حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) سال ۲۰۲۰ به موبایل می آید

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | سیستم عامل

مدیرعامل هواوی تایید کرده است که سیستم عامل هارمونی سال ۲۰۲۰ به گوشی‌های هوشمند هواوی خواهد آمد.سوال اصلی اینجاست که آیا این پلتفرم جایگزین اندروید خواهد شد یا در کنار آن فعالیت می‌کند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل هارمونی

در کنفرانس خبری جدید هواوی٬ مدیرعامل این شرکت آقای Wang Chenglu توضیح داده است که سال آینده سیستم عامل HarmonyOS سرانجام به گوشی‌های این برند چینی خواهد آمد. البته وی توضیح می‌دهد که هارمونی او اس جایگزین اندروید نخواهد شد. اندروید همچنان انتخاب نخست هواوی برای اغلب دیوایس‌های خود هست.

یکی دیگر از نکات جالب دیگری که در مورد این سیستم عامل مطرح شده، عرضه‌ی جهانی آن است؛ بنابراین هارمونی او اس فقط مختص به بازار چین نخواهد بود. این پلتفرم تا ماه آگوست سال آینده در قالب یک سیستم عامل متن باز در دسترس عموم نیز قرار می‌گیرد که با توجه به موضع اخیر هواوی کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

چندی پیش بود که یکی از مدیران هواوی در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود که هارمونی او اس از قطعه کدهای کمتری نسبت به اندروید برخوردار بوده و امنیت بیشتری را نیز ارائه می‌کند. تحلیلگران Counterpoint Research نیز ادعا می‌کنند که این پلتفرم می‌تواند لینوکس را تا انتهای سال ۲۰۲۰ میلادی پشت سر بگذارد و جایگاه پنجمین سیستم عامل هوشمند ترمینال دیجیتالی را از آن خود کند.

سیستم عامل هارمونی هواوی (Huawei Harmony OS) رسما معرفی شد

اما سوالی که همچنان بی‌پاسخ باقی‌مانده این است که آیا HarmonyOS در گوشی‌های پرچمدار شرکت هواوی ظاهر می‌شود یا به محصولات جانبی این شرکت خواهد رفت؟ ما در گذشته شاهد حضور سیستم عامل Tizen سامسونگ در گوشی‌های موبایل نیز بودیم٬ اما سازنده کره‌ای آن را فقط در گوشی‌های سری Z خود به کار برده بود. هارمونی او اس پتانسیل زیادی برای قدرت‌نمایی دارد و جذاب است ببینیم که آیا سرانجام به گوشی‌های مهمی نیز ورود پیدا خواهد کرد یا خیر. این احتمال نیز وجود دارد که هواوی محصولاتی با بوت دوگانه روانه‌ی بازار کند که اندروید و سیستم عامل هارمونی را در کنار یکدیگر٬ در اختیار کاربرانش قرار دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هارمونی می توانید تبدیل به سومین سیستم عامل مطرح بازار شود؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

از یه لحاظ خوشحالم چون سامسونگ به خودش میاد و سریعتر تایزن رو گسترش میده اینجوری خیلی خوب میشه،البته تایزن خیلی جلوتر از هارمونی هست،خدایی تایزن خیلی سبک هست،تایزن یک پارچه با تمام لوازم سامسونگ هست فقط گوشی هاش مونده که دیگه اگر هرچه سریعتر این امکان رو هم فراهم کنه عالی میشه و میدونم توسعه دهندگان هم راغب هستن با سامسونگ کار کنن،فقط موندم چرا رو گوشیهاش هنوز نیاورده،باید یه ایمیل بزنم دلیلش رو ازشون بپرسم و بدونم در اینده چه برنامه هایی در رابطه با تایزن دارن.

afsoon

سامسونگ اگر سالها سکوت نمی‌کرد تایزن امروز شاید یکی از قطب های سیستم عاملی بود .فروش گوشی های ویو بسیار عالی بود اما سامسونگ به دلایلی که هیچ وقت معلوم نشد بهش بی اعتنایی کرد و برنامه سازان رو بیخیال شد .اگر همون اول چند ملیارد دلار هزینه کرده بود اینجوری نمیشد ‌‌.

