حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده و نحوه تعامل با آن

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل، حق اختراع

اپل به تازگی حق اختراعی را در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به عنوان “سیستم‌های کامپیوتری با دستگاه‌های انگشتی” ثبت کرده است. این احتمالا حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده و نحوه تعامل با آن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده

حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده

حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده

اپل به‌تازگی با پتنتی جدید، شایعات در مورد عینک اپل را رونق بخشید. پتنت جدید این شرکت «سیستم‌های کامپیوتری با دستگاه‌های انگشتی» نام دارد. این حق اختراع خبر از دستگاهی می‌دهد که روی انگشت قرار می‌گیرد و حسگر لمسی را نشان می‌دهد که از آن برای کنترل اشیا مجازی روی صفحه نمایش واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی استفاده می‌شود. این دستگاه همچنین می‌تواند بازخورد هپتیکی به همراه داشته باشد تا کاربر واکنش را احساس کند.

برنامه ثبت اختراع پیش بینی کرده است که این فناوری در رابطه با یک هدست AR توسعه داده شده است. این هدست واقعیت ترکیبی می‌تواند همان عینک هوشمند اپل باشد که پیش‌تر شایعه شده بود سال 2022 به بازار بیاید. سنسورهای همراه دستگاه احتمالا شامل سنسورهای نیرو، سنسور‌های اولتراسونیک، واحدهای اندازه‌گیری اینرسی، حسگرهای نوری و غیره خواهند بود.

طرح‌هایی که همراه این برنامه منتشر شده‌اند، نشان از دستگاهی به اندازه ناخن انگشت دارند. در تصویر دیگری نشان داده شده است که چگونه می‌توان میزان صدای بلندگو‌های هوشمند هوم‌پد را از طریق دکمه کنترل مجازی، تغییر داد.

سیستم عامل اپل rOS

نوامبر سال گذشته، طبق گزارشات، تعدادی از کارمندان اپل خبر دادند که دستگاه‌های AR و VR این شرکت قرار است در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ معرفی شوند. توسعه دهندگان نرم‌افزار سال آینده در مورد ایجاد برنامه‌های اختصاصی کاربردی برای هدست واقعیت افزوده، ملاقاتی با اپل خواهند داشت. اپل گلس ظاهرا با اسم رمز T288 شناخته می‌شود و از سیستم عامل جدید استفاده می‌کند که به آن rOS گفته‌ می‌شود.

انتظار نمی‌رود که اپل دو محصول مختلف در این حوزه ارائه کند و برخی معتقدند که گلس در اواسط سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. اگر چنین پیش‌بینی درست باشد، با زمان‌بندی ارائه شده برای تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری TSMC مطابقت دارد. بسیاری بر این باورند که با عرضه اولین دستگاه AR/VR اپل، به عنوان بزرگ‌ترین محصول بعدی این شرکت شناخته خواهد شد. برخی از تحلیلگران نیز اعتقاد دارند که عینک اپل می‌تواند از آیفون‌ها نیز پیشی بگیرد. شاید باور این ادعا کمی مشکل به نظر برسد، اما اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم، در سال 2006 نیز کم‌تر کسی باور داشت که اپل بتواند محصولی بزرگ‌تر از آیپاد ها به بازار معرفی کند.

اگر اپل گلس قرار است بزرگ‌تر از آیفون‌ها شود، در نهایت باید به دستگاهی مستقل تبدیل شود. درحال‌حاضر اکثر تحلیلگران معتقداند که این دستگاه در ابتدا برای کارکردن نیاز به آیفون خواهد داشت. در نوامبر سال گذشته، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مینگ چی کو سایر و منابع معتبر، اعلام کرده بودند که شاهد عرضه این محصول در سال 2020 خواهیم بود.

کوو که سابقه شگفت‌انگیزی در رابطه با پیش بینی دستگاه‌های اپل پیش از معرفی دارد، می‌گوید که این گجت پوشیدنی در سه ماهه دوم سال جاری به بازار خواهد آمد. این رونمایی می‌تواند همزمان با معرفی اپل آیفون ۹ (یا آیفون SE 2) و مدل‌های جدید آیپد انجام شود. از سوی دیگر، تا کنون هیچگونه رندر یا خبری در مورد این دستگاه منتشر نشده که معرفی چنین دستگاهی در دو یا سه ماه آینده را غیر قابل باور می‌کند.

بدون شک اپل گلس می‌تواند در کنار محصولات پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی اپل قرار بگیرد که در طول سه ماهه آخر سال 2019، رشد سالانه 54 درصدی را تجربه کرده است. این دسته از محصولات از ماه ژوئیه تا سپتامبر به لطف قدرت اپل واچ و ایرپاد، حدود 6.52 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. اپل گلس در نهایت می‌تواند همان محصولی باشد که بخش پوشیدنی را به سطح جدیدی هدایت می‌کند.

اگر اپل از فناوری این پتنت استفاده کند، علاقه‌مندان به مسائل مربوط به اپل گلس می‌توانند منتظر محصولی باشند که قادر است با استفاده از دستگاه انگشتی، اشیا مجازی را در محیط جابه‌جا کند.

نظر شما درباره این حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده اش چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

علی جان اورانوس خوش میگذره؟

Aпɢεʟ

متین عزیزم کجاشو دیدی تازه اولاشه😂😃

amer

چالتون جان به احتمال و با این اوصاف امار کشته شدگان بیشتر میشه و شک نکن تا حالا هیچ دارو و درمانی براش پیدا نشده بنده خودم کارشناس بیوتک هستم و واقعا فهمیدم که چین به مردمش داره دروغ و پنهان کاری میکنه البته برای جلوگیری از هرج و مرج گفته داروش درست کردیم اصولا تولید واکسن یک پروسه زمان بر هست و در عرض یک هفته امکان درمان ویروس ناشناخته وجود نداره

Chalton

👏👍
عامر جان شاید هم واکسنش رو درست کردن و نمیدن بیرون تا کشورهای زیادی بگیره این بیماری رو بعدش واکسن رو توزیع کنن.
ولی به گفته خودشون دانشمندان آلمانی و ژاپنی دارن روش کار میکنن تا هرچه سریعتر واکسن رو بدن بیرون،ولی داداش اینا خیالت راحت واکسنش رو دارن.
هیچ ویروسی رو قبل از اینکه پادزهرش رو درست کنن نمیدن بیرون خیالت راحت.

amer

بله این هم هست شاید این طور باشه که میگی

amer

عالیه طرح و پتنت جالبی هست و انشا…اپل با اصالت اون زودتر اجرایی کنه

Aпɢεʟ

منم امیدوارم سونی دوباره به جایگاه اصلیش که اون بالا بالاهاست برگرده🌹

amer

سلام علی جان خدا از زبونت بشنوه
امسال قولی که سونی به طرفداراش داده اجرایی میکنه شک نکن امسال سال بهتری برای سونی هست
به امید ماندگاری برندهای با اصالت سامسونگ،سونی،اپل،نوکیا،ال جی و پاکسازی برندهای بی اصالت از بازارهای جهانی

Mohammad 13759

چهار سالی هست در مورد این فناوری ها داریم می شنویم و از ۲۰۱۴ هم از سامسونگ شروع شد رسید گوگل اجرا کرد بعد هنوز اپل و سامسونگ نتونستم بسازند و تحویل کاربرها بدهند بعد صد در صد یه شرکت بی نام و نشون این فناوری هارو میده بازار

Milad7

قطعا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)