حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت های مورد انتظار در اندروید ۱۱

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | Android

چند سالی هست که تفاوت نسخه های سیستم عامل ها بیشتر باطنی شده و در ظاهر به جز سیستم ناوبری جدید، موضوع خیلی جدیدی را شاهد نیستیم. البته که در اندروید ۱۱ هم انتظار نمی رود به صورت بصری خیلی تغییری را شاهد باشیم. امشب اما در این مطلب می خواهیم قابلیت های مورد انتظار در اندروید ۱۱ را مرور کنیم، با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قابلیت های مورد انتظار در اندروید ۱۱

رابط کاربری های ثالث اندروید که توسط دیگر شرکت های سازنده موبایل با سیستم عامل اندروید ارایه می شوند قابلیت های خوبی دارند که خود سیستم عامل به شخصه ندارد. در این مطلب می خواهیم به ۹ ویژگی که گوگل باید در اندروید ۱۱ نهادینه کند اشاره کنیم.

۱- اموجی های زیباتر

در حال‌حاضر مشکلات بزرگ‌تری از ظاهر ایموجی‌ها در دنیا وجود دارند، اما برای آن‌دسته از افرادی که اکثر اوقات خود را صرف پیام فرستادن می‌کنند، ظاهر زشت ایموجی‌ها می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اموجی‌های اندروید به‌‌طرز غیرقابل‌قبولی در مقابل آن چه که مثلا اپل ارایه می کند، خیلی دوست داشتنی نیستند و شرکت‌های سازنده‌ای مانند سامسونگ برای جبران این نقیصه به سراغ تهیه بسته‌های ایموجی مختص خودشان رفته‌اند. ظاهر بسیار خوب ایموجی‌های آیفون‌ها هم که نیازی به گفتن ندارد.

۲- اسکرین رکوردر داخلی

ضبط محتوای روی نمایشگر خیلی اوقات به کار می آید، به خصوص برای آموزش و اینطور استفاده ها. اکثر شرکت های ارایه کننده موبایل های اندرویدی یک راه حل برای آن در نظر گرفته اند اما گوگل؟ گوگل به تازگی اسکرین شات ادامه دار را که سامسونگ با گلکسی نوت ۵ ارایه کرد را در اندروید ۱۰ اضافه کرده است!

این ویژگی اندروید ۱۱ برای عاشقان فیلم برداری با موبایل جذاب خواهد بود

۳- استفاده از گوگل اسیستنت بدون‌نیاز به باز کردن قفل دستگاه

گرچه گوگل اسیستنت در پاسخ به سوالات و موارد منطقی تر از سیری اپل هوشمندتر است، اما ما هنوز به کاربران آیفون حسادت می‌کنیم که قادرند به‌سادگی و تنها با نگه داشتن دکمه پاور گوشی با دستیار هوشمند خود صحبت کنند. اما گوشی‌های اندرویدی به دلایلی همچنان اصرار دارند که برای هر دستور ساده صوتی باید گوشی را آنلاک کرد که به نظر ما این کار واقعا غیرضروری است.

مسلما مواقعی وجود خواهند داشت که شما نمی‌خواهید یک کاربر سوء‌استفاده‌گر، با گوگل اسیستنت شما که اطلاعات شخصی‌تان را در اختیار دارد، صحبت کند؛ اما این موضوع باید جزو انتخاب‌های خود کاربر باشد، نه اینکه سیستم برای ما تصمیم بگیرد.

حالت تیره زمانبندی شده

حالت تیره زمانبندی شده

۴- زمان بندی تم تاریک به صورت خودکار

حالت تاریک بالاخره بعد از مدت‌ها برای اندروید ارایه شد، اما متاسفانه در اندروید خام همچنان دارای ضعف‌هایی است. برای مثال شما هر بار نیاز دارید که آن را روشن یا خاموش کنید. ما واقعا نمی‌دانیم چرا گوگل نمی‌خواهد گزینه‌ای برای حالت تاریک ارایه کند که به‌طور خودکار با غروب خورشید فعال شده و با طلوع خورشید غیرفعال گردد. درواقع، این روشی است که حالت تاریک باید عمل کند تا شما مجبور نباشید هر بار به‌طور دستی آن را روشن و خاموش کنید.

همچنین باید پرسید که آیا گوگل نمی‌تواند تصویر زمینه هایی معرضه کند که سازگار با حالت تاریک باشند؟ گوگل هم‌اکنون Live Wallpaperهایی دارد که کارهای هنری واقعا جالبی هستند، بنابراین سازگار کردن آن‌ها با زمان روز، احتمالا کار چندان سختی نخواهد بود.

۵- انتقال فایل ساده تر مثل ایردراپ اپل

بله، نرم افزارهای ثالث وجود دارند اما خود اندروید چطور؟ قابلیت دیگری که تاریخ مصرف آن به پایان رسیده، حالت به‌اشتراک‌گذاری عمومی است که از ترکیب وای‌فای و بلوتوث برای اتصال مستقیم بین دستگاه‌ها و بدون نیاز به یک اپلیکیشن واسط استفاده می‌کند. اپل سال‌هاست که ایردراپ را در اختیار کاربران خود گذاشته و این قابلیت نشان داده که یک روش عالی برای به‌اشترا‌ک‌گذاری فایل‌ها بین آیفون‌ها و مک‌بوک‌ها است، تلاش گوگل در این زمینه چیزی به اسم Android Beam بود که از اتصال NFC استفاده می‌کرد و حالا مدت‌هاست که کنار گذاشته شده است.

