه …همین سایت هم یه پست راجع بش رفته بود که میگفت خوب نیس و کسایی‌که طرفدار سامسونگ نبودن میگفن به هیچ دردی نمیخوره اصن خوب نیس ولی من خوشم میومد همون موقع هم

نیما عرفانی

بله دوست عزیز بنده در جریان اتفاقات گذشته هستم اما اون زمان نمایشگر واترفال مرسوم نبود و درصد انحنای نمایشگر دوطرف خمیده ی إس ۶ اج یا نمایشگر یک طرف خمیده ی نوت اج ، ۸۰ الی ۹۰ درجه نبودن . اصلاً اون زمان دکمه ی مجازی روی نمایشگر وجود نداشت .
شما چیو به چی بسط میدی؟؟!!
من از میت ۳۰ پرو صحبت کردم

κıɔκвαхεя

(پی نوشت: چالتون میبینی وقتی با همرزمات(عامر) داخل سایت نیستی، فضای سایت چقدر آروم و صمیمی و دوستانه و بدور از هرگونه عوامل تهییج کننده ی کاربران هست؟؟؟)
😲😲😲😲عه عه عه
دروغ تو روز روشن ….
آهان الان فهمیدم ماجرای اون پست چی بود اومدید با سه تا فیک من رو خراب کنید؟؟
کور خوندی فرزندم من زرنگ تر ازین حرفام…

☆NINJA CAT☆

ناظر ببین یکی اومده گند زده به محله جنس های مورد دار میفروشه این سردار بلوچ همیمجوریش دچار چند شخصیتی بود و توهم میزد از وقتی از بهرام خیر ندیده جنس گرفته بدتر شده زنگ بزنیم بچه های امین آباد؟

☆NINJA CAT☆

ای کاش نسخه الترا اس 20 و نوت 20 برای همه بازار ها اسنپ بود

این قطعا تبلت خواهد بود انقدر چند سانت بزرگ تر از سری اس

نیما عرفانی

إس ۱۰ ۵جی با پانچ هول دوگانه(تقریباً سه گانه) نمایشگر ۶.۷ اینچ داشت ، نوت ۱۰ پلاس با پانچ هول تکی وسط صفحه نمایشگر ۶.۸ اینچ داشت پس دور از ذهن نیست نمایشگر نوت ۲۰ پلاس با اختلاف ۰.۱ اینچ نسبت به إس ۲۰ اولترا نهایتاً ۷ اینچ باشه و فراتر از اون نره چون بالاتر از ۷ اینچ قطعاً سامسونگ گلکسی فولد ۲ رو داره.

☆NINJA CAT☆

سلام دقیقا😉

smartiz

یجورایی گوشیها دارن به سمت میکس آلفا طور شدن پیش میرن

اینم خیلی زیباست

پ ن. ایران رفت تو لیست سیاه fatf آماده انفجار دلار باشین 😔

smartiz

این میکس آلفا مثال بود باز منفی ندید منظورم خمیدگی زیاد صفحه هست

m.b

آینده گوشی ها:
1) صفحه واترفال چهارطرف خمیده
2) صفحه دور تا دور گوشی

منبع ice universe

نیما عرفانی

یعنی عملاً هیچ دوربینی دیده نمیشه و همگی رفتن زیر نمایشگر

نیما عرفانی

و ماهیت این آینده ای که انتظارشو داریم به ما میگه که هیچ پورت ، اسلات و دکمه ی فیزیکی هم وجود نخواهد داشت.

m.b

بله برای نوع اول آره اما برای نوع دوم در مراحل اول که همون میکس آلفا و مشابه ها هست نیازی نیست و از دوربین پشتی استفاده میشه تا بعد که از دوربین زیر صفحه استفاده بشه…
راجب دکمه هم عین میکس چهار عددی در دو طرف و حساس به دو نوع فشار… البته ممکنه یه تک دکمه فیزیکی اضطراری بازم در بالا یا پایین گوشی قرار بدن که اینو هم داشت…

