حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمک برای مقابله با ویروس کرونا توسط شرکت های فناوری چینی به چه صورت بود؟

ویروس کرونا در چین واقعا شرایط حساسی را ایجاد کرده است. در این بین همه دست به دست هم داده‌اند تا در مقابل این فاجعه ایستادگی کنند. نقش شرکت های فناوری نیز در این بین جالب توجه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم کمک برای مقابله با ویروس کرونا توسط شرکت های فناوری چینی به چه صورت بود؟

مقابله با ویروس کرونا توسط شرکت های فناوری چینی

پرجمعیت‌ترین کشور جهان این روزها در حال مبارزه با ویروس جدید و کشنده‌ کرونا است. این ویروس مشابه ویروس سارس است که در سال 2002 در چین جان بیش از 700 نفر را گرفت. طبق گزارش‌های امروز، بیش از 1300 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 41 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دولت چین در 13 شهر محدودیت‌های حمل و نقل اعمال کرده و حدود 41 میلیون نفر را نیز در حالت قرنطینه قرار داده است. همه راه‌های ارتباطی شهر ووهان که منشا ویروس کرونا است مسدود شده و به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت در هفته‌های آینده، تمام پروازها و حمل و نقل با وسایل نقلیه اصلی در داخل و خارج از شهر به حالت تعلیق درآمده است.

در حال حاضر کشور چین وضعیت خطرناک و پرتنشی را تجربه می‌کند اما شرکت‌های فناوری مناطق مختلف چین تلاش کرده‌اند در راستای مبارزه با این ویروس خدمات مختلفی ارائه دهند.

شرکت‌هایی مانند شیائومی، میزو، وی چت، تیک تاک و حتی بایدو همه تلاش خود را برای آموزش مردم و کمک به مبارزه با ویروس جدید در چین به کار گرفته‌اند. اجازه بدهید به نحوه کمک رسانی شرکت‌های فناوری چینی برای مبارزه با گسترش این ویروس مرگ‌بار اشاره کنیم.

کمک شیائومی برای مقابله با ویروس کرونا

کمک شیائومی برای مقابله با ویروس کرونا

کمک شیائومی برای مقابله با ویروس کرونا

شیائومی ماسک‌های N95، ماسک‌های پزشکی و دماسنج‌هایی به ارزش 43000 دلار را به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های همه‌گیر ووهان ارسال می‌کند. شب گذشته اولین دسته از این محصولات به مراکز مختلف ارسال شده و امشب به ووهان می‌رسد. این شرکت در حساب ویبوی خود اعلام کرد که آن‌ها وضعیت شیوع این ویروس را تحت نظر دارند و همچنان ارسال کالاهای خود برای کمک به شهروندان در زمان بحران را ادامه خواهند داد.

کمک میزو برای مقابله با ویروس کرونا

میزو یکی دیگر از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند چینی نیز تلاش کرده تا در جهت حمایت از مردم شهر ووهان خدماتی ارائه دهد. میزو اعلام کرده که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این شهر 43200 دلار کمک مالی اختصاص داده است.

کمک هواوی برای مقابله با ویروس کرونا

کمک هواوی برای مقابله با ویروس کرونا

کمک هواوی برای مقابله با ویروس کرونا

اگرچه هنوز خبری درباره کمک‌رسانی و خدمات ارائه شده از سوی هواوی شنیده نشده اما این شرکت زمان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان HDC.Cloud 2020 را به تعویق انداخته است. این کنفراس معمولاً در تاریخ 11 تا 12 فوریه (22 تا 23 بهمن) برگزار می‌شود. گفته می‌شود که هواوی امسال این رویداد را در تاریخ 27 تا 28 مارس (7 تا 9 فروردین) برگزار خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این رویداد در شنزن چین برگزار شود که بیش از 1000 کیلومتر با شهر ووهان فاصله دارد. بنابراین، این کار در واقع بیشتر اقدام احتیاطی هواوی برای از بین بردن احتمال انتشار و گسترش ویروس بوده است.

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین چین مانند Jd.com ،Taobao ،Suning و همه اعلام کردند که قیمت کالاهای اساسی پزشکی مانند ماسک و ضدعفونی کننده‌ها را در سیستم‌های خود ثابت نگه می‌دارند. از زمان انتشار خبر شیوع ویروس، قیمت این کالاهای اساسی نیز افزایش یافته بود. با این حال، خرده‌فروشان توافق کردند این لوازم پزشکی را با نرخی مناسب عرضه کنند. علاوه بر این، جی دی دات کام اعلام کرده که 1 میلیون ماسک و 60000 تجهیزات پزشکی را به صورت رایگان به ووهان می‌فرستد.

