حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعمیرپذیری گوگل پیکسل ۴ ایکس ال از نگاه iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را کسب کرد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

فاکتور تعمیرپذیری به نظر می رسد یکی از آخرین مواردی است که کاربران حتی درباره آن اطلاع دارند و آن را در خرید خود دخیل می کنند. امروز خبر می رسد که تعمیرپذیری گوگل پیکسل ۴ ایکس ال از نگاه iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را کسب کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تعمیرپذیری گوگل پیکسل ۴ ایکس ال

تعمیرپذیری گوگل پیکسل ۴ ایکس ال

تعمیرپذیری گوگل پیکسل ۴ ایکس ال

درست است که پیکسل ۴ مانند چند نسل اخیر خود تقریبا قطره به قطره با شایعات معرفی شد (!) اما این دلیل نمی شود که هیچ داده جدیدی از آن استخراج نشود. تعمیرپذیری یکی از این فاکتورهاست که امروز iFixit نتیجه تعمیرپذیری پیکسل ۴ ایکس ال را منتشر کرده است.

موسسه iFixit با کالبدشکافی پیکسل ۴ ایکس ال و باز کردن این گوشی تراشه راداری موجود را در آن پیدا کردند که برای کاربرد ژست‌های هوایی دستگاه (بدون لمس گوشی) استفاده می‌شود. گوگل حاشیه نسبتا بزرگی در بالای نمایشگر تعبیه کرده تا امکان استفاده از این ناوبری را در پیکسل‌های جدید خود ارائه کند. ژست‌های هوایی تا امروز تنها به شکل نمونه اولین بود اما حالا در پیکسل 4 تحت عنوان Motion Sense وجود دارد.

این تراشه بخشی از پروژه Soli است که به مرحله اجرایی درآمده و از فناوری سنجش جدیدی بهره برده است که با استفاده رادار مینیاتوری ژست‌های کاربر را از راه دور تشخیص می‌دهد. از آنجاییکه اندازه این رادار کوچک و مینیاتری است iFixit در پیدا کردن آن به مشکل خورد. در نهایت پس از باز کردن بسته کوچکی که حاوی میکروفون، بلندگو و سنسور نور بود، تراشه بسیار ریز Soli  که یک شاهکار مهندسی از گوگل به حساب می‌آید پیدا شد.

یکی از کارشناسان iFixit که از طراحی این دستگاه حیرت‌زده است، در توصیف آن گفت:

“اگرچه فناوری رادار زمان زیادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر روی کاغذ بسیار ساده به نظر می‌رسد، ما در عجیبم که گوگل چگونه کل این سیستم را در یک مستطیل کوچک و بدون حرکت دادن قطعات جای داده است. مستطیل جادویی که همه حرکات شما را می‌داند.”

کالبدشکافی پیکسل ۴ ایکس ال

کالبدشکافی پیکسل ۴ ایکس ال

نکات جالب دیگر در کالبدشکافی پیکسل ۴ تراشه اختصاصی Pixel Neural Core است که عملیات سنگین پردازش تصویر را انجام می‌دهد، پردازنده صوتی Knowles 8508A و تراشه امنیتی Titan M است. در مجموع iFixit به پیکسل ۴ ایکس ال امتیاز تعمیرپذیری 4 از 10 را داده است. این یعنی پرچمدار جدید گوگل از تعمیرپذیری مشابهی به دیگر پرچمدارهای روز بازار دارد و این یعنی تعمیرپذیری سخت!

نظر شما درباره فاکتور تعمیرپذیری چیست؟ هنگام خرید برای شما اهمیت دارد؟ نظر شما درباره تعمیرپذیری گوگل پیکسل ۴ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

گوگل امسال عملکرد خوبی نداشت…

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)