حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۷۰ (Helio G70) رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

سه هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم شیائومی ردمی ۹ با چیپست مدیاتک هلیو جی ۷۰ توسط زمستان ۹۸ معرفی خواهد شد. آنجا اولین مرتبه بود که درباره مدیاتک هلیو جی ۷۰ صحبت کردیم. امشب اما چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۷۰ (Helio G70) رسما معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۷۰ (Helio G70)

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۷۰ (Helio G70)

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۷۰ (Helio G70)

چیپست گیمینگ جدید مدیاتک Helio G70 نام دارد که با همان لیتوگرافی ۱۲ نانومتری هلیو جی ۹۰ ساخته شده ولی در استفاده از هسته‌های شاخه قدرتمند فرکانس هسته‌ها، GPU و بعضی قسمت‌های دیگر تغییراتی در آن ایجاد شده تا قیمت تمام شده تراشه کاهش یافته و بتوان آن را در دستگاه‌های ارزان‌تری مورد استفاده قرار داد.

هلیو جی ۷۰ به نسبت هسته‌های قدیمی‌تر Cortex-A75 را نسبت به Cortex-A76 در هلیو جی ۹۰ به کار برده و در عین حال فرکانس هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A55 نیز از 2.05 گیگاهرتز به 1.7 گیگاهرتز کاهش پیدا کرده است. در نظر داشته باشید که این چیپست برای گوشی های گیمینگ حدود ۱۵۰ دلار طراحی شده است!

هلیو جی ۷۰ تنها از حافظه‌های نوع eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند ولی در G90 شاهد پشتیبانی از UFS است و به همین دلیل سرعت دسترسی به حافظه‌های این گوشی نیز کمتر خواهد بود.

در بخش پردازنده گرافیکی شرکت مدیاتک از هسته‌های ARM Mali-G52 2EEMC2 استفاده خواهد کرد که فرکانس هسته‌ها در آن 820 مگاهرتز است. این تراشه قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای حداکثر 1080P را نیز دارد که استاندارد روز بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند نیز به حساب می‌آید. همچنین نسبت تصویر 21:9 نیز برای خروجی‌ها قابل دسترسی خواهد بود و می‌تواند با دستگاه‌های فوق عریض امروزی سازگار باشد.

خبر خوب فناوری CorePilot است که به دستگاه اجازه خواهد داد در حین عملیات گیمینگ و گرافیکی سنگین میزان فرکانس هر دو گروه هسته‌های CPU و GPU را به صورت همزمان تنظیم کرده تا بتوان به بالاترین کارایی رسید. همچنین قابلیت‌های هوشمند نیز بخش ویژه پردازش صوت نیز به تراشه اضافه شده که قابلیت استفاده در حداقل توان الکتریکی ممکن را برای دستگاه فراهم می‌کند.

مدیاتک از ISPهای ویژه با قابلیت پشتیبانی از سنسورهای دوربین‌ تا 48 مگاپیکسل نیز استفاده می‌کند که می‌توان آن را با سناریوهای متنوع دیگر نیز جابجا کرد. البته قابلیت NeuroPilot نیز به دستگاه اجازه خواهد داد تا الگوریتم‌های هوش مصنوعی را با سرعت بیشتری به اجرا درآورد. نقشه‌های خروجی سنسور عمق میدان دستگاه نیز به صورت همزمان می‌توانند در سطح سخت‌افزار و با بخش‌های سفارشی‌سازی شده مورد پردازش قرار بگیرند.

در کنار ویژگی‌های پردازشی فوق، مدیاتک این تراشه را به مودم 4G VoLTE نیز مجهز کرده که سرعت دانلود تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار دستگاه قرار داد. استفاده از وای فای 5 و بلوتوث 5.0 نیز از دیگر قابلیت‌های این تراشه است.

نظر شما چیست؟ منتظر هلیو جی ۷۰ هستید؟ فکر می کنید موبایل های محبوبی با آن تولید شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

آقای عطایی
سامسونگ s20 پلاس به نمایشگر
۱۲۰ هرتز رفرش ریت مجهز کرده
و اطلاعات از مشخصات فنی منتشر شده
http://www.slashleaks.com/l/galaxy-s20-hands-on-video-120hz-screen-battery-capacity

Milad7

دنت لایک ایت 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)