حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۸۰ برای گوشی های ارزان رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۷۰ (Helio G70) رسما معرفی شد. امشب اما چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۸۰ برای گوشی های ارزان رسما معرفی شده و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

مدیاتک هلیو جی ۸۰

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۸۰ از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی بین دو نسخه Helio G90 و Helio G70 که ماه گذشته معرفی شد قرار دارد. این تراشه بر پایه فناوری ۱۲ نانومتری ساخته شده است که هشت هسته پردازشی متشکل از 2 هسته Cortex-A75 با فرکانس پایه 2 گیگاهرتز و شش هشته پردازشی Cortex-A55 با فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

چیپست هلیو G70 از نظر ساختاری تفاوت چندانی با Helio G80 ندارد و فقط هسته‌های کوچک‌تر Cortex-A55 آن بجای فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز، از فرکانس پایه 1.7 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. هر دو تراشه Helio G70 و G80 به واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G52 مجهز شده اند اما سرعت پردازش در آن‌ها متفاوت است. سرعت به واحد پردازشگر گرافیکی Helio G80 بر روی 950 مگاهرتز و Helio G70 بر روی 820 مگاهرتز است.

در این بین تراشه تازه وارد Helio G80 به برخی از فناوری‌های رده بالا مدیاتک مانند HyperEngine Game و VoW داخلی مجهز شده است. به لطف فناوری HyperEngine Game مصرف انرژی تراشه G80 در زمان اجرای بازی‌ها بهتر مدیریت می‌شود و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. فناوری VoW به عملکرد بهتر دستیار صوتی کمک می‌کند و فشار پردازشی را بر روی تراشه G80 کاهش می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های ویژه فناوری HyperEngine Game تغییر ارتباط اینترنت بین Wi-Fi و LTE برای دست‌یابی به سرعت اینترنت بهتر است. این عمل زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم هوشمند HyperEngine Game متوجه کاهش سرعت اینترنت و تاثیر آن بر روی بازی‌های آنلاین بشود.

نظر شما درباره مدیاتک هلیو جی ۸۰ چیست؟ موبایل مجهز به آن برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

خبر مسرت بخشی بود
با تشکر

smartiz

خیلی عالیه

amer

طراحی 12نانومتری! این پردازنده برازنده شیافومی خواهد بود
خبر خوب و مسرت بخشی بود مرسی

AAAA_.reza._AAAA

هم باز شروع کردی؟

CAT

آی عامر😑

Mortazavi

به نظر شما مسخره کردن یک برند بین المللی برازنده شماست؟؟؟

_V_

ببینید چیشد که استاد مرتضوی هم صداش دراومد!

Aпɢεʟ

چه خوب.

AAAA_.reza._AAAA

به نظر پردازنده قوی و خیلی خوبی برای گوشی های ارزون قیمت میاد . باید ببینیم امتیاز AntUtU پردازندش چند میشه

Mahdi

مگه اختلاف قیمتش با helio g90 چقذره که اینو میسازه همونو استفاده میکردن

CAT

خوب

Milad7

مدیاتک واقعا ضعیفتر از اسنپ دراگونه 🙂

Milad7

جان؟؟؟؟؟؟ یعنی قوی تره ؟ 😐

CAT

هرکس به هرکس دیگری مشکلی داره ایدی تلگرامش رو اینجا قرار بده برن باهم صحبت کنن و حل کنن خواهش میکنم به جان مادرتون جان پدرتون جون خودتون اصلا به عقاید و نظرات یک دیگر احترام بگذارید خستم کردید سنگ پا از بین میره ولی شما نه آقای چالتون عامر و علی بله با شمام ؛ با دیگران کاری نداشته باشید به نظرات احترام بذارید یه شرکت یا برند رو نکوبید به حلوا که خیرات نمیکنن به قرآن قسم فقط مدیریت این سایته که ول کرده هرچی از دهنتون در میاد میگید تو سایت های دیگه جرات دارید یه جیک بزنید مدیرتش بلا فاصله بدخورد و هشدار که هیچ حذف میکنه اینجا چون سایت آزاده هوا برتون داشته از این کارهاتون دست بردارید جناب ع.طایی رو نونش رو حداقل سنگ نکنید اون یه لقمه نون از طریق اسن سایت در میاره با تبلیغات اونم به وسیله بازدید کاربر ها اگه کاربری نباشه تبلیغ و پولی هم نیست ازتون میخوام درک بکنید به شرف و نام.وستون قسم میدم

Aпɢεʟ

حالا چرا اسم منو تو کامنتت آوردی؟؟
🤷

_V_

ورژن قدیمی می باشد، آپدیت نشده بود

CAT

🌷🌷🌷🌷تمام ممنون از مدیریت

CAT

من از تمام چت ها و توهین و کوبیدن های کاربر های ترول سایت اسکرین گرفتم و به جناب عط ایی دادم به زودی شاهد برخورد خواهید شد

Mortazavi

دمت گرممم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)