حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کیفیت پایین تر عکس در گوشی های مدیاتک نسبت به کوالکام حقیقت دارد؟

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | مدیاتک

هنگام انتخاب یک پرچمدار با دوربین رده بالا در بازار غیر iOSی و سال 2021، گزینه های شما معمولاً بین هواوی P50 پرو، سامسونگ Galaxy S21 Ultra، ویوو X70 Pro Plus، اوپو Find X3 Pro یا شیائومی Mi 11 Ultra هستند. این گوشی ها علاوه بر عملکرد فوق‌العاده دوربین، شباهت دیگری که دارند این است که اکثر آنها از تراشه غیرمدیاتک بهره می برند. برخی کاربران به این فکر می کنند که شاید گوشی های مدیاتک عکس های ضعیف تری نسبت به رقبای کوالکامی خود می گیرند. اما آیا کیفیت پایین تر عکس در گوشی های مدیاتک نسبت به کوالکام حقیقت دارد؟ اینجا نظر یکی از مدیران Vivo را می شنویم.

کیفیت پایین تر عکس در گوشی های مدیاتک درست است؟

به هر حال کوالکام تنها سازنده‌ای نیست که چیپست‌های پرچم‌دار را عرضه می‌کند. به تازگی مدیاتک همچنین دارای یک سری چیپست‌ها با ادعای پرچم‌داری است. این تراشه ها شامل مدیاتکDimensity 1100، Dimensity 1200 و Dimensity 9000 که اخیراً معرفی شده است، می شوند. سوال اینجاست که پس چرا تولیدکنندگان ترجیح می دهند چیپست های اسنپدراگون شرکت کوالکام را به جای تراشه مدیاتک در دستگاه های اصلی خود استفاده کنند؟

آقای Han Boxiao مدیر محصول ارشد ویوو

آقای Han Boxiao مدیر محصول ارشد ویوو

در یک جلسه مطبوعاتی امروز، مدیر محصول ارشد Vivo آقای Han Boxiao اشاره کرد که با توجه به تجربه خود در این صنعت، گوشی های هوشمند مجهز به چیپست های MediaTek در واقع عکس های بدتری نسبت به گوشی های هوشمند مجهز به چیپست Snapdragon نمی گیرند.

او اشاره می کند که دوران عملکرد ضعیف تر مدیاتک نسبت کوالکام گذشته است. این برند قبلا از نظر پردازش ISP و پشتیبانی از حسگرهای دوربین جدید عقب تر بوده اما مدت هاست که  از زمان عرضه مدیاتک هلیو P70 در سال 2018 به پایان رسیده است.

به عنوان مرجع، ویوو از تراشه مدیاتک Helio P70 در مدل استاندارد Vivo S1 استفاده کرد. این دستگاه به عنوان اولین گوشی هوشمند جدید Vivo برای سری S ارایه شد که پس از آن به عنوان گوشی‌های میان رده پریمیوم Vivo با تمرکز بر طراحی و دوربین شناخته می‌شود.

آقای Han Boxiao همچنین اشاره می‌کند که دلیل این افسانه که گوشی‌های هوشمند مدیاتک در مقایسه با همتایان Snapdragon در بخش دوربین عملکرد خوبی ندارند، عدم تحقیق و توسعه قوی خود سازنده‌های گوشی در گوشی‌های هوشمند مدیاتک است.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که بسیاری از فاکتورهای مهم و اساسی در عکاسی گوشی ها یعنی لنز و یا تجهیز به OIS اصلا ربطی به تراشه ندارد. مثلا OIS نه تنها تثبیت‌کننده ویدیو را بهتر می‌کند، بلکه عکس‌های بهتری را در نور کم نیز ارائه می‌کند، زیرا تثبیت‌کننده بهتر کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از صحنه را در زمان نوردهی کوتاه‌تر ثبت شود.

از اظهارات آقای هان بوکسیائو می توان نتیجه گرفت که اگر سازندگان گوشی های هوشمند بخواهند سخت افزار دوربین بهتر و همچنین تحقیق و توسعه بهتری برای گوشی های هوشمند مدیاتک خود ارائه دهند، ممکن است گوشی های مدیاتک حتی از پرچمداران مجهز به چیپست های اسنپدراگون پیشی بگیرند.

این اظهار نظر ها درست پس از ارایه شد که مشخص شد Vivo یکی از اولین تولیدکنندگانی استفاده کننده از مدیاتک Dimensity 9000 است. مدیاتک Dimensity 9000 یک APU شش هسته ای نسل پنجم برای پردازش هوش مصنوعی مجهز شده است. همچنین ISP مدل 18 بیتی می تواند ویدیوهای 4K HDR را با سه دوربین به طور همزمان فیلمبرداری کند. دستگاه های مجهز به Dimensity 9000 می توانند از یک دوربین 320 مگاپیکسلی عظیم پشتیبانی کنند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این اظهار نظر برای تطهیر مدیاتک (!) توسط ویوو، آن هم درست پیش از ارایه یک پرچمدار با تراشه مدیاتک است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پس چطوری بود که سری اس۲۰ اگزینوس دوربیناشون از اسنپدراگون بهتر بود ولی سری اسنپدراگون اس۲۱ بهتر از اگزینوس بودن؟ اگزینوس که مال خود سامسونگه قشنگ روش تسلط داره

AŁɪ

همچیز به وقت بیشتری که روی اون موبایل میزارن برمیگرده مهدی .

Mahdi

خب پس تو مبگی سامسونگ پارسال وقت بیشتری رو نسخه اسنپدراگون گذاشت؟

persepolis

جدیدا isp ها خوب شدن

Sarnevesht

فک کنم پردازش تصویر مدیاتک ها پایینتره. حداقل برای دایمنسیتی ۱۲۰۰. چون کیفیت تصاویر شیائومی ۱۱ تی افتضاحه واقعا

AŁɪ

هرچی بررسی دیدم خوب بوده تو میگی افتضاحه!؟😑

AŁɪ

البته که منظورم از خوب قابل قبوله چون ، سنسور hm2 روشه که زیاد مالی نیست .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)