نیما عرفانی

اگه دیزاین چهار طرف واترفال باشه و یا دو تا دور فریم رو نمایشگر پوشش بده دیگه عملاً از هیچ دکمه ی اضطراری هم خبری نیست و برای شارژ دیوایس هم ، شارژ وایرلس محیطی(بدون اتصال به پد) براش توسعه میدن.

m.b

بله در مراحل نهایی به یک همچین تولیدی میرسن… فکر کنم 2021 نیمه دوم باز یک تولید مشابه به این تولیدات داشته باشیم…
نیمه دوم امسال فکر نمیکنم واترفال چهارطرف خمیده ببینیم و نیمه های اول هم معمولاً نیمه های مبارزه در مشخصاته… پس من فکر میکنم در نیمه دوم که معمولاً نیمه مبارزره در طراحیه و سال 2021 که احتمالاً سال تحول آیفون ها هم هست باز همچین تولیداتی ببینیم…

نیما عرفانی

بستگی داره “تحول” رو برای آیفون ها چجوری معنی کنیم ؛ مثلاً اگه تحول در دیزاین باشه ، حداقل یک مدل از آیفون های ۲۰۲۰ فکر میکنم بدون ناچ و زائده ارائه بشه در کنار طراحی جدید فریم فلزی به سبک آیفون ۴ و ۵ به همراه دوربین سلفی زیر نمایشگر و البته ۴ دوربین اصلی که در واقع سنسور TOF هم بهش اضافه میشه و از اونجایی که سال ۲۰۲۰ ، سال تغییر و تحول دوربین های سامسونگ و شیائومی هم بوده پس اپل برای عقب نموندن از قافله باید از سنسورهای جدید استفاده کنه.
ولی اگه تغییر و تحول رو در رابطه با معرفی محصول جدید و نوآور بدونیم بله احتمالاً سال ۲۰۲۱ شاهد رونمایی از حداقل یک آیفون منعطف و تاشو باشیم.
ولی برعکس آیفون ها ، طبق شایعات سال ۲۰۲۰ در اپل واچ تغییرات و تحول جالبی روی دیزاین و پرفورمنسش صورت میگیره.

m.b

آره راجب دیزاین آیفون حرف میزدم…
من چشم آب نمیخوره که 2020 آیفون بدون ناچ ببینیم… برای همین 2021 رو گفتم…

Mahdi

هر چقدر دوست دارید منفی بدید ولی چینش دوربین امسال سامسونگ رو نمیپسندم ولی واقعا مشخصات فوق العاده ای داره

Dr.Nazer

طراحی افتضاح..! البته اینم باید در نظر گرفت که با این همه دوربین و لنز و سنسور نمیشه طراحی زیبایی خلق کرد…

نیما عرفانی

«البته اینم باید در نظر گرفت که با این همه دوربین و لنز و سنسور نمیشه طراحی زیبایی خلق کرد…»
سلام علیکم ، حال شما احوال شما ؟؟؟

Dr.Nazer

استاد منظورتونو متوجه نشدم!

حالا که به تعداد لنزها و سنسورهای اس ۲۰ الترا دقت کردم متوجه شدم که تعدادشون خیلی هم زیاد نیست و تا الان در حال تلاوت سرود بودم و خیلی هم میشه طراحی زیبایی خلق کرد، اما متاسفانه طراح شرکت‌ها از مشکلات مختلف روحی و روانی رنج می‌برن…!

نیما عرفانی

منظورم رو زمانی متوجه میشی که بری مجدداً اون کامنتی که چندماه پیش در خصوص طراحی و دیزاین کادر دوربین میت ۳۰ پرو نوشتم مطالعه کنی اما متأسفانه نمی‌دونم کدوم پست بود .
اگه کسی از دوستان می‌دونه ممنون میشم که لطفاً لینکش رو بفرسته

نیما عرفانی

بالاخره پیداش کردم
https://toranji.ir/?p=1059773/#comment-159121

Mahdi

هر کسی نظری داره به نظر من که خوشگل نیست و تا این لحظه گوشی می۱۰پرو رنگ سفیدش و آنر ویو۲۰ رو خوشگلترین گوشی ها میدونم

