حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش موبایل های هوشمند در چارک سوم سال ۲۰۱۹ و سامسونگ در صدر

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، موبایل

براساس گزارش جدیدی که موسسه International Data Corporation منتشر کرده، فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2019 با 0.8 درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل همراه بوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا افزایش فروش موبایل های هوشمند در چارک سوم سال ۲۰۱۹ و سامسونگ در صدر را مرور کنیم.

افزایش فروش موبایل های هوشمند

افزایش فروش موبایل های هوشمند

افزایش فروش موبایل های هوشمند

میزان فروش کلی گوشی در این دوره 358.3 میلیون بوده است و این خبر از رشد 8.1 درصدی در مقایسه به سه ماهه دوم سال می‌دهد. بدین ترتیب بعد از گذشت تقریباً 2 سال، رشد مثبتی در بازار شاهد بودیم.

طبق گزارش IDC و همانطور که در تصویر پایین مشاهده خواهید کرد، 5 شرکتی که بیشترین میزان گوشی را در این دوره سه ماهه به فروش رساندند به‌ترتیب سامسونگ، هوآوی، اپل، شیائومی و اوپو می‌باشند.

این ۵ کمپانی در مجموع ۷۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در این چارک به خود تخصیص داده‌اند. بزرگترین بازار جهان هند اعلام شده است که پذیرای تعدادی زیادی از گوشی‌های چینی اقتصادی بوده است.

آپدیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس

سامسونگ در بازار جهانی مقام اول را تصاحب کرده است و اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، دلیل آن تحریم‌هایی است که ایالات متحده علیه هوآوی وضع کرده و در نتیجه آن گوشی‌های جدید این شرکت بدون سرویس‌های گوگل عرضه می‌شوند. سامسونگ در مجموع در چارک سوم سال 78.2 میلیون گوشی هوشمند در جهان به فروش رسانده و این رقم به لطف محبوبیت خانواده گلکسی A بدست آمده است.

به‌طرز جالبی و حتی باوجود تحریم‌های آمریکا، هوآوی بیش از 66.6 میلیون گوشی هوشمند فروخته است. آنها این دستاورد را مدیون تمرکز بر بازار خانگی و حس ناسیونالیستی شهروندان چین از برندشان هستند. چرا که در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، فروش هوآوی در چین 28.2 درصد افزایش داشته است.

اپل در چارک سوم 46.6 میلیون دستگاه فروش داشته است و این رقم برخلاف انتظارات در مقایسه با سال گذشته کمتر است. آیفون‌های 11 بازخوردهای خوبی از کارشناسان دریافت کرده‌اند، اما استقبال کاربران آنگونه که باید نبوده است. شیائومی تحت فشاری که به هوآوی وارد شده است، سهم خود در بازار چین را تا حدی از دست داده و این موجب شده تا باوجود حضور قدرتمند آنها در بازار هند، میزان فروش کلی آنها در سه ماهه سوم 2019 در حدود 3.3 درصد کمتر از دوره مشابه سال قبل باشد. اوپو، دیگر کمپانی چینی هم با رشد 4.1 درصدی فروش خود و عملکرد موفق سری Reno در رتبه 5 پرفروشترین برندهای Q3 2019 جای گرفته است.

نظر شما درباره عملکرد بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

به احتمال خیلی زیاد اگه تحریم در کار نبود سامسونگ زیر ۷۰ میلیون و هواوی بالای ۷۰ میلیون گوشی عرضه میکردن.

کهکشان

نه داداش تحلیلت اشتباهه !

بهتره بگی اگه جمعیت چین نبود الان هواوی هم نبود !

سامسونگ اگه جمعیت چین و حمایت های دولت چینو داشت الان 400 میلیون گوشی فروخته بود !

علی شیخ زاده

البته که تحلیل من درسته توی خود پست هم به حرفم اشاره شده.
پر واضحه که افزایش چند درصدی فروش سامسونگ به لطف تحریم هواوی رقم خورده
کسی منکر حمایت های مردم چین از هواوی نیست.

