حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴ واقعا زشت است

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

بله زشت است! مشکل سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴ واقعا زشت است. فکر کنید رقیب شما دو سال پیش یک سیستم تشخیص چهره قدرتمند ارایه کند و شما هنوز نتوانید مانند آن را پیاده کنید و با اعتماد به نفس کامل حتی حسگر اثرانگشت را هم حذف کرده باشید! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره مشکل سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴ صحبت کنیم.

مشکل سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴

سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴

سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴

گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال از هیچگونه حسگر اثر انگشت بهره نمی‌برند و برای احراز هویت بیومتریک صرفا متکی به سیستم تشخیص چهره هستند. به لطف تعبیه سنسورهای پیشرفته در حاشیه فوقانی نمایشگر، این سیستم مانند فیس آی‌دی اپل دقت و سرعت زیادی دارد ولی حالا مشخص شده که سیستم مذکور یک مشکل مهم دارد که می‌تواند دردسرهای زیادی را ایجاد کند.

طبق گزارش‌های مختلف، حتی در صورت بسته بودن چشمها هم پیکسل ۴ آنلاک می‌شود. چنین موضوعی باعث می‌شود مثلا اطرافیان کاربران هنگام خواب بودن شخص مذکور به راحتی با گرفتن پیکسل ۴ به سمت چهره او بتوانند گوشی را آنلاک و به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کنند. هنوز معلوم نیست که چرا گوگل برای سیستم تشخیص چهره چنین تصمیمی اتخاذ کرده ولی تا اطلاع ثانوی ظاهرا قرار نیست این مشکل اصلاح شود.

در صفحه پشتیبانی پیکسل‌ ۴ مستقیما به این مشکل اشاره شده و آمده: «حتی اگر چشم‌های شما بسته باشد، شخص دیگری با گرفتن گوشی به سمت چهره شما می‌تواند آن را آنلاک کند». در همین صفحه به کاربران نگران نقض حریم خصوصی خود توصیه شده که می‌توانند سیستم تشخیص چهره را غیرفعال کنند تا با بهره‌گیری از روش‌های دیگر آنلاک کردن گوشی امکان‌پذیر شود؛ این یعنی گوگل برای بهبود تجربه کاربری ارزش زیادی قائل نیست.

از طرفی دیگر، باید به فیس آی‌دی اپل اشاره کنیم که تنها در صورت باز بودن چشم‌ها و نگاه کردن به گوشی، آیفون یا آیپد مذکور را آنلاک می‌کند. در میان عکس‌های لو رفته از پیکسل ۴ در بین گزینه‌های موجود در منو، گزینه‌ای تحت عنوان «لزوم باز بودن چشم‌ها» دیده می‌شود ولی در نسخه نهایی پیکسل‌ ۴ چنین گزینه‌ای وجود ندارد. در نهایت باید بگوییم که امیدواریم گوگل با ارائه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری هرچه زودتر این مشکل را برطرف کند.

نظر شما درباره مشکل سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴ چیست؟ فکر می کنید گوگل اشتباه کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

صاحبان پیکسل 4 فعلاً مثل دلفین ها یک چشم باز بخوابند به حول قوه الهی مشکل حل میشود ان شاء الله…
👌😅

Amir96

یه گوشی میان رده بدون سخت افزار جدا برای تشخیص چهره هم با بسته بودن چشم گوشی رو آنلاک نمیکنه!!
حالا گوگل که سه متر حاشیه گذاشته برای این سخت افزار جدا، با بسته بودن چشم گوشی رو آنلاک میکنه!؟ عجیبه والا
قیمتش هم که 900 دلاره 🤪🤦‍♂️

MohammadFarhaadi

یعنی گوگل قشنگ لنگاش رو باز کرده پیکسلا رو از مابینشون داد بیرون!آب هم قطعه؟!!

online_wireless

هم پیکسل و هم سامسونگ آبروریزی کردن این از باز شدن قفل تشخیص چهره پیکسل اونم از سنسور اثر انگشت سامسونگ. این همه پول میگیرید بابت هر گوشی خب حداقل امنیتشون رو کاملا تضمین کنید تا کاربرا خیالشون راحت باشه.

Dr.Nazer

سیستم امنیتی تمام گوشیا از تمام برندا غیر از اپل زیر سواله.‌.! چون برندای اندرویدی دو هزارتا قابلیت تو گوشی قرار میدن همشون هم مشکل داره؛ اپل چندتا قابلیت داره ولی بدون مشکل بودن اونارو تضمین میکنه. حالا من فک میکردم گوگل هم مث اپل شده که صدق‌الله‌العلی‌العلظیم!

Amir galaxy

جووووووونم فن اپل😅

علی شیخ زاده

من فکر میکنم بهترین تصمیم رو هواوی گرفته و با وجود فیس آیدی مطمئن همچنان اثر انگشت رو حفظ کرده!
الان اثر انگشت اس ۱۰ مشکل داره و فیس آیدی نداره
فیس آیدی پیکسل مشکل داره و اثر انگشت نداره
هرچند این مشکلات به احتمال خیلی زیاد نرم افزاریه ولی خب جالب نیست
یادمه پارسال این مشکل رو تشخیص چهره میت ۲۰ پرو داشت ولی تا برطرف کردن مشکل میشد از اثر انگشتش استفاده کرد

zilyzal

جالبه بعد از این همه مدت هنوز خیلی از شرکتا توی ارائه این تکنولوژی مشکل دارن
با توجه به اینکه حسگر اثر انگشتو حذف کردن باید یه تشخیص چهره سریع قرار میدادن که کاربرا صداشون درنیاد و احتمالا بخاطر همین امنیتشو تا جا داشته پایین آوردن که سریع باشه
ولی بازم قابل قبول نیست. آیفون ایکسی که دو سال پیش اومده امنیت بالارو درکنار سرعت بالا ارائه میده دیگه همه انتظار دارن تشخیص چهره این گوشی حداقل بتونه در اون حد ظاهر بشه

Milad7

فقط فیس آیدی آیفون 11 🙂

سید محسن حسینی

افتضاح هست واقعا…حداقل حسگر اثر انگشت رو حذف نمیکرد با اون قیمت ها…

Milad7

وات د فاز> کی دیس داده؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)