حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک آیفون ۱۱ با اپل A13 بایونیک موبایل های اندرویدی را تحقیر کرد!

نوشته

4 سال قبل | 26 دیدگاه | اپل، برترین ها، برترین‌های ترنجی، تست

سالهاست که اپل در زمینه بنچمارک چیپستهای موبایلی‌اش بی رقیب بوده و خودش رکورد خودش را بهبود می بخشد. در مراسم معرفی آیفون ۱۱ دوبار درباره چیپست اپل A13 صحبت شد و تمرکز روی افزایش قدرت و کاهش مصرف بود. با انتشار اولین بنچمارک اپل A13 و آیفون ۱۱ این ادعا ثابت می شود. بنچمارک آیفون ۱۱ با اپل A13 بایونیک موبایل های اندرویدی را تحقیر کرد و در ادامه آن هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک آیفون ۱۱ با اپل A13

بنچمارک آیفون ۱۱ با اپل A13

بنچمارک آیفون ۱۱ با اپل A13

همینطور که در بنچمارک آیفون ۱۱ با اپل A13 شاهد هستید، امتیاز تک هسته ای فوق العاده حدود ۵۵۰۰ را شاهدیم که تا کنون هیچ چیپست موبایلی نزدیک آن هم نشده است. در بخش چند هسته ای نیز امتیاز ۱۳۷۶۹ یک امتیاز فوق العاده است که آن هم توسط موبایل دیگری تجربه نشده است.

این بنچمارک آیفون ۱۱ توسط چیپست ۶ هسته ای اپل A13 و ۴ گیگابایت حافظه رم ثبت شده که نشان قدرت بالای چیپست و بهینه بودن سیستم عامل دارد.

حالا می فهمیم که چرا اپل گفت چیپست اپل A13 بایونیک با سریع ترین CPU و GPU معرفی شده است. پیش از این در ترنجی خواندیم که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای چیپست اپل ای ۱۳ کمک به افزایش چشم‌گیری دوام باتری دستگاه‌های قدرت گرفته از آن است. پیش از این، طبق آمار و ارقام ارائه شده توسط شرکت‌های سازنده چیپست، هر سال شاهد بهبود 15 الی 20 درصدی میزان مصرف انرژی تراشه‌های پرچمدار در مقایسه با قبل بودیم، اما اپل ادعا می‌کند به لطف پیشرفت 40 درصدی میزان مصرف انرژی Apple A13 Bionic، اکنون باید از آن به عنوان بهینه‌ترین تراشه دنیا یاد کرد.

اپل A13

اپل A13

روی هم رفته، به ادعای سازنده، اپل ای ۱۳ مجهز به سریع‌ترین پردازنده و پردازشگر گرافیکی (موبایل) بوده و در عین حال، مصرف انرژی آن نیز در مقایسه با بهترین تراشه‌های دنیا در حال حاضر بسیار کمتر است.

تنها به خاطر بهینه بودن چیپست اصلی، دوام باتری آیفون ۱۱ پرو حدود چهار ساعت و دوام باتری آیفون ۱۱ پرو مکس حدود پنج ساعت افزایش پیدا کرد! اگر در تست‌های باتری عملی دو گوشی جدید اپل واقعا چنین نتیجه‌ای حاصل شود، باید آن‌ها را جزو بهترین گوشی های هوشمند بازار از نظر میزان دوام باتری خطاب کرد.