کهکشان

متن که نص صریح قرآن نیست عزیز من متن هم جبهه گیری ضد سامه

علی شیخ زاده

کمپانی بزرگ و معتبر idc اشتباه میکنه و شمایی که تعصب سامسونگ ازتون میباره درست میگید
بله حق با شماست

BeFair

همونطور که از نمودار مشخصه، هواوی سعی کرده خودشو از شر تحریم ها خلاص کنه اما اگر تحریمی نبود من که میگم الان هواوی اول بود

BeFair

و البته هر چند که اپل واقعا حاشیه سود زیادی داره و اگر جز این پنج تا نباشه سودش از خیلی هاشون بیشتره ولی به زودی رتبه چهار و پنج میان بالا سر اپل

chalton

سامسونگ 11 ساله جایگاه اول رو برای خودش ثابت نگه داشته این نشان از تغییر پذیری سامسونگ است که هر موقع احساس کنه جایگاهش در خطر هست سریع تغییر سیاست میده،اگه کره هم یک میلیارد جمعیت داشت الان به بهانه وطن پرستی 600 میلیون در سال فروش داشت سامسونگ،هوآوی فقط به بهانه وطن پرستی و قانون اجباری در دست داشتن گوشی ههی هوآوی در ادارات دولتی تا الان تونسته جایگاه دومی رو برای خودش نگه داره.

کهکشان

فقط اینو بخون بخند !

(به احتمال خیلی زیاد اگه تحریم در کار نبود سامسونگ زیر ۷۰ میلیون و هواوی بالای ۷۰ میلیون گوشی عرضه میکردن)

هههههههه

chalton

داداش منطق طرفدارای هوآوی همینه دیگه کاریشم نمیشه کرد.خود یکی از کارمندای هوآوی که نخواسته بود نامش فاش بشه تو خبر چند ماه پیش گفته بود هوآوی واسه ارتش و سازمان اطلاعات مرکزی چین هست با بودجه نامحدود ولی طرفدارای هوآوی در ایران میگن دروغه😄🤦‍♂️ادارات دولتی چین باید گوشی هوآوی داشته باشن خوب این معنیش یعنی چی؟؟؟؟از صبح تا شب شبکه های ملی چین داره به بهانه وطن پرستی از هوآوی تبلیغ میکنه.

کهکشان

دقیقا همینه اگه حمایت های شدید و بودجه های هنگفت تبلیغاتی دولت برای هواوی نبود الان سرنوشت بهتری از اوپوو نداشت ! بعد اینا بهانه دستشون افتاده که آره اگه بخاطر تحریمای امربکا نبود الان چی الان فلان !

سامسونگ ۱۱ ساله بخاطر محبوبیت خودش اوله نه حمایت دولت داره نه هزینه دولتی !

بعدشم اینکه هواوی جاسوسه و تحریم شده یه امر بدیهیه نمیدونم چرا ترول ها میخوان بگن نه امریکا اشتباه کرده !

chalton

دقیقا سامسونگ هر مقامی کسب کرده فقط خودش بوده دولت کره پشتش نبوده یه برند دولتی و اطلاعاتی نیست،کسی رو مجبور نمیکنه که حتما کارمندای کره باید از سامسونگ استفاده کنن،ولی برعکس هوآوی یکی از قانون های ادارات دولتی چین اینه که باید از برند وطنی هوآوی استفاده کنید،این همه برند چینی چرا اجبار کردن باید از هوآوی استفاده بشه؟؟؟؟؟ اینارو خود طرفدارای هوآوی تو ایران هم میدونن ولی خوب دیگه باید ترول بازی در بیارن تا شبشون روز بشه،جالب اینجاست چند ساله دارن میگن سامسونگ رو امسال پایین میکشیم سامسونگ رو سال بعد پایین میکشیم،🤣اصلا میگیم به خاطر تحریم هوآوی اینطوری شده(که واقعیت نداره)چون 80 درصد فروشش تو چین هست،حالا فرض میکنیم که به خاطر تحریم ها هست،بازم قدرت و سیاست سامسونگ رو نشون میده در جهان که با سیاست های درست پشت پرده هوآوی رو با خاک یکسان کرد میدونید که شریک شماره یک آمریکا کره جنوبی است.
11 ساله یه برند شخصی که وابسته به هیچ ارگان و سازمانی نیست برند شماره یک دنیای موبایل است تمام

Milad7

سامسونگ 🙂 🙂 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)