شرکت‌های فعال در حمل و نقل

سازمان مقررات حمل و نقل هوایی چین اعلام کرد مسافران می‌توانند هزینه بلیط‌های هواپیما که قبل از 24 ژانویه 2020 رزرو شده‌اند را از کلیه خطوط هوایی و آژانس‌های فروش بلیط در چین دریافت کنند. خطوط هوایی مختلفی مانند کاتای پسیفیک، خطوط هواپیمایی هنگ کنگ و کانتاس ایرویز بلیط‌های رزرو شده رفت و برگشت به چین تا پایان ماه فوریه را به صورت رایگان لغو می‌کنند.

شرکت‌های حوزه سرگرمی

برنامه تیک تاک (TiKToK) دارای یک صفحه اختصاصی است که جدیدترین اطلاعات در مورد ویروس کرونا و وضعیت فعلی آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه همچنین یک جلوه ویدیویی ویژه به نام Jiayou را اضافه کرده تا به کادرهای پزشکی و بیمارانی که با این ویروس در ووهان مبارزه می‌کنند خدمات پشتیبانی ارائه دهد.

پلتفرم رزرو آنلاین بلیط‌های فیلم مانند Taopiaopiao و Maoyan هزینه‌ی بلیط رزرو شده بین 22 ژانویه و هفته اول فوریه در شهر ووهان را پس می‌دهند. علاوه بر این، زمان اکران شش فیلم پرفروش که قرار بود این هفته روی پرده سینماها بروند به تعویق افتاده است. اما این پلتفرم در یک حرکت غافلگیرانه، یکی از فیلم‌های مورد انتظار امسال در چین به نام “گمشده در روسیه” را امشب به صورت آنلاین و رایگان پخش می‌کند.

برنامه‌های تحویل غذا

برنامه‌های محبوب تحویل مواد غذایی مانند Meituan Dianping و Ele.me در چین قول داده‌اند که مثل همیشه در این دوره فعالیت خود را ادامه دهند. آن‌ها برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس، اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند ماسک زدن و نظارت بر دمای بدن رانندگان خود را انجام می‌دهند. همچنین طبق این گزارش، این سرویس‌ها، تحویل غذا به مراکز بیمارستانی را نیز متوقف کرده‌اند.

اپلیکیشن‌های دیگر

محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان چین، وی چت، یک نقشه “Fever Clinic” ویژه دارد که به کاربران نشان می‌دهد در بیش از 14 شهر چین برای معاینه به کجا می‌توانند مراجعه کنند. برخی از شهرهای مشهور مانند شانگهای و شنگزو بیش از 100 کلینیک در این پلتفرم دارند.

بایدو نیز دارای یک صفحه اختصاصی در برنامه خود است که اخبار مربوط به ویروس کرونا را پوشش داده و هر روز آپدیت می‌شود. برنامه Baidu Maps همانند وی چت نقشه کلینیک‌ها را به کاربران نشان می‌دهد. اما یکی از بهترین ویژگی‌های بایدو مپ، نقشه گرمای حرارتی است که نمایی واقعی از خیابان‌های شلوغ منطقه موردنظر را به نمایش می‌گذارد. این یک راه عالی برای شناسایی خیابان های شلوغ و عدم ورود به آن‌ها است.

نظر شما درباره مقابله با ویروس کرونا توسط شرکت های فناوری چینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

هوآوی هم کمک کرده…
یکم دیر کمک کرد برای همین خبرش نرسیده هنوز…
هم کمک مالی کرد و هم ایستگاه مخابراتی 5g راه انداخته…

m.b

بخاطر همین ویروس رویداد معرفی mi 10 هم احتمالاً فقط آنلاینه…

Mani

مگه قرار بود مراسم تو ووهان باشه؟؟

m.b

نه ولی جاهای دیگه هم احتمال انتشار هست…

m.b

اگر فکر میکنید سامسونگ دیگه با 221 گرم رکورد رو زده سخت در اشتباهید… رکورد در 2020 هنوزم دست شیائومیه😂 با رقم باورنکردنی 234 گرم!!!البته چون گیمینگه قابل پذیرشه…