نظر شما درباره بنچمارک اپل A13 و آیفون ۱۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

خب این تست گیگ بنچ‌ هست اونم نسخه ی ۴.۴.۱(معیارها و پارامترهای امتیازدهی نسخه ی ۵ تغییر کرده) و قطعاً این برتری در خصوص بنچمارک آنتوتو هم صدق می‌کنه. هرساله به همین منوال بوده و با معرفیِ آیفون های جدید قدرت سخت افزاری تمام اندرویدی های همون سال تو افق محو میشه تا زمانی که سال جدید چیپست پرچمدار جدید کوالکام معرفی و عرضه میشه.
در تک هسته ای که طبق معمول بی رقیبِ مگراینکه سال دیگه چیپست اگزینوس ۹۸۳۰ بتونه خودشو نزدیک کنه بهش، در چند هسته ای هم که به احتمال زیاد اسنپدراگون ۸۶۵ می‌تونه بهش برسه اما واقعیت اینه که واقعاً هرکس گوشی های آیفون رو داشته باشه حداقل از این بابت خیالش راحتِ که سخت افزار گوشیش تقریباً در تمام سناریوها جلوی بهترین چیپست های اندرویدیِ همون سال و سال بعد و بعضاً دوسال بعدش کم و کاستی نداره و می‌تونه سربلند باشه.

mostafa3

بنچمارک مهمتره
یا در عمل
این پردازنده بعد از 9 ماه از معرفی s855
دو سیستم عامل متفاوت اینجوری جور در نمیاد
تو تست سرعت دیدیم که نوت 10 خیلی راحت با اختلاف زیاد a12 رو شکست داد
من فکر نکنم حتی آیفون 11 پرو a13 هم بتونه با نوت 10 پلاس اسنپداگون رو شکست بده

نیما عرفانی

این پست درمورد امتیاز گیگ بنچ هست و من هم در همین رابطه کامنت گذاشتم. طبیعیه که در عملکرد واقعی نوت ۱۰ پلاس سریع تر باشه چون با آیفون های پارسال نزدیک به ۱ سال اختلاف زمانی وجود داره و اگه جلوتر نباشه مایه ی آبرو ریزیِ، در عین حال نوت ۱۰ پلاس از ۳ برابر حافظه رم بالاتری هم نسبت به آیفون xs مکس بهره می‌بره .
( من فکر نکنم حتی آیفون 11 پرو a13 هم بتونه با نوت 10 پلاس اسنپداگون رو شکست بده)
این ادعای بسیار بزرگیِ و باید صبور بود تا تست و مقایسه های معتبر صورت بگیره و من برخلاف شما قادر نیستم در این زمینه نتیجه رو پیش بینی کنم.

Farcry

چقدر نامردین خدایی! آخه لامصب note 10
درست یکسال بعد از xs معرفی شد. اگر سامسونگ نتونه قبل از معرفی گوشی جدیدش چند تا بهینه سازی انجام بده که دیگه فاتحش خوندس. همون موقع که xs معرفی شد note 9 هم معرفی شد و با اختلاف توی تست سرعت اپل برنده شد. اینم تست سرعتش: https://www.google.com/amp/s/www.aparat.com/v/hZ9sJ/%25D8%25B3%25D8%25B1%25D8%25B9%25D8%25AA_iPhone_xs_Max_vs_Galaxy_Note_9%3famp

rad 007

باز کردن چند تا برنامه چند کیلوبایتی!!!! قدرت واقعی یک پردازنده را مشخص نمی‌کنه بلکه مهم این است که یک بازی بسیار سنگین مثل پابجی و کال آف دیوتی را کدام گوشی زودتر بازکنه و چطور اجراش کنه که هم توی سرعت بازکردن و هم کیفیت اجرا نوت ۱۰ پلاس سهله قدرتمندترین گوشی اندرویدی بازار هم در برابرA13 اپل و ارزانترین گوشی سری ۱۱ آیفون هیچ حرفی برای گفتن ندارند مهم اینه
همین یوتیوب و اینستاگرام و برنامه هایی مثل این را اکسپریا ایکس پیر من بهتر از ۸۰ درصد پرچمداران و میان رده های ۲۰۲۰ حال حاضر دنیا باز می‌کنه!!!!ولی وقتی میریم به نگاه و مقایسه تخصصی بله میبینیم که فلان پرچمدار و میان رده توی بازی سنگین پابجی و کال آف دیوتی فریم ریت بسیار بهتری داره که این نشان دهنده قدرت واقعی پردازنده است نه باز کردن برنامه ۴ مگابایتی!!!!!!!!!