Milad7

یعنی قشنگ قیمه ها را ریخته داخل ماستا 😐

Chalton

بزارید اس 20 بیاد هنوز وارد بازار نشده شایعات نوت 20( خدای خدایان) شروع شده🙆‍♂️لامصب هنوز تو کف اس 20 اولترا هستم،حالا نوت 20 که دیگه کلا بحثش جداست هیچ برندی حتی سری اس رو هم نمیشه باهاش مقایسه کرد،دیگه میخوای با اختلاف بهترین بهترین ها باشی باید بری سری نوت های سامسونگ مخصوصا نوت 20 که معرفی بشه،فعلا تا اخر تابستان بهترین گوشی دنیای موبایل اس 20 اولترا هست بعد از معرفی نوت 20 این لقب از اس 20 گرفته میشه.
شرط میبندم هیچ گوشی رو دست اس 20 اولترا نمیاد هرکی خواست شرط ببنده یه سر به یکی از مخاطبان اینجا بزنه چون خاطر خوشی از شرط بندی با من نداره
# اِ مستشار توییییی

Faraz

دکمه فیزیکی خیلی جالب میشه

نیما عرفانی

اگه دکمه ی پاور و تنظیم صداش فیزیکی باشه پس ۲ حالت براش وجود داره ؛ یا دکمه هارو با مکانیزم و جنس خاصی روی نمایشگر قرار میده که به لمس کاربر بازخورد و فیدبک نشون بده ، تقریباً یه چیزی مثل فریم حساس به فشار اچ تی سی ، گوگل و سونی(برای سونی بیشتر حساس به لمس بود) اما با این تفاوت که اون فریم حساس به فشار در اینجا میشه نمایشگر حساس به فشار در طرفین ولی سؤالی که پیش میاد اینه؛ اگه گوشی خاموش باشه و بخوایم با دکمه ی پاور کنار نمایشگر روشنش کنیم عملکردش به چه شکل هست. و حالت دوم ؛ اینکه در قسمت موقعیت دکمه ها نمایشگر رو برش ریزی میده که دکمه ها در اونجا قرار بگیرن که اگه منظور سامسونگ این ایده باشه خیلی به تأمل نیاز داره.

Amir galaxy

ریخت

Amir galaxy

بیشتر دنبال شایعات p40‌ ام تا نوت ۲۰ ‌‌‌‌…

نیما عرفانی

آخه از الان خیلی زوده برا نوت ۲۰

m.b

کلید های میکس داخل صفحه‌هست و حساس به دو نوع فشار مختلف هست…
چهار عدد در دو طرف…

نیما عرفانی

پس درست گفتم ؛ میشه نوعی پنل حساس به فشار که زیرش موتور هپتیک ویژه ای به کار میره.

m.b

البته پنل نیست… نوعی ساختاره که هنوز مکانیسمش مشخص نیست که چطور فشار رو درک میکنه که به تعداد زیر پنل قرار گرفته… باید میکس آلفا تولید عمومی برای نقاط مختلف جهان بشه که در بررسی ها این کلید های زیر صفحه حساس به فشار رو توضیح بدن…
علاوه بر این میکس از کار کشیدن از دو کناره گوشی هم نترسیده بود که پاسخ لمسی اون قسمت رو خاموش یا محدود کنه تا اختلال ناخواسته و لمس اشتباه پیش نیاد بلکه دور تا دور فریم رو مجهز به سنسور سنجش کرده بود که توسط یک چیپست جداگانه از چیپست اصای هنگام روشن بودن فریم ها و بخش پشتی کاملاً کنترل میشد و لمس خواسته و ناخواسته رو تشخیص میداد… این چیپست بازخورد سریع در برگرداندن گوشی و بخش پشتی رو هم بر عهده داشت…
کلا مجهولات راجبش زیاده… باید بیاد و کالبدشکافی بشه تا دقیق ساختارش مشخص بشه…

m.b

*اصلی

Mortazavi

پسر پسر
چه غولی میشه این

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)