حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی 5G ارزان به لطف مدیاتک تا چندماه آتی ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه 5G، مدیاتک

چهار ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Mediatek M70) با پردازنده های Cortex-A77 و Mali-G77 رسما معرفی شد. این شرکت از چیپست 5G خود بسیار مطمئن است و گفته که می‌تواند تا اواخر سال جاری آنها را در مرحله تولید قرار دهد. به همین دلیل می توان گفت که گوشی 5G ارزان به لطف مدیاتک تا چندماه آتی ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی 5G ارزان

مدیاتک

مدیاتک

گفته می شود که شرکت مدیاتک که در حال حاضر تنها بازیگر زمینه چیپست ارزان قیمت پردازشی با مودم داخلی 5G است می‌تواند اولین محصولات خود را در کمتر از چند هفته دیگر به دست تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برساند.

این خبر از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند سد قیمت ۴۰۰ دلاری در ساخت گوشی‌های هوشمند را شکسته و قیمت تمام شده آنها را برای عرضه در بازارهای جهانی به مراتب کمتر از قیمت‌های قبلی کند.

با توجه به اینکه طی مراحل طراحی، تولید اولیه و آزمایشات هم چند ماهی به طول می‌انجامد می‌توانیم امیدوار باشیم تا انتهای سه ماهه دوم سال 2020 اولین گوشی‌های ارزان قیمت مجهز به تراشه‌های 5G شرکت مدیاتک وارد بازار شوند.

نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد خبر ساخت گوشی‌های با این تراشه‌ها از شرکت‌های بزرگی مانند اوپو است که مسلما تنها شرکت متمایل به استفاده از این تراشه‌ها نخواهد بود و دست کم شرکت‌هایی مانند شیائومی، هواوی و سامسونگ نیز در ادامه به جرگه شرکت‌هایی خواهند پیوست که شانس معرفی گوشی 5G ارزان قیمت توسط آنها در سال 2020 بسیار بالاست.

تمام گوشی های 5G اوپو سال ۲۰۲۰ با قیمت زیر ۴۲۰ دلار ارایه خواهند شد

در کنار مدیاتک شرکت هواوی هم دست روی دست نگذاشته و راهکار ویژه خود برای ادغام مودم 5G در دل یک تراشه پردازشی میان‌رده را با چیپست مدیاتک SM7250 ارائه خواهد داد. قیمت تمام شده برای تراشه کوالکام از آنچه منابع چینی اعلام کرده‌اند باید در حدود 60 تا 70 دلار باشد ولی تراشه ساخت مدیاتک قیمت تمام شده 40 تا 50 دلاری دارد و همین قیمت کمتر آن را مناسب شرکت‌های چینی و سازندگان گوشی‌های اقتصادی خواهد نمود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مدیاتک می تواند در عصر 5G خود را ارتقا داده و محبوب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

خب 20 دلار قیمتش کمتره ولی هیچوقت مثل چیپست کوالکام نمیشه

online_wireless

فناوری کوالکام خیلی بهتر و بهینه تره و اختلاف قیمت زیادی هم نداره

Milad7

مدیاتک =)))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)