Chalton

سامسونگ الان سکوت نکرده در تمام محصولاتش به غیر از موبایل داره از تایزن استفاده میکنه،ولی نمیدونم چرا چند وقتی هست که گوشی با سیستم عامل تایزن نداده بیرون البته یه شایعه هایی چند وقت پیش اومده بود که سال 2020 یه برنامه هایی داره،سری wave که تایزن نبود سیستم عاملش بادا بود که کلا بعد از پایان سری wave بادا رو کلا بیخیال شد بعدها با تایزن ادغامش کرد،ولی هارمونی بیاد به نفع ما سامسونگی ها میشه اون موقع سامسونگ سورپرایزی که داره رو زودتر رو میکنه و تایزن رو برای گوشی ها کاملا اماده میکنه،البته حرفت یه جاش درسته سامسونگ باید زودتر ار اینا خرج میکرد برای تایزن ولی خوب هنوزم دیر نشده همین الانش به جز موبایل، کل محصولات سامسونگ از تایزن استفاده میکنن.تا چند وقت دیگه خبرهای خوبی از تایزن به دست میارم و اینجا به اشتراک میزارم.

SASAN.T

اگر قراره که مثل رابط کاربریش باشه و بعد از چند ماه افت سرعت داشته باشه ، نتونه با سایر سیستم عانلا رقابت کنه به نظرم دچار سرنوشت ویندوز فون و ویندوز موبایل میشه🤔

afsoon

شما تجربه کدوم دیوایس ویندوزی رو دارید که کند شد؟ همین الان یه گوشی اچ تی سی اچ دی۲ توی کمد هست روشن میشه به اندازه کافی هم سریع هست با این که واسه سال ۲۰۱۰ اینا هست ساختش با ویندوز ۶.۵ .دلایل شکست ویندوز فون هم مشخص هست کی گفته آخه کند میشدع؟ هر سیستم عاملی می‌تونه موفق بشه اگر واسش برنامه و بازی ها رو بسازن.ویندوز موبایل شکست خورد چون واسش چیزی نساختن .تایزن و هارمونی یا هر سیستم عاملی دیگه پتانسیل بهترین شدن رو دارن به شرطی که واسش برنامه و بازی و فروشگاه بسازن .

SASAN.T

اولا که نظر من اصلا هیچ ربطی به دلیل شکست ویندوز فون نداره دوما که من پی ۳۰ پرو داشتم همین بلا واسش افتاد نظر شما هم درمورد گوشیت متین

علی شیخ زاده

اگه توی چین ازش استقبال بشه قطعا میشه سومین سیستم عامل پر طرفدار.
اما بازم بدون سرویس های گوگل بدرد نمیخوره

عـــلـــۍ

Harmony os بنظرم موفق میشه ،
تایزن که شکست خورد ،البته تایزن در حد و اندازش نبود…
ببینیم چی میشه …

_V_

تایزن شکست خورد؟
!

عـــلـــۍ

در بخش اسمارت فون آره .

_V_

خودش گذاشت کنار

ازش نگرفتن که!

اصن جدی رو کار نیومد ک چیزی بشه

عـــلـــۍ

_V_
خب بنظرت برای چی گزاشت کنار؟؟؟ چون پر ایراد بود…

_V_

چند سال پیش بود

مطمئن باش تا الان روش کار کرده

از اونموقع به گوگل بدگمان بود

واقعا فکر کردی میاد اونهمه هزینه رو بندازه دور مثلا؟! همین الان رو تمام دیوایساش جز تبلت و گوشیاش هست

زمانش باید برهس،،هواویم اگر تحریم نمی شد هارمونی رو، رو نمیکرد

عـــلـــۍ

_V_
پس جفتشون موفق میشن …⁦❤️⁩

Milad7

باید منتظر موند و دید چه میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)