البته شایعات موجود حکایت از قابلیت جدیدی به نام Fast Share دارند که ظاهرا در حال توسعه بوده و به کاربر اجازه خواهد داد تا به‌راحتی فایل‌های خود را بین دستگاه‌های اندرویدی به اشتراک بگذارد. به‌هرحال، ما امیدواریم این قابلیت به اندروید ۱۱ برسد.

۶- پایش سلامتی پیشفرض

گوگل فیت وجود دارد اما اما ما آرزو می‌کنیم که گوگل یک اپلیکیشن جامع برای همه نیازهای سلامت و تناسب اندام کاربران ارایه کند. اپل نشان داده است که عرضه یک اپلیکیشن سلامت جامع که بتواند شامل امکاناتی مانند رکوردهای پزشکی و پایش سلامت باشد، امکان‌پذیر است. بنابراین تنها کاری که گوگل در این زمینه باید انجام دهد، کپی کردن از روی یکی از اپلیکیشن‌های خود، مانند گوگل فیت، است.

۷- امکان قفل کردن نرم افزارها

یک قابلیت مشترک بین رابط کاربری های شخصی سازی شده اندروید امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها بر روی صفحه هوم دستگاه است که مانع از جابه‌جایی آن‌ها به این‌طرف و آن‌طرف می‌شود. گرچه این ویژگی ممکن است برای تعدادی از کاربران بلااستفاده باشد، اما همه ما نحوه پخش‌شدن درهم‌وبرهم اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی گوشی را تجربه کرده‌ایم و بنابراین ما فکر می‌کنیم که قفل کردن اپلیکیشن‌ها در جای خودشان مسلما زندگی راحت‌تری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

۸- وضعیت باتری هندزفری های بی سیم اپل را نشان دهد

هندزفری های بی سیم اپل این‌روزها به‌شدت در بین کاربران محبوب هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را بر روی گوشی‌های اندرویدی هم استفاده کرد. اما یک مشکل اساسی در این رابطه وجود دارد و آن اینکه امکان مشاهده سطح شارژ باتری ایرپادها در این دستگاه‌ها وجود ندارد. البته شما می‌توانید با دانلود یک اپلیکیشن شخص ثالث این مشکل را حل کنید، اما اگر اندروید دارای یک ابزار داخلی برای نشان دادن سطح شارژ باتری ایرپادها بود، مسلما زندگی ما بسیار راحت‌تر از قبل می‌شد!

اندروید ۱۱ با حالت هواپیما پیشرفته تر ارایه خواهد شد

۹- موبایل های بزرگ = کار با یک دست

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید iOS که به نظر می‌رسد نمونه‌ آن هرگز بر روی اندروید خام ساخته نشده قابلیت کار با یک دست است؛ به عبارت ساد‌ه‌تر، وجود میانبری که به شما کمک کند تا تنها با یک دست با یک گوشی بزرگ کار کنید. برای مثال، شما در iOS می‌توانید به‌راحتی بر روی قسمت پایین نمایشگر سوایپ کرده و پنجره فعلی خود را به نیمه پایین صفحه پایین بکشید و به قسمت بالای نمایشگر دسترسی یابید. چنین قابلیتی مسلما یک امکان بسیار خوب برای اندروید ۱۱ خواهد بود.

نظر شما چیست؟ شما چه ویژگی را برای اندروید ۱۱ لازم می دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

آپدیت بیلد 10.0.0.180(C185E7R2P4)
EMUI 10 با حجم ۶۷۶ مگابایت به همراه یکسری بهبودها و پچ امنیتی ماه دسامبر برای سری میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو در حال حاظر قابل انجام و در دسترس قرار داره.

Mohammad 13759

Samsung Galaxy s8 اندروید ۹ گزینه ۱ رو دارم و همچنین گزینه ۳ با بیکسبی بدون زدن دکمه و بدون نگه داشتن دکمه بیکسبی با فرمان صوتی و گزینه ۴ حالت تاریک و روشن بصورت خودکار فعال میشه و حالت فیلتر نور ابی هم همچنین گِزینه۸ هم از اندروید ۸ دارم وگزینه ۹ هم از اندروید ۷ روز اول خریدم دارم استفاده میکنم

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

اگه این قابلیت ها اضافه بشه واقعا کامل میشه ⁦❤️⁩⁦❤️⁩

Mr_asterky

بدترین انتخاب آندروید خامه

Chalton

اندروید خام اصلا به درد نمیخوره
اندروید با رابط کاربری One UI معنی پیدا میکنه♥️

Dr_Ali

دقیقا one ul خیلی عالیه

Milad7

برای من اموجی مهیج تر هست…

golgolab

هيچكدوم اونقدر مهم نيس،

همه جزيي كاري ان…

رابط كاربري خالص گوگلي نه aosp بهترين رابط كاربري هست، كه بهترين مديريت منابع سخت افزاري رو داره و روان ترين و ساده ترين امكانات رو بدون شلوغ كاري و دور از بهم ريختگي كل ux ارائه ميده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)