حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک مشکل دیگر از نمایشگر گوگل پیکسل ۴

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | گوگل

گاهی اوقات به این فکر می کنم که شاید باید گوگل تولید موبایل را کنار بگذارد! با حجم بسیار اندک فروش و این همه مشکل شاید ارزش آبروی گوگل بیشتر از عایدی مالی آن ها باشد. آن ها حتی در این مدت نشان نداده اند که قصد دارند فروششان را افزایش دهند. امروز شاهد یک مشکل دیگر از نمایشگر گوگل پیکسل ۴ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

یک مشکل دیگر از نمایشگر گوگل پیکسل ۴

یک مشکل دیگر از نمایشگر گوگل پیکسل ۴

یک مشکل دیگر از نمایشگر گوگل پیکسل ۴

لایه Oleophobic نمایشگر و گاهی هم قاب پشتی گوشی‌ها که به عنوان لایه ضد چربی و جذب اثر انگشت شناخته می‌شود، یک ترکیب شیمیایی «چربی گریز» (اولئوفوبیک) و «آب گریز» (هیدروفوبیک) است که نه تنها به سختی چربی به آن می‌چسبد، بلکه در صورت چرب شدن به آسانی پاک می‌شود. البته این روزها از راهکارهای ویژه‌ای برای مقاوم سازی این لایه حساس استفاده می‌شود که تا حدی موثر واقع شده است؛ اما به نظر می‌رسد که گوگل در این موضوع با مشکلاتی مواجه است.

نسخه‌های قبلی پرچمدار پیکسل گوگل از مشکل ضعف پوشش اولئوفوبیک رنج می‌بردند و پس از مدت کوتاهی این لایه اولئوفوبیک صفحه نمایش آن‌ها از بین می‌رفت و چربی و اثر انگشت را به راحتی به خود جذب می‌کرد. حال گزارش‌های ارسال شده توسط کاربران نشان می‌دهد که لایه اولئوفوبیک در پیکسل ۴ نه تنها بهتر نشده است، بلکه در مدت چند هفته با استفاده معمول و کوتاه مدت، به سادگی از بین می‌رود.

البته پوشش اولئوفوبیک صفحه نمایش پیکسل 2 هم به سادگی از بین می‌رفت، اما کیفیت این پوشش محافظ در نسخه پیکسل 3 تا حدی بهتر شده بود. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که لایه اولئوفوبیک بسیار حساس است و در استفاده طولانی مدت از بین می‌رود و برخی از موارد مانند استفاده از الکل برای تمیز کردن صفحه نمایش باعث می‌شود تا این لایه به سادگی از بین برود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پوشش اولئوفوبیک و نحوه نگه داری از آن، به این مقاله مراجعه کنید.

متاسفانه صفحه نمایش پیکسل ۴ هم مانند سایر پرچمداران پیکسل گوگل از مشکل پوشش اولئوفوبیک ضعیف رنج می‌برد و با استفاده کوتاه مدت به سادگی از بین می‌رود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط کاربران، لایه به کار رفته در نیمه پایینی صفحه نمایش پیکسل 4، نسبت به بخش‌های دیگر ضعیف‌تر است و به سادگی از بین می‌رود.

تنها راه حل برطرف کردن این مشکل، استفاده از محافظ‌های صفحه نمایش نانو یا گلس‌های نشکن نانو گران قیمت است، زیرا در ساخت این دسته از محافظ‌های صفحه نمایش از پوشش اولئوفوبیک استفاده شده است که گوشی شما را در برابر جذب چربی و اثر انگشت تا حد زیادی محافظت می‌کند. البته به تازگی مایع نانو محافظ صفحه نمایش هم به بازار عرضه شده است که استفاده از آن بر روی سطح صفحه نمایش، می‌توان لایه اولئوفوبیک را تا حد زیادی محافظت کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که مشکلات پیکسل ۴ روزی به پایان می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سردار

مدیر عامل گوگل حاظره شرکتش رو به کل ببنده ولی این روسیاهی این سری از محصولات گوگل رو نبینه …

Mahdi

خیر اصلا عین خیالش هم نیست

android 10

گوگل گوشی نزنه سنگین تره😐😐

Mandi

من هیچوقت به همچین چیزی توجه نکردم! که بخواد برام ایراد به حساب بیاد
خب وقتی دست آدم چرب یا کثیف هست رو صفحه نمایش لک میندازه دیگه! این که مشکل نیست
این تصاویری هم که برای این مطلب گذاشتید فراتر از چربی عادی دست هست! معلوم نیست طرف چجوری صفحه نمایش رو تا این حد کثیف کرده! مخصوصا عکس دوم
شاید اونا توقع دارن به سر و کله کثیف و دست روغنی با گوشی کار کنن و صفحه نمایش تمیز بمونه 😐

MohammadFarhaadi

اون لکه نیست دوست عزیز لایه محافظ ضد چربی و ضد لکه که کلا از روی نمایشگر گوشی داره پاک میشه.شما دقت نکردی چون همچین مشکلی تو گوشیت کلا نبوده یا محافظ گوشیت اصلا این لایه رو نداشته که بخواد پاک بشه.

Mandi

آره دقیقا ممکنه همین باشه
ممنون بابت توضیحت

امیر

گوشی نزنه سنگین تره

Milad7

میشه گفت گوشی های امسال ناموفق ترین محصول گوگل بودن…

Saeed Mohammadipouya

تا بوده همین بوده همیشه رو دوربین مانور داده گوگل بقیه چیزاش پر عیب و ایراد

Amir galaxy

چرا پیکسل ۴ اینقدر افتضاح به بار اورده؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)