ramin123

“و با معرفیِ آیفون های جدید قدرت سخت افزاری تمام اندرویدی های همون سال تو افق محو میشه تا زمانی که سال جدید چیپست پرچمدار جدید کوالکام معرفی و عرضه میشه.”
داداش آیفون ها که یه ماه بعد از اسنپ معرفی نمیشه!!!! 4 ماه دیگه گوشی های با اسنپ جدید معرفی میشن. اتفاقا از این سیاست اپل خوشم میاد که جوری سخت افزار رو ارتقا میده که تا سال بعدش رو هم بتونه رقابت کنه، اگه چیپست هاش این جوری نبود که مثل هواوی میشد که بعد 9 ماه رسیده به اسنپ!!!

نیما عرفانی

خب من مگه خلاف اینو گفتم؟

نیما عرفانی

مگه من گفتم یه ماه بعد از اسنپ معرفی میشه؟ دقت کنید به کامنت بنده

علی شیخ زاده

برای همین چیزاس که اپل رو دوس دارم😊
هرچقدر تو اعداد و ارقام کم بذاره تو کیفیت کم نمیذاره

علی شیخ زاده

البته نسبت به مشخصات و قطعاتی ک به کار میبره قیمتش خیلی بالاس

rad 007

مهم کیفیت واقعی است که فقط توی اپل و سونی دیدیم نه کیفیت کاغذی و تو خالی بعضی ها!!!!!

نیما عرفانی

آیفون x برای نیمه ی دوم سال ۲۰۱۷ هست و إس ۹ پلاس برای نیمه ی اول ۲۰۱۸ . حالا بنچمارک نوت ۹ و إس ۱۰ پلاس رو با xs مکس مقایسه کن و بنچمارک نوت ۱۰ رو با آیفون ۱۱ پرو به خصوص امتیاز چند هسته ای که همواره فقط چیپست کوالکام بهش نزدیک بوده.
https://www.google.com/search?q=geekbench+note10&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=inv&sxsrf=ACYBGNTYfdcRhhVAricdYCc5fe4m0bBuXg:1568268907297&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi_wIb50MrkAhVEJ1AKHYEeA9QQ_AUoAXoECA8QAQ&biw=360&bih=699#imgrc=ho-ay1-JFDZW-M
*******
https://www.google.com/search?q=geekbench+iphone+xs&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=inv&sxsrf=ACYBGNSImlPVXKUhvAhJMJXIu8a-FkRq2Q:1568268976705&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwip7ZKa0crkAhUKJ1AKHU5PDKsQ_AUIFigB&biw=360&bih=699#imgrc=T2lgASB03W3TcM

بعد از باز شدن لینک بزن رو تصاویر ببین اوضاع از چه قرارِ (بنچمارک آخرین پرچمدار سامسونگ با بنچمارک آیفون های ۲۰۱۸) .
دوستان آتیش بیار معرکه نشن که بیاین بگین از امتیازات هواوی چه خبر چون من حرفی از هواوی در این پست نزدم و فقط جواب فن متعصب سامسونگ رو دادم.

Farcry

سلام ترول جان تا الان کجا بودی🤣

Farcry

اگر همرده A13 اپل رو A12X بدونیم ( البته یه مقدار در امتیاز چند هسته ای A13 ضعیف تره) این پردازنده هم میتونه بسیاری از پردازنده های اینتل و AMD رو جا بزاره و جزو 20 پردازنده اول گیگ بنچ 5 بشه. توی سایت گیگ بنچ A12X تک هسته ای 1130 و چند هسته ای 4600 رو در ورژن 5 گرفته.

ahmad

منبع این خبر چه سایتی هست

ahmad

مرسی

mosayebso

در حالت چند هسته ای فقط ۲۰ درصد بهتر از اسنپ ۸۵۵+ هست که مطمئنم به راحتی این اختلاف جبران میشه
اکثر اپ های اندرویید برای استفاده از چند هسته بهینه شدن و این دلیلی هس ک چیپ های اسنپ دراگون همیشه عملکرد مناسبی داشتن
مشابه همین رو توی cpu های amd هم شاهدیم ک با وجود عملکرد تک هسته ای ضعیفتر نسبت به اینتل ولی در مولتی کور عملکرد بهتری داره
البته هیچوقت نباید پلتفورم های مختلف رو‌ باهم مقایسه کرد نمونش اسنپ ۸cx که با وجود cpu قویتر از ۸۵۵ ولی توی ویندوز عملکرد تک هسته ایش ۳۱۰۰ هس ک نشان میده سیستم عامل چ نقش مهمی رو ایفا میکنه

Farcry

تو با این دوتا چشمی که خدا بهت داده اختلاف 70 درصدی توی امتیاز تک هسته ای رو که مهم تر هم هست نمیبینی بعد اینو میگی؟؟؟ احتمال اینکه بیش از 2000 تا روی امتیاز چند هسته ای اسنپدرهگون اونم توی شش ماه اضافه بشه خیلی کمه چون این پردازنده میان نسلی بود ( امتیاز اسنپ 855 پلاس. به ترتیب در تک و چند هسته ای 3600 و 11300 هست)

STORMRED

مفتم نمی ارزه این مدل اندروید به زودی ایفون میره رتبه چهارم با این قیافه داغون گوشیش

Danialll

بهترین و سریعترین تراشه مال اپل ولی آیا پرچمدارای اندروید نمیتونن برنامه ها و بازی های الان اجرا کنن?حتی پرچمدارهای سال های گذشته اندروید هم الان برنامه ها و بازی ها رو اجرا می کنن,چند درصد یوزرها از تمام قدرت تراشه استفاده میکنن ?

Elyas

این قدرت اصلا برا کاربر نیس برای سازنده های بازی و برنامه هستش که تشویق میکنن کم کم برای اسمارت فون ها چه اندروید و چه ای او اس مهاجرت کنن چون
۱) همیشه همراه کاربر هست و در همه لحظه ها استفاده میکنن و قابل حمل هست
۲)بازار فروش بسیار بالایی دارن اپیکیشنا
۳)تشویق هاو تبلیغات کمپانی های گوگل و اپل رو خواهند داشت (برنامه هایی مثل فوتوشاپ که کاربردی و سنگین هست)
و ویژگی خیلی مهمی مثل تبدیل شدن گوشی به دکستاپ که سامسونگ و بقیه شرکتا دارن به سمتش میرن الان انچنان کاربردی نداره اما در اینده خواهد داشت

بالابردن قدرت بیشتر به نفع سازنده ها هست تا کاربر وسوسه برای فروش گوشی و خرید اپیکیشن گوناگون

ان شا الله که جواب بدون تعصبی داده باشم 🤗

Danialll

با حرفات موافقم الیاس جان , الان اکثر گوشی ها توانایی پاسخگویی به نیاز های کاربرشون دارن انتخاب الان بیشتر بستگی به سلیقه افراد داره هر چند با این قیمت ها گزینه های خرید برای ما خیلی کم شده ولی من شرکتی که ما رو به رسمیت بشناسه و نمایندگی داشته باشه ترجیح میدم

HM-Royal

پردازنده های اپل در عمل عالی هستند مخصوصاً برای محاسبات سنگین مثل گیم و رندر ویدئو و…تجربه کارکردن با iDevice ها بسیار روان و لذتبخشه … عملکرد باز کردن اپ در speetTest بیشتر به سازنده اپ بستگی داره بسیاری از اپهای socialMedia و… موجود در اپ استور کدهای آنها بصورت native نوشته نشده و از قابلیتهای اختصاصی نرم افزاری و سخت افزاری اپل و کدنویسی swift استفاده نمیکنند برا همین بصورت معمولی run میشوند…

Milad7

واقعا تحقیرشون کرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)