حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع دوربین سلفی زیرنمایشگر اسنشال را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اسنشال

اولین مرتبه ۹ ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم اسنشال فون ۲ (Essential PH-2) با دوربین سلفی یکپارچه با نمایشگر ارایه می شود. حالا اما اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع دوربین سلفی زیرنمایشگر اسنشال را ببینید.

حق اختراع دوربین سلفی زیرنمایشگر اسنشال

حق اختراع دوربین سلفی زیرنمایشگر اسنشال

حق اختراع دوربین سلفی زیرنمایشگر اسنشال

بدون شک تا سال آینده شاهد موج اول گوشی ها با دوربین سلفی زیرنمایشگر خواهیم بود. این به تولیدکننده‌گان موبایل کمک می کند تا به موبایل بدون ناچ و زائده نزدیک شوند.

سال گذشته، ایده استفاده از بریدگی کوچک قطره طور در بالای نمایشگر گوشی‌های هوشمند به شدت مورد استقبال گوشی‌سازان قرار گرفت. دلیل آن، نارضایتی از سبک طراحی ناچ استایل اولیه بود که اپل با معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷ آن را وارد دنیای موبایل کرد؛ وجود یک زائده عریض در بالای صفحه نمایش، که از نمایش محتوا در آن بخش جلوگیری می‌کند، ایده جالبی نیست اما خب بهتر از راه حل های مکانیکی است.

از خرداد امسال می‌دانستیم اوپو مشغول توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر است. این شرکت به همراه شیائومی، تا امروز حتی یک سری نمونه اولیه مجهز به این فناوری توسعه‌ داده‌اند، اما هیچ کدام محصولی تجاری نبوده و در بازار عرضه نشده‌اند. بر اساس اسناد جدید فاش شده از یک پتنت به ثبت رسیده توسط شرکت اسنشال، شرکت متعلق به خالق اندروید، یکی دیگر از سرمایه‌گذاران روی تکنولوژی دوربین سلفی زیر نمایشگر محسوب می‌شود.

تماشا کنید: اسنشال‌فون چه قدر در برابر ضربه مقاوم است؟

اسنشال فون اولین محصول شرکت اسنشال، فروش بسیار ضعیف و ناامیدکننده‌ای داشت، هر چند تصور می‌کردیم نام اندی رابین به عنوان خالق اندروید، کاربران زیادی را به خرید آن مجاب می‌کند. دی ماه سال گذشته، فروش اسنشال فون متوقف شد. از آن زمان کاربران منتظر رونمایی محصول بعدی این شرکت هستند. ماه گذشته، تصاویر گوشی اسنشال فون ۲ با ابعادی عجیب فاش شد. این دستگاه اما برای دوربین سلفی سوراخ نمایشگر را انتخاب کرده است.

پروژه الماس اسنشال یک موبایل فوق العاده دراز است

بد نیست بدانید با وجود سر و صدای زیادی آیفون X در حقیقت اسنشال فون اولین گوشی دارای طراحی ناچ استایل محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد برای راهکار بعدی نیز اسنسال اولین گوشی تجاری را عرضه خواهد کرد. احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر در گوشی اسنشال فون 2 به کار می‌رود. انتظار نداریم شرکت Essential تا تابستان ۹۹ این گوشی را معرفی کند.

پتنت جدید اسنشال، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا، با نام “Optical Sensors Disposed Beneath The Display Of An Electronic Device” به ثبت رسیده است. از روی این نام می‌توان دریافت گجت الکترونیکی به تصویر کشیده در بالا، دارای یک سری سنسور اپتیکال زیر نمایشگر خود خواهد بود. این پتنت، شایعات قبلی را تایید می‌کند. ابتدای سال جاری اعلام شد گوشی اسنسال فون ۲ مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه خواهد شد. این در حالی است که ابتدای ۲۰۱۹ بحث دوربین زیر پنل جلویی چندان مطرح نبود.

در بالاترین قسمت گوشی، بخشی مجهز به قابلیت تغییر میزان شفافیت ایجاد می‌شود. انتظار داریم در زمان نیاز کاربر به استفاده از دوربین سلفی، شفافیت به حداکثر میزان ممکن رسیده و در سایر مواقع، به حالت عادی برگردد به طوری که کاهش کیفیت دوربین به خاطر محل قرارگیری آن، به حداقل خواهد رسید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اسنشال می تواند با این ایده کاربران را به خرید محصولاتش ترغیب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

نسل قبلی موفق نبود…

Amir galaxy

من که پاپ آپ دارم تمام صفحه خیلی جذابه
این دیگه عالیع

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)