ساده با پانچ تکی
خمیده با پانچ تکی
ساده با پانچ دوگانه
ساده بدون پانچ
هر کدوم رو که بخواید شیائومی جمیعاً با صفحه با هرتز بالا تو همین نیمه اول 2020 میده بیرون…
تمام این گوشی ها با صفحه با رفرش ریت بالا و باتری دست کم 4500 و شارژر دست کم 30 وات و جمیعاً با ufs 3.0 در اختیار خواهند بود…
بازه قیمتی از 2600 تا 8000 رو دربر میگیرن…
منتظر k30 pro باشید… اون احتمالاً بیشتر از بقیه به سلایقتون میخوره…
همونطور که گفتم احتمالاً mi 10 باتری 4800 میلی‌آمپری خواهد داشت که اگر درست باشه رقیبی براش در نیمه کل فوریه وجود نداره تا هوآوی پرچمدارشو عرضه کنه تا ببینیم چی میشه…
همونطور که گفتم 108+64+48+8 به ترتیب اصلی واید تله زوم… پس سامسونگ تنها نیست…

m.b

یادش بخیر 8 سال پیش که میگفتن گوشی 7 اینچی معنای تبلت رو داشت… امسال رسما گوشی موبایل 7 اینچی میبینید…
با باتری 5000 و یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در نیمه اول (کواد اچ دی روی 120 هرتز با موتور memc و نرخ تجدید بازخورد لمس دست کم 240 هرتز)

_V_

وان پلاس؟

m.b

وانپلاس کمی ضعیف تره… امسال قوی‌ترین رو فکر میکنم فایند داشته باشه…
نه این وانپلاس نیست…

m.b

comment image
فقط یه زحمت بکشید جای آخرین دوربین یک فلش دوگانه تصور کنید…
حیف نیست پشتش مات بشه؟ 🤔

Mani

یه رفیق دارم از بست چاینا می نوت ده سفارش داده فقط منتظرم بیاد

m.b

چرا بست چاینا… این سایتا گرونتر میدن و دیر هم میرسه…

Mani

اون اختیار خودشو داره من دخالتی نمیتونم بکنم

_V_

نه فکر نمیکردیم سامسونگه

چون سلطان ۱۱ پرو مکس ۵ گرم سنگین تره

m.b

سال 2020 نوشتم… وگرنه سلطان که rog phone 2 با 250 گرم! هست… 😂

amer

خوبه فقط انشا…زودتر ریشه کن بشه و شیوع جهانی پیدا نکنه که انوقت واقعا کار دشوارتر از الانی که هست میکنه و جا داره از شرکت با اصالت مثل اپل که کمک مالی هنگفت و بزرگی رو به چین کرده تقدیر و تشکر بشه

Mani

دوست عزیز خیلی از شرکت‌ها دارن کمک میکنن الا برند محبوب شما از دکل اپل بالا نرو

The Destroyer

تنها شرکت غیر چینی که کمک کرد اپل بود…
دمش گرم…

m.b

اونم نگران چشم ابروی چینی ها نبود…
خیلیا تو ویبو نوشتن ببینید شما میرید اپل میخرید و کلی سود میریزید تو جیبشون بعد موقع سختی کمپانی های داخلی خودمون کمک میکنن به ما… پس جای کمک به اپل شما هم به کمپانی های داخلی خودمون کمک کنید…
اپلم دید بد تر زده اومد سر آخر همه یه کمکی کرد… 😂

amer

بله واقعا هم دمش گرم جالبه بدونی شرکت با اصالت اپل در بیشتر کارهای خیر خواهانه و انسان دوستانه شرکت کرده و بار اولش نبوده و نخواهد بود همین چند وقت پیش به اتش سوزی که در جنگل های استرالیا اتفاق افتاد کمک مالی کرده بود و همین سیل در هند و زلزله در ژاپن باز هم کمک مالی کرده بود
انصافا انسان به اینا میگن

Milad7

دمشون گرم….

amer

اقا میلاد دم شما هم گرم که با نظرات مودبانه (و بی حاشیه و بدون تخریب کاربران) جنابعالی اخلاق و منزلت و فرهنگ بالا خانوادگیت به بنده و کاربران با شعور و با اصالت ثابت کردی
دمت گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)