حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشدار امریکا به انگلیس درباره همکاری با هواوی

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | شبکه 5G، هواوی

یک مقام امنیت ملی آمریکا به انگلیس در زمینه دسترسی شرکت «هواوی» به اینترنت پرسرعت 5G و سرقت اطلاعات طبقه‌بندی شده این کشور هشدار داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره هشدار امریکا به انگلیس درباره همکاری با هواوی صحبت کنیم.

هشدار امریکا به انگلیس درباره همکاری با هواوی

یک مقام امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه به انگلیس درباره مشارکت دادن شرکت چینی «هوآوی» در پروژه‌های زیرساختی فناوری اینترنت پرسرعت نسل پنجم (5G) و دسترسی پکن به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده لندن، هشدار داد.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، «رابرت او برین» مشاور امنیت ملی آمریکا در این زمینه گفت که چنین اقدامی بخش‌های اطلاعاتی انگلیس را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با «فایننشال تایمز» که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «‌آن‌ها می‌خواهند تمام اطلاعات مخفی کشور را یکجا سرقت کنند. خواه این اطلاعات مرتبط با اسرار برنامه‌ هسته‌ای یا دستگاه‌های اطلاعاتی داخلی یا برون مرزی انگلیس باشد.»

وی در ادامه افزود: «برای ما کمی تکان‌دهنده است که مردم در انگلیس به هوآوی به عنوان یک گزینه تجاری نگاه می‌کنند. 5G یک مسئله مرتبط با امنیت ملی است.»

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که اینک در اروپا، ژاپن، نیوزیلند و استرالیا مردم متوجه دلیل مخالفت آمریکا با شرکت هوآوی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال فشار وارد کردن به کشورها برای عدم صدور مجوز دسترسی شرکت هوآوی شبکه اینترنتی 5G است. واشنگتن مدعی است که تجهیزات این شرکت از سوی پکن برای جاسوسی استفاده می‌شود. این در حالی است که  شرکت چینیهوآوی بارها منکر این اتهامات شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در ماه مه (اردیبهشت) با صدور یک دستور اجرایی شرکت‌های آمریکایی را از استفاده از تجهیزاتی که تهدید علیه امنیت ملی این کشور هستند، منع کرد. دولت آمریکا همچنین شرکت هوآوی را در همان برهه با ادعای امنیتی، در فهرست سیاه قرار داد.

انگلیس اینک با شرکت هوآوی همکاری دارد و اعلام کرده که تولیدات این شرکت در بخش‌های با درجه امنیتی پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۷ تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.

نظر شما چیست؟ آیا باید نگران توسعه شبکه 5G توسط هواوی بود؟ ما اینطور فکر نمی کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mashallah_khan

امریکا هیچ غلطی‌نمیتونه بکنه هواوی سال بعد با عرضه ۴۰۰ میلیون گوشی رتبه اول فروش دنیا رو تصاجب میکنه و این سرنوشتشه و سرنوشت امریکام محکوم به نابودیه با اون گوساله بازیاش فک میکنه جنسای اپلو میتونه بندازه به ملت ولی افسوس اگاهی ملت هر ساله بیشتر از سال قبل میشه

Farcry

آره راس میگی.همون iphone xr اپل با قیمت 700 دلاری در هر 4 دوره سه ماهه 2019 پرفروش ترین گوشی بوده و و توی کل سال 2019 هم پرفروش ترین گوشی سال شد و 3 برابر p30 هوآوی فروش رفت.حتی آیفون 11 که 3-2 ماهه معرفی شده فروشش از p30 بیش تر بوده.هوآوی هم مثل سامسونگ درصد بالایی از فروشش به خاطر گوشی های ارزون میان رده و پایین ردست.

m.b

😂

_V_

تقصیر ساقیشه

amer

امریکا به خاطر حسادت و ناتوان بودن در تکنولوژی پیچیده 5Gدست به تحریم هواوی زده حالا کمونیست بودن کشور چین دلیل بر نقض قوانین بین المل نیست و امریکا هم سند و مدرکی نداره و فقط در حد اتهام زنی هست البته جدیدا امریکا شرکت نوکیا بخش مخابرات را مجاب کرده در صورت پوشش دهی مناسب5Gدر کشورهای اروپا و اسیای شرقی ساپورت مالی میشه که فعلا داره خوب کارش انجام میده

Afson

آمریکا غلط کرد .تصمیم گیری کشور ها باید توسط سران انتخابی مردمش باشه نه یه ابرقدرت با رییس جمهور احمق و دیوانه .دخالت در این چیزا نشانه عقب افتادن آمریکا هست نمیتونه رقابت سالم داشته باشه .بجای رقابت داره با روش های غیر عادلانه و به زور اهداف خود رو پیگیری می‌کنه .نظم جهانی رو به هم ریخته .چه بخوان چه نخوان چین پیشرفتش سریع هست و هر روز داره جلو و جلوتر میاد .چین ابرقدرت هست و به زودی تراز اول دنیا میشه .

H.f

فقط بخاطر یه برند گوشی داری از یه کشور کمونیست که مردمش تحت فشار گذاشته دفاع میکنی به خصوص قشر کارگر در چین واقعا بهشون ظلم میشه یعنی اینقدر این هواوی برات مهمه که حاضری از بدترین نوع حکومت کردن دفاع کنی واقع زشاه خجالت داره جای شما بودم به ادمین میگفتم این کامنتت پاک کن تا بیشتر از این به سخره گرفته نشی

H.f

زشاه =زشته

Afson

چین یک و نیم میلیارد نفر جمعیت داره میخواستی مردمش اذیت نشن؟ آمریکا با ۳۰۰ ملیون نفر جمعیت ۴ ملیون کارتن خواب داره توی چین با وجود جمعیت خیلی بیشتر این عدد خیلی کمتر هست .سال ۲۰۲۰ هم هیچ گدایی در چین دیگه وجود ندارد .من صرفا بخاطر یک برند این حرفها رو نمی‌زنم بحثم تجارت آزاد هست همین

Farcry

کمتر اخبار صداسیما ببین.بعدس آزادی بیان چه ربطی به جمعیت داره؟؟!

Mahdi

کاری به هواوی ندارم ولی چین نباید سرعت پیشرفتش بره بالا باید یه کاری به حالش کرد

H.f

انشاالله هر چی کمونیست و حکومت کمونیستی تودنیا به زودی نسلشون منقرض بشه هرچند تعدادشون انگشت شمار

ßÅÐ ßøy

یکیش هم خود ایران 😏

H.f

دمت گرم یکیشم ایران حالا ببین این خانم چه علاقه ای به رژیم کمونیستی داره به قول خودش طرفدار تجارت آزاد …خانم تجارت آزاد به درک بره اصل دنیای آزاد بدون تحت نظر داشتن مردم

Milad7

ظاهرا هواوی جیزه خخخ

Chalton

مالک اصلی برند هوآوی ارتش و سازمان اطلاعات چین هست که با بودجه نامحدود داره جلو میره و براش واژه ضرر اصلا مهم نیست چون فقط دنبال سرقت اطلاعات از مردم و شرکت‌های دیگه هست،این برند مثل غده سرطانی در دنیای تکنولوژی هست و باید نابود یا ضعیف بشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)