حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ۹۰ هرتز پیکسل ۴ در روشنایی زیر ۷۵ درصد ۶۰ هرتز است

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | گوگل

گوگل برای دو گوشی جدید پرچمدار خود، پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از نمایشگر‌های 90 هرتز OLED استفاده کرده تا تجربه اندرویدی روان‌تر به کاربران ارائه کند. متأسفانه این نرخ به‌روزرسانی با سطح روشنایی نمایشگر گره خورده است. گفته می شود که نمایشگر ۹۰ هرتز پیکسل ۴ در روشنایی زیر ۷۵ درصد ۶۰ هرتز است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره نمایشگر ۹۰ هرتز پیکسل ۴ صحبت کنیم.

نمایشگر ۹۰ هرتز پیکسل ۴

نمایشگر پیکسل ۴ ایکس ال

نمایشگر پیکسل ۴ ایکس ال

کاربران ردیت کشف کرده‌اند زماینکه میزان روشنایی نمایشگر پیکسل 4 از 75 درصد پایین‌تر باشد، نرخ ریفرش نمایشگر 60 هرتز خواهد بود. این موضوع توسط کارشناسان وبسایت Verge نیز تأیید شد که نرخ به‌روزرسانی بالاتر نمایشگر تنها در بالاترین سطح روشنایی فعال می‌شود.

این موضوع برای استفاده از گوشی در فضای باز مناسب است، اما بیشترین استفاده از گوشی در محیط‌هایی داخل ساختمان است، یعنی جاییکه که سطح روشنایی گوشی پایین‌تر از ۷۵ درصد است. دلیل این تصمیم گوگل در ابتدای کار مشخص نبود، اما اگر به بخش تنظیمات Developer دسترسی داشته باشید، می‌تواند آن را در وضعیتی قرار دهید که همیشه بر روی ۹۰ هرتز باشد. البته پیش از فعال کردن این گزینه، باید در نظر داشته باشید که این موضوع تأثیر نسبتاً زیادی در میزان مصرف باتری گوشی خواهد گذاشت.

روشن کردن رفرشریت ۹۰ هرتز پیکسل ۴ از Developer Setting

دیگر گوشی‌های اندرویدی که دارای نمایشگر 90 هرتز OLED هستند، مانند OnePlus 7T نمایشگر را همواره در حالت 90 هرتز نگه می‌دارند اما گوگل به‌طور خودکار برای برخی از محتوای گوشی نرخ به‎روزرسانی نمایشگر را تغییر می‌دهد. اما محدودیت استفاده از نرخ ریفرش 90 هرتز، تنها ایراد فعلی پرچمداران گوگل نیست. قابلیت تشخیص چهره این دستگاه‌ها که بدون نیاز به باز بودن چشم‌ها کار می‌کند، حتی باتری‌ای که برای این دستگاه‌ها تعبیه شده بسیار کوچکتر از رقیبان است. با این حال، گوگل به نمایشگر پیکسل 4های خود لقب “Smooth Display” داده است، موضوعی که تنها در روشنایی بالای 75 درصد واقعیت دارد.

گوگل و وعده آپدیت

گوگل پس از بالاگرفتن بحث‌ها درخصوص محدودیتی که در زمینه نرخ به‌روزرسانی نمایشگر پیکسل 4، در بیانیه‌ای در رابطه با این موضوع توضیح داد:

ما یک نمایشگر روان طراحی کردیم تا کاربران از مزایای 90 هرتز برای تعامل بهتر با رابط کاربری و محتوای مصرفی بهره ببرند، ضمن اینکه زمانیکه ریفرش ریت بالاتر مورد نیاز نیست با کم کردن آن به 60 هرتز مصرف باتری را کاهش دهیم.

با این حال در برخی شرایط ما ریفرش ریت را در 60 هرتز تنظیم می‌کنیم. بعضی از این شرایط شامل موارد زیر می‌شود: زمانیکه کاربر Battret Saver را روشن می‌کند، پخش ویدئوهای خاص (با سرعت 24 یا 30 فریم بر ثانیه) و شرایط با روشنایی یا نور محیطی خاص. ما دائما ارزیابی می‌کنیم که آیا با این پارامترها بهترین تجربه کاربری ارائه می‌شود یا نه. پیش از این برنامه ارائه آپدیتی برای هفته‌های آینده بود که شامل فعال کردن حالت 90 هرتز در تمامی شرایط روشنایی می‌شد.

این یعنی کاهش نرخ به‌روزرسانی نمایشگر می‌تواند به معیارهای زیادی وابسته است که شاید از وجود آنها بی‌خبر باشیم. بدین ترتیب گوگل قصد دارد برای بهبود تجربه کاربری دو آپدیت جدید ارائه کند. آپدیتی برای مشکل بازشدن قفل صفحه با چشم‌های بسته که “ماه‌های آینده” ارائه می‌شود و آپدیتی برای تنظیم دستی میزان ریفرش ریت نمایشگر در “هفته‌های آینده”.

نظر شما درباره تصمیم گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

عجب!
مثل اینکه وان پلاس هم این مورد رو مسخره کرده

Milad7

کلا گوگل امسال ضعیف عمل کرد…

MohammadFarhaadi

هر دم از این باغ بری